Nyt pelotellaan jo lähes 30 asteen lämpötiloista lähipäivinä. Tämänpäiväisen vielä vanhakin sieti kun taivas enimmäkseen ohuessa pilvessä oli.
Silti ilmassa välimerellistä kosteutta aamupäivästä alkaen. Toisaalta hyvä nähdä että kansalaiset pukeutuivat kevyemmin.
Tähän astisessa kesässä ei itsellä ole valittamista. Helteistä kärsivä voi vai olla tyytyväinen, että elämme kuitenkin viimestä varsinaista kesäkuukautta.
Säistä nyt kirjoitetaan jatkuvasti, mutta sen kanssa ollaankin tekemisissä jokaisena vuoden päivänä.
Toivottavasti ilmat viilenevät.
18
<50
Vastaukset
- Suihkussa.paras
Vali vali. Ainainen sade on todellakin miellyttävämpää.
"Vali vali. Ainainen sade on todellakin miellyttävämpää".
Kuiva sää on tähän aikaan vuodesta OK. Tulee kesän lämpimin viikko. Monille riesa. Ihmisten enemmistölle ei. Onneksi yöt ovat viileitä.
- Kat-leija
Minä kun olen ikäni Suomessa elänyt ja tottunut vuodenaikojen ja ilmojen vaihteluun, olen aika hyvin sopeutunut näihin vaihteleviin oloihin.
Pidän muutenkin vaihtelusta ja tuntuisi toivottomalta elää koko ajan jossain kuumassa ilmanalassa. Sitä paitsi me emme joudu kärsimään vaikeista sään ääri-ilmiöistä, joita uutisissa kuulemme ja näemme niiden pahoja seurauksia.
Muutenkin ei meillä semmoista ilmaa/"kelejä" ole ettemme ulkoilemaan voisi mennä, sopiva vaatetus vaan ylle. Koiranomistajat sen tietävät.
Hellejaksot ovat tänä vuonna rajoittuneet muutamiin päiviin, mutta aika paljon on lämpötilat pysytellet kahdenkymmenen asteen paikkeilla (ainakin täällä lounaassa), mikä on tuntunut mukavalta.
Lämmintä on kaivattu, nyt sitä saatiin. Meillä harvoilla vanhoilla on enää raskaita pakkoaskareita, otetaan siis helteillä iisisti.
Minäkin kaivan tuulettimen esiin komerosta ja säädän sälekaihtimet pitämään lämmön ulkopuolella. Jääkaapissa on kylmää juotavaa, pitää muistaa huolehtia nesteen saannista. Menen ulos varjoon istuskelemaan.
Helteistä kärsiville lohdutukseksi, kohta ohi ovat eikä tarvitse helteistä kärsiä sen jälkeen melkein vuoteen.- juuso.78
Suihku olisi hyvä olemassa. Lämmitän kattilalla vettä levyllä ja pesuen sitten lavuaarissa. pyyhin märällä pyyhkeellä selkää.
Vielä ämpärillisen jätän lämmintä vettä ja kippaan sen nurmikolla päälleni iltapimeässä.
Toki sauna on mutta en iltamyöhällä viitsi sinne enää toista kertaa mennä kun sisällä hikoaa.
Lämminvesiboilari alkoi vuotamaan. Putkimies kävi laskemassa veden siitä pois ja apulaisensa raahasivat sen ulos.
Uusi maksaisi töineen yli 1000 euroa. ehkä talveksi jostakin löytyy vaikka käytettynä.
Siskoni toi uuden muovisen kastelukannun, jossa on se sadetinsihtikin. Kaits se viikon päästä normaali lämpötilakin palaa. - boileri
juuso.78 kirjoitti:
Suihku olisi hyvä olemassa. Lämmitän kattilalla vettä levyllä ja pesuen sitten lavuaarissa. pyyhin märällä pyyhkeellä selkää.
Vielä ämpärillisen jätän lämmintä vettä ja kippaan sen nurmikolla päälleni iltapimeässä.
Toki sauna on mutta en iltamyöhällä viitsi sinne enää toista kertaa mennä kun sisällä hikoaa.
Lämminvesiboilari alkoi vuotamaan. Putkimies kävi laskemassa veden siitä pois ja apulaisensa raahasivat sen ulos.
Uusi maksaisi töineen yli 1000 euroa. ehkä talveksi jostakin löytyy vaikka käytettynä.
Siskoni toi uuden muovisen kastelukannun, jossa on se sadetinsihtikin. Kaits se viikon päästä normaali lämpötilakin palaa.Teetin omakotitalossa putkiremontin vajaat 4 vuotta sitten ja sen yhteydessä tein remontin teknisessä tilassa. Asennettiin väliaikaisesti sadan litran boileri, jota kuitenkin myöhemmin vaihdettiin 300 litraiseksi. Se 100 litran ehti olla käytössä vajan vuoden, ja on nyt autotallissa tilaa viemässä. Ehkä sinulla olisi siitä käyttö.
- juuso78
boileri kirjoitti:
Teetin omakotitalossa putkiremontin vajaat 4 vuotta sitten ja sen yhteydessä tein remontin teknisessä tilassa. Asennettiin väliaikaisesti sadan litran boileri, jota kuitenkin myöhemmin vaihdettiin 300 litraiseksi. Se 100 litran ehti olla käytössä vajan vuoden, ja on nyt autotallissa tilaa viemässä. Ehkä sinulla olisi siitä käyttö.
Tuo satasen pönttö riittäisi kahdenkin ihmisen käyttöön. Putkimiehellä oli jo tarjous 160 l rosteriboilerista. Hintaa pyytää 400 euroa kuulemma uudenkarheasta lämpövesipytystä.
Ostin marketin kassalta 5 euron Viking lottopelin. Eihän sitä koskaan tiedä.
- hyvä.niin
Soitin ilmatieteenlaitokselle huolestuneena siitä että jatkuuko helteiset päivät vielä täällä kaakonkulmalla.
Tämä päivä on viimeinen luultavasti siellä tänä vuonna, sanoi päivystävä metereologi.Kyllä hienoo kun vihdoinkin ollaan saatu tännekkin kesälämpimät.
Nämö samaiset jotka valittaa liiankuumistailmoista --ovat kai saaneet tarpeekseen etelänreissuista .
ja talvelle menevät hakeen lämpöä jostain etelänhiekkarannoilta --että saavat sitten leuhkia rusketuksesta -- Itse liikun ja nautin lämmöstä --ainalöytyy katveisia paikkoja ---ja on ihanaa kun saaolla kesähepeneissä.- jotainrajaaUM
ullamirjami kirjoitti:
Kyllä hienoo kun vihdoinkin ollaan saatu tännekkin kesälämpimät.
Nämö samaiset jotka valittaa liiankuumistailmoista --ovat kai saaneet tarpeekseen etelänreissuista .
ja talvelle menevät hakeen lämpöä jostain etelänhiekkarannoilta --että saavat sitten leuhkia rusketuksesta -- Itse liikun ja nautin lämmöstä --ainalöytyy katveisia paikkoja ---ja on ihanaa kun saaolla kesähepeneissä.Siinä puhuu pahansuopa ja kateellinen ihminen. Etelän auringossa käydään ihan eri syistä kuin rusketuksen leuhkimisen takia. Liialliselta auringolta osataan suojautua sielläkin. Vainoharhainen väittämä, että samat ihmiset valittaisivat Suomen kuumuudesta. On vaan eri asia tehdä töitä kuin lomailla helteessä. Ymmärrän hyvin, että helle rasittaa sairaita ja työssä käyviä, miksei siitä saisi valittaa. Eläkemummo voi istua hellepäivinä laiskana varjossa, mutta joidenkin on tehtävä työt.
- vihapuheetseis
jotainrajaaUM kirjoitti:
Siinä puhuu pahansuopa ja kateellinen ihminen. Etelän auringossa käydään ihan eri syistä kuin rusketuksen leuhkimisen takia. Liialliselta auringolta osataan suojautua sielläkin. Vainoharhainen väittämä, että samat ihmiset valittaisivat Suomen kuumuudesta. On vaan eri asia tehdä töitä kuin lomailla helteessä. Ymmärrän hyvin, että helle rasittaa sairaita ja työssä käyviä, miksei siitä saisi valittaa. Eläkemummo voi istua hellepäivinä laiskana varjossa, mutta joidenkin on tehtävä työt.
Missä se kateus il meni UM kirjpituksessa, kun minä huomasin hänen todenneen, että etelässä rusketusta saaneet leuhkivat rusketuksellaan.
Eihän UM rueketusta kaipaa, hän sanoo liikkuvansa ja suora lainaus kertoo näin...
"Itse liikun ja nautin lämmöstä --ainalöytyy katveisia paikkoja ---ja on ihanaa kun saaolla kesähepeneissä."
Sinä arvoisa jotainrajaa... sen sijaan olet heti ullamaijan niskavilloissa arvostelemassa ja syytät, jopa nimittelet.
Loukkaavat kirjoitukset netissä eivät saa kohdistua muihin kirjoittajiin.
Vanha pappa sanoi; Jos vittuilet, vittuile niin ettei kohdekkaan huomaa!
Se on sitä hienovaraoisuutta, jos joku asia kiukuttaa, kiukuttele ihan itseksesi, älä julkisesti. vihapuheetseis kirjoitti:
Missä se kateus il meni UM kirjpituksessa, kun minä huomasin hänen todenneen, että etelässä rusketusta saaneet leuhkivat rusketuksellaan.
Eihän UM rueketusta kaipaa, hän sanoo liikkuvansa ja suora lainaus kertoo näin...
"Itse liikun ja nautin lämmöstä --ainalöytyy katveisia paikkoja ---ja on ihanaa kun saaolla kesähepeneissä."
Sinä arvoisa jotainrajaa... sen sijaan olet heti ullamaijan niskavilloissa arvostelemassa ja syytät, jopa nimittelet.
Loukkaavat kirjoitukset netissä eivät saa kohdistua muihin kirjoittajiin.
Vanha pappa sanoi; Jos vittuilet, vittuile niin ettei kohdekkaan huomaa!
Se on sitä hienovaraoisuutta, jos joku asia kiukuttaa, kiukuttele ihan itseksesi, älä julkisesti.Ihan samaa mieltä UM:sta. Hyvä ihminen. Hän kävisi monelle esimerkiksi.
- ikkuna.luoteeseen
Mukavalta tuntui viileä tuuli äsken luoteen suunnalta. Se alkaa viilentämään ylilämpimiä asuntoja niin että sydänvikainenkin voi nousta petistä.
- aloittajalle
"Helteistä kärsiville lohdutukseksi, kohta ohi ovat eikä tarvitse helteistä kärsiä sen jälkeen melkein vuoteen."
Totta puhuit Katileija- naatitaan
Ihanaa päivä on aurinkoinen --ei tarvita villatakkia tänäänkään.
Ulkona on kiva olla saa samalla niitä vitamiiniakin eikä tarvitse apteekista hakee - - ilolla.tervehdin.viileää
naatitaan kirjoitti:
Ihanaa päivä on aurinkoinen --ei tarvita villatakkia tänäänkään.
Ulkona on kiva olla saa samalla niitä vitamiiniakin eikä tarvitse apteekista hakee -Tänään kevyt Jussi villapaita t-paidan päällä oli just parahultaisimmillaan. Asunto ei ehtiny vielä viileentyä. Iltaisin tiekkari ja telkkari päällä myös hiukan lämmittävät.
- Ukonsaaren.turisti
Nyt saavat lappilaiset kärsiä loppukesän kuumuumista iltapäivistä. Yösateet tosin saattavat tulla räntänä, mutta sehän on tropiikin meininkiä.
- Kollaa.kesti
Kyllä me kestetään. Kollaakin kesti aikansa. Jäi sitten vennään puolelle rauhanneuvotteluissa.
https://www.google.fi/search?q=kollaa&ie=utf-8&oe=utf-8&gws_rd=cr&ei=HvjSVYnKMMHiywOd8I7gAg
- kiitos.kiittämästä
Liika on aina liikaa. Hoitopaikkojen vanhuksia siirtyi viileämpiin sfääreihin. Menettivät ruokahalunsa ja kuihtuivat pois.
Itse sain valita koneellisen ilmastoinnin ansiosta viileän sisälläolon. Iloitsen pohjoisesta tulevasta päivälämpötilojen laskusta.
Kiitos helle kun kävit, kiitos kun poistut.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 873705
Kerro jotakin hauskaa. :)
Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)813300Mä sanon tän suoraan.
Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.683132On olemassa tiettyjä sääntöjä!
Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle702760Oliko pakko olla taas tyly?
Miksi oot niin tyly mua kohtaan nykyään? Ei edes tunneta kunnolla. Katseita vaihdettu ja varmasti tunteet molemmin puoli502322- 661879
Huomenna heitän järjen
romukoppaan ja annan tunteen viedä. Kerran tässä kuitenkin vain eletään. Muistan myös jonkun minua viisaamman sanoneen,271829- 371824
Hyvää huomenta
Hyvää huomenta ja alkavaa viikonloppua ihanalle naiselle! Mitä ikinä teetkään, niin täälä sua yksi miekkonen ajattelee.181719- 601698