tarvitsemme kipeästi apua!

mitensaadalapsitakas

Ajattelin kysyä täältä neuvoa, kun omat keinot alkaa pikku hiljaa loppua. Toivosin todella että, joku voisi neuvoa ja auttaa meitä edes täällä. En halua, että joku alkaa heti provoilemaan koska tosiaan me tarvitsemme apua.. Ollaan itse semmoisessa tilanteessa, että meidän tytär otettiin huostaan pari vuotta sitten. Oman alkoholini ongelman vuoksi. Olen itse tiedostanut, että enää en ota ollenkaan. Selvänä olen pysynyt ja antabukset olleet käytössä ties kuinka kauan. Meillä asiat on ihan kunnossa. Ainut mikä tässä on kummallista, että sossu tädit sanoi että saamme siinä vaiheessa meidän tyttäremme takaisin kun asiat on kunnossa, tämä tapahtui silloin kun tyttö otettiin huostaan. No nyt siitä on mennyt pari vuotta eikä mitään tapahdu, mitään puhetta ei ole palauttamisesta ja jos siitä kysytään, niin vastaus on että nyt puhutaan teidän lapsesta eikä muusta. Tai sitten vedetään tämä iän ikuinen huoli kortti esiin. kun me ollaan sinusta huolissaan.. Selvää merkkiä olen näyttänyt että olen ollut ilman! Ja aina vaan ollaan huolissaan. Suoraan sanottuna välillä tuntuu siltä että, meitä oikeasti vaan kusetetaan! Yksi juttu mistä tämän huomaa on se että lapsestamme etsitään koko ajan jotain vikaa, ihan pienistäkin jutuista! Mä en enään tiedä mitä mun pitäisi tehä ja kehen ottaa yhteyttä. Ainut asia joka edes hieman lohduttaa, on se että, ihan lähi tulevaisuudessa ollaan yrittämässä uutta lasta, tähän rohkenen kyllä ja tiedän etten enään pulloon koske mutta, tyttäreni silti haluaisin takaisin vielä. Haöuaisin elää ilman tätä sossu painajista ja elää vihdoinkin sitä perhe elämää ja nauttia siitä täysillä. Välillä vaan tuntuu että, kaikki jää vaan haaveeksi. Aina vaan vedetään " Meillä on sinusta huolta! Meillä on tästä ja tästä huolta.." Vaikka mitään huolta ei olisi...

85

158

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • aloita.tästä

      Ota yhteys hyvään asianajajaan.

      • kumikameli

        Osoita testein raittiutes. Se on todettavissa kokein, koska on viimeksi juopotellut tai kuinka paljon juo (maksatesti tai jotain ...)


      • Essi44
        kumikameli kirjoitti:

        Osoita testein raittiutes. Se on todettavissa kokein, koska on viimeksi juopotellut tai kuinka paljon juo (maksatesti tai jotain ...)

        Maksa arvot voivat olla pielessä monesta syystä, ja tiedän katkolta juoppoja joiden maksa arvot on paremmat kuin terveellä ihmisellä, itse kyllä olen juoppo


    • näin

      Kirjallinen hakemus huostaanoton purkamiseksi on ensimmäinen toimenpide! ja se toimitetaan sosiaalityöntekijälle. Jos vastaus on kielteinen, viet asian hallinto-oikeuteen.

      • sössy

        Täytyisi saada myös mustaa valkoisella hoidossa käynneistä, koska ne ei usko mihinkään muuhun. On tosi epäreilua vieraan ihmisen, eli terapeutin tai psykologin kertoa noin vain vanhemmuuteen soveliaisuus. Väkivalta, myös henkinen, ja päihteet eivät sovellu vanhemmuuteen. Muuten ei vanhempana oloa voi kieltää. Yhteiskunta heittää lonkalta "malliperheen". Harva meistä yltää siihen. Tosiasia on, että asiat tulee harvoin oikein tutkituksi. Joudut taistelemaan paljon, mutta hommaa aina mustaa valkoisella, että olet sovelias vanhempi. Voithan hommata itseäsi puoltavan psykologin lausun vastapainoksi sossun tyypeille.


    • sijarikauan

      Yritä saada sijaisperhe uskomaan sinun pärjäämiseen ja tee yhteistyötä entistä enemmän sijaisperheen kanssa. Koska olen tässä vuosien varrella huomannut,että me sijaisvanhemmat olemme melko suuressa asemassa lasten kotiinpaluu asioissa. Tsemppiä,kyllä sä onnistut,ensin pitempiä kotilomia ja perhetyöntekijät silloin kylään, ja pikku hiljaa tytär kokonaan kotiin,sijaisperhe tukena jatkossa tukiperheenä jonkin aikaa,sitt kokonaan nekin pois. Kyllä se onnistuu,usko pois. :)

    • kaaijööran

      Katsotaan, mikäli äänestätte oikein yk-sopimusesta...

    • Viisaanpi

      Ja tehdä vielä lisää lapsia tähän kurjaan maailmaan, miksi helvetissä jos et yhdestäkään pysty huolehtimaan? Miksi ihmiset on niin tyhmiä ja kaikista tyhmimmät suoltaa eniten lapsia vaikka meitä on jo kohta 8miljardia joka on puolet liikaa että kestävästi täällä pystyy sukupolvesta toiseen elämään!
      Lopeta se ryyppääminen ja ota pitkältä ajalta säännöllisin ajoin puhtaat maksa-arvo tulokset jotka toimittelet viranomaisille. Eläkä sano ettei ole vara, kyllä on rahaa jos et ryyppää.

      • Tiedossaon

        Totta, vain itsekkäät ihmiset lisääntyvät.


      • njaah12
        Tiedossaon kirjoitti:

        Totta, vain itsekkäät ihmiset lisääntyvät.

        Ei ole totta. Lisääntyminen voi olla myös epäitsekästä. Älykäs individualisti ajattelee ENNALTA itseään, kuten akateemista uraansa, tms. paskaa ja siksi hän ei lisäänny. Miksikäs ei? Ei kai se mikään pakko tarvitse olla, että tekee lapsia, jos tajuaa itsekin, ettei sovellu siihen. Kuitenkin on älytöntä myös sanoa, että lapsia tekevä olisi itsekäs, jos hän pystyy huolehtimaan lapsestaan, koska se vaatii yksilöllisyytensä kieltämistä.
        Siinä tapauksessa, että kyseessä on individualisti, joka ajattelee JÄLKIKÄTEEN, että olisi pitänyt tehdä toisin, niin kyseessä on huonolaatuinen, ajattelematon itsekkyys, jolla aiheuttaa toisille kärsimystä. Itsekkyydessä ei sinänsä ole vikaa yhteiskunnan normien mukaan, jos se tapahtuu toisia vahingoittamatta. Ei ole epäitsekkyydessäkään vikaa, aivan turhaa tuomita niitä, jotka haluavat tehdä oman valintansa. Meitä on monenlaisia ja joku oikeasti varmasti haluaa olla se kotiäiti ja on hyväkin sellainen.


    • Raittiinavuosia

      Jos antabuksen avulla olet selvin päin, ei se paljoa vielä todista. Itseltäni vaadittiin parin vuoden täysraittius, puhtaat seulat ja elämä oikeasti raiteilleen. Yhteensä taisi mennä neljä vuotta, että huostaanotto lopullisesti purettiin. Lapsi kyllä asui jo luonani aiemmin. Mitä tapahtuu, kun jätät antabuksen pois? Millainen tukiverkko sinulla on?

    • äiti1973

      vaikka en ole juoppo tai narkkari-en silti lastani takaisin kotiin-minua ei vanhempana kuunnella tyhjänpäiväisissä palavereissa-missä ovat ihmisoikeudet??mie vaan kysyn!

      • Huonoäiti

        Täällä sama. Vedotaan myös siihen, että lapset on olleet kauan sijaisperheessä.


    • voimia

      Hei!
      Voimia sinulle,olen itse käynyt saman läpi ja tiedän kokemuksesta miltä sinusta tuntuu!Minulla ei ollut syynä alkoholi tai huumeet,muut asiat jotka vaikuttivat lapseni huostaanottoon.Olen onneksi selvinnyt siitä vaikka kamala syyllisyys oli monta vuotta jälkeen päin.

    • Anselik129

      Hyvä ystävä, jos sinun raittiutesi on antabusten varassa, niin se ei voi olla kovinkaan vahvalla pohjalla... kerroit vielä, että pitemmän aikaa olet niitä nauttinut... Miksi vielä aikoa hankkia lapsia lisää, jos elämä ei kuitenkaan ole vielä ihan vahvalla pohjalla.. Kyllä ne sossun työntekijät ajattelevat lapsesi parasta. Nyt järki kauniiseen käteen ja ajatteleppa vielä oletko todella omasta mielestäsi varmalla pohjalla...

      rakkaudella ja vain hyvää ajatellen.

    • apujaa

      - Jos lapsesi oireilee, ne oireet eivät liene sinun aiheuttamia, vaan sijoitusperheestä lähtöisin olevia? Lapsihan asuu heidän kanssaan, ei sinun.
      - Sinulla on ilmeisesti oikeus tavata lasta?
      Tapaamisten jälkeen lapsi yleensä ikävöi tms. ja käyttäytyy juuri siten kun lapsi käyttäytyy, kun ikävä jää. Tilanne on siis luonnollinen ja normaali, eikä johdu sinusta tai sinun ja lapsen välisestä vuorovaikutussuhteesta.
      - Mistä asioista sossut ovat huolissaan? Miksi? Siis: pyydä heitä nimeämään ne asiat, mistä he sinun kohdalla ovat huolissaan ja sen jälkeen vaadi kertomaan, mistä he ovat ne huolen aiheet päätelleet.
      - Semmoista perhettä ei olekaan, jossa ei joskus oltaisi väsyneitä ja joskus kiukuteltaisi. Semmoinen perhe, jossa arki on aina vaan ihanaa ja täysin ongelmatonta, sitä ei ole olemassakaan.
      - Aiot hankkia toisen lapsen. Sossu varmaankin lähtee siitä, että et jaksa kahden lapsen kanssa, vauvanhoitoa ja isompaa lastasi. Ja että vauvan tulo voisi olla isommalle lapsellesi liikaa, hän kokisi sen kilpailijana. Siihen voisi vetää toisen näkökulman: miltä isommasta tuntuu, kun pienempi saa asua äidin kanssa, mutta hän ei? Onko isompi vihainen vauvalle, ja onko vihainen äidille ja sitten, kun syy selviää, sossuille. Siis syy siihen, että miksi lapsi ei päässyt sijoituksesta takaisin kotiin.

      - Sinusta on tehty huostaanoton suunnitelma kirjallisena. Sinulla on oikeus saada itseäsi koskevat paperit. Pyydä ne.

      - Lakimiehen mukaantulo koetaan yleensä sossupiireissä uhkana ja yhteistyökyvyttömyytenä. Lakimies kannattaa kuitenkin ottaa. Ota yhteys oman kuntasi oikeusaputoimistoon.
      Leeni Ikonen on yksityinen asianajaja, joka on erikoistunut huostaanottoasioihin. Älä kuitenkaan kerro sossuille, että sulla on lakimies kuviossa mukana.
      - Ja kuten tuolla jo sanottiin, pyydä / ano huostaanoton purkua, en tiedä mitä kautta se asia lähtee etenemään, selvitä se.

    • Aboriginaali

      Huostaanotetut lapset- rikotut perheet ry.

      Tutustu järjesön sivujen aiheisiin ja ota tarvittaessa yhteyttä

      • antabussi

        Rikotut perheet. Eiköhän se alkoholisti äiti ole sen perheensä rikkonut. Huostaanotolla on sentään saatu lapsi turvaan. Kauankohan pystyy tulevasta lapsestaan huolehtimaan. Antabus ei kuitenkaan ole mikään loppuelämän ratkaisu.


      • eräs-sossun-uhri
        antabussi kirjoitti:

        Rikotut perheet. Eiköhän se alkoholisti äiti ole sen perheensä rikkonut. Huostaanotolla on sentään saatu lapsi turvaan. Kauankohan pystyy tulevasta lapsestaan huolehtimaan. Antabus ei kuitenkaan ole mikään loppuelämän ratkaisu.

        Se on pirun helppo huudella jos ei ole ikinä itse joutunut viranomaisten mielivallan kohteeksi. Huostaanotto pitää purkaa kun sen perusteet eivät ole enää voimassa.


      • Huonoäiti

        Eihän sitä itsekkään olisi uskonut miten kaikki normaalitkin asiat muuttui yhtäkkiä ihan joksikin muuksi. Ensimmäisissä palavereissa suu oli loksahtanut auki ja tuntui että näen jotain painjaista ja herään kohta. Huostaanottossa viranomaisen kuulemma on pakko käyttää kaikki ihan arkipäiväinenkin asia negatiivisena eli pitää olla mahdollisimman paljon tukea huostaanottoon.


    • Aboriginaali
    • taipumaton

      Moikka, eka neuvo on ettet menetä missään vaiheessa hermojasi sossun ihmisten silmissä, tokana ota yhteyttä juristiin että saat oikeus apua tai yhteys oikeus-apu toimistoon. pitkä prosessi mutta kannattaa. Yhteistyötä sijaisperheen kanssa ja ilman riitoja. Itte oon käynyt tän prosessin läpi ja aikaa meni mutta kannatti. Joskus tuntui et sosiaali päättä vaan tehdäkseen kiusaa et saa näyttää mahtinsa ja kyykyttää mutta älä anna periksi, kirjaa kaikki tapaamiset ylös, ketä paikalla ja mistä puhuttiin et o0n mustaa valkoisella. Muista et ihmisiä ne on toisellakin puolella ja tekevät virheitä ja nää kuuluu sit juristille.

      • toinen.sossu

        Palaverit voi myös ihan laillisesti nauhoittaa. Saattaa kuitenkin käydä niin, että sosiaalityöntekijä närkästyy, jos tuot nauhurin pöydälle. Minä laittaisin herkän äänityslaitteen laukkuuni, ja kotona kirjoittaisin kokouksen kulun tarkkaan ylös. Äänitteistä voi olla apua, jos sosiaalityöntekijä yrittää oikeudessa kiistää jotain puhuttua.

        Sekin kannattaa kuitenkin muistaa, että se sossu on siellä koska haluaa auttaa. Hän istuu kuukaudessa lukuisissa palavereissa, eikä välttämättä voi muistaa oikein jokaisen palaverin jokaista yksityiskohtaa. Ei hän todella ole perheesi vihollinen. Varaa aika sinun omasta tilanteestasi keskustelua varten, ja kysy rauhallisesti mikä häntä niin paljon huolestuttaa ja miten tilanteen voisi hänen mielestään korjata. Huostaanottoja ei vain tehdä, niitä puretaan myös.


    • Aboriginaali
      • vainvanhat

        Valitettavasti nykyiset tai lähimenneisyyden kokemukset eivät kelpaa. Olisi ollut kerrottavaa, mutta kokemusten tulee olla 1930 - 1980 -luvuilla tapahtuneita. Harmi!
        Eivät vissiin uskaltaneet ottaa ihan lähimenneisyyttä mukaan - olisi tullut niin paljon yhteydenottoja!


    • Aboriginaali
    • Aboriginaali
    • Kysymysteille

      Täällähän neuvoja satelee. Te edesvatuuttomat ihmiset vaaditte lapsen palauttamista alkoholistille, joka on hetken ollut selvinpäin antabuksen avulla. Ja mitä ne lapsen oikeudet olivatkaan? Onko lapsella oikeus turvalliseen lapsuuteen vai meneekö alkoholisti-äidin mielihalut edelle?

    • lapsenetuAplus

      Lasta ei oteta nyt ja etenkään pari vuotta sitten huostaan, kevyin perustein.
      Alkoholi on vain yksi peruste.
      Antabuksen kanssa elämä ei ole täysraittiutta ja mitkä on ne muut syyt?
      Tämä ei ole teidän biologisten vanhempien syyllistämistä. Lapsen etu, kun vaatii kaikin puolin tasapainoista elämää. Ja tuo pieni tyttö on joutunut, ei pelkästään näkemään ja kokemaan alkoholisoituneen perheen vaan myös jollain muulla tavalla ahdistuneen perheen elämää.
      Kun huostaanotto on tapahtunut, se ei tapahtunut -tuosta noin vain- viikon tai parin harkinnasta, vaan prosessi on kestänyt vuosia, samoin kestää sen purkaminen. Jotta sosiaaliviranomaiset voi olla varmoja, että asiat on oikeasti kunnossa. On liian paljon niitä esimerkkejä, jotka on toisinpäin.
      Se. että pysyy lääkkeillä raittiina on sinällään hyvä juttu, mutta polku on pitkä ja vaatii melkoisesti sinulta, että pystyt olemaan ja elämään muutenkin hyvin.
      Jos huostaanoton purkaminen on sinulle oikeesti tärkeätä, niin olet valmis kohentamaan elämääsi pitkäjänteisesti.

      • toinen.sossu

        Kiireellinen huostaanotto tehdään heti eikä vuosien tai viikkojen harkinnalla, ja niinhän sen pitää olla: ei lasta voi jättää esim humalassa tappelevien vanhempien hoiviin hetkeksikään. Tiedän useita tapauksia, joissa näin on jouduttu toimimaan. Oikeudessa sitten vahvistetaan (tai ei vahvisteta) huostaanotto.


      • tuleejoskusotettua

        Vaaditaanko perheellisiltä täysiraittius? Suomessa pitäisi huostaanottaa siis ainakin 85% lapsista..


    • isoäitikkä59

      Voin vain todeta, että näin siinä käy kun käyttää päihteitä pitäisi ymmärtää että vanhemilla on vastuu lapsista. Minun tyttäreltäni otettiin huostaan pysyvästi kaksi pientä tytärtä ja poika kun äiti uuden miehensä kanssa käyttivät alkoholia ja näin eivät kyenneet hoitamaan lapsia. Minulla lasten isoäitinä on ikävä heitä ja en koskaan näe heitä enää. Taas toisaalta lasten etu on tärkeintä ja toivon, että he ovat saaneet hyvän kodin, mutta isoäitinä kaipaan heitä.

      • kauansijari

        Siis mitä,mikä sijaisperhe on sellainen ettei isovanhemmat saa pitää yhteyttä. Meillä lapset juuri menee mummolaan,kun biot eivät voi alkoholin takia edes tavata lapsia, ja hyvin on toiminut kerran kuussa ovat siellä viikonlopun ja lomilla enemmän.(siellä ovat pari kertaa lapsia tavanneet)


    • tautista

      Meidän kunnassa on sitten niin että vaikka yhdestä perheestä on tehty useita yhteydenottoja ei lapset oikeutta saa ei myöskää lasten äitiä uskota kun lapset ovat kertoneet nuorikon tehneen törkeitä rikoksia lapsia kohtaan ja vaikka, lapset on kertonut kolussa aikuisille viranhaltioille asiasta joilla on ilmoitus velvollisuus ei toimita sen mukaan. Olen sitä mieltä että kyllä sossu tartttee toiminta malleihinsa jotain tarkistusta yms päivitystä ja parannuksia suuntaan jos toiseen.

      • 121312

        Pitäisikö tuosta ilmoittaa jo poliisille tai jonnekin?


    • "tarvitsemme kipeästi apua" Sinulla on huoli tyttäresi tulevaisuudesta ihan oikein ja haluat saada hänet itsellesi takaisin.
      Se tuo maamme Sossu on HELVETIN PIRULLINEN LAITOS ! !
      Siellä tuijotetaan vaan siihen aikaisempaan elämään eikä oteta huomioon nykyistä tilannetta mitenkään missään vaiheessa.
      Minun läheiselläni oli samanlainen tilanne ja hän ei saanut hoidettua asioita sossun "ÄMMIEN" kanssa ja niinpä hän otti yhteyden hyvään asianajajaan. Tuo kelpo Lakimies otti ohjat käsiinsä ja hoiti hommansa niin että läheiselleni annettiin lapsi takaisin ja nyt heidän elämänsä on ONNELLISTA ! !
      Sinua kehotan ottamaan yhteys kunnon lakimieheen/naiseen ja sitä kautta hommat hoituvat toivomallasi tavalla aika pian(kin). Ja asiasta kannattaa tehdä valitus maamme johtavaan holhouslautakuntaan. Siellä asia puidaan parhaaksesi ! !

    • Kaikki huostaan otettujen lasten vanhemmat ovat sitä mieltä ettei heissä ole vikaa, useasti alkoholisti perheen lapsi on niin vaurioitunut psyykkisesti että tarvitsee paljon rakkautta ja hoivaa johon alkoholisti vanhemmat eivät pysty. Voit äitinä tavata lasta ja palauttaa luottamuksen pikku hiljaa, ei ole kenenkään etu että lasta riepotellaan edestakaisin kodin ja sijoituspaikkojen välillä. Lapsi, lapset tarvitsee pysyvyyttä ja turvaa elämäänsä. Olen varma että lastensuojelulla on faktat miksi lastasi ei voida palauttaa sinulle tässä tilanteessa vielä. Vain oma kärsivällisyytesi ja näyttämisesi että pärjäät voi asiat joskus muuttaa.

    • entinenhuostaanotettu

      Täällä siis haukutaan sossua ihan surutta, kun edes joku yrittää ajatella lapsen parasta. Jos koko tapauksesta on vain pari vuotta ja antabuksella olet selvinpäin, en lähtisi minäkään kokeilemaan lapsen kustannuksella, että josko se tällä kertaa onnistuisi.

      Hitto, lisää vaan lapsia tuohon tilanteeseen! Uskomatonta, millaisia ihmiset on...

    • Aboriginaali

      Huostaanotto on aina tappio
      17.9.2010 18:30 (17.9.2010 18:30)
      Huostaanotto on aina järeä toimenpide. Perustellusti voidaan sanoa, että kaikissa tapauksissa se on tappio yhteiskunnalle.

      Eräiden tietojen mukaan Ruotsissa huostaanotettujen poikien riski kuolla ennen aikojaan on noin kymmenkertainen verrattuna muiden perheiden poikiin, Suomessa "vain" kolminkertainen.

      Juhlapuheissa puhutaan kauniisti perheiden tukemisesta. Monilla on mielikuva, että vanhempien väsyessä kotiin tulee kotiapu, joka hoitaa lasta, pesee pyykit, järjestää erilaisia asioita, niin että vanhemmat - tai toinen heistä - jaksavat taas palan matkaa ja saavat uskoa huomiseen. Ei näin ole ollut enää aikoihin, vaan sosiaalihuollosta tulee pari kolme henkilöä keskustelemaan ja kuulustelemaan. Parissa tunnissa käydään läpi asioita, saadaan ohjeita ja mikä kohtalokkainta, tehdään havaintoja huostaanottotarpeesta.

      Avun hakemista ajoissa pidetään tärkeänä. Apua hakeva ei kuitenkaan aavista, että hänen perheestään kootaan vähitellen yksityiskohtaisia tietoja, jotka kutovat rikosrekisteriä muistuttavan verkon perheen ympärille, eikä merkittyjen plussien ja miinusten paikkansapitävyyttä voi tarkistaa puhumattakaan siitä, että "rekisterin" voisi joskus nollata.

      Mutta eihän sen näin pitänyt mennä. Sosiaaliavunhan pitäisi tukea perhettä ja lainkin mukaan huostaanotto on vasta äärimmäinen keino. Kuitenkin sitä väläytellään liian varhain niissäkin tapauksissa, joissa vanhemmat vielä yhdessä yrittävät ottaa vastuuta. Todellisuudessa lastensuojelussakin on sopimattomia henkilöitä, joilla viranomaisina on keinot hankkia haluamiaan lausuntoja, joiden perusteella heillä on lähes jumalallinen valta päättää ihmisen kohtalosta. Tästä uhkasta voi tulla perheelle painajainen, joka vie ne yöunet, joita kipeästi tarvittaisiin arkiseen jaksamiseen.

      On olemassa tahoja, jotka aidosti tahtovat perheelle hyvää. Isovanhempia ja muita läheisiä kuullaan liian vähän, vaikka siitä lienee laissakin ohjeita. Läheisiä naapureitakin tulisi kuulla, jos perhe sitä haluaa. Ajoittainen ja todellinen kotiapu olisi usein se paras apu ja edullisin. Tämä on helppo todentaa sillä, että esim. lähiomainen auttajana perheen arjessa saa usein ihmeitä aikaan jo muutamassa päivässä.

      Harvoin lasta tavanneella viranomaisella on usein toisenlainen kuva tilanteesta kuin lasten kanssa olleilla isovanhemmilla. Silti nämä otetaan mukaan prosessiin vastentahtoisesti ja usein vasta sitten, kun on jo tehty päätökset jatkotoimenpiteistä. Silloin kun itse olemme päässeet aidosti vaikuttamaan, siitä on ollut pitempiaikaista apua.

      Oma lukunsa on bisnes, jossa lapset ovat varsin käypää kauppatavaraa. Kun yhden lapsen sijoituksesta maksetaan jopa yli 200 euroa päivässä, niin se houkuttelee alalle monenlaista yrittäjää. Siinä myllyssä ei lapsen todellinen etu paljoa paina.

      Ja vielä tärkein näkökohta. Kuka ottaa vastuun pienen ihmisen tuskasta, kun häntä ollaan erottamassa läheisistä ihmisistä ja kuka siitä, kun huostaanotto tuhoaa hänen elämänsä? Sinä, joka taistelet perheesi puolesta, älä luovuta. Meidän on liityttävä yhteen, pidettävä ääntä ja tehtävä velvollisuutemme siinä, mitä tämä hetki meille suo saattaaksemme oikeuden myös niille, jotka eivät siihen itse kykene.

      HUOLESTUNUT LÄHIOMAINEN Julkaisemme kirjoituksen poikkeuksellisesti nimimerkillä. Toimitus.
      ---------------------------------------------------------

      • udette7211

        tuosta olen ihan samaa mieltä sua tentataan ja sitten kun pyydät apua oletkin huono vanhempi,meiltä yritettiin viedä lapset kun rahat ei riittäny haimme toimeen tulo tukea jonka seurauksena meille tultiin käymään tyhmien kysymyksien kanssa.sitten kun hokasin mikä homman nimi otin lakimiehen apuun eivät saaneet mun lapsia


    • pikkukb

      Lapsi tarvitsee turvallisen kodin.
      Lasta ei voi heitellä edes takas.
      Kun saa lapsen .Vanhemmuus alkaa just sillä sekunnilla.
      Jos oma etu menee lapsen edelle.
      Juominen huumeet
      Ei lapsen elämää.
      Kun lapsi otetaan pois ei helpolla takas saa.
      Ero lapset kanssa pelinanappuloita.
      Itse en henkilökohtaisesti tykkää että lapsia heitellään paikasta B paikkaan A.
      Voithan yrittää saada takas.
      Voisit aloittaa että saisit tapaamis oikeuden.
      Puhut uuden lapsen saamisesta.
      Muista uusi lapsi ei korvaa menetettyä.
      Eikä uusi lapsi auta saamaan vanhaa takas .
      Kasva ensin todella vastuuntuntoiseksi.
      Maailmassa onnen voi löytää muualtakin .Ei aina lasten kautta.
      Toivotan sinulle kuitenkin ONNEA elämään että onnistut siinnä.

    • Aboriginaali

      Silminnäkijä: Huostaanotettu bisnes (YLE TV2 ja YLE Areena)
      5. helmikuuta 2012 kello 9:10
      Silminnäkijä: Huostaanotettu bisnes YLE TV2 ja YLE Areena
      8.2. alkaen klo 22.10
      Lasten huostaanottoihin ja sijaishuoltoon kuluu yhä enemmän rahaa. Mutta saavatko veronmaksajat, lapset ja perheet vastinetta lastensuojeluun uppoaville euroille? Lasten huostaanotoista on tullut kansainvälistä kasvubisnestä samaan aikaan, kun yhä useampi sosiaalityöntekijä on epäpätevä, kertoo ohjaaja Matts Dumell. Yksityisestä lasten- ja nuorten laitoshoidosta on tullut kova bisnes. Kodin ulkopuolelle sijoitetuilla lapsilla tehdään nyt rahaa, se on lopulta sanottava ääneen, toteaa perusturvaministeri Maria Guzenina-Richardson (sd.).
      Yksityisten lastenkotien määrä on kymmenessä vuodessa yli kaksinkertaistunut, kun kunnat ovat varoneet rakentamasta omia laitoksia. Kuluvana vuonna kuntien menot lasten laitos- ja perhehoitoon kohoavat arviolta 650 miljoonaan euroon eli suunnilleen yhtä paljon kuin lukiokoulutukseen. Yhden sijoitetun lapsen laitoshoito maksaa keskimäärin 98000 euroa vuodessa, koulukodissa jopa yli 150 000 euroa. Ohjelmassa valotetaan esimerkein, kuinka helposti lapsi voi päätyä sijoitetuksi kodin ulkopuolelle ja silloin useimmiten laitos- tai perhekotiin. - Väärin perustein ja mielivaltaisesti tehtyjä kiireellisiä huostaanottoja on yllättävän runsaasti, väittää lastensuojelutapauksiin erikoistunut turkulainen asianajaja Outi Mannonen.
      Kansainvälisetkin sijoittajat ovat haistaneet rahan lastensuojelupalveluissa. Kehitys on samansuuntainen kuin aiemmin esimerkiksi terveyspalveluissa. Pieniä yksittäisiä perhekoteja ketjutetaan kattamaan myös lastensuojelun avohuollon sektoreita.
      Toimittaja Matts Dumell, tuotanto YLE Ajankohtaistoiminta.
      -----------------------------------------------

    • Aboriginaali

      7.5.2010 09.15
      LEHTIKUVA/ SARI GUSTAFSSON
      Artikkelin kuva
      Lasten huostaanotoista tulossa megaluokan bisnes

      UP/ALEKSI VIENONEN


      SIJOITETTUJEN LASTEN MÄÄRÄT KASVAVAT
      Vuonna 2008 oli kodin ulkopuolelle sijoitettuna runsas 16 000 lasta ja nuorta. Sijoitettujen lasten kokonaismäärät ovat kasvaneet 1990-luvulta lähtien. Vuosittainen kasvuvauhti on ollut 2-5 prosenttia.

      Alle 18-vuotiaista lapsista oli 1,3 prosenttia sijoitettuna kodin ulkopuolelle. Vielä 1990-luvun puolivälissä vastaava osuus oli 0,8 prosenttia.

      Sijoitetuista lapsista poikia on 53 prosenttia ja tyttöjä 47 prosenttia.

      Perhesijoitusten osuus on pitkään laskenut tasaisesti, ja laitoshuollon osuus vastaavasti kasvanut. Yhtenä syynä perhesijoitusten vähenemiseen on ollut pula sijaisperheistä.

      Lähde: Terveyden ja hyvinvoinnin laitos

      Tutkimusprofessori Matti Rimpelän mukaan kansainväliset sijoitusyhtiöt ovat löytämässä Suomesta uuden kultakaivoksen: lastenkodit.

      – Kodin ulkopuolelle sijoitettujen lasten määrät ovat lisääntyneet Suomessa huimasti viime vuosina. Kansainväliset sijoittajat ovat haistaneet tässä nyt rahan, Rimpelä sanoo.

      Rimpelän mukaan kehityskulku on samansuuntainen kuin terveyspalveluissa.

      – Vielä reilu kymmenen vuotta sitten meillä oli useita satoja yksityisiä lääkäriasemia, mutta nyt ne ovat kahden-kolmen yksityisen pääomasijoittajan hallussa. Sama prosessi on käynnistymässä lastensuojelussa.

      Lastensuojelun markkinat ovat syntyneet vaivihkaa, eikä ilmiöstä ole siksi puhuttu.

      – Kodin ulkopuolelle sijoitettavien lasten lukumäärät ovat koko aika kasvaneet samalla, kun perhehoitomahdollisuudet vähenevät. Vaihtoehdoksi jää laitoshoito. Koska kunnat eivät ole lisänneet laitostarjontaa, on syntynyt yksityisten yritysten markkinat. Jos kysyntä ylittää tarjonnan, hinnat nousevat, Rimpelä selostaa.

      Rimpelän mukaan kodin ulkopuolelle sijoitetut lapset ovat liiketaloudellisessa mielessä turvallisia sijoituksia.

      – Näin on, koska kodin ulkopuolelle sijoittamisia puretaan hyvin harvoin, ne ovat pitkäkestoisia ja maksajana on kunta. Eli se on hyvin turvallista liiketoimintaa.

      Perheet jätetty oman onnensa nojaan

      Rimpelän mukaan yksityiset lastenkodit olivat aluksi hyvää tarkoittavien pienten toimijoiden kuten voittoa tavoittelemattomien yhdistysten tai yksittäisten sosiaalialan elinkeinonharjoittajien käsissä.

      – Alun perin tässä oli liikkeellä hyvää tarkoittavia yhdistyksiä tai perhekoteja. Silloin oltiin ikään kuin ammattiharjoittajapohjalla liikkeellä. Kun volyymi on nopeasti kasvanut, sinne on alkanut tulla kansainvälisiä pääomasijoittajia. Ne ostavat tällaisia pieniä yksiköitä.

      Rimpelä ei halua mainita yksittäisiä yrityksiä nimeltä. Hän kuitenkin vakuuttaa, että niitä löytyy.

      – Yhdessä tuntemassani esimerkkitapauksessa henkilö, joka oli aikaisemmin itsenäinen ammatinharjoittaja, siirtyi kansainvälisen yrityksen palvelukseen. Hänelle annettiin kolme vuotta aikaa tehdä bisneksestä kannattavaa.

      Rimpelän mukaan ilmiö voitaisiin parhaiten kitkeä satsaamalla perheiden hyvinvointiin ja ennaltaehkäisevään sosiaalityöhön.

      – Pohjimmiltaan varsinainen ongelma on, että meillä suojellaan lapsia, mutta ei tueta lapsiperheitä. Järjestelmä on rakentunut niin, että kunnat alkavat kantaa vastuuta lapsista vasta siinä vaiheessa, kun ongelmat ovat kasvaneet niin suuriksi, että on pakko tehdä jotakin. Silloin lapsen sijoittaminen kodin ulkopuolelle on pakosta tehtävä ratkaisu. Siihen löytyy aina rahoitus, Rimpelä summaa.

      » Lastensuojelun asennemuutos tarpeen 19.5.2010 14.52
      -----------------------------------------------

    • Aboriginaali

      Lastensuojelun asennemuutos tarpeen

      Tutkimusprofessori Matti Rimpelä osuu naulan kantaan kuvatessaan lastensuojelun tilannetta (KU 7.5.). Maassamme tarvitaan perusteellista asennemuutosta suhtautumisessa lapseen ja vanhempiin.

      Lasten pitämisestä on tullut kannattavaa liiketoimintaa. Lapsia kaupitellaan lehti-ilmoituksilla ”parempiin” perheisiin, vaikka lapsikauppa on kielletty ja Suomi on sitoutunut lapsen oikeuksin yleissopimuksella ja muilla ihmisoikeussopimuksilla kunnioittamaan lapsen oikeutta vanhempiinsa ja perheeseensä. YK:n lapsen oikeuksien komitea on kiinnittänyt maamme päättäjien huomiota siihen, että niin valtava määrä lapsia asuu kodin ulkopuolella.

      Jokaisella, myös lapsella, on oikeus vapauteen ja henkilökohtaiseen turvallisuuteen ja oikeus nauttia perhe-elämästä. Lapsia kuitenkin suljetaan vankilamaisiin oloihin, lastensuojelulaitoksiksi kutsuttuihin paikkoihin.

      Maassamme keskustellaan lasten ja nuorten pahoinvoinnista. Keskustelun kärki tulisi kohdistaa viranomaistoimintaan, jota 2000-luvulla on varhaisen puuttumisen nimissä harjoitettu. Toiminta perustuu harhakuvalle siitä, että lastensuojelutyö tuo jotain parempaa lapselle.

      Jokaisella lapsella on oikeus ilmaiseen perusopetukseen, myös vammaisilla ja sairailla lapsilla sekä niillä lapsilla, jotka tarvitsevat muutoin tukea oppimiseensa. Useissa kunnissa peruskoulu kieltäytyy järjestämästä lapselle asianmukaista opetusta ja siirtää heidät sosiaalitoimen hoidettaviksi. Koulut ovat omaksuneet mielivaltaisia toimintatapoja ja toimivat lastensuojelun jatkeena sen sijaan, että toimisivat kodin kanssa hyvässä yhteistyössä, kuten laki edellyttää.

      Syrjintäkin on kiellettyä, mutta yhä useampi lapsi joutuu päivähoidossa ja koulussa syrjinnän kohteeksi ulkonäkönsä, alkuperänsä, kielensä, temperamenttinsa tai muun henkilökohtaisen ominaisuutensa takia. Tällainen lapsi pyritään siirtämään sairaiden kirjoihin ja lastensuojelun piiriin.

      Lastenpsykiatrit asettavat lapselle diagnooseja ja katsovat oikeudekseen kirjoitella lastenkotia suosittavia lausuntoja, vaikka lääkärin tehtäviin kuuluu potilaan tutkiminen ja hoitaminen. Terveistä lapsista tehdään sairaita ja sairaat lapset eivät saa hoitoa. Diagnoosi tuottaakin lastenkodille enemmän rahaa korkeana vuorokausihintana.

      Aktiivisia, lapselleen parasta hoitoa ja opetusta vaativia vanhempia kiusataan, asiallisia vanhempia väitetään päihdeongelmaisiksi ja heitä kehotetaan hakemaan apua mielenterveystoimistosta. Vanhempiin asennoidutaan kuin potentiaaliseen uhkaan lapselleen, heitä pidetään lähtökohtaisesti pahoinpitelijöinä ja lapsensa hyväksikäyttäjinä.

      Vanhempia uhkaillaan ja pelotellaan lapsen poisottamisella, kun he hakevat apua. Yhä useampi avuntarvitsija ei enää uskalla hakea apua, kun kaikki tahot on koulutettu tekemään huoli-ilmoituksiaan lastensuojeluun, joka käyttää tukimuotona huostaanottoa. Lapsen ja perheen oikea tukeminen lähtee kuitenkin laadukkaista peruspalveluista.

      Syrjintä ja suvaitsemattomuus on järjestelmällistä ja sitä harjoittaa julkinen valta, se taho, jonka tulisi suojella lasta. Lapseen suhtaudutaan kuin yhteiskunnan vaaralliseen viholliseen, joka tulee sulkea yhteiskunnan ulkopuolelle lastenkotiin. Hallintotuomioistuimessa lapsen tosiasiallinen tilanne jää tutkimatta.

      Kyse on siis sekä rahasta että asenteista. Ei ole ihme, jos lapset ja nuoret voivat pahoin.
      ------------------------------------------------------------

    • Aboriginaali
    • esirukous

      Rukous , olen itse saanut paljon rukousvastauksia
      esirukouspyyntö voi lähettää nettirukoilioihin.
      googleta : nettirukoilijat
      Jumala voi. Jeesus kanssanne.

    • sieLUU

      Se voi johtua koska välillä on lehdissä kauhukertomuksia lapsista joiat ei autettu eikä pelastettu
      Meidän pitäisi oikeasti periaatteessa olal kristillisiä hengellisiä
      elää Jumallalle Muiden ongelmien takia,
      muiden lasten hengenvaarna takia voi joutua kärsimään

      Hengellisyys, äitien, lasten isien on
      periaatteessa mikä on suoja ja turva
      Jumala on ainoa suoja kaikelta kauhulta

      ELikkä, koska he pitävät teidän lasta
      joku lapsi voi pysyä hengissä
      Koska he uskaltavat pitää lapsia suojassa ja turvassa

      tämä maailma ei taida olla nautintojen paikka ( nauttia kodista yms
      Meiän pitäs suuntautua taivaaseen

    • 84848

      Mitähän se antabus tekee raskausaikana sille mahdollisesti tulevalle vauvalle? Koita nyt olla ainakin vuosi ensin olla oikeasti selvin päin, ilman antabusta.

      • Entiedäoliko

        Eikö numero nimimerkissä ollutkaan syntymävuosi? Kauaa ei voi nainen odotella jos oli...


      • Pyydetäänjasaadaanan

        Hups, sori! Ei se olutkaan apn nimmari.


    • Aboriginaali

      Tämä uutinen on poistettu "jostain syystä" Hesarista kokeile lopussa olevaa linkkiä.

      Lapsen ja perheen oikeusturva ei toteudu huostaanotoissa.
      Oikeusturva?
      22.5.2012 14:29
      Kirjoittaja on varatuomari Leeni Ikonen, lastensuojeluasioihin erikoistunut lakimies.

      Helsingin Sanomien pääkirjoitus 9.2.2008.

      Hän toteaa muun muassa.

      13- vuotias nuori ei saanut neuvoja lakimiesavun saamiseen huostaanotossa.

      Hallintokäytäntö ei sovellu lapsen asian käsittelyyn.

      Perheet ajetaan syvään epätoivoon, kun tuomioistuin luopuu puolueettoman tutkijan roolista.

      Varhaisen puuttumisen korostaminen on 2000-luvulla laukaissut lastensuojeluilmoitusten suman, joka on purettu huostaanotolla.

      Hallinto tuomioistuimet ovat ylintä astetta myöten hyväksyneet viranomaisten ihmisoikeusloukkaukset, joiden takia Suomi on saanut useita tuomioita lastensuojeluasioissa.

      Hallinto-oikeus ja uusi laki horjuttavat maamme koko oikeuslaitoksen uskottavuutta.

      Uusi lastensuojelulaki ei tuo tähän oikeusturvaongelmaan korjausta.

      Kommenntti. Eikö mikään mahti maailmassa voi estää ihmisoikeusloukkauksia, perheiden, lasten ja nuorten kriisejä.

      Mikä on oikeusministerin, lapsiasiavaltuutetun, sosiaalityöntekijöiden, asianajajien, juristien, tuomareiden merkitys tässä yhteiskunnassa?

      Liittyvätkö ne jollaintavalla lisääntyneisiin huostaanottoihin ja lapsibisnekseen?

      Lue lisää Helsingin Sanomisssa.

      http://www.hs.fi/paakirjoitus/artikkeli/Lapsen ja perheen oikeusturva ei toteudu huostaanotoissa/HS20080209SI1MP02enj

      -------

    • Aboriginaali
    • Aboriginaali
    • Aboriginaali

      Historian ja etnologian laitos
      Lehdistötiedote 4.9.2014
      Selvitys lastensuojelun menneisyydestä alkanut

      Vapaaehtoisia haastateltavia kaivataan

      Selvitys lastensuojelun menneisyydestä on alkanut Jyväskylän yliopiston historian ja etnologian laitoksella.

      Selvitys toteutetaan haastatteluilla. Haastateltaviksi toivotaan sellaisia henkilöitä, jotka ovat kokeneet tai kohdanneet epäkohtia, kaltoinkohtelua tai väkivaltaa lastensuojelulaitoksissa tai sijaisperheissä vuosina 1937–1983. Ilmoittautua voi kuka tahansa, jolla on kokemuksia joko ammattilaisena (esimerkiksi työntekijänä, perhehoitajana) tai lapsena lastensuojelulaitoksissa tai sijaisperheissä. Haastatteluun voi osallistua myös omainen, työntekijä tai joku muu kaltoinkohteluun liittynyt henkilö.

      Haastattelut perustuvat vapaaehtoiseen yhteydenottoon ja tiedot käsitellään luottamuksellisesti. Ilmoittautua voi sähköpostilla osoitteeseen [email protected] tai soittamalla numeroon 040 805 3930 (Jyväskylän yliopisto).

      Selvitystyön taustalla on havaintoja siitä, että sijaishuolto ei ole aina kyennyt tarjoamaan lapselle turvallista lapsuutta. Selvityksen päätarkoituksena on antaa ihmisille mahdollisuus kertoa omia kokemuksiaan lastensuojelusta. Kokemusten avulla saadaan käsitys menneiden aikojen suomalaisesta lastensuojelusta. Lisäksi tavoitteena on vaikuttaa nykyisen lastensuojelun sijaishuollon toimintaan. Selvitys valmistuu keväällä 2016 ja sen rahoittajana on sosiaali- ja terveysministeriö.

      Lisätietoja antaa professori Pirjo Markkola, Jyväskylän yliopisto, p. 0400 247456 (selvityksen toteuttaminen)
      -----------------------------------------------------------------

    • Aboriginaali

      5.1.2015
      Uusi sosiaalihuoltolaki: Sosiaalihuoltoa ja lastensuojelua koskevat uudistukset voimaan asteittain
      Sosiaalihuoltoa ja lastensuojelua koskevat uudistukset tulevat voimaan asteittain: kotipalvelua koskeva uudistus vuoden 2015 alusta ja muu lainsäädäntö pääosin huhtikuussa 2015. Lastensuojelun kiireellistä sijoitusta koskevat lastensuojelulain muutokset tulevat voimaan vuoden 2016 alusta.
      ​Uuden sosiaalihuoltolain tavoitteena vahvistaa peruspalveluja, vähentää korjaavien toimenpiteiden tarvetta sekä parantaa asiakkaiden yhdenvertaisuutta. Kuntien on varauduttava palvelujen painopisteen muutokseen sekä kerrottava kuntalaisille selkeästi, mistä palveluja ja apua voi hakea.

      Lapsiperheille on järjestettävä välttämätön kotipalvelu 1.1.2015 alkaen

      Lapsiperheillä on oikeus saada kotipalvelua, kun se on välttämätöntä lapsen hyvinvoinnin turvaamiseksi. Kotipalvelua annetaan toimintakykyä alentavan syyn, kuten sairauden, synnytyksen, vamman tai uupumuksen vuoksi sekä erityisen perhe- tai elämäntilanteen perusteella.

      Kotipalvelua, kuten myös perhetyötä, tukihenkilöitä ja -perheitä sekä vertaisryhmätoimintaa, on jatkossa saatavilla ilman lastensuojelun asiakkuutta.

      Laki auttaa etenkin erityistä tukea tarvitsevia ihmisiä

      Sosiaalihuoltolaissa määritellään ne tuen tarpeet, joiden perusteella sosiaalipalveluja ja sosiaalihuoltoa järjestetään. Asiakkailla on oikeus niihin palveluihin, joilla turvataan välttämätön huolenpito ja toimeentulo sekä lapsen terveys ja kehitys. Sosiaalihuoltolailla autetaan etenkin erityistä tukea tarvitsevia ihmisiä.

      Kaikilla sosiaalihuollon asiakkailla on oikeus saada tarvittaessa arvio palvelutarpeesta sekä nimetty omatyöntekijä.

      Esimerkiksi terveydenhuollon ammattihenkilöt, poliisit sekä työ- ja elinkeinohallinnon viranomaiset ovat velvoitettuja ohjaamaan sosiaalihuoltoa tarvitseva henkilö oikean viranomaisen puoleen.

      Elämänkaarimallin mukaisesti palveluja on pyrittävä järjestämään muiden peruspalvelujen yhteydessä ja terveydenhuoltolain mukaista hoitotakuuta on sovellettava myös muissa kuin terveydenhuollon yksiköissä.

      Lakiin sisältyy myös nuorisopalvelutakuu

      Nuori saa moniammatillista tukea yhden palvelupisteen kautta niin kauan, kun hänellä on tarvetta sosiaalipalveluihin. Takuuseen kuuluu omatyöntekijä, palvelutarpeen arviointi ja kohdennettu sosiaalinen kuntoutus.

      Lailla pyritään varmistamaan palvelujen laatu

      Kunnan sosiaalihuollon toimintayksiköiden pitää laatia omavalvontasuunnitelma, joka on julkisesti nähtävillä.

      Laki muuttaa henkilöstörakennetta
      ja vähentää korjaavia toimenpiteitä

      Asiakasmäärät lastensuojelussa vähenevät, kun ehkäiseviä palveluja, kuten perhetyötä ja kotipalvelua, on jatkossa mahdollista saada ilman lastensuojelun asiakkuutta. Tämä antaa kunnille mahdollisuuden toimia siten, että lastensuojelussa on riittävästi osaavia työntekijöitä suhteessa asiakasmääriin.

      Ehkäisevien palvelujen lisääminen ja lastensuojelutyön oikea resursointi vähentävät raskaiden korjaavien lastensuojelutoimenpiteiden tarvetta.

      Lastensuojelun asiakkuus alkaa vasta, jos lastensuojelun tarve todetaan tai perheelle annetaan lastensuojelun palveluja tai tukitoimia. Palveluja ja tukitoimia, joita voi saada ainoastaan lastensuojelun kautta, ovat lastensuojelulain mukainen taloudellinen tuki, tehostettu perhetyö, perhekuntoutus sekä lapsen sijoittaminen kodin ulkopuolelle.

      Lisäksi lapselle ja hänen perheelleen on järjestettävä viipymättä lapsen terveyden ja kehityksen kannalta välttämättömät terveydenhuollon palvelut, jos lastensuojelun tarve johtuu riittämättömistä terveydenhuollon palveluista.

      Kiireellisen sijoituksen ehtoja tiukennetaan

      Lapsi voidaan sijoittaa kiireellisesti vain, jos huostaanoton edellytykset täyttyvät ja lapsi on välittömässä vaarassa. Ensisijaisesti käytetään avohuollon tukitoimia, kuten kotiin annettavaa tehostettua perhetyötä sekä avohuollon sijoituksia.

      Osa vanhan lain säännöksistä jää toistaiseksi voimaan

      Uuteen sosiaalihuoltolakiin ei ole sisällytetty sellaisia säännöksiä, jotka siirtyvät toisiin lakeihin, kuten eduskunnan käsittelyssä olevaan perhehoitolakiin sekä sosiaali- ja terveydenhuollon järjestämisestä annettavaan lakiin.
      ---------------------------------------------

    • Kaipaava61

      Omalla tyttärellä vastaava tilanne. Nyt taistelee lastaan takaisin asianajajan tuella. Toinen hänen lapsistaan, on vuoroin isällä, vuoroin hänellä. Kolmas, vauva, saa olla kotona. Ikävä on minullakin ensimmäistä lapsen lastani. En saa tavata häntä. Lastensuojelu suojelee häntä omalta mummilta, joka on hoitanut häntä koko hänen ensimmäisen 10 vuotta.. Lapsen ikävä mummin luo on sanoinkuvaamaton, samoin kuin kotiin. Hän ei voi ymmärtää, miksi sisarukset saa olla kotona, mutta hän ei. Selitäppä se sitten lapselle, että hän on kiltti tyttö, jolla ei ole mitään ongelmia, mutta tuo kivasti rahaa sijaishuollon perheelle maalle, joilla ei muuten olisi tuloja. Nyt on heillä varaa matkustella ympäri maailmaa, usean kerran vuodessa ja kiva tyttölapsi siinä mukana, josta ei vaivaa ole. Tyttärelläni ollut elämä jo kauan hallinnassa, mutta menneisyyteen on niin kiva vedota..

    • byrokratian.viidakko

      Ennaltaehkäisevä työ on minunkin mielestäni jäänyt lopullisen huostaanoton jalkoihin. Jos lisättäisiin tukea perheille silloin, kun sitä tarvitaan, saattaisi huostaanottojen osuus vähentyä. Järki on tuntunut sumentuvan monissa tapauksissa byrokratian alle.

    • Aboriginaali

      Uusi Suomi. Mielipide 18.3.2010.

      Vieraannuttavatko viranomaiset parheeenjäsniä toisistaan?

      Viranomaisvieraannuttaminen (viranomaisPAS) tarkoittaa viranomaispäätöksillä perheenjäsenen vieraannuttamista perheestään. EIT on antanut huomautuksia viranomaisvieraannuttamisesta vedoten EU ihmisoikeussopimuksen 8 artiklaan.

      Suomalais-venäläisen pojan huostaanottaminen perheestään Turussa, venäjänkielisen, puhumattoman vammaisen aikuisen tapaamisten estäminen isoäidin, ainoan lähiomaisen kanssa Imatralla ja maahanmuuttajaperheiden isoäitien karkottaminen Suomesta ovat huolestuttavia merkkejä Suomen viranomaisten harjoittamasta maahanmuuttajaperheenjäsenten vieraannuttamisesta toisistaan ja luultavasti vain jäävuoren huippu tapauksista.

      Suurin osa venäjänkielisistä perheistä, jotka ovat joutuneet Suomen viranomaisten kanssa vaikeuksiin, pysyy hiljaa kielivaikeuksien vuoksi, myös häpeästä ja pelosta, että menettävät täysin yhteyden eristettyyn perheenjäseneen. Syyksi eristämisiin voi riittää pelkkä pahansuovan naapurin yhteydenotto viranomaisiin. Myös keksityillä pahoinpitelysyytteillä on yritetty leimata omaisia.

      Ollaanko Suomessa palaamassa viranomaisten harjoittamaan mielivaltaan, kuten vuosikymmeniä sitten toteutettiin romanilasten huostaanottoja ja heidän vieraannuttamistaan omasta kulttuuristaan ja äidinkielestään. Samaa vieraannuttamista toteutettiin saamelaislapsiin kieltämällä äidinkielen puhuminen koulussa.

      Venäjänkielisten lasten äidinkielen ja oman kulttuurin tukeminen tapahtuu parhaiten omassa perheessä, ja isovanhemmat ovat tärkeitä henkilöitä perinteen ja äidinkielen siirtämisessä. Erityisesti venäjänkielisen puhumattoman vammaisen eristäminen omasta suvustaan, historiastaan ja kulttuuristaan on törkeä ihmisoikeusrikkomus.

      Samanlaista viranomaisvieraannuttamista tapahtuu kaikessa hiljaisuudessa myös valtaväestön kehitysvammaisten aikuisten kohdalla, vieraannuttaminen vain naamioidaan vammaisen itsenäistymisen ja omatoimisuuden mantran alle. Monet omaisetkin ovat hyväksyneet kehitysvammahuollon sloganin: omainen on pahin este kehitysvammaisen itsenäistymisen tiellä.

      Ne kehitysvammaisten omaiset, jotka uskaltavat kyseenalaistaa vieraannuttamista eivätkä tyydy tapaamisrajoitteisiin ja vielä kyselevät liikaa, jopa vammaisen lääkityksistä, pannaan nopeasti kuriin ja järjestykseen. Kehitysvammalaissa on edelleen pakkokeinopykälä 42, johon vedoten voidaan näitä pakkokeinoja käyttää. Suomi ei ole pystynyt ratifioimaan YK:n vammaisten oikeuksia koskevaa sopimusta, koska kansallinen lainsäädäntömme ei ole ajantasainen sopimuksen kanssa.

      Maistraatit ovat alkaneet kaikessa hiljaisuudessa määrätä tai hakea kehitysvammaisille ihmisille viranomaisedunvalvojia, joille on määrätty taloudellisten asioiden lisäksi myös henkilöä koskevat asiat. Näin omaiset saadaan juridisesti suljettua täysin kehitysvammaisen elämästä.

      Kehitysvammaiselle aikuiselle ei riitä palvelukodin hyvä asunto ja ammattilaisten antama hyvä hoito. Hänellä on myös oikeus omaisten rakkauteen ja huolenpitoon. Henkilökunnan ja viranomaisedunvalvojien harjoittama vieraannuttaminen on julmaa ja säälimätöntä, erityisesti puhumattomien ja vaikeavammaisten ja lähellä saattohoitoa olevan vammaisen kohdalla.

      Pirkko Leskinen
      ----------------------------------------------------------

    • udette7211

      sunkin kannattaa ottaa apuun laki mies tai nainen

    • kysynvaan

      Haluaako lapsesi sinulle takaisin? Itse olin aikanani sukulaisperheessä sijoitettuna, ja oma äitini ei koskaan "vaatinut" minua takaisin, kun olin perheeseen kolmivuotiaana jäänyt olosuhteiden vuoksi , ja minua rakastettiin varmaan enempi kuin ketään muuta. Äitini kanssa olin toki tekemisissä kesälomilla jne, mutta vaikka hänen olonsa vakiintuivat, ja hänellä oli pari avioliittolasta myös- koskaan hän ei minua kiskonut pois perheeltäni. Liian vähän minusta näissä keskusteluissa puhutaan lapsesta ja hänen haluistaan ja tarpeistaan/ niinkuin lapsi olisi joku, joka kuuluu jollekulle..

    • Aboriginaali

      Huostaanotetut lapset- rikotut perheet ry järjestön sivustoilla saattaa löytyä tietoa ja apua.

      http://rikotutperheet.oikosulku.net/
      ----------------------------------------------------------------------

    • Aboriginaali
    • eitaydellistaole

      Ehkä sinun kannattaa vielä kysyä, mitkä ne huolenaiheet ovat?Jos yrittäisitte päästä rakentavaan keskusteluun siitä, mitä sinulta vielä odotetaan ja voit perustella, miksi asia on kunnossa? Vai onko huoli se, että koetaan, ettet riittävästi ole huolissaan sellaisista asioista, joista pitäisi olla huolissaan? Sekin voisi viedä asiaa eteenpäin, että osoittaa tunnistavansa puutteensa (kukaan ei ole täydellinen).

    • sieLUU

      Te tiedätte että pitää olla hengellinen
      Mutta ei voida olla kun
      tama saint maria salome

      ohari tehty jok avaiheessa
      Ismo Alanko esim joka esiintyy oike8in Adamilaisen näköisenä atleettina
      Matkaan lehden kannessa
      oli aviomieheni 1800 ja 1700 luvulla

      hän vain hymyilee yms vaikka kiduin
      ja sieluni revittiin
      kiduttamalla ja raiskaamalla

      nyt asun teltassa vaikka olen se joka voi parantaa rukouksella yms
      Uskovaiset ovat vaibn kateellisia
      SWattumalta olen hindulaisuudessakin vaikkapa miljoonien kymmenien milj oonien
      intialaistenkin pyhimys,
      koska olen valaistun8ut
      Olin Äiti QAmmaakin ylhäisemkpi
      Katteellisen Ismo Alangon ainoa asia on
      että hän olis enemmän
      ja parempi
      mutta, hän ei enää edes laula paremmin kuin mina
      Mutta mina enj mene julkisuuteen sairaana
      epäkypsänä tunne elämältä
      ( koska en ole puolta tuntia seurustellut
      Olen neitsyt En löytänyt yhtäkään ihmissuhdetta
      ( jos joku tahtoo keskustella
      2000 v sitten Saint Maria Salome n kanssa voi kirjoittaa
      [email protected]

      alkukristityt o9vat olleet vainottuja

    • a.p

      Heippa vaan kaikille! En ole käynnyt täällä lukemassa näitä vastauksia sen jälkeen kun kirjoitin tänne, ajattelin , että eipä tänne kukaan vastaa kun, ei ole ennenkään vastannut. Mutta eilein sitten kävin huvin huviksi tarkistamassa olisiko joku kuitenkin vastannut, yllätys oli suuri jopa 60 viestiä oli tullut! Elikkäs joo vastaan nyt sitten. Näin aluksi sanon , en ole tarkoittanut teksissäni sitä ,että itse olisin pelkkä pyhimys ja sossut ilkeitä. Tiedostan itse hyvin sen miksi tyttö lähti ja kyllä itse ymmärrän ,että siinä vaiheessa se oli pakko. Ei mikään muu ei auttanut. En tullut tänne myöskään esittämään mitään pyhimystä saati valehtelemaan. Kerron niin kuin asia on ja tulin pyytämään apua. Joo, minulla on antabus käytössä. Välillä olen ollut ilmankin niitä ja on mennyt hyvin ilman niitäkin. Toki jos raskaaksi tulisin, niin en käytä silloin niitä, koska tiedostan ,että en voi ottaa ja enkä sen jälkeenkään voisi ottaa. Ajatus alkoholista saa minut oksentamaan ja ajatuskin on niin vastenmielinen, että ei ole himoja siihen. Pikemminkin ajatus on ,että haluan olla raitis ja sitä myös olen jatkossakin. Sijaisperheeseen en luota kovinkaan paljon. Kyllä me ollaan väleissä ja ollaan käyty sijaisperheessä useastikin. En tiedä miksi, ajatus siitä ,että sijaisperhe haluaa omistaa lapsemme saa minut jotenkin etäiseksi ja epäileväksi. Olihan juttua satu ja antti taive ahosta, kauhea omistus päällä lasta kohtaan.

      Elän tällä hetkellä ihan normaalia elämää, kokkaan joka päivä ruokaa, lenkkeilein säännöllisesti, nukun hyvin, käyn töissä, hoidan koiran ja kanin asiallisesti, siivoan ja pidän kotia säännöllisesti siistinä ja aina se kyllä on ollutkin niin. Jonkun mielestä siivoan liikaa, mutta omasta mielestäni en kylläkään. 1 x vk siivoan kunnolla, kanin häkki tulee siivottua 2-3 kertaa viikossa,joka päivä tulee imuroitua. Mutta joo. Mulla ei ole enään mitään halua koskea pulloon koska en vaan sitä halua.

      Yhtä asiaa täällä mä en ymmärrä näissä vastauksissa, että miksi aina pitää yleistää. Näissä kommenteissakin huomaa heti, " Tuo vaa tulee esittämään puhdasta pulmusta tänne, ei tuo pärjään lapsen kanssa, miten muka pärjäät ilman antabusta eihän naapurikaan pärjää!" Kuka on sanonut ,että kaikki ihmiset on samanlaisia ? tai sitä kuka on sanonut, että kaikki ajattelevat samalla tavalla tulevaisuuttaan? Kaikki eivät välttämättä halua toistaa mokiaan ja jatkaa samalla tavalla päihdekäyttöään vaikka naapurisi käyttäisikin! Jotkut voivat hyvinkin pärjätä tulevan lapsen kanssa vaikka kuinka osottaisit sormea ja tuomitsit hänet naapurisi perusteella!

      Eli tosiaan olen oppinut virheistä kantapään kautta ja mokiani en enään toista. Asianajaja voisi ollakin hyvä idea, tuo äänitys juttu vielä mietyttää, mut voisi olla hyvä idea kokeilla sitäkin. Lehtijuttuihin en lähde, en halua julkisuutta tälläisillä asioilla rehvastella. Tulee hyvin mieleen siitä " Että haluan sääliä tällä... En ole tehnyt mitään,sossut on ilkeitä..." Vaan haluan saada asiat kuntoon ilman sääliä mutta, muita keinoja mieli hyvin voin kokeilla. Kiitos kaikille kannustamisesta ja uusista voimista :) Iloinen yllätys oli , että tänne oli kerrankin vastattu! :)

    • K86

      Hei! Uskon että ärsyttää!! meitäkin työnnetään puolisoni kanssa ensikotiin! Olemme 29v.kohta. Odotan esikoista..
      Abortti 2010.
      Ärsyttää ihan satasella! Meilläkään ei ole Mitään hätää nyt! Olemme olleet yhdessä n.6v. ja Kaikkea on sattunut&tapahtunut sillä ajalla.Puoliso kylläkin käyttää alkoholia.. En aluksi edes tiennyt mikä ensikoti on?
      Olisi vain pitänyt olla hiljaa koko asiasta itse!
      Laskettu aikani on 9.10.

    • Aboriginaali
      • elokuuss

        Eikös hän ole siinä Lokakuun liikkeessä? Mitä sille järjestölle kuuluu?


    • exjuoppolalli

      Hei! Aloittajalta kysyisin minkä ikäisestä tytöstä on kyse? Ja ei sinua tosiaan puijata eikä muutakaan yleistystä, vaan kylmiä tosiasioita. Ei millään pahalla, mutta älä ihmeessä ala vielä lasta hankkimaan ennenkuin olet ollut täysraittiina ilman antabusta vähintään kolme vuotta. Silloin on raittius jo aika hyvällä tolalla. jos käytät antabusta ei raittiutesi kuulosta kovin vahvalta? Tiedän itse kun olen entinen juoppo, ja raittiuden aloittaminen ja siinä pysyminen ei ollut kovin helppoa, mutta onneksi oli tukiverkko. Onko sinulla tukiverkostoa, henkilöitä jotka ovat apunasi jos tarvitset? Et taida käsittää että se on yhden ryypyn takana koko helahoito joka alkaa taas, mihin lapsi joutuu sitten.
      Älä revi lasta pois turvallisesta ympäristöstä. Ja oletko terapiassa? kuulostelisin että olet vain mustasukkainen kun lapsi viihtyy uudessa kodissa, ja onko muutakin kaunaa ja katkeruutta, kateutta kun toisilla on koti jossa ei juopot reuhaa. Se on suurin rakkauden teko kun rakastaa niin paljon että luopuu mieluummin kuin ottaa riskin että lapsi joutuu taas kärsimään.
      ikävä kyllä ei alkoholistiin voi luottaa, ei ainakaan heti. menee kauan ennenkuin luottamus palaa. Jos palaa koskaan. Minä sain omiin lapsiin välit korjattua kymmenen vuoden jälkeen, joten mieti sitä.

    • Aboriginaali

      Lastensuojelu on kriisissä koko maassa, siitä ovat Hesarissa keskustelleet vanhemmat ja päättäjät.

      http://www.hs.fi/kaupunki/a1414997221316
      -----------------------------------------------------------------------

    • Nuo tekevät toisilleen työpaikkoja. EI KORPPI KORPIN SILMÄÄ NOKI. Toivottavasti törmäät tarpeeksi vahvaan opettajaan, joka auttaa sinut pahimman yli.

    • sossu

      Sosiaalityöntekijänä vastaan että olet ilmeisesti saanut vastauksen huolenaiheista mutta et jostain syystä ota sitä vastaan tai ymmärrä sitä. Omat asiat kannattaa laittaa kuntoon ennen toisen lapsen hankkimista muiltakin osin, esim. koulutus ym. asiat.

      • raitisap

        Olen jo raskaana. Olen saannut asiani kuntoon kaikin tavoin.


      • Ja_sitten_asiaan

        Olet toipuva alkoholisti ja et vielä täysin selvillä vesillä? Silti raskaaksi vain piti hankkiutua? Onnittelut suuresta älykkyydestäsi!


      • olenpahoillanipuolestasi
        Ja_sitten_asiaan kirjoitti:

        Olet toipuva alkoholisti ja et vielä täysin selvillä vesillä? Silti raskaaksi vain piti hankkiutua? Onnittelut suuresta älykkyydestäsi!

        Valitettavasti sinua ei voi onnitella siitä asiasta :(


    • AikansaVanki

      Seinäjoen kaupungin todellisuus kuva on kyseenalainen, sillä kaupungissa on paljon sotilaita ja supoja, jotka ovat yhteydessä Ähtärin kasarmiin. Moni perhe on kärsinyt militanttyen (poliisi, sotilaat, supot) häikäilemättömästä määräysvallasta, eikä heille ole vierastakaan lasten suojeluun kääntyminen, jotta aikuista saataisiin vääntöön.

      Pienten paikkakuntien ongelma on heimolaisuus. Ne ovat mafiakaupunkeja, kuten suurin osa pohjoisen kaupungista ovat. Kokemukseni mukaan, Seinäjoen tapa hoitaa asioita on suoraan ihmisoikeuksia rikkovaa, eivätkä viranomaiset edes häiriinny siitä.

      Ihmisoikeuksia rikotaan laajalla skaalalla, lasten suojelusta, perusturvaan.

      Sellainen kysymys herää, että vieläkö siviileja tapetaan 2000 luvulla Suomessa?

      Seinäjoen amerikkalainen jalkapallo joukkoe Crocodiles, poliisit, palomiehet...miehiset alat ovat niitä, joissa supot ovat töissä. Yliampuva machoilu yhdistettynä bodauksen hormoonihoitoihin ja alkoholiin, tekee heistä väkivaltaisia ja tyhmiä. Omia poikia suojelaan, mutta vieraita panetellaan. Seinäjoelta puuttuu oikeus tyystin. Seinäjoki on hämärä kaupunki, jossa kulttuuria määrää jokin tyhmä sotilasaivo, joka ei muusta tiedä kuin itsevaltiudesta.

      Tämä on siis pohjakenttä yhdelle kunnalle, jossa tapahtuu lapsiin kohdistuvia vääryyksiä.

      Seinäjoki rakensi uuden poliisitalon, yritys ja korkeakoulukoulutuskeskuksen, kerrostalon keskustaan tuhoten puutaloja, mutta kaupungin taideväki kituu homeisissa epäedullisissa tiloissa.

      Seinäjoen sosiaalitoimisto on suhdelailla toimivaa. Suhteet ulottuvat paljon pidemmälle lapsuuteen, kuka hässii kenet, kuka oli kenen serkku...eivätkä työntekijät ole tottuneet demokraattiseen tasaarvoon. Heille on olemassa vain paikallinen lojaalius eikä vieras aines. Tämän valossa vieraalla aineksella ole mitään mahdollisuuksia edetä lasten suojelussa suuntaan eikä toiseen. Kun kunnan mahtimääräjät eivät suostuu syystä tai toisesta vapauttamaan ketään, vaikka heillä ei ole mitään syytä pitää, niin sosiaalitoimisto on päättäjen nappula. Lasten oma oikeus ja tarve on kaukana siitä. Lapsi voi ikävöidä vanhempaansa niin paljon, että sairastuu, mutta sossuja se ei haittaa. Tämä on koko pohjoisen ongelma, sillä pohjoisesta puuttuu maahanmuutto - erilaisuus. Pohjoisen Suomen laki on erilainen kuin Helsingissä esimerkiksi. Pohjoinen elää 10-30 vuoteen takanapäin. Heille ovat tuntemattomat monet etelän itsestäänselvyydet ja ihminen elää ahdingossa, harhassa mitä saa ja mitä ei saa tehdä, eivätkä päättäjät ole kovin ahkeria kertomaan oikeuksia kansalle.

      Pohjoisen ikuinen ongelma on kirkko. Uskovaiset ovat niin ahdasmielisiä ja vanhankantaisia, että heidän olemassaolonsa muistuttaa rikollisten toimintaa.

      Suomessa ja länsimaissa on ikävääristymä kun lasten teko venyy ja voi jopa kadota. Se kostautuu.
      Nuorten ei kannata näyttää edes lapsia vanhuksille, koska heiltä harvoin heruu mitään hyvää ja jos heruu, niin nuori lapsiperhe joutuu tarkkailun alaiseksi, kunnes vanha mummo keksii vikoja, mitä nuoressa mammassa on. Vanhukset muistuttavat rikollisia, sillä he valittavat pienistä, tyhmistä, olemattomista asioista, eivätkä anna harvalukuisille nuorille rauhaa. Asiat voivat mennä niin naurettaviksi, että ahdistaa. Lasten suojelun oikeutus on kaukana niissä paikkoissa. Kaikki uusi koetaan uhaksi.

      Edellä mainitsema päihteiden käyttö (alkoholi, tupakka, huumeet) ei ole niin yksiselitteinen ilmiö. Lue päihteiden historiaa ja kummastu kuinka totaalista on ollut päihteiden käyttö läpi koko ihmisen historian, aloittaen ihmisyyden alusta asti aina nykypäivään. Lapsille juotettiin vodkaa, äidit tupakoivat ym. Siihen verrattuna elämme pyhyyden aikoja nyt, vaikka päihteet maistuvat vieläkin köyhille ja rikkaille yhtä lailla.

      Kokemukseni mukaan Seinäjoen sosiaalikeskus on töykeä, julmaa, armotonta, kuten monessa kunnassa. Sosiaalitoimisto on vailla todellisuuden kuvaa. Heillä on jokin työkuvaa, jota ei terveellä järjellä voi puolustaa.

      Suomalaisessa yhteiskunnassa on pahasti jotakin väärin, kun yksinäisyydestä on tullut krooninen sairaus. Perheet eivät kasvaa yhdessä, eivätkä tunne toisiaan. Sosiaalitoimisto kiihdyttää eroja. Minusta se on rikollista.

      Todennäköisesti Seinäjoen militantyt halusivat antaa minulle "kyytiä" jostakin kumman syystä. Samassa he rikkoivat perheeni. Vaimoni oli raskaana. Asiat menivät niin pitkälle, että vakoilijat hiihtivät omakotitalomme pihan läpi. Vaimoni sai vakavan stressitilan ja lapsi syntyi keisarileikkauksella. Raskaana ollutta vaimoa nuoret tytöt heittivät kivellä! Voitteko kuvitella!? Ja me itse pääsimme lasten suojeluun! Meille ei kerrottu edes syytä. Synnytyssairaalassa lääkäri eristi minua ja lastani vaimostani. Epäilen että syynä ovat henkilödatat, joista minä en tiedä, mitä sinne on kirjoitettu heidän ostaltaan, joilla on pääsy niihin. Sairaalassa oli monia vääryyksiä, mutta paskin juttu olivat vierailuajat, sillä isällä oli oikeus tulla kyläilemään vain päiväsaikaan muilla ei sitäkään

    • AjansaVanki

      Suomen mormonien joukossa on amerikkalaisen suojelu poliisin tekijöitä. Ovat ehkä kaikki heitä erilaisin määrin. Oletan että Suomi on tehnyt sopimuksen jo ajat sitten, vaikka ei ole Natossa. Amerikka vaikuttaa ja vaikutti jo pitkään, jos katsoo mitä kauppaketjuja löytyy: Rosso, McDonalds, Chicos ym. Mormonien biblia on niin kehno, että ei ymmärrä mitään. Mormonit kouluttavat suomalaisia militantty toimintaan ja ovat "vaihdossa" keräämässä tietoja agentuurin kansioihin. Mormonien toiminta on töykeä ja heille on suotu laajat toiminta vapaudet. Ehkä Suomi saa rahaa Usalta ja alistuu kansainvälisiin sopimuksiin. Valitettavasti Usalaiset ovat eri maata ja he myös tekevät vahinkoja. Ottavatko Suomen viranomaiset vastuun heistä? Usa kattaa koko planeetan. Heitä on Saharasta Venäjään ja kattava verkosto tyrehdyttää kasnojen vapauksia, sillä amerikkalaisen oikeudenmukaisuuden taju on täysin erilaista kuin suomalaisen. Millä oikeudella Usalaiset tekevät vahinkoja tai harjoittavat vääriä toimiaan? Seinäjoella kaivataan maata ja pohjoisessa kaivataan maata. Kaivostoiminta muuttaa Suomea. Lappiin rakennetaan ydinvoimalaa. Kansainvälisen toiminnan myötä tavallinen kansalainen voi kärsiä, sillä pientä ihmistä ajetaan alas suuren hyödyn jaloista. Vesa Keskinen muistuttaa pahottaa, mikä on todella överää juttu ja paikan businekset kiteytyvät rikkaiden ympärille. Lasten suojelu on keino pitää vanhemmat loitolla. Tuoko Usa rauhaa vai sortoa kun kansaa ahdistellaan ankarammin. Kun puhutaan tavallisen ihmisen ongelmista, kuten ketjun aloittaja, vaikka en tunne hänen tarinansa, niin tavallisen ihmisen ongelmat tuntuvat suhteellisen normaalilta kun miettii, mitä kaikkea rikas pohatta saa aikaan, tuhoa ja muutosta. Sen perusteella vanhemmille pitää antaa enemmän vapauksia hoitaa lapsiaan. Suomi elää jossakin natsiharhassa. Looginen äly on niin tyhmää, että ei tunne sydänsuruja, rakkautta. Rahan himo on niin pahaa, että tapetaan naapureita tontin toivossa. Koston kierre voi viedä lapsesi huostaan. Voittaa hän, jopa Suomen sosialismissa, jolla on eniten rahaa. Kun vanhemman perhe hajoaa, niin rikottu perhe tuo pahaoloa Suomeen. Rikkaiden pitää ottaa vastuuta ja tavoitella arvoja, jotka kantavat pitkälle eivätkä aiheuta tuhoa muille. Päämäärä on Rauha ja Rakkaus. Ei tarvitsee viitata muiden maiden ongelmiin ja tuoda niitä Suomeen. Päinvastoin, pitää hypätä muiden maiden ongelmien ylitse ja rakentaa uutta käytäntöä Suomeen, sellaisen, mikä on moraalisesti kestävää. Sosiaalitoimi siinä valossa on kyseenalainen toiminta.

      • AjansaVanki

        Vaimoni oli eristyksessä joitakin päiviä keisarileikkauksen jälkeen. Sairaaloissa toimivat tavallisten lääkärien joukossa sotilaslääkärit, jotka myös tekevät militanttyjen tilauksia niille kansalaisille, joilla ei ole katetta. Maahanmuuttaja voi joutua helposti mustalle listalle. Joskus potilaat eivät itse tiedosta, mitä kaikkea heille tehdään. Keinoja on monia sterilisaatiosta, kemiallisesti saatuun depressioon ja skitsofreniaan. Sotilaskäytännössä on dopingeja, samalla tavalla kuin historian saatossa sotilaille annettiin huumeita ja he taistelivat niiden vaikutuksen alaisina, niin nykyisin doping on asia, jolla edistetään tehokkuutta. Tämä tila tekee älykkääksi, nopeaksi, saavuttamattomaksi. Dopingin käyttäjien kasvot ovat punaiset. Dopingin käyttäjä samassa tuhoaa terveytensä. Dopingiin voi jäädä koukkuun. Se muuttaa persoonallisuutta ja voi vääristää minä kuvaa. Doping kasvattaa lihasta ja tietoisuutta. Kun dopingin vaikutus loppuu, niin ihminen voi sairastua depressioon ja muihin sairauksiin, fyysisiin ja henkisiin. Nopea, lyhyt, tehokas toiminta, mihin sotilaskäytäntö pyrkii ei aina ole paras mahdollinen. Hintana voi olla ihmisen henki. Lääkäreitä on vaikea valvoa, mitä ja kuka ja kuinka paljon he antavat rokotteita, lääkkeitä. En usko että lääkärit itse ovat 100% tietoisia kaikista mahdollisista vaikutuksista, mitä lääkkeet aiheuttavat. Pelkään edelleen, että sairaalassa syntyneelle lapselleni on annettu vastoin vanhempien tahtoa lääkkeitä. Toivon, että eivät olleet, jos on annettu, mitään tahallaan vahingoittavaa juttua. Toisen lapsen kohdalla jouduimme pahasti ristikkäin rokotteiden annossa. Voi olla että rokotteiden antaminen painuu maan alle ja lapsia rokotetaan salaa. Apuna voidaan käyttää sosiaalitoimistoa, neuvolaa, koulua. Sairaalassa jossa synnytimme meidän toiveitamme ei kuunnellut kukaan ennen synnytystä eikä jälkeen. Sairaalan käytäntöön kuului viedä lapsen äidiltään. Kirkkaassa valaistussa huoneessa oli papattavia hoitajiaa ja paljon käärittyjä peinokaisia, vailla äitejä. Äidit sen sijaan lepyyttivät hermojaan yksinäisyydessään. Tämä särki sydämmeni pahasti. Palattiin 20 vuotta taaksepäin. Kun vaimoni valitti väsyä vaikean leikkauksen jälkeen, niin nuori hoitaja oli jo ottamaisillaan lapsemme pois. Kieltäydyimme jyrkästi. Miten voi sallia lasten olla erossa emostaan? Eivätkös korkesti koulutetut lääkärit ole tietoisia lasten tarpeista vai ajatellaan, että lapset ovat lapsia ja niitä pitää komennella, mikä on oikea kasvatuksen tapa, mikä jatkuu lastentarjoissa, kouluissa, kotonakin...


      • AjansaVanki

        Keisarileikkauksen jälkeen vaimolleni annettiin suonisisäistä lääkettä, nestettä. Mistä voin tietää, että mukana ei tullut ylimääräistä lääkettä? Vaimoni oli niin huumattu särkylääkkeisiin, että todellisuuden taju häilyi ja hoitajat tahtovat ottaa lapsia pois. Yksityishuoneet puuttuvat, äidit nukkuvat kahden selleissä Seinäjoen aluesynnytyssairaalassa, jolla on huono maine. Isän vierailu rajoittuu päiväsaikaan, eikä pitkään voi olla, koska samassa huoneessa on toinen vastasynnyttänyt verhojen takana, joten äiti haava vatsassa joutuu selviytymään yksin vieraassa ympäristössä pienen vauvan kanssa. En suosittelee Seinäjokea. Lääkäreillä ei ole mielenkiintoa tukea luonnollista synnytystä. Heillä on pinttyneet lääketieteelliset käytännöt, joita ei tahdota muuttaa. Luonnollista synnytystä ei tahdota edesauttaa mitenkään. Siihen ei ole mitään mielenkiintoa eikä osaamista. Suurin ammattitaito on edelleen rohkeilla kätilöillä, jotka arvostavat luonnollista synnytystä, mutta heitä ajetaan alas ja tilalle otetaan täyskemiatätejä vailla omaa tahtoa ja moraalisilmää. Miksi hoitajat hyökkäsivät minua päin? Miksi eristivät vaimostani? Miksi valehtelivat meille? Miksi eivät ottaneet toiveitamme huomioon? Käytäntö oli täysin barbaaria. Pohjoinen on täyttä kemiaa, sokeaa teknologiauskoa vain, yliloogista insinööriä. Kohta joka kolmas synnyttää keisarileikkauksella.


      • AjansaVanki

        Hoitajat ja lääkärit ihmettelivät, että kuinka sitkeä oli vaimoni rintaruokkia lasta, ikään kuin tähän asti koko imetys oli jokin palvottu, mutta kyseenalainen (?) ihanne sairaalassa. Vaimoni oli tarmokas ja kesti. Lapsi sai rintaa, vaikka molemmat olivat lääketieteen huumeissa, lapsi ja äiti. Kivussa syntyi lapsi yhdessä ja siten äitiä ja lasta pitää tukea - yhdessä, vaikka pahasti särkylääkkeiden ja kemian vaikutuksen alaisina. En tiedä miten pieni lapsi voi edes selvitä vahvoista kipulääkkeistä!! Mutta parempi näin kuin täysi ero ja jokin purkkiruoka heti alkuun.

        SUOMEEN PITÄÄ PERUSTAA ERITYINEN LUONNOLLISEN SYNNYTYKSEN TUTKIMUS- JA SYNNYTYS KOULU, jossa tutkitaan ja kehitetään luonnollista synnytystä.

        Lääketiede on oikeassa koska sillä ei ole KILPAILIJAA, koska se sulki kaikki kilpailijat pois omalla yksinvallallaan. Ihmisillä on oikeutta valita mieluisin synnytys!! Aikuisen päätöksen teko on niin lyhytnäköistä kuin olla voi!! Aikuinen ei osaa ymmärtää lasta. Mitä korkeampi koulutettu, sitä kylmäkiskoisempi ja väkivaltaisempi on vanhempi. Korkeastikoulutettu ei pysty kuunnella kehonsa ääniä. Hän toistaa muiden turinoita, koululäksyjä, mutta ei osaa kohdata realiteettinsä, aitoja tunteitaan. Esimerkiksi korkeastikoulutettu äiti kuuntelee mielellään lääkäriä kuin itseään, vaikka äiti on synnyttäjä eikä lääkäri. Äidin pitää kuunnella sitä, mitä lapsi tahtoo eli osata kuunnella kehonsa ääniä, omata terveen asenteen. Nykyihminen on autistinen idiootti. Ei ihme että keisarileikkaus on numero yksi, jopa niillä, jotka eivät ole koskaan synnyttäneet.

        Keisarileikkaus voi aiheuttaa vanhemmille pahoja jälkipyykkejä. Pahimmassa tapauksessa perhe tuhoutuu ja perheen jäsenille voi kehittyä sen pohjalta erilaisia oireita. Synnytyslääkäri ei koskaan ota vastuuta siitä, mitä hänen käytännönsä aiheuttivat. Synnytys on elämän alku. Sitä sopii ymmärtää erittäin huolellisesti. Myöhemmin on vaikeaa/mahdotonta muuttaa mitään.

        Militantyt pitää lopettaa. Maailmassa on liikaa militantteja. Lisäksi he koko ajan janoavat valtaa, rahaa. He tappavat siviileja ja ovat yksitoikkoisen idiootteja. He ovat opetettuja tappelemaan, tuhoamaan, mutta kun työt puuttuvat, niin he itse aiheuttavat sotaa siviilien keskuudessa. Toisin sanoen he tappavat jopa rauhan aikana. Sotilaskoulutus pitää lopettaa ja poliittisesti saattaa maapallo yhtenäiseen tilaan, jossa on jokaisella elämän jatkuvuudelle tarvittavia asioita perustulosta, ruokaan ym

        Ihminen, uskon, on tarpeeksi itsenäinen, jotta osaisi ajatella itse, mitä on parhaaksi. Ihmisille pitää antaa vapautta.


      • lääkkeet23

        Jäikö lääkkeet ottamatta?


      • voinvainkuvitella
        AjansaVanki kirjoitti:

        Hoitajat ja lääkärit ihmettelivät, että kuinka sitkeä oli vaimoni rintaruokkia lasta, ikään kuin tähän asti koko imetys oli jokin palvottu, mutta kyseenalainen (?) ihanne sairaalassa. Vaimoni oli tarmokas ja kesti. Lapsi sai rintaa, vaikka molemmat olivat lääketieteen huumeissa, lapsi ja äiti. Kivussa syntyi lapsi yhdessä ja siten äitiä ja lasta pitää tukea - yhdessä, vaikka pahasti särkylääkkeiden ja kemian vaikutuksen alaisina. En tiedä miten pieni lapsi voi edes selvitä vahvoista kipulääkkeistä!! Mutta parempi näin kuin täysi ero ja jokin purkkiruoka heti alkuun.

        SUOMEEN PITÄÄ PERUSTAA ERITYINEN LUONNOLLISEN SYNNYTYKSEN TUTKIMUS- JA SYNNYTYS KOULU, jossa tutkitaan ja kehitetään luonnollista synnytystä.

        Lääketiede on oikeassa koska sillä ei ole KILPAILIJAA, koska se sulki kaikki kilpailijat pois omalla yksinvallallaan. Ihmisillä on oikeutta valita mieluisin synnytys!! Aikuisen päätöksen teko on niin lyhytnäköistä kuin olla voi!! Aikuinen ei osaa ymmärtää lasta. Mitä korkeampi koulutettu, sitä kylmäkiskoisempi ja väkivaltaisempi on vanhempi. Korkeastikoulutettu ei pysty kuunnella kehonsa ääniä. Hän toistaa muiden turinoita, koululäksyjä, mutta ei osaa kohdata realiteettinsä, aitoja tunteitaan. Esimerkiksi korkeastikoulutettu äiti kuuntelee mielellään lääkäriä kuin itseään, vaikka äiti on synnyttäjä eikä lääkäri. Äidin pitää kuunnella sitä, mitä lapsi tahtoo eli osata kuunnella kehonsa ääniä, omata terveen asenteen. Nykyihminen on autistinen idiootti. Ei ihme että keisarileikkaus on numero yksi, jopa niillä, jotka eivät ole koskaan synnyttäneet.

        Keisarileikkaus voi aiheuttaa vanhemmille pahoja jälkipyykkejä. Pahimmassa tapauksessa perhe tuhoutuu ja perheen jäsenille voi kehittyä sen pohjalta erilaisia oireita. Synnytyslääkäri ei koskaan ota vastuuta siitä, mitä hänen käytännönsä aiheuttivat. Synnytys on elämän alku. Sitä sopii ymmärtää erittäin huolellisesti. Myöhemmin on vaikeaa/mahdotonta muuttaa mitään.

        Militantyt pitää lopettaa. Maailmassa on liikaa militantteja. Lisäksi he koko ajan janoavat valtaa, rahaa. He tappavat siviileja ja ovat yksitoikkoisen idiootteja. He ovat opetettuja tappelemaan, tuhoamaan, mutta kun työt puuttuvat, niin he itse aiheuttavat sotaa siviilien keskuudessa. Toisin sanoen he tappavat jopa rauhan aikana. Sotilaskoulutus pitää lopettaa ja poliittisesti saattaa maapallo yhtenäiseen tilaan, jossa on jokaisella elämän jatkuvuudelle tarvittavia asioita perustulosta, ruokaan ym

        Ihminen, uskon, on tarpeeksi itsenäinen, jotta osaisi ajatella itse, mitä on parhaaksi. Ihmisille pitää antaa vapautta.

        Vaimollasi on varmasti raskasta elää skitsofreenikon kanssa.


    • ssmmrr

      Tämä nyt ei liity tähän mutta minulla on sijoitettuna kohta 4-v. tyttö. Olen päin vanstoin vanhempia kannustamaan tapaamisiin ja järjestänyt ylimääräistäkin aikaa vanhemmille, mutta välillä vanhemmat peruu tapaamiset ja heidän alkoholin käyttö on runsasta eikä ole edes halua lopettaa/ vähentää sitä. Olen suorastaan taistellu että pitäs pitää ne luvatut ainakin tapaamiset se on iso pettymys lapselle jos ei saakkaan nähdä omaa äitiä ja isää.. olen aika väsynyt koko tilanteeseen ja sydäntä särkee. :( Voimia sinulle koitokseen että oikeus voittais ja sinä sentään olet tehnyt asijalle jotain siitä tietää että haluat lapsen itsellesi.

    • viesossunämmät

      nurkan taakse ja anna "isän" kädestä...niin johan laukee:)

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      341
      3841
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1709
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1510
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      59
      1473
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      28
      1318
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      51
      1302
    7. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      58
      1285
    8. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      194
      1231
    9. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1190
    10. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1167
    Aihe