Pidän ulkonäöstäni mutta en luonteestani

PunainenOnNot

Elikkä oon 14 vuotias tyttö oon tosi tyytyväinen mun kehoon ja kasvotki on ihan kivat mutta vihaan luonnettani, koulussa kavereita ois tarjolla mutta en uskalla mennä mukaan koska en ikinä keksi sanottavaa ja punastun aina ku mua vähä katotaan ja ootetaan et sanon jotaki.
Muutenki punastun joka asiasta. Miten sais punastelun loppuu koska jos en punastuis joka pikku asiasta nii oisin super onnellinen ja menisin aina mukaan. Mut punastuminen laskee mun itsetuntoo koko ajan..
Meikkii on aina naamas vähä liikaaki mut aina se paistaa läpi ja muutenki sen huomaa vaikka ois meikkii jos punastuu. Ens kesänä ois ripariki nii en tiiä miten siitäki selviin. Ja ärsyttää ku pojat aina vitsailee ku punastun aina. Oon ottanu aina jotain särkylääkettä ennen esiintymistä koska se rauhottaa vähän mua. Eli kertokaa miten saisin sen loppumaa

5

149

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Muumitanssi

      Sinun pitää tanssia uhritanssi, ja uhrata Lentävälle Spaghettihirviölle laatikollinen muuminihraa, niin punastelu lakkaa :)

    • sun pitää aloittaja oppia olemaan sinut punastumisen kanssa. se ei ole loppujen lopuksi mikään paha asia, vaikka murrosiässä siitäkin voi tulla kuittia mutta toivottavasti hyvässä mielessä... myönnän että sulle itelle se voi olla iso taakka kun punastelee :/ mäki punastun helposti, mutta sen kanssa pitää vaa opetella elämään.
      älä häpeä itteäs ja älä peittele punasteluas, koska silloin se varsinki näkyy... niin ja punasteluhan on söpöäkin ;)

      ja luonteesta..sun pitää vaa olla rohkeasti kontaktissa muihi ihmisiin, koska sillä tavalla pääset vain eroon sun ujoudesta tai mikä ongelma nyt olikaan. ite olen ujo luonteeltani, ja nuorempana olinki aika sisäänpäin kääntyny, mutta aloin kehittämään itteäni ihan tietoisesti. menin epämielyttäviin tilanteisiin missä oli myös vieraita ihmisiä. aloitin melko pienillä jutuilla mutta siitä se rohkeuski kasvaa. pitää vaa olla avoimin mielin ja kyllä sitä juttuakin keksii jos ei ota siitä stressiä ja uskaltaa sanoa normaaleja asioita :) jos joku kiva poika heittää kuittia punastelusta nii siitäkin voi jopa päästä jutun alkuun. pitää vaa ottaa rennosti eikä pahoittaa mieltä moisista :)

    • Hei

      Saitkin jo oikein hyvän vastauksen. Minun mielestäni sinulla on syytä ensiksikin olla iloinen, että olet tyytyväinen kehoosi ja kasvoihisi. Se kertoo siitä, että sinulla on ihan hyvä itsetunto! Se on kaiken perustana. Uskoakseni olet tosi mukava luonteeltasikin, olet vain vielä nuori ja sosiaaliset tilanteet saa jännittämään ja punastelemaan. Siihen auttaa aika ja rohkeus osallistua ja mennä oman mukavuusalueen ulkopuolelle juuri kuten Hazard hienosti neuvoi.

      Riparilla ainakin rohkeus kasvaa, kun siellä opetellaan juuri noita asioita: yhdessä olemista ja puhumista ja hassutellaankin leikkimällä ja tekemällä kaikkea kivaa.
      Mitä punasteluun tulee, sitä on tutkittu, että harvoin muut edes huomaavat jos joku punastuu. Ja on se myös söpöä monen pojan mielestä, vaikkei se sinusta tunnukaan siltä.

      Tsemppiä sosiaalisiin tilanteisiin! Oot hieno ihminen eikä luonteessasi ole yhtikäs mitään vikaa.

      Yst. terv. Pappi Elisabet

    • Anonyymi

      Sama ongelma mulla, mutta sen lisäksi en osaa sanoa ei, aivan liian kiltti, todella ujo, hirveän epävarma jne...

    • Anonyymi

      se että sinusta sinulla on kivat kasvot, ei tarkoita että niin olisi kaikkien muiden mielestä..

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      439
      2014
    2. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      207
      1710
    3. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      184
      1478
    4. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      109
      1471
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      50
      1157
    6. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      1
      1122
    7. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      130
      1068
    8. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      63
      1006
    9. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      96
      978
    10. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      34
      956
    Aihe