Nyrhisen ja Ståhlbergin isot muoviautot 80-luvulta

kasarikid

Minulla on kolme näitä tallessa 80-luvulta, aikoinaan leikinkin näillä mutta ovat silti hyvässä kunnossa. Kuitenkin esim. mustan Saab 900 Turbon pinnassa on pientä mikronaarmua, toki vähän isompiakin niin mietin että mitähän muovilaatua nämä ovat ja millähän aineella pinnan voisi "myllyttää" ainakin lähes uudenveroiseksi? Vai olisikohan viisainta jättää käytön jäljet näkyviin... en kumminkaan aio näitä myydä.
Minulla on Toyota Corolla DX alkuperäinen malli, tätähän oli myös faceliftinä mutta sitä minulla ei ole. Toisekseen Volvo 240 sedan sekä jo mainitsemani Saab 900 Turbo.
Nämä olivat hienoja leluautoja, harmi että näiden valmistus ei jatkunut eikä uudempia autoja saatu tähän leluautosarjaan. Onneksi EMEK tekee edelleen komeita rekkoja :)

5

3025

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • modelman

Moi. Tuo muovi on ns.ämpärimuovia,vaikeaa myllyttää. Itse aloin vahaamaan 900sen pintaa ja kiilto lähti entisestään kokeilukohdasta. Jätä suosiolla historia näkyviin.

• sdklflfjksdlsdfsdfkj

Jos näiden muoviautojen tekoa olisi jatkettu ja kehitetty, olisikohan meillä nyt kilpaileva pienoismallivalmistaja sellaisille tämän päivän muovi- tai tarkemmin resiiniautomallivalmistajille kuten NEO Scale Models tai Otto-Models jotka tekevät automalleja 1/18 sekä 1/12 mittakaavoissa, NEO Scale models myös pienemmissä kokoluokissa.
      Itsellä muutama NEOn 1/43 malli, muuten hienoja mutta joskus lasien ja listojen sovitus jättää hieman toivomisen varaa, eräässä mallissa on lasin reuna irti enkä tiedä millä tuon liimaisi takaisin, erikeeper ei pitänyt ja muoviliima saattaa samentaa ilmeisesti asetaattilasin läpinäkymättömäksi.
      Minulla on myös yksi Otto-modelsin auto 1/18 mittakaavassa, siinäkin on pieniä puutteita, esim. lasinpyyhkijöiden sovituksessa on toivomisen varaa, lasien liimasaumat hieman epätasaisia.
      Ehkä Suomalaisella laadulla olisi saatu viimeisen päälle hyvin viimeisteltyjä malleja?

• AcfYT

Löysin yhdestä autiotalosta 2 Stahlbergin Volvoa ja yhden Ford Cortinan en vain tiedä valmistajaa

• skjfskljsdklfjls

Et kai varastanut niitä sieltä /=:(

• Anonyymi

Onkohan näitä klassikkoleluautoja aikoinaan valmistanut yritys nykyään PS-Muovi Oy?

https://www.helsinginuutiset.fi/artikkeli/533645-taalla-tehdaan-legendaariset-neppis-autot-isien-ja-poikien-rakastama-klassikko-sai

Nykyään kauppojen leluosastoilla ei juurikaan enää näy autoja :/ Vain EMEKin rekat ja Hotwheels pikkuautoja mutta tyttöjen leluja sen sijaan on kyllä lukemattomia, oikein hyllykaupalla :/
      Vielä 10-15 vuotta sitten oli Hongwellin 1/43 pienoismalliautoja leluosastoilla mutta nekin on nyt hävinneet. Onko tämä femakkojen vai viherpiipertäjien aikaansaannosta?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko mokannut?

Oletko omasta mielestäsi mokannut jotain kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      180
      1975
    2. Oletko ymmärtänyt

Oletko ymmärtänyt jotain kaivatustasi lähiaikoina tai oletko muuttanut mielipidettäsi kaivatustasi?
      Ikävä
      159
      1697
    3. Sanna Ukkolan kolumni: Rautarouva, joka unohti joukkonsa - Riikka Purran pitäisi katsoa peiliin

"Historialliset tappiot eivät synny vahingossa. Ne syntyvät, kun johtaja unohtaa, ketä hänen piti palvella, kirjoittaa I
      Perussuomalaiset
      46
      1656
    4. Ottaisitko miten

Kaivattusi?
      Ikävä
      123
      1443
    5. Liian paljon hylättyjä ääniä

Ottakaa avustaja mukaan jos ette osaa äänestää oikein. Moni varmaan sekosi kahden listan ja lipun takia. Oliko tarkoitus
      Maailman menoa
      152
      1220
    6. Ikäero suhteessa

Huomasin äsken Iltalehden tuoreen artikkelin, jossa kerrottiin, että vain 5% parisuhteista on yli 10v ikäero. Millaisia
      Parisuhde
      50
      1072
    7. Tiedän kyllä sen

Että käyt täällä. En kuvittelisi sellaista asiaa. Tiedän kyllä senkin, että olet ainakin ollut minusta kiinnostunut. Sen
      Ikävä
      58
      990
    8. Tämä Kuhmon valtuusto

Pöh, sanon minä.
      Kuhmo
      15
      879
    9. Ähtärin vaalitulos ja nyt neuvottelut alkavat

Keskusta voitti yhden paikan Ähtärissä kun oli hyvin ehdokkaita ( 32) ja kansanedustaja veturina keräämässä ääniä. P
      Ähtäri
      26
      867
    10. Ärsyttää et olet

Niin välinpitämätön suhteeni
      Ikävä
      69
      862
    Aihe