Sähkökäyttöisen ketjusahan hiilien vaihto

100100

Onko todellakin niin, etä hiilienvaihto edellyttää huollossa käyntiä. Räjätyskuva on niin epäselvä, ettei siitä saa mitään apua. Siitä ei edes näe hiilien paikkaa.

Saha on aikoinaan Lidlistä ostetu pientä kotitarvehommaa varten.Ei paljoa maksanut, mutta jos se pitäisi esim lähettää koneen huoltoon Raumalle, niin hintaa taitaisi kertyä.

17

2436

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • käyttää.kerran

      Onpa sellainen kertakäyttöpeli.

      • 100100

        En kysynyt tätä. Kysyin hiilistä.


    • 0-0-333

      Eipä tuo hiilien vaihto mitään atomitiedettä ole. Ruuvaa korkki auki ja ota vanha pois ja uusi tilalle, siinähän se.

      Katso ettei vanhan hiilen paloja jää sinne pohjalle.

      • 100100

        Tämän ymmärrän, mutta sitä ihmettelen, mistä pääsen niihin käsiksi, kun ohjevihossa vihjaillaan, että mene huoltoon hoitamaa se asia..


    • u7iuiopoikes

      Ihminen ne hiilet siellä huollossakin vaihtaa.

    • 100100

      Joo mutta käyks sinne ihan leivinuunista poisvedetyt hiilet.

      • 100100

        Koomikko?


      • ei_käy

        Olen käyttänyt vai BBQ King grillihiiliä sähkösahoissa.


      • 100100
        ei_käy kirjoitti:

        Olen käyttänyt vai BBQ King grillihiiliä sähkösahoissa.

        Myös bilteman halpahiilet on hyviä sähkösahoihin. Voi vaihtaa itse ilman räjäytyskuvaakin.


    • 0-0-333

      En huomannut ettet ole vielä vaihtanut niitä hiiliä, no minä annan tarkemmat ohjeet.

      Avaa sieltä moottorin päästä se ketjusahan sähkömoottori. vastapäätä terälaippaa.

      On yleensä 3 tai 4 ristipäisellä ruuvilla ja yksi ruuvi yleensä kädensijassa.

      Sieltä ne hiilet paljastuvat. Uusimmissa ne hiilet ovat pelkällä kupariliuskan varassa ja sen kun vetää pois niin hiili ponnahtaa sieltä ulos.

      Tarkista kuitenkin että ei toinen hiili ole jumiutunut ja sen vuoksi kollektorista pois. auttaa yleensä, kun pinellä meisslillä painaa vähän hiilen jousen päästä.

      Jos tarvitset niin neuvon lisää.

      • 100100

        Ai noin helppoo, no nyt ne on vaihettu ja just ohjeesi mukaan, ei tarvinnu räjäyttää.
        Se oli just 3 tai 4 ristipäistä ruuvii ja yks ruuvi. Kupariliuskaki oli ja toinen hiili jumissa eikä ollu kollektorissa pois.
        Ei tarvii neuvoa enää.


      • olinaloittaja
        100100 kirjoitti:

        Ai noin helppoo, no nyt ne on vaihettu ja just ohjeesi mukaan, ei tarvinnu räjäyttää.
        Se oli just 3 tai 4 ristipäistä ruuvii ja yks ruuvi. Kupariliuskaki oli ja toinen hiili jumissa eikä ollu kollektorissa pois.
        Ei tarvii neuvoa enää.

        KYLÄN FIKSUIN TYYPPI. KEKSIT KÄYTTÄÄ MINUN NIMIMERKKIÄ 16.58 JA 18.23. ILMEISESTI OLET SE, JOKA KETJUN ALUSSA VIISASTELI JA HERMOSTUIT VASTAKOMMENTISTANI.


      • oikea100100

        Kiitos asiallisesta vastauksesta.


    • lapset-omiin-kehiin

      Hyvä! Kerrankin asiallista neuvoa kaiken löpertelyn vastapainona.

      • 10010

        Aina on lapsellisia tyyppejä viisatelemassa.


    • se-loppuu-nyt

      Ei ole tarkoitettu hiilet uusittaviksi, ne kestää koko laitteen käyttöiän. Osta seuraavaksi hiiletön laite.

      • 100100

        En tietenkään ole varma, onko hiilissä vikaa, mutta kun en muuta syytä keksinyt toimimattomuudelle, niin epäilin hiiliä. Onhan niitä hiiliä tullut joskus porakoneenkin mukana. Kait ne vaihtotarvetta varten oli. Mutta tämä ongelma varmaan ratkeaa, jos ei muuten, niiin haen uuden halpiskoneen. Jos moottorisahaa tarvitsee hyvin satunnaisesti, niin laatumerkkiin ei kannata investoida. Yleensä halpiskoneella onharrastaja pärjännyt oikein hyvin. Ammattimiehillä on tietenkin laatulaitteet käytössä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tapio Suominen on kuollut

      Urheilutoimittaja Tapio Suominen on kuollut. Suominen oli kuollessaan 60-vuotias. Selostajalegendan kuolemasta kertoo Y
      Maailman menoa
      251
      18429
    2. Tapio Suominen oli sairauden uhri

      Urheiluselostaja Tapio Suominen kuoli eilen keskiviikkona aamulla tapaturmaisesti Hattulassa. Toisen uutisen mukaan van
      83
      3135
    3. Tapio suominen

      Liian aikaisin lähdit sinua oli kiva kuunnella.
      Ikävä
      123
      2161
    4. Mitä toivot

      Tämän hetkiseen tilanteeseen?
      Ikävä
      191
      1850
    5. Sydämeni on

      varattu sinulle. Et ole minun, en ole sinun. Me on mahdottomuus. Mutta olet se joka on mielessäni ensimmäisenä kun herää
      Ikävä
      134
      1725
    6. Rannalle! Uimaan!! Rinnat paljaiksi!!!

      Järki kadonnut sekä niiltä feministeiltä, jotka vaativat saada esiintyä rinnat paljaina julkisilla uimarannoilla, kuten
      Maailman menoa
      269
      1403
    7. Minä itkin kotona kun tajusin että

      Pelkuruuteni takia kun en lähestynyt vaikka järjestit otollisen hetken ja myöhemmin huomasin lasittuneen katseesi miten
      Ikävä
      10
      1272
    8. Kok-edustaja: Yle aivopesee työntekijöitä

      "– Yle ei vain sensuroi Kyllä isä osaa-sarjaa, vaan haluaa jaksojen määrää manipuloimalla HÄVITTÄÄ ”ongelman” todellisuu
      Maailman menoa
      82
      1083
    9. Elämääni tulee pian uusi uros

      Se on sinisilmäinen, blondi. 😍 Toivottavasti tämä ok?
      Ikävä
      118
      960
    10. Ylen jälkiviisaat estotonta Kamala Harris suitsutusta

      Kolme samanmielistä naikkosta hehkutti Kamala Harrisia ja haukkui Trumpia estottomasti. Nyt oli tarkoituksella valittu
      Maailman menoa
      232
      959
    Aihe