Herrat ja hidalgot!

oiaikojaoitapoja

Onko millään mitään väliä. Huudetaan, haistatellaan, juopotellaan, möykätään. Suomen kesäöinen rauha on tiessään. Kyläilin sukulaisteni mökillä ja naapurissa oli meno kuin villissä lännessä. Vanhat miehet ja naiset nauttivat Suomen suvesta sellaisella mölinällä, ei voi tuon kuuleman jälkeen teini-ikäisiä kauhistella. Tai jospa näillä vanhuksilla olikin jäänyt nuoruus elämättä. Tai muuten jääneet murrosikäisten tasolle, kun on niin suurihuomion tarve, eivät ole vanhemmat ehtineet antaa huomiota/rakkautta näille vanhoille lapsille! Olihan sekin vierailukokemus! Nolottaa vaan "kunnollisten" mökkiläisten puolesa.

24

213

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kauaskajajaa

      Niinpä. On se tosiaan kumma tarve tulla järven rantaan mölisemään ja ryyppäämään. Onkohan viinan pehmentämä aivokoppa syynä, ettei ymmärretä, mitä tehdään ja miltä sivullisille kuulostaa.

    • kuopankaivaja

      Oletpa melkonen jeppe, kun pystyt arvostelemaan ihmisiä tolla tavalla. Olisit mennyt mukaan viettämäään kesäiltaa, vai onko kutsut naapurin juhliin käynyt niin vähiin, ettei sellaista tarvi enää odottaa! Taidat olla imeny tissiä niin pitkään, ettet kykene enää elämään yhteisöllistä elämää, vaan murjotat mökissä ja arvostelet toisia. Oletko tosiaan kunnollisempi mökkiläinen? Mietippä vähän sanojasi ja tekojasi. Voitko tosiaan arvostella muita? Toisten pää ei tarvi edes viinaa pehmetäkseen!

      • vierailla

        No jaa, kuopankaivaja. Taasko se on vauhdissa. Älähän puutu asiaan, josta et tiedä mitään?? Turha haukkua tällä palstalla, kun vaikutat osalliselta niihin mitteliöihin. Pienet lapset eivät uskalla mökeille tulla, kun tuollaisia juoppolalleja huutaa ja heiluu. Saahan sitä hauskaa pidettyä, mutta ilman, että muut häiriintyvät. Tämä on sitä suomalaista rantakulttuuria pahimmasta päästä. Sattuipa olemaan mökillä ulkomainen vieraskin. Mukavat terveiset vie kotimaahansa...


      • toivotontopi
        vierailla kirjoitti:

        No jaa, kuopankaivaja. Taasko se on vauhdissa. Älähän puutu asiaan, josta et tiedä mitään?? Turha haukkua tällä palstalla, kun vaikutat osalliselta niihin mitteliöihin. Pienet lapset eivät uskalla mökeille tulla, kun tuollaisia juoppolalleja huutaa ja heiluu. Saahan sitä hauskaa pidettyä, mutta ilman, että muut häiriintyvät. Tämä on sitä suomalaista rantakulttuuria pahimmasta päästä. Sattuipa olemaan mökillä ulkomainen vieraskin. Mukavat terveiset vie kotimaahansa...

        Jos viekin sellaisia terveisiä, ettei tarvitse perustaa suomeen näitä vastaanottokeskuksia! Ei kannata tulla, ei täällä saa rauhassa edes muniaan pestä omassa rannassaan..


    • puolustaen

      Voiko olla totta! että joku puolustaa juopottelua ja mesoamista ja kiroilua rannalla yömyöhään, jossa on muitakin eläjiä ja varsinkin pieniä lapsia vielä illalla ulkona. Siinäpä aikuiset näyttävät mallia, kuinka kuuluu viinaa käyttää, että mieli menee sekaisin ja mahakin! Valitettavasti suomalaiseen "kulttuuriin" useinkin kuuluu käyttää alkoholia päihtymiseen. Se se vasta onkin äidin(isän)maidosta imettyä! Ja että oikein "yhteisöllisestä elämästäkö" on tässä kyse! Tiedätkö mitä sana edes tarkoittaa?! Anna mun nauraa! Ja tuskin kirjoittaja on joukkoon ollut halajamassa! On sentään omat tavat ja (sydämenkin) sivistystä omaava, ettei häiritä rantanaapureita!

      • Epäuskoinen

        Missä tälläaista menoa on? Ei ainakaan minun naapurissani rannoilla meluta. Ihmiset käyttäytyvät hyvin ja mukavasti ja ovat ystävällisiä toisilleen.


      • nähnytjakuullut

        Ei viitsi/kehtaa kertoa. Kunta on kuitenkin suurimpia mökkikuntia. Aivan varmasti suurin osa mökkiläisistä kunnollisia, ei tässä yleistetä. Osuipa porukkaa tulemaan näyttömielessä? (vanhempaa väkeä) viereiselle maapalalle n.s. juhlimaan, jopa tarkoituksella, kun mökillä oli vieraitakin.


      • kulkijavanhus

        Täällähän taitaa taas samat hupipellet olla huutelemassa kuten yleensä. Helppo tunnistaa aikaisemmista keskusteluista, kun on niin samanlaista tekstiä ja ajatuksia. Taidatte olla kausiluonteisia valittajia. Talvi, kun tulee niin sitten harmittaa taas kelkkailijat. Sydämen sivistystä ja herroja sekä hidalgoja. Keräättekö jotain sympatia pisteitä vai sääliä? Tältä palstalta on turha sellaisia asioita etsiä. Tämä on turhille valittajille ja järjenköyhyyttä poteville tarkoitettu palsta. Kertokaapa kuinka täydellisiä itse olette? Taidatte olla pelkkiä turisteja. Onko kiva mökkeillä, kun muut ympärillä ei ole niin täydellisiä kuin te. Varokaa ettette joudu naurunalaisiksi tolla asenteella. Kokemuksesta voin sanoa, että tollanen vaahtoaminen ei johda mihinkään. Ei ainakaan tuo esille sitä teidän mallikansalaisen esimerkkiä. Vajoatte höpöjen tasolle..


      • rauhaajakunnioitusta

        Ja tämä kulkijavanhus taitaa olla itse samanlainen puliveivari, joita puolustaa! Ei kukaan valita turhanpäiten häiriönteosta. Kun suurin osa mökeillänsä saa elää rauhassa. Tai sitten ovat kiltisti hiljaa koston pelosta. Mökkeilijät ovat 99% toisiaan kunnioittavia, rauhaa rakastavia. Sitten johonkin kulmakuntaan osuukin useampi öykkäri...


      • kulkijavanhus

        Ei minun tarvitse ketään puolustaa. Olen ollut 40vuotta töissä kunnallisella alalla ja minulla on kokemusta valittajista. Te turhat valittajat rasitatte virkamiehiä valituksilla, jotka 99 prosenttisesti on turhia. Olette myös yleensä itse soppanne keittänyt. Pohdippa ja ajattele, olisiko helpompi esimerkiksi mökkeillä, jos ette holhoaisi toisia. Jokaisesta turhasta valituksesta pitäisi laittaa lasku tulemaan. Oletko paljonkin jo ehtinyt niitä tekemään? Lopeta jo, ettei työssä käyvien veronmaksajien tarvitse maksaa hölmöilyistäsi.


      • kulkijaparka
        kulkijavanhus kirjoitti:

        Ei minun tarvitse ketään puolustaa. Olen ollut 40vuotta töissä kunnallisella alalla ja minulla on kokemusta valittajista. Te turhat valittajat rasitatte virkamiehiä valituksilla, jotka 99 prosenttisesti on turhia. Olette myös yleensä itse soppanne keittänyt. Pohdippa ja ajattele, olisiko helpompi esimerkiksi mökkeillä, jos ette holhoaisi toisia. Jokaisesta turhasta valituksesta pitäisi laittaa lasku tulemaan. Oletko paljonkin jo ehtinyt niitä tekemään? Lopeta jo, ettei työssä käyvien veronmaksajien tarvitse maksaa hölmöilyistäsi.

        Kulkijavanhus, nyt paljastit kirjoituksellasi että olet juuri yksi noista häiriköitsijöistä, mitenkä muuten tietäisit asian noin hyvin, muista se koira älähtää kehenkä kalikka kalahtaa. Sitäpaitsi ei kukaan järkevä puolusta mitään rikollista toimintaa.


      • ihmetellen
        kulkijavanhus kirjoitti:

        Ei minun tarvitse ketään puolustaa. Olen ollut 40vuotta töissä kunnallisella alalla ja minulla on kokemusta valittajista. Te turhat valittajat rasitatte virkamiehiä valituksilla, jotka 99 prosenttisesti on turhia. Olette myös yleensä itse soppanne keittänyt. Pohdippa ja ajattele, olisiko helpompi esimerkiksi mökkeillä, jos ette holhoaisi toisia. Jokaisesta turhasta valituksesta pitäisi laittaa lasku tulemaan. Oletko paljonkin jo ehtinyt niitä tekemään? Lopeta jo, ettei työssä käyvien veronmaksajien tarvitse maksaa hölmöilyistäsi.

        Kuuleppa, Kulkijavanhus. Nyt löit kirveesi kiveen. Ei sellaista mesoamista joka mökkirannalla olekaan kuin mistä alkuperäinen kirjoittaja kirjoitti. En ole itsekään kuullut kuin k.o. tapauksen. Kunnan virkamiehethän puolustavat omiaan, vaikka ulkopaikkakuntalaisilla olisi pää kainalossa. Kuntalainen valehtelee virkamiehille kirkkain otsin ja suoltaa muiden syyksi. Alkuper. kertojalla on näköjään vieraita todistamaan, jos niikseen tulee.Ulkopaikkakuntalaisia ei oteta todesta, "turhan valittajia". Tosiaan taidat itsekin olla samaa seurakuntaa kuin mölisijät. Hyi, häpeä, jos olet ollut kunnanvirkamies. Eiköhän mökkiläisten veromarkat kelpaa kunnillekin. Sitäpaitsi n.s. "holhoajia" ovat jotku muut. Pokkeuksetta mökeillä saa elää rauhassa, kunnes... Se joka asioista ei tiedä, pitäköön mölyt mahassaan - tai sitten tietää ja on puolustusasemissa...


      • aikajapaikka
        kulkijavanhus kirjoitti:

        Täällähän taitaa taas samat hupipellet olla huutelemassa kuten yleensä. Helppo tunnistaa aikaisemmista keskusteluista, kun on niin samanlaista tekstiä ja ajatuksia. Taidatte olla kausiluonteisia valittajia. Talvi, kun tulee niin sitten harmittaa taas kelkkailijat. Sydämen sivistystä ja herroja sekä hidalgoja. Keräättekö jotain sympatia pisteitä vai sääliä? Tältä palstalta on turha sellaisia asioita etsiä. Tämä on turhille valittajille ja järjenköyhyyttä poteville tarkoitettu palsta. Kertokaapa kuinka täydellisiä itse olette? Taidatte olla pelkkiä turisteja. Onko kiva mökkeillä, kun muut ympärillä ei ole niin täydellisiä kuin te. Varokaa ettette joudu naurunalaisiksi tolla asenteella. Kokemuksesta voin sanoa, että tollanen vaahtoaminen ei johda mihinkään. Ei ainakaan tuo esille sitä teidän mallikansalaisen esimerkkiä. Vajoatte höpöjen tasolle..

        Voi, ei! Ketkähän naurunalaisiksi joutuu? Kuulostaa tutulta puheelta...! Ja mikä tekee naurunalaiseksi? Sekö, kun jotku kyseenalaistavat oikeuksiaan yhteiskunnassa.


      • hautausurakoitsija
        ihmetellen kirjoitti:

        Kuuleppa, Kulkijavanhus. Nyt löit kirveesi kiveen. Ei sellaista mesoamista joka mökkirannalla olekaan kuin mistä alkuperäinen kirjoittaja kirjoitti. En ole itsekään kuullut kuin k.o. tapauksen. Kunnan virkamiehethän puolustavat omiaan, vaikka ulkopaikkakuntalaisilla olisi pää kainalossa. Kuntalainen valehtelee virkamiehille kirkkain otsin ja suoltaa muiden syyksi. Alkuper. kertojalla on näköjään vieraita todistamaan, jos niikseen tulee.Ulkopaikkakuntalaisia ei oteta todesta, "turhan valittajia". Tosiaan taidat itsekin olla samaa seurakuntaa kuin mölisijät. Hyi, häpeä, jos olet ollut kunnanvirkamies. Eiköhän mökkiläisten veromarkat kelpaa kunnillekin. Sitäpaitsi n.s. "holhoajia" ovat jotku muut. Pokkeuksetta mökeillä saa elää rauhassa, kunnes... Se joka asioista ei tiedä, pitäköön mölyt mahassaan - tai sitten tietää ja on puolustusasemissa...

        Luulen, että jos kirves on menny kiveen kulkijavanhuksella, niin mitäs itelläs?Taitaa olla ne kuuluisat työkalut ruostunu, meinaan sirppiä ja vasaraa..ne kuuluisat työkalut menneiltä ajoilta.


      • haudantekoonjoutuin
        hautausurakoitsija kirjoitti:

        Luulen, että jos kirves on menny kiveen kulkijavanhuksella, niin mitäs itelläs?Taitaa olla ne kuuluisat työkalut ruostunu, meinaan sirppiä ja vasaraa..ne kuuluisat työkalut menneiltä ajoilta.

        Joko se kommariksi toisia luuleva taas leveilee. Mistähän moinen viisatelu?! Tosi moukka on tuo "hautausurakoitsija". Itselleenkö kuoppaa kaivaa... Ei ole haudattavia näköjään, kun on aikaa sotkeutua vieraisiin? asioihin! Mikä kumman mieliteko on puuttua viisastelullaan?


      • hautausurakoitsija
        haudantekoonjoutuin kirjoitti:

        Joko se kommariksi toisia luuleva taas leveilee. Mistähän moinen viisatelu?! Tosi moukka on tuo "hautausurakoitsija". Itselleenkö kuoppaa kaivaa... Ei ole haudattavia näköjään, kun on aikaa sotkeutua vieraisiin? asioihin! Mikä kumman mieliteko on puuttua viisastelullaan?

        Esitän vastakysymyksen. Mikä kumman mieliteko on puuttua asioihin ja arvostella toisia? Ollaanko samanlaisia moukkia kummatkin? Se ero on, että toinen meistä saattaa olla se kommari..


      • happamiasanoikettu
        hautausurakoitsija kirjoitti:

        Esitän vastakysymyksen. Mikä kumman mieliteko on puuttua asioihin ja arvostella toisia? Ollaanko samanlaisia moukkia kummatkin? Se ero on, että toinen meistä saattaa olla se kommari..

        Eli hautausurakoitsija se kommari! Heh! ;)


      • mäyrämies

        Huuteleeko täällä ne kaksi rantapoliisia. Tehän niitä kommareita olette! Kuhmoisten kuuluisimpia puuhastelijoita.


      • hautausurakoitsija
        mäyrämies kirjoitti:

        Huuteleeko täällä ne kaksi rantapoliisia. Tehän niitä kommareita olette! Kuhmoisten kuuluisimpia puuhastelijoita.

        Mäyrämies taitaa tietää mistä puhuu! Olet asiantuntija!


    • Harmpuupihlapäiruo

      "En viitsi/kehtaa kertoa..." Siinä tyypillinen kuhmoislainen tapakäytäntö asioiden hoitamiseksi. Ja sitten ihmetellään miksi ei mikään muutu.

    • entinenkomukka

      Ota henkeä ja nauti kesätä. Ulkopaikkakuntalaiset ovat tervetulleita. Eri asia on tollaset mesoajat ja valittajat. Ostakaa mökkinne jostain missä ei ole muita häiritsemässä teitä. Vai oletteko itse niitä häiriköitä. Minä ainakin häiriintyisin, jos olisitte naapureitani. Saatte varmasti paljon ystäviä lisää, kun jatkatte samaan tahtiin. itse olen vaan turisti, joka mökkeilee täällä ja nautin siitä. Osattekohan te enää nauttia, muusta kuin täällä valittamisesta.

      • Kamoukkakose

        Ohoh. Johan tuli paksua pölinää. Mökkipaikka on ollut tähän asti mitä parhain, kunnes... Mökkiläinen antaa rauhan kyllä toisille. Naapurin kanssa ei ole mitään ristiriitoja, mutta, mutta... Edellinen kirjoittaja taitaa itse olla pahoin sekaantunut muiden asioihin. Ja aina sama kirjoittaja, nimimerkistä huolimatta. Taitaa oikein nauttia...


    • hahma

      Taitaa riittä raastuuvanoikeuden päätös.
      Valitusoikeuus hovioikeuteen maksoi minimi maksuun,
      liian hiljausta mökkiläisten oikeudesta.

    • Möksö

      Minusta puolestaan oli hirmu jänskää, että naapurin mökeiltä yksi kesä alkoi kuulumaan kummia.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      17
      1455
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1305
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1202
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1082
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1036
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1025
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      9
      1013
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      989
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      981
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      980
    Aihe