Hei!
Olen 14-vuotias tyttö ja minulla on pyllyssä ja alavastsassa paljon karvoja.. minua pelottaa ettei kukaan poika hyväksy minua tälläisena ja iän myötä tulen vain karvaisemmaksi. Haluan lapsia mutta pelottaa että mulla on tuo pco juttu josta karvaisuus voi johtua..? Onko muilla ongelmaa?
Pyllykarvat
4
407
Vastaukset
- siinähänsese
Oottele nyt pari vuotta vielä.
Lapsia tehdään jos tehdän vasta 20-40v - testeihin
Oletko tummaihoinen? Vaikka olet mikä tahansa,niin iästäsi huolimatta sulla voi olla se hormonihäiriö.mene juttelemaan lääkäriin,ottavat tarvittavat kokeet niin saat vastaukset ja hoitoa jos tarvitset.Tuo runsaskarvaisuus on poikkeavaa ikäiselläsi.Koska se asia häiritseekin sinua niin lääkäriin pitää mennä jotta et murehtissuotta ja itsetuntosi ei kärsi koulussakaan.
- eliselle
Huomasin samantyyppistä karvan kasvua suunnilleen sun iässä aikoinaan. Silmiini karvoitus näytti runsaalta, mutta kyse nyt oli vaan siitä että olen tummahiuksinen ja suvussani on melko karvaisia naisia. Noin nuorena siitä vaan tekee suuren jutun, koska silloin en itsekään havainnut kellään kaverillani sellaista karvojen kasvua kuin mulla. Nyt olen jo lähes kolmekymppinen ja edelleen karvoja tuntuisi olevan siellä täällä, mutta jotenkin se ei haittaa niin paljoa kuin aiemmin. Osan karvoista poistan, mutten kovin pakkomielteisesti. Olen jo useamman vuoden ollut naimisissa eli tällaisesta "ongelmasta" huolimatta kelpaan kyllä miehille. Itse asiassa musta tuntuu etteivät he juurikaan huomaa.
- gdagd
Pyllykarvat on ihan normaaleja, mutta alavatsalla (navan alla) kasvavat karvat voi viitata hormoniongelmaan. Kuten edellä on sanottu, tummahiuksisuus ja geneettiset erot myös vaikuttaa siihen, kuinka paljon karvaa on ja kuinka tummia ne on. Onko esim. äitisi kovin karvainen? Onko sun kuukautiset alkaneet?
Itselläkin alkoi kasvaa karvaa alavatsalle suunnilleen sun ikäisenä. Ei nyt valtavasti, mutta kuitenkin sen verran että se huolestutti. Lisäksi kasvaa vähän viiksi- ja partakarvoja. Pco on todettu. Oon nyppinyt tai ajellut karvoja pois sen mukaan miten on huvittanut. Poikaystäviä on löytynyt eikä karvat ole olleet kenellekään ongelma. Jos jollekin miehelle muutama karva on ylivoimainen ongelma, ei jätkä varmasti ole seurustelun arvoinen muutenkaan.
Vaikka sulla olisi pco, se ei tarkoita automaattisesti lapsettomuutta. Monet saa lapsia siitä huolimatta, joko ihan luomusti tai hoitojen avulla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik123970MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar822071Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5491647Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin861323Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja671107Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s331038Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt215909Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o60883- 171854
Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3828