Mulle soitettiin tänään ja sanottin että pääsin stadin painoviestintään sisään lisähaun kautta.
Kysymys kuuluu että mitä siellä tullaan tekemään? Hain vain kun luin jotain photoshopita ja valokuvauksesta ja semmosta. Onko siellä hyvä opiskella. Onks siellä kuinka paljon poikia ja tyttöjä?
Kiitos!!
Painoviestinnän perustutkinto
5
282
Vastaukset
- AssaritAsialla
Onnea! Ainakin Jyväskylässä painon opiskelu vaikutti mukavalta, joten eiköhän siellä stadissakin. Painopuolella käytetään aika samoja ohjelmia ku media-assaritkin (olen itse media-assari) eli photaria, indesignea ja muita Adoben ohjelmia. Painolla tehdään kaikenlaisia painotuotteita kuten kirjoja, vihkoja, DVD- ja CD-kansia ja julisteita eli kaikkea paperitavaraa painokoneilla ja -levyillä. Koulutus kestää 2-3 vuotta koulutustaustasta riippuen. Lopussa on päättötyö, joka oli JAOlla nettisivu ja portfolio. Voit suuntautua perusjakson jälkeen joko painopinnan valmistajaksi tai painotuotantoassariksi, ja työskennellä esim. lehtitaloissa ja painoissa.
:)- Elluuuuuu
tyttöjä oli paljon
- AssaritAsialla
tyttöjä oli paljon, kun olin Jaolla :)
- Hilsepää
Töitä ei ole mutta tyttöjä on.
- työtönala
TEM:n tilastot osoittavat oikeaksi mainitsemasi.
http://keskustelu.suomi24.fi/t/13773483/mihin-allalle-kannattaa-hakea
Graafinen suunnittelu ja painopinnan valmistaja kuuluvat TOP15-listalle työttömimmissä aloissa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taisin tehdä virheen
Kaipaan sua enemmän kuin kuvittelin. Luulin, että helpottuisin, mutta olinkin täysin väärässä. Vieläkö vastaisit minulle1115357Hyvä että lähdit siitä
Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖493432Nyt tuntuu siltä, että on pakko päästä puhumaan kanssasi
Tuntuu että sekoan tämän kaiken takia. Miehelle933298Näin kun katsoit salaa ja
Hymyilit sieltä kaukaa 😍☺️ mutta hämmennyin ja tilanne oli niin nopeaa ohi etten oikeen kerennyt mukaan 😢 säteilit ku403286- 811867
Katu täyttyy...
Hei, oli pakko laittaa vielä tää. Huomaan että olet suuttunut. Minähän sanoin että poistun, olit paikalla. Olin pettynyt311626450 000 ulosotossa
Suomessa on tällä hetkellä ennätysmäärä ihmisiä ulosotossa. Viime vuonna heitä oli yli puoli miljoonaa. Kuluvan vuoden1281617Nainen onko sulla supervoimmia ?
Voisitko auttaa miestä mäessä? Tarjota auttavan käden ja jeesata tätä miestä? Tai antaa olla et sä kuitenkaan auta.441604Eduskunnasta tippuneet kokoomuslaiset nostavat eniten sopeutumisrahaa. Kyllä veroeurot kelpaavat.
Sopeutumisraha on eduskuntatyön päättymisen jälkeen maksettava etuus, jonka tarkoituksena on tukea entisiä kansanedustaj1481294- 161169