Haluan kertoa tämän oudon tapahtuman, jonka juuret juontuvat vuosien päähän. Jouduin tuolloin uudessa työpaikassa ajojahdin kohteeksi. En koskaan saanut tietää, mistä syystä vainoaminen alkoi. Huomasin vain, että joukkio, johon kuului myös avainhenkilöitä, levitteli minusta perättömiä juttuja ja halusi kaikin keinoin savustaa minut ulos työyhteisöstä.
Tilanne kärjistyi eräässä vaiheessa rumaksi ja ahdistavaksi. Kärsin unettomuudesta ja olin varmaankin lähellä murtumispistettä, vaikka yritin peittää sen muilta. Syksyisenä päivänä menin kävelemään hautausmaalle ja mietin mitä tehdä. Lähteäkö vielä kerran opiskelemaan uutta ammattia? Pitäisikö muuttaa pois paikkakunnalta? Toisaalta halusin olla antamatta periksi ylivoimaisten vastustajieni edessä. Enhän ollut tehnyt mitään väärää. En ole kirkkouskovainen, mutta koska hätä oli suuri, käännyin Jumalan puoleen. Mielessäni pyysin häneltä merkkiä, jos hän kuulisi ruokoukseni. Vanhan ystäväni isä oli kuollut hiljattain ja ajattelin, että jos sattuisin löytämään hänen hautansa, se olisi kaipaamani merkki yläkerrasta. Hetken aikaa haahuiltuani huomasinkin hautakiven, jossa oli tuttu nimi! Syntymä- ja kuolinaika täsmäsivät. Tässä "merkistä" oloni helpottui. Sain voimia ja päätin sitkeästi jatkaa työssäni.
Työpaikalla oli edelleen raskasta. Ajan kanssa tapahtui kuitenkin monenlaisia muutoksia. Kiusaajien porukka mureni hiljalleen pienemmäksi ja ilmapiiri alkoi kohentua. Jossain vaiheessa kävellessäni hautausmaalla havaitsin, ettei ystäväni isän hauta ollutkaan paikalla, jossa olin sen selvästi nähnyt! Mielessäni kauhistelin, että stressi ja unettomuus olivat aikoinaan aiheuttaneet jopa harhoja.
Vuosien päästä voi vain ihmetellä, kuinka huono tuuri tuntui vainoavan kiusaajia. Lähes kaikki olivat sairastelleet vakavasti, yksi heistä oli kuollut. Eräänä kesäpäivänä hautausmaalla kävellessäni huomasin hänen hautakivensä. Se oli muutaman metrin päässä paikasta, jossa vuosia sitten "näin" ylhäältä pyytämäni merkin. Tämä kivi on siellä ihan oikeasti. Olen käynyt pari kertaa varmistamassa asian.
Sattumia hautausmaalla
4
76
Vastaukset
- pitkäänuskossa
Jumala auttaa ja vahvistaa apua kaipaavaa ihmistä monella tapaa. Kun rukoilit ja pyysit merkkiä Jumalalta, niin ei mielestäni ole mahdotonta, että hän antoi sinulle näyn pyytämästäsi haudasta.
Ja jos joutuu ilkivallan kohteeksi, niin usein auttaa kun jätämme asian Kaikkivaltiaan hoidettavaksi, emme lähde itse kostamaan.
Raamattu sanookin, että Herran on kosto. - Himmel.Hav
Uskon asenteellamme olevan suuren merkityksen eri tilanteiden kehityksessä.
Vainossa ja vaikeuksissa ajattelit, mitä omalta kohdaltasi voisit tehdä tilanteen "siistiämiseksi". Et ollut kostonhimoinen, riitelevä, vaan ajattelit asiaa kaikkien puolesta. Minulle tulee mieleen tilanteestasi Psalmi 37:n sanat, että ei tule vihastua pahaintekijöiden tähden. Ei pidä kadehtia vääryydellä menestyvää.
Kun hänen sijaansa katsot, on hän jo poissa.Luota Jumalaan ja tee hyvää.
Koko Psalmi on aivan ihanan lohduttavaa. Lue se omasta Raamatustasi:)
Ihminen, joka vahingoittaa toista, on katkera ja "syö" omaa sisintään.
Elämän lakeihin kuuluu, että saamme sen takaisin, minkä lähetämme,
kuin bumerangin. Oma katkeruus hänet vei hautaan.
Ei se ollut Jumalan rangaistus, vaan ne moraaliset lait, jotka
Jumala ihmisille antoi rajoiksi. Noin niinkuin mielestäni... - Töitäetsien
Mielenkiintoinen tarinasi ap! Hyvä, kun pysyit vahvana ja tilanne helpottui.
Itselläni on ollu myös raskasta töiden suhteen ja nyt työttömänä. (vuosi sitten valmistuneena kovalla työllä hyvään ammattiin, mutta epäonnea saada töitä mistään). Epäonnistuin työhaastattelussa jo 5. kerran, vaikka annoin kaikkeni mitä pystyin, ainakin mielestäni. Itsekin olen pyytänyt monesti apua Jumalalta, että saisin vielä mahdollisuuden pästä töihin ja tehdä jotain elämälläni. Nuorikin olen vielä. Olen saanut yleensä sen jälkeen kutsun haastatteluun, mutta jostain kumman syystä en ole päässyt eespäin. Moni on sanonut, että se ei ole tainnut olla vain "sun paikka". Tarkottaa, että oikea tulee kyllä vastaan. Olen jo välillä todella vaipunut epätoivoon, mutta sen enempää apua en koe olevani saanut ylempää. Mietin taas tänään, että viimeks kun sain töitä, ja oin menossa haastatteluun minulle tuli de ja vu asiasta, niin kuin olisin ollut ennenkin täällä. Tiesin silloin jo että saan paikan, ja niin sainkin. Yhen toisen kerran oli myös samanlainen tunne, kun menin uuteen työpaikkaan. Tollasia tilanteita on ollut muiden asioidenki kohalla. Nyt oon ruvennut miettimään, että voiko se vaan olla tottakin, että tietää kyllä sitten kun astuu sinne oikeaan paikkaan..- kävellen
Toivotan voimia ja sitkeyttä! Työn saaminen on tänä(kin) aikana hankalaa. Ainakin sinulla on nuoruus etunasi. Kanattaa ottaa vastaan kaikki mahdolliset pätkä- ja silpputyöt. Siis mikäli toimeentulo ei mene kuralle olemattomien palkkojen tms. takia. Pidä huolta itsestäsi ja seuraa intuitiotasi. Asiat harvoin loksahtavat kohdalleen hetkessä, mutta yksi asia johtaa aina toiseen ja lopulta tavoitteeseen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik123620MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar701915Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5421588Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin811204Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja641027Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s33978Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt214888Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o60843- 171834
Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3768