Haluaisin tietoa Japanin vaihdosta

ystävä111

Hei haluaisin lähteä joskus vaihtoon, mutta haluaisin tietää pari juttuu: Mikä järjestö olisi paras, edullinen ja ottaisi toivomukset vakavasti. Saisiko Japanissa valita kaupungin johon haluaisi, sillä jos ei tykkää olla vaikka pohjois japanissa vaan haluaisi etelä- japaniin.

17

117

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sdgddsgdsg

      Lähde korkeakouluvaihtoon. Halvempaa, kokemus varmasti parempi ja hyödyllisempi ja paikka on paljon helpommin valittavissa.

      • ystävä111

        Kiitti vinkist mut haluaisin vaihdon joskus lukiossa. =)


      • julma.juttu
        ystävä111 kirjoitti:

        Kiitti vinkist mut haluaisin vaihdon joskus lukiossa. =)

        Siinä tapauksessa menet, minne satut joutumaan, ja maksat, mitä pyydetään.


    • hiukaotietoo

      Japanissa hyvin usein joutuu vaihtamaan perhettä usean kerran, sillä siellä asutaan ahtaasti eivätkä perheet halua sitoutua vaihtareihin pitkäksi aikaa. Kaupunkia ei voi valita.

      Japani on erittäin vaativa kohde joka suhteessa. Sopii parhaiten rauhalliselle, vähän ujollekin mutta kohteliaalle. Tämä on syytä pitää mielessä.

    • vzzld

      AFS on omasta mielestäni edullisin mitä nyt viimeksi hintoja tarkistin ja järjestöllä on myös hyvä maine joten sen kautta kannattaa hakea. Muita hyviä järjestöjä on YFU ja rotaryt mutta rotareilla huonona puolena on se että pitää valita neljä maavaihtoehtoa jonne kaikkiin sitoutuu lähtemään ja olen kuullut että moni ei ole päässyt ykkösvalintaansa. Itse olen nyt menossa japaniin exploriuksen kautta ja ei ole valittamista tähän mennessä. Haastattelijani oli tosi mukava ja toimistolta vastaillaan mieltä vaivaaviin kysymyksiin hakupaketista yms. Saa sitten nähdä miten itse maassa tulee käymään koska vastaanottava järjestö on eri kuin explorius mutta enpä usko että sen kummempia ongelmia tulee ja jos tulee nii kyllä niistä selvitään. Yleisesti eipä sillä kai niin väliä ole minkä järjestön kautta lähdet koska en ole kuullut yhtäkään huonoa vaihtokokemusta japanista eli tuut kyl saamaan ihanan vuoden järjestöstä riippumatta!

      • OleppasRealistinen

        vzzld,
        Kivastipa vastailet positiivista kuvaa luoden, mutta vailla kokemusta ja todellisuuspohjaa!!
        Näet varsin positiivisessa valossa juuri nämä vastuuttomasti toimivat ja rahastavat ryöstöfirmat!
        Toivottavasti ihmiset selvittävät mainitsemiesi lafkojen taustoja tarkemmin (esim. CSFES:n sivuilta) välttyäkseen erheeltä ja rahojen menetykseltä.
        Explorius edustaa vaihtarijärjestöjen pohjasakkaa, minkä on mm. Suomen maajohtajan Anu Husu-Peltosenkin toiminta sekä kommentit valehteluineen niin tällä foorumilla kuin oikeudessakin osoittanut. Toimistolta vastaillaan kyllä mieltä vaivaaviin kysymyksiin niin kauan, kuin ne ne eivät koskettele Exploriuksen rikkeitä ja epämääräistä toimintaa. Siinä vaiheessa loppuu vastaukset ja Anu sulkee suunsa... Se on nähty.


    • gotoseetheworld

      Soittele eri järjestöihin, minulla on lapsi tällä hetkellä STS:n kautta USAssa ja erittäin hyvin viihtyy siellä.

      • ystävä111

        Kiitos vinkistä. onko STS muuten kaupallinen?


      • STStietoa

      • 74646782
        ystävä111 kirjoitti:

        Kiitos vinkistä. onko STS muuten kaupallinen?

        Eiköhän tuo ole. Itse lueskelin vuosi sitten tämän palstan sisältöä ihmeissäni. Sitten huomasin että nämä ovat saman tai muutaman ihmisen linkittämiä juttuja. Meillä järjestö on hoitanut hyvin asian, perhe on kiva ja aluevastaava. Eli toistaiseksi ei ole valittamista.


      • Ryöstöbisnestä

        Unohdit mainita, että toimistosta on ystävällisesti vastattu kaikkiin kysymyksiinne ja hyviäkin kokemuksia on... :D :D
        By the way, mitä merkitystä sillä on kuka tai ketkä tällä palstalla faktaa kirjoittaa ja linkittää? Ei se totuus siitä miksikään muutu!! Kai ymmärrät, että palstaa lukevat maajohtajat olisivat jo ajat sitten vaatineet kirjoitusten ja linkkien poistamista, jos olisi kyse perättömän tiedon jakamisesta.
        Eiköhän oleellista ole jaetun tiedon sisältö eli totuus tästä ryöstöbisneksestä...


      • EttäSellasta

        http://afs-carolyninjapan.blogspot.fi

        Hieno kirjoitus ilmeisesti amerikkalaiselta vaihtarilta Japanin kokemuksestaan.
        Eli vasta neljä vuotta kokemuksensa jälkeen palaa blogiinsa ja kertoo mm. seuraavaa:
        Puolessa välissä vuottaan hän menetti kaikki ystävänsä, tunsi itsensä yksinäiseksi ja vihatuksi, masentui ja lopetti blogin kirjoittamisen.
        Afs oli sijoittanut hänet alueelle, jossa outo japanin kielen murre.
        Kotiinsa hän palasi masentuneena ja kärsi sosiaalisten tilanteiden peloista ja paniikkihäiriöistä.
        Joutunut käymään terapiassa kaikki nämä neljä vuotta vaihtariaikansa jälkeen.
        Mainitsee, että kaikki Japaniin lähteneet länsimaiset vaihtarit ovat joutuneet turvautumaan terapioihin palattuaan.


      • KylmääKohtelua

        Kulttuuriero on valtava. On selvää, etteivät järjestöt kykene antamaan ennakkoon sellaista valmennusta, jonka avulla nuori säästyisi ongelmitta. "Me valmennamme sinut" -lupaus on yhtä katteeton kuin järjestöjen muutkin lupaukset. Eri maihin lähteville vaihtareille suunniteltu päivän valmennustilaisuus ei anna riittävää kuvaa ja käsitystä aasialaisesta kulttuurista. Sen ymmärtää jokainen, joka on viettänyt aikaansa esim. Japanissa. Nuoret myös tarvitsisivat tukea, tietoa ja apua vaihdon aikana, mutta siihen eivät järjestöt uhraa resursseja, eikä vaihtarista olla enää kiinnostuneita järjestössä - Rahathan on jo saatu. Ellei nuori pärjää omillaan ja sopeudu, on kotimatka edessä. Järjestön lupaamaa tukea ja turvaverkostoa on turha odottaa.


      • InfoToThePeople
        EttäSellasta kirjoitti:

        http://afs-carolyninjapan.blogspot.fi

        Hieno kirjoitus ilmeisesti amerikkalaiselta vaihtarilta Japanin kokemuksestaan.
        Eli vasta neljä vuotta kokemuksensa jälkeen palaa blogiinsa ja kertoo mm. seuraavaa:
        Puolessa välissä vuottaan hän menetti kaikki ystävänsä, tunsi itsensä yksinäiseksi ja vihatuksi, masentui ja lopetti blogin kirjoittamisen.
        Afs oli sijoittanut hänet alueelle, jossa outo japanin kielen murre.
        Kotiinsa hän palasi masentuneena ja kärsi sosiaalisten tilanteiden peloista ja paniikkihäiriöistä.
        Joutunut käymään terapiassa kaikki nämä neljä vuotta vaihtariaikansa jälkeen.
        Mainitsee, että kaikki Japaniin lähteneet länsimaiset vaihtarit ovat joutuneet turvautumaan terapioihin palattuaan.

        Ja muistututtaisin myös vaihtariksi hinkuvie ja heidän vanhempiaan, että näistä kotiinpaluun jälkeisistä terapioista, kuten ei muistakaan sairauksista, korvata järjestön pakkovakuutuksesta penniäkään! Vaikka sairaus/onnettomuus olisi tapahtunut tai aiheutunut vaihtariaikana/vaihtariajasta.
        Eli laskekaa kuluihin mukaan myös pitkälliset terapiat tai muu sairaanhoito, joka jatkuu kotimaahan palatessa!


    • omena2016

      Mä en kyllä ymmärrä. Jos jokin menee pieleen vaihtarina niinmiks siitä johonkin terapaan muka joutuisi. Se on kyllä oman pään sisällä jos sillasta luulee. Aloittaa alusta ja unohtaa vaihtari vuoden, ja kyl mä uskon et sull olis tukee esim. ystävät, perhe ja yms.
      Ja jos soutuu eri murteen puolle niin sit vaan pitää opetella se. Ja jos joku ulkomaalainen tulee Suomeen vaihtoon ja joutuu vaik tonne johonkin pohjoseen jossa puhutaan murteella niin ei nekään varmaan tykkää. Ei saisi olla niin epäluuloinen jos jokin menee pieleen. Ja eikös vaikeudet ole tehty voitettaviksi.

      • EtsiTotuus

        Et näköjään ymmärräkään! Kannattaiskohan vähän perehtyä järjestöjen törkeyksiin? Nuorten hyväksikäyttötapauksiin? Ja epäinhimillisiin asuinolosuhteusiin? Ja henkisesti sairausiin tai rikollisiin hostperheisiin? Ja perusteettomiin varoituksiin erottamisiin? Ja, ja, ja..


      • omena2016

        Miks ei oo nätisti ja ole isäntäperheen mieleen, ja kyl mä uskon et jos joku hyväks käyttää siit voi kieltäytyy ja pistää hanttiin, menee vaiks si opettelee ittepuolustust jos mu ei auta, mää en kyl iha ymmärrä näit et ei oo mukava isäntäperhe, se on oma vika jos ne ei tykää sust.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      587
      3900
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3338
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2811
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2779
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2154
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2101
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1997
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1875
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1830
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1759
    Aihe