Mitä opit kesällä?

biologinalku

Koulut ovat alkamassa, ja pian pääsemme taas oppimaan uusia asioita (jotkut käyttäisivät mieluummin joutua-verbiä). Oppia voi kuitenkin paljon muuallakin kuinnkoulussa. Nyt onkin oivallinen hetki pohtia, mitä tuli opittua kesäloman aikana.

Itse opin seuraavia asioita:
- Opin tuntemaan useita kasveja aloitettuani niiden keräämisen.
- Autolla ajaminen
- Opin lisää linnuista. Kala- ja lapintiiran määritys on ollut yksi tämän kesän hommistani lintujen saralla. Lisäksi olen pyrkinyt perehtymään harvinaisuuksiin paremmin.

7

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Gjena

      Lähinnä sain lisää työkokemusta ja opin, että kaikilla muillakin ihmisillä on hankalaa. Opin ratkomaan erilaisia sudokun tyyppisiä numerohommia. Tajusin myös, että kotikuntani voi aina ylittää itsensä palvelujen pilaamisella.

    • atry_
    • Opin mm.

      - Ajamaan autoa
      - Banaani on marja
      - Kurpitsa on marja
      - Vesimeloni on marja
      - Sen, ettei tarvitse olla itseään tappamassa kehdatakseen kysyä apua
      - Yksinäisyyteen tottuu
      - Arvostamaan pienintäkin auringonpaistetta ja lämpöä.

      En tainnut varsinaisesti OPPIA mitään, mutta sivistin itseäni kyllä kesän aikana, mikä on miltei parempi, koska se laittaa mielikuvituksen liikkeelle ja laittaa ihmisen ajattelemaan henkeviä, toisin kuin tuo oppimani nippelitieto. Toki autolla ajaminen on melko hyödyllistä.

      Kai mä opin jotain muutakin. Sen, miten paistetaan lettuja ilman että ne menee tärviölle (jopa niin, että eka lettu onnistuu!)

    • vanhakoiraeiopi

      Opin olemaan yötä ulkona ja syömään raakaa lihaa... Ja ajamaan moottoriveneellä.

      Ai että oli hyvä kesä XD

    • Hänvain

      Ottamaan yhteyden tuonpuoleiseen elämään.

    • Jokulissupissu

      Imee munaa LOL

    • Opin askartelemaan kuminauhoista ja opin, että pidän käsitöistä. Varsinkin jos joku muu maksaa materiaalit.

      Opin myös tekemään hyvää sapuskaa mikrossa. Täytyy sanoa, että mikrossa tehdyistä köyhistä ritareista tuli uusi lempiaamiaiseni. Leikin, että se on terveellistä tekemällä ritarini moniviljaleivästä. Opin myös tekemään pari muuta uutta ruokalajia, tosin en ehkä sanoisi sitä oppimiseksi. Taito minulla jo oli, reseptin ehkä opin. Sitten ensimmäisen täytekakkuni en ole kertaakaan mokannut ruuanlaittoa, joten taito kyllä oli ennestään.

      Opin korjaamaan rikkinäisen PS3 -pelikonsolin. Opin myös yhtä ja toista sähköverkoista ja miten auton tupakansytyttimestä saa virtaa televisionkatseluun. Eli kaikenlaista pientä. Sen sijaan en opetellut mitään niistä asioista, jotka minun oli tarkoitus opiskella. No joululomalla sitten...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En usko et meistä tulee jotain

      Se ei kuitenkaan estä toivomasta et tulisi. Toivon et voitas suudella ja se sais asioita loksahtamaan paikoilleen. Jutel
      Ikävä
      10
      3010
    2. Kuvaile itseäsi

      Kaivatullesi, niin että hän sinut tunnistaa.
      Ikävä
      117
      2184
    3. Eini paljastaa nuorekkuutensa salaisuuden - Tämä nousee framille: "Se on pakko, että jaksaa!"

      Discokuningatar Eini on täyttänyt upeat 64 vuotta. Lavoilla ja keikoilla nähdään entistä vapautuneempi artisti, joka ei
      Suomalaiset julkkikset
      43
      1594
    4. Huomenta keskipäivää

      Kivaa päivää mukaville ja söpösille. 🐺🫅❤️☕☀️
      Ikävä
      260
      1408
    5. Oletko koskaan katunut kun

      elämäsi tilaisuus jäi käyttämättä? 💔
      Ikävä
      73
      1057
    6. Olen J-mies

      Jos kerrot sukunimeni alkukirjaimen, ja asuinpaikkakuntani. Lupaan ottaa yhteyttä sinuun.
      Ikävä
      47
      921
    7. Ei sitten, ei olla enää

      Missään tekemisissä. Unohdetaan kaikki myös se että tunsimme. Tätä halusit tämän saat. J miehelle. Rakkaudella vaalea na
      Ikävä
      77
      890
    8. Sinusta näkee että

      Kaipaat paljon.
      Ikävä
      55
      884
    9. Haluaisin ottaa sinut syleilyyni mies

      Olet suloinen...
      Ikävä
      44
      805
    10. Ma 30.9 tosiko tv klo 18 suorana Tikkalanmäeltä

      Virastolta suorana. Äänestyksistä sitten puhutaan illalla ja huomenna, onko kepuvasemmisto kuntalaisten tahdon mukaan to
      Pyhäjärvi
      93
      746
    Aihe