Nyrhisen ja Ståhlbergin isot muoviautot 80-luvulta

kasarikid

Minulla on kolme näitä tallessa 80-luvulta, aikoinaan leikinkin näillä mutta ovat silti hyvässä kunnossa. Kuitenkin esim. mustan Saab 900 Turbon pinnassa on pientä mikronaarmua, toki vähän isompiakin niin mietin että mitähän muovilaatua nämä ovat ja millähän aineella pinnan voisi "myllyttää" ainakin lähes uudenveroiseksi? Vai olisikohan viisainta jättää käytön jäljet näkyviin... en kumminkaan aio näitä myydä.
Minulla on Toyota Corolla DX alkuperäinen malli, tätähän oli myös faceliftinä mutta sitä minulla ei ole. Toisekseen Volvo 240 sedan sekä jo mainitsemani Saab 900 Turbo.
Nämä olivat hienoja leluautoja, harmi että näiden valmistus ei jatkunut eikä uudempia autoja saatu tähän leluautosarjaan. Onneksi EMEK tekee edelleen komeita rekkoja :)

5

3067

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • modelman

Moi. Tuo muovi on ns.ämpärimuovia,vaikeaa myllyttää. Itse aloin vahaamaan 900sen pintaa ja kiilto lähti entisestään kokeilukohdasta. Jätä suosiolla historia näkyviin.

• sdklflfjksdlsdfsdfkj

Jos näiden muoviautojen tekoa olisi jatkettu ja kehitetty, olisikohan meillä nyt kilpaileva pienoismallivalmistaja sellaisille tämän päivän muovi- tai tarkemmin resiiniautomallivalmistajille kuten NEO Scale Models tai Otto-Models jotka tekevät automalleja 1/18 sekä 1/12 mittakaavoissa, NEO Scale models myös pienemmissä kokoluokissa.
      Itsellä muutama NEOn 1/43 malli, muuten hienoja mutta joskus lasien ja listojen sovitus jättää hieman toivomisen varaa, eräässä mallissa on lasin reuna irti enkä tiedä millä tuon liimaisi takaisin, erikeeper ei pitänyt ja muoviliima saattaa samentaa ilmeisesti asetaattilasin läpinäkymättömäksi.
      Minulla on myös yksi Otto-modelsin auto 1/18 mittakaavassa, siinäkin on pieniä puutteita, esim. lasinpyyhkijöiden sovituksessa on toivomisen varaa, lasien liimasaumat hieman epätasaisia.
      Ehkä Suomalaisella laadulla olisi saatu viimeisen päälle hyvin viimeisteltyjä malleja?

• AcfYT

Löysin yhdestä autiotalosta 2 Stahlbergin Volvoa ja yhden Ford Cortinan en vain tiedä valmistajaa

• skjfskljsdklfjls

Et kai varastanut niitä sieltä /=:(

• Anonyymi

Onkohan näitä klassikkoleluautoja aikoinaan valmistanut yritys nykyään PS-Muovi Oy?

https://www.helsinginuutiset.fi/artikkeli/533645-taalla-tehdaan-legendaariset-neppis-autot-isien-ja-poikien-rakastama-klassikko-sai

Nykyään kauppojen leluosastoilla ei juurikaan enää näy autoja :/ Vain EMEKin rekat ja Hotwheels pikkuautoja mutta tyttöjen leluja sen sijaan on kyllä lukemattomia, oikein hyllykaupalla :/
      Vielä 10-15 vuotta sitten oli Hongwellin 1/43 pienoismalliautoja leluosastoilla mutta nekin on nyt hävinneet. Onko tämä femakkojen vai viherpiipertäjien aikaansaannosta?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      127
      1974
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      100
      1720
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      57
      1370
    4. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      77
      1344
    5. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      31
      1038
    6. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      47
      936
    7. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      51
      933
    8. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      44
      882
    9. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      73
      866
    10. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      109