Paljonko korvaa?

Loppuodotukseen

Kärsin ylisuurista rinnoista, jotka aiheuttavat jokapäiväistä selkä- ja hartiakipuja ja muita ongelmia. Kävin lääkärillä 4 kuukautta sitten ja sain lähetteen eteenpäin. En edelleenkään ole päässyt edes jonoon, koska en ole vieläkään saanut aikaa kirurgin konsultaatioon. Ilmeisesti tää on tapa kiertää koko hoitotakuu (puoli vuotta) kun ei päästetä leikkausjonoon.
Pointti onkin se, että olen aivan totaalisesti loppu näihin rintoihin. Harrastan rankkaa kilpaurheilua ja rintojen takia joudun harkitsemaan urheilun lopettamista, sillä näiden kanssa liikunta ei ole ollenkaan mielekästä ja tuottaa kipua. Muutenkin myös psyykkinen puoleni ja itsetuntoni kärsii näistä.
Olen ruvennut harkitsemaan yksityiselle menemistä, koska en jaksaisi enää odottaa ja kärsiä näiden takia. Olen alle parikymppinen opiskelija, jonka molemman vanhemmat ovat eläkkeellä, eikä rahaa siis ole kummemmin. Paljonko noin suurinpiirtein kela korvaa yksityisellä puolella tehdystä rintojen pienennyksestä?

9

55

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Normaalia_toimintaa

      Hoitotakuun mukainen jonotus leikkaukseen (6 kk) alkaa vasta siitä kun kirurgi on tehnyt leikkauspäätöksen.
      Sinun olisi pitänyt päästä jo kirurgin tutkittavaksi (hoitotakuun mukainen jonotusaika enintään 3 kk). Tiedustele missä kutsu sairaalan poliklinikalle viipyy. Kesälomat tietenkin viivästää, mutta paperit on voineet unohtua "pöytälaatikkoon".

      • lkasjdlksj

        Ei nyt sentään ihan noin. Se tieto siitä vastaanottoajasta pitää tulla kolmen kuukauden sisällä ja sinne vastaanotolle voi olla puolen vuoden jono.. sitten vielä leikkaukseen toiset puoli vuotta.


      • Normaalia_toimintaa
        lkasjdlksj kirjoitti:

        Ei nyt sentään ihan noin. Se tieto siitä vastaanottoajasta pitää tulla kolmen kuukauden sisällä ja sinne vastaanotolle voi olla puolen vuoden jono.. sitten vielä leikkaukseen toiset puoli vuotta.