Hei!
Olen 14-vuotias tyttö ja minulla on pyllyssä ja alavastsassa paljon karvoja.. minua pelottaa ettei kukaan poika hyväksy minua tälläisena ja iän myötä tulen vain karvaisemmaksi. Haluan lapsia mutta pelottaa että mulla on tuo pco juttu josta karvaisuus voi johtua..? Onko muilla ongelmaa?
Pyllykarvat
4
544
Vastaukset
- siinähänsese
Oottele nyt pari vuotta vielä.
Lapsia tehdään jos tehdän vasta 20-40v - testeihin
Oletko tummaihoinen? Vaikka olet mikä tahansa,niin iästäsi huolimatta sulla voi olla se hormonihäiriö.mene juttelemaan lääkäriin,ottavat tarvittavat kokeet niin saat vastaukset ja hoitoa jos tarvitset.Tuo runsaskarvaisuus on poikkeavaa ikäiselläsi.Koska se asia häiritseekin sinua niin lääkäriin pitää mennä jotta et murehtissuotta ja itsetuntosi ei kärsi koulussakaan.
- eliselle
Huomasin samantyyppistä karvan kasvua suunnilleen sun iässä aikoinaan. Silmiini karvoitus näytti runsaalta, mutta kyse nyt oli vaan siitä että olen tummahiuksinen ja suvussani on melko karvaisia naisia. Noin nuorena siitä vaan tekee suuren jutun, koska silloin en itsekään havainnut kellään kaverillani sellaista karvojen kasvua kuin mulla. Nyt olen jo lähes kolmekymppinen ja edelleen karvoja tuntuisi olevan siellä täällä, mutta jotenkin se ei haittaa niin paljoa kuin aiemmin. Osan karvoista poistan, mutten kovin pakkomielteisesti. Olen jo useamman vuoden ollut naimisissa eli tällaisesta "ongelmasta" huolimatta kelpaan kyllä miehille. Itse asiassa musta tuntuu etteivät he juurikaan huomaa.
- gdagd
Pyllykarvat on ihan normaaleja, mutta alavatsalla (navan alla) kasvavat karvat voi viitata hormoniongelmaan. Kuten edellä on sanottu, tummahiuksisuus ja geneettiset erot myös vaikuttaa siihen, kuinka paljon karvaa on ja kuinka tummia ne on. Onko esim. äitisi kovin karvainen? Onko sun kuukautiset alkaneet?
Itselläkin alkoi kasvaa karvaa alavatsalle suunnilleen sun ikäisenä. Ei nyt valtavasti, mutta kuitenkin sen verran että se huolestutti. Lisäksi kasvaa vähän viiksi- ja partakarvoja. Pco on todettu. Oon nyppinyt tai ajellut karvoja pois sen mukaan miten on huvittanut. Poikaystäviä on löytynyt eikä karvat ole olleet kenellekään ongelma. Jos jollekin miehelle muutama karva on ylivoimainen ongelma, ei jätkä varmasti ole seurustelun arvoinen muutenkaan.
Vaikka sulla olisi pco, se ei tarkoita automaattisesti lapsettomuutta. Monet saa lapsia siitä huolimatta, joko ihan luomusti tai hoitojen avulla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2082615
Törkeä eläinsuojelurikos Sonkajärvellä
Pohjois-Savossa Sonkajärvellä noin 40 kissaa ja reilut 10 koiraa on jouduttu lopettamaan kaltoinkohtelun vuoksi, kertoo471805Jotkut ihmiset pelkäävät syöpää sairastavaa
On hauskaa, kun kertoo jollekin, että "minulla on syöpä". Jotkut käyttäytyvät kuin se olisi tarttuva tauti. Eivät uskall1461397Lavrov suivaantui Stubbille perustellusti.
Lavrov perusteli suivaantumistaan tosiasioilla Suomen tarinasta sotiemme jälkeen, tutkija Tynkkynen ja pankkihenkilö Sol3501326Sukupuolia on vain kaksi- kohukassista tuli kova tuomio perheenisälle oikeudessa.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/4d4db0d9-4dda-4ba6-a699-25d725683ad6 Miten näin normaalista kassissa olevasta tekstis3451264Kääminsä polttanut taksi suomussalmella
Vieläkö sillä hermonsa menettäneellä hulluja ylinopeuksia ajavalla asiakkaansa haukkuvalla( jos ajat paska kyydin hänen251176Se ei ihan oikeasti vaatisi kuin yhden
Tekstiviestin... Jos rakastat minua vielä toivoisin että laittaisit minulle viestiä. Rakastatko? Oletko oikeasti niin pe571113Eronnut Janni Hussi palaa julkisuuteen - Aloittaa uudessa työssä, joka on aivan uusi pesti Suomessa
Janni Hussi on saanut viime aikoina kohujulkisuutta, kun hänen ja Joel Harkimon avioliitto päättyi eroon kesällä 2025. H131022- 55976
Jorma Uotinen avaa sanaisen arkkunsa TTK-miesparista ja koko uudistuksesta: "Sehän on..."
Tanssii Tähtien Kanssa -parketilla nähdään ensimmäistä kertaa Suomessa tanssiparina miespari kauden alusta asti. Mikko S21893