Mitä opit kesällä?

biologinalku

Koulut ovat alkamassa, ja pian pääsemme taas oppimaan uusia asioita (jotkut käyttäisivät mieluummin joutua-verbiä). Oppia voi kuitenkin paljon muuallakin kuinnkoulussa. Nyt onkin oivallinen hetki pohtia, mitä tuli opittua kesäloman aikana.

Itse opin seuraavia asioita:
- Opin tuntemaan useita kasveja aloitettuani niiden keräämisen.
- Autolla ajaminen
- Opin lisää linnuista. Kala- ja lapintiiran määritys on ollut yksi tämän kesän hommistani lintujen saralla. Lisäksi olen pyrkinyt perehtymään harvinaisuuksiin paremmin.

7

50

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Gjena

Lähinnä sain lisää työkokemusta ja opin, että kaikilla muillakin ihmisillä on hankalaa. Opin ratkomaan erilaisia sudokun tyyppisiä numerohommia. Tajusin myös, että kotikuntani voi aina ylittää itsensä palvelujen pilaamisella.

• atry_
    • Opin mm.

- Ajamaan autoa
      - Banaani on marja
      - Kurpitsa on marja
      - Vesimeloni on marja
      - Sen, ettei tarvitse olla itseään tappamassa kehdatakseen kysyä apua
      - Yksinäisyyteen tottuu
      - Arvostamaan pienintäkin auringonpaistetta ja lämpöä.

En tainnut varsinaisesti OPPIA mitään, mutta sivistin itseäni kyllä kesän aikana, mikä on miltei parempi, koska se laittaa mielikuvituksen liikkeelle ja laittaa ihmisen ajattelemaan henkeviä, toisin kuin tuo oppimani nippelitieto. Toki autolla ajaminen on melko hyödyllistä.

Kai mä opin jotain muutakin. Sen, miten paistetaan lettuja ilman että ne menee tärviölle (jopa niin, että eka lettu onnistuu!)

• vanhakoiraeiopi

Opin olemaan yötä ulkona ja syömään raakaa lihaa... Ja ajamaan moottoriveneellä.

Ai että oli hyvä kesä XD

• Hänvain

Ottamaan yhteyden tuonpuoleiseen elämään.

• Jokulissupissu

Imee munaa LOL

• santiny

Opin askartelemaan kuminauhoista ja opin, että pidän käsitöistä. Varsinkin jos joku muu maksaa materiaalit.

Opin myös tekemään hyvää sapuskaa mikrossa. Täytyy sanoa, että mikrossa tehdyistä köyhistä ritareista tuli uusi lempiaamiaiseni. Leikin, että se on terveellistä tekemällä ritarini moniviljaleivästä. Opin myös tekemään pari muuta uutta ruokalajia, tosin en ehkä sanoisi sitä oppimiseksi. Taito minulla jo oli, reseptin ehkä opin. Sitten ensimmäisen täytekakkuni en ole kertaakaan mokannut ruuanlaittoa, joten taito kyllä oli ennestään.

Opin korjaamaan rikkinäisen PS3 -pelikonsolin. Opin myös yhtä ja toista sähköverkoista ja miten auton tupakansytyttimestä saa virtaa televisionkatseluun. Eli kaikenlaista pientä. Sen sijaan en opetellut mitään niistä asioista, jotka minun oli tarkoitus opiskella. No joululomalla sitten...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi persut eivät häädä mamuja pois Suomesta?

Sitä vartenhan persut äänestettiin valtaan. Nyt valta on persuilla. Mamut nostaa työttömyyskorvauksia. Persut huutaa mam
      Maailman menoa
      234
      5899
    2. Eduskunnan setämiehet eivät häiritse

Porvariston sedät kertoivat kuorossa, että eivät tiedä häirinnästä mitään.
      Maailman menoa
      39
      4738
    3. KL - Sähköautoilu aiheuttaa lisäkustannuksia muille tehopiikkimaksujen muodossa!

Kauppalehti 15.1.2026 Kommentti / Sähköautoista tuli ongelma – Uusi ”vero” uhkaa Kun perhe ostaa sähköauton ja laittaa
      Hybridi- ja sähköautot
      10
      4276
    4. Jaguar i pace sähköauto hajosi. Jopa 100 tonnia akun vaihto. Edullisia kilometrejä

https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/fcaa5ae4-c04d-414d-ac54-dab991758b2e Tuo että sähköautossa ei lämmitys toimi on
      Hybridi- ja sähköautot
      12
      3021
    5. Sanna Marinille pedataan paluuta pääministeriksi?

Näyttäisi mylly lähteneen käyntiin nyt toden teolla. Nykyiset oikeistodemarit haukutaan vasemmistodemareiden toimesta ni
      Maailman menoa
      119
      2987
    6. Muistakaa demarit, että TE petitte, ei vihreät tai vas.liitto

Te veitte eduskunnasta turvallisen tilan, veditte sen viemäristä alas. Te demarit, itsensä ylentäneet moraalinvartijat,
      Maailman menoa
      77
      2469
    7. Silminnäkijät kertovat IS:lle useista törkeistä SDP:ssä tapahtuneista häirintätapauksista.

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011749874.html Silminnäkijöiden Iltasanomille kertomusten mukaan SDP:ssä on tapahtu
      Maailman menoa
      121
      2406
    8. Nainen, kaiken aikaa olin yläpuolella

Ja olen edelleen kaiken yläpuolella. Ja niin on aina oleva. :/
      Ikävä
      190
      1679
    9. Oletko ollut

Oletko omasta mielestäsi ollut sokea asioille?
      Ikävä
      46
      1639
    10. Linta ja Pete vievät UMK:n tänä vuonna

Aika nopeasti näki kuulematta tarjonnasta ketkä homman hoitaa. Mutta etukäteen jo kiitos muille osallistujille. https:
      Euroviisut
      23
      1306
    Aihe