Sain kotikaupungin sairaalasta yötöitä. Pääsin äitini uusperheeseen asumaan. Tulin aamuyöstä kotiin ja nukkumaan. Nukuin äitini ja uusi isäpuoli lähtivät töihin. Nukuin edelleen kun miehen kaksospojat lähtivät kouluun. Monesti ne kävivät sanomassa huoneessani lähtevänsä. Totuin siihen nopeasti enkä herännyt edes heidän tehostessaan sanomisiaan peittoa nykäisemällä. Viikko oli ollut rankka. En herännyt vaikka peitto vedettiin pois päältäni. Olin ruvennut nukkumaan taasen alasti. Säpsähdin kun toinen pojista makasi päälläni. Kalu tikkasi häpyäni kuin onpelu kone. Hamusin otetta hänen pakaroista nostaakseni hänet päältäni. Sormeni puristaessa säikähdin hänen lapsenomaista luisevaa takamusta. Silmäni rävähtivät auki. Minuuttia nuorempi veli seisoi ihan vieressä lattialla. Sen keho oli täysin karvaton. Kasvot punaisena, pippeli jäykkänä se odotti vuoroaan. Nuorempi nytkähteli sylissäni. Hänen noustessa yritin sanoa jotain sopimattomuudesta. Pojat vaihtoivat vuoroaan hiljaisuuden vallitessa. Sanani katosivat hiljaiseen asuntoon. Ekana nainut totesi minun olevan kummankin sisko. Olin itse sähkähdyksestä kankea. Nuorempi tuli liukkaille ja nussi tuijottaen minua kokoajan silmiin. Pilluni kostui, puna noisi poskille. Pojat tajusivat tunteeni Tunsin ryöpsähdykset sisälläni. Poika katsoi minua. Puristeli tissejäni. Nousi päältäni sanomatta sanaakaan.
Katsoimme kaikki vapaapäivänäni televisiota. Muut juttelivat ohjelmasta. Itse mietin poikien joka aamuisia nussimisia. Voisinko tehdä jotain, haluaisinko tehdä. Äkisti äiti kysyi oliko pojat herättäneet minut aamulla lähtiessään kouluun. Hämilläni myönsin heränneeni. Mutta olin kyllä nukahtanut uudestaan ettei se ollut haitannut. Se oli kuulema niille tärkeää, sanoa heippa kun lähtevät. Kun hän oli ollut kotona he olivat aina halanneet lähtiessään. Se olisi hieno perinne jos sopii. Kyllä minuakin saa halata ihan vapaasti. Vaikka äidin halaus on varmasti erilainen kuin siskon halaus. Aamuinen halaus on hyvä alku päivälle. Annoin siihen luvan. En voinut myöntaa totuutta. Pojat tuijottivat jotain virtahepoa jokessa. Läksin laittamaan eväitä töihin. Tein eteisessä lähtöä. Pojat etsivät jalkapalloaan. Ottaessani laukun maasta. Pojat vilkaisivat minuun. Nähdään aamulla sitten. Hymyilin kannustavasti. Aamulla sitten.
-
Jos kiinnostaa niin [email protected] poista --- merkit osoitteesta.
-
Uusi sisko
SiskoKylässä
1
2478
Vastaukset
- Loertti
Hyvä tarina, meiliosoite ei vain tuntunut toimivan... [email protected]
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä431805Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1641637Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on701378Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2391333Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.
Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda2071238- 1281145
Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk3321137- 781086
Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että3141057Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️2271057