Jäin kiinni törkeästä rattijuopumuksesta!!

vituntyhmäolen27v

Puhalsin 1,78 promillea ja mitään vahinkoja ei tapahtunut lainkaan! tämä on minun ensimmäinen kännissä kiinni jääminen! mitä sakkoja minulle voi tulla, ja mitä merkintöjä tulee minun papereihin? vaikuttaakos työn saantiin yms...???

18

271

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 18-11

Aika korkeat lukemat. Vankeutta todennäköisesti tulee. Ehdollisena, tai ehdottomana ja yhdyskuntapalvelulla höystettynä, jne. Ajokieltoa ehkä vuosi.
      Jos ajokortti on lyhytaikainen, niin kuljettajantutkinto uusiksi ja seuraava kortti on taas lyhytaikainen.
      Jos tulee vankeutta, niin rikosrekisterimerkintä. Muutoin merkinnät poliisin rekistereihin, joissa teko näkyy monessa koko elämän ajan.
      Välttämättä rikos ei vaikuta tulevaisuuteen, ellet hakeudu alalle, missä tehdään turvallisuusselvitys..

• suomessa_ollaan

Ai vuosi ajokieltoa? Nyt ei ollakaan Norjassa.

• 18-11
        suomessa_ollaan kirjoitti:

Ai vuosi ajokieltoa? Nyt ei ollakaan Norjassa.

Olen kyllä tietoinen siitä, että Norjassa, jopa Ruotsissakin on homattavasti kovemmat rangaistukset, kuin Suomessa, mutta Suomipa ylpeilee siitä, että meillä on maailman lievimmät.

• valistunutarvaus

Valistunut arvaus: vankeutta noin 50 päivää, ehdollisena koska ensikertalainen. Ehdollisen vankeusrangaistuksen koeaika 2 vuotta. Oheisseuraamuksena oheissakko, ehkä noin 30 päiväsakkoa. Ajokielto 7 - 8 kuukautta, ellei ajoneuvoliikennerekisterissä aikaisempaa törkeää liikenneturvallisuuden vaarantamista (aloittaja kertoo, ettei rattia tai törkyrattia ole aiemmin ajanut). Merkintä ajoneuvoliikennerekisteriin. Vankeusrangaistuksesta (ehdollisestakin) tulee merkintä rikosrekisteriin.

• 2848575848

Nää kaikkien veikkaukset ja muut heittelee todella paljon kaikilla rattijuoppo palstoilla !!! :D suuntaa antavia mutta päin vittua.

• RikuL88

Ite puhalsin viime vuonna 1,14 promillea, ja kortti oli 6kk kuivumassa. Sakkoja tuli 65 päiväsakkoa. Noilla lukemilla tulee melko varmasti ehdollista vankeutta. Ajokieltoa varmaan 8-10kk

• vituntyhmäolen27v

Tuli vain 1kk ajokielto, ja ei mitään muuta :)
      ps. olipas helpottava tunne :)

• 987654321abckissa

Ja antoivat vielä leijonaviinapullon käräjiltä lahjaksi pahimpaan kankkuseen? Jep, jep..

• vituntyhmäolen27v
        987654321abckissa kirjoitti:

Ja antoivat vielä leijonaviinapullon käräjiltä lahjaksi pahimpaan kankkuseen? Jep, jep..

Ei tullut mitään käräjiä.
        ps. viinaa tekis mieli kyllä.

• vituntyhmäolen27v

Poliisi sanoi silloin kun jäin kiinni, että tulee 1kk ajokielto? mut nyt paperissa mikä tuli poliisilta ei lue sitä ajokiellon pituutta? vai tuleekos siitä vielä lisää papereita? katoin jostain, että kuukauden päästä vasta siitä tapahtuneesta asia menee käräjille? mutta eikös silloin ole jo se 1kk ajokielto loppunut? hämmentävää O.o

• Valistunutarvaus

Nyt on varmaan kysymys siitä, että poliisi on määrännyt väliaikaisen ajokiellon, kun sinua nyt epäillään törkeästä rattijuopumuksesta. Käräjäoikeus sitten aikanaan määrää sen varsinaisen ajokiellon, mutta ottaa kyllä huomioon sen ajan, jonka olet ollut väliaikaisessa ajokiellossa. Ajokiellon pituus lasketaan siis väliaikaisen ajokiellon alkamispäivästä.

Eikä törkyratista voi selvitä vaan kuukauden ajokiellolla, kun ajokorttilakikin säätää minimiksi 3 kuukautta.

• 13-8

Siis ootko sä nyt tosissas noitten kirjoituksiesi kanssa?? Mä jo luulin että trollaat.

Pienimmästäkin rattijuopumuksesta joutuu käräjille AINA. Vaikka olis vaan 0.50 promillea. Tuollaisesta törkyratista ei selviä missään tapauksessa alle 6kk ajokiellon, ellei sitten ole erityisen painavia syitä, tai jos hankit alkolukon.

Vankeustuomio on myöskin 100% varma, ellei tapauksessasi ole jotain hyvin poikkeuksellista, esim. ei saatu kiinni suoraan yleisellä tiellä ajamisesta. Vankeustuomio tulee ehdollisena ensikertalaiselle ja siihen oheissakko päälle. Ehkä 30-40 päiväsakkoa oheissakkoina.

• vituntyhmäolen27v
        13-8 kirjoitti:

Siis ootko sä nyt tosissas noitten kirjoituksiesi kanssa?? Mä jo luulin että trollaat.

Pienimmästäkin rattijuopumuksesta joutuu käräjille AINA. Vaikka olis vaan 0.50 promillea. Tuollaisesta törkyratista ei selviä missään tapauksessa alle 6kk ajokiellon, ellei sitten ole erityisen painavia syitä, tai jos hankit alkolukon.

Vankeustuomio on myöskin 100% varma, ellei tapauksessasi ole jotain hyvin poikkeuksellista, esim. ei saatu kiinni suoraan yleisellä tiellä ajamisesta. Vankeustuomio tulee ehdollisena ensikertalaiselle ja siihen oheissakko päälle. Ehkä 30-40 päiväsakkoa oheissakkoina.

Kyllä olen, mutta kun tämä on minun eka rattijuopumus :( vituttaa ja pelottaa suunnattomasti samaan aikaan yms... paskalla palkalla olen kanssa, että pelottaa että menee ulosottoon yms...

• vituntyhmäolen27v
        vituntyhmäolen27v kirjoitti:

Kyllä olen, mutta kun tämä on minun eka rattijuopumus :( vituttaa ja pelottaa suunnattomasti samaan aikaan yms... paskalla palkalla olen kanssa, että pelottaa että menee ulosottoon yms...

Niin siis jos tulee vaikka 1500€ sakot yms... :( perkele tuli kustuun pahemman kerran! :(

• vituntyhmäolen27v

Vittu kun vituttaa, ja viinaa tekis mieli!!! just ostin siitä tapahtuneesta viikko sit uuden auton, ja ei nyt pääse sillä ajelemaan!! vittujen vittu.

• 13-8

Käy hakee handelista pullo, vetäise tauluun ja lähde suhaamaan. Ei sillä ajokortitta ajamisella ole paljon pa§kaakaan merkitystä törkeän ratin rinnalla. Toisesta kerrasta saattaa tosin lähteä auto valtiolle (näitäkin on sattunut), pääset päihdeseurantaan, jos haluat ajokorttisi säilyttää (siihen vois kirjoitusten perusteella olla syytä muutenkin), seuraava ajokielto on sitten vähintään 12kk (2x törkyratti 5v sisään) ja saattaapi jopa kalterit kolista.

Mitäs jos vaan liikut seuraavat 6-12kk yleisillä ja käyt vaikka baarin terassilla vetäsemässä sen oluen? Laillisesti et nimittäin aja ennen vuotta 2016, paitsi jos hommaat alkolukon. Sitten saat ajokortin heti takaisin.

• vituntyhmäolen27v
        13-8 kirjoitti:

Käy hakee handelista pullo, vetäise tauluun ja lähde suhaamaan. Ei sillä ajokortitta ajamisella ole paljon pa§kaakaan merkitystä törkeän ratin rinnalla. Toisesta kerrasta saattaa tosin lähteä auto valtiolle (näitäkin on sattunut), pääset päihdeseurantaan, jos haluat ajokorttisi säilyttää (siihen vois kirjoitusten perusteella olla syytä muutenkin), seuraava ajokielto on sitten vähintään 12kk (2x törkyratti 5v sisään) ja saattaapi jopa kalterit kolista.

Mitäs jos vaan liikut seuraavat 6-12kk yleisillä ja käyt vaikka baarin terassilla vetäsemässä sen oluen? Laillisesti et nimittäin aja ennen vuotta 2016, paitsi jos hommaat alkolukon. Sitten saat ajokortin heti takaisin.

Tuohan uusi auto tossa pihassa rapistuu tossa ajassa, ja katsastuskin menee perkele taas umpeen! vittu kun vituttaa, on kyllä saavata viinaa.

• manun.tuuri

On kummaa ja törkeätä. Puhalsin 0.77 promea. Mielestäni vanhalle viinalle tuoksahtava polliisi karhunen sanoi että ajo loppuu nyt tähän.
      Kun oli toinen käry tänä vuonna, se mutisi että nyt olla sen kolmannen kerran...
      Ihan sattumaratsioita olivat. Varmaan ainoat tänä vuonna.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miikka Pentikäinen, 28, on kuollut

– Classicin liigaottelu siirtyi Lahtelaisen LASBin ja Classicin oli määrä kohdata keskiviikkona. https://www.aamulehti
      Maailman menoa
      190
      26281
    2. Tiedättekö naiset, että miehelle kannattaa antaa vasta...

Kun hän on jo kiintynyt teihin. Naisilla erittyy oksitosiinia sek.sin yhteydessä, mikä saa meidät rakastumaan heihin mel
      Ikävä
      246
      3212
    3. Täytyy sanoa että on tämä aika mielenkiintoinen tilanne..

Ihan en osaa vielä yhdistellä palasia, toisaalta tarvitseeko edes. Et vaan taida pystyä kokonaan päästämään irti, ja jos
      Ikävä
      29
      2991
    4. Queen of Fucking Everything jakaa mielipiteitä - Mitä tykkäät sarjasta, kolahtiko?

Tiina Lymin käsikirjoittama ja ohjaama tv-sarja on varmasti yksi tämän vuoden puhutuimmista. Mitä tykkäät mustaa huumori
      Tv-sarjat
      92
      2685
    5. Särkynyt sydän

Teit sitten selväksi ettet ole kiinnostunut. Kiitos siitä! Nyt on turha enää yrittää mitään, lähestyä tai edes jutella s
      Ikävä
      20
      1821
    6. Oho! Dannyn, 82, seuralainen Helmi Loukasmäki, 23, paljastavissa kuvissa - Yksi sana kertoo kaiken!

Mediassa on kerrottu, että Danny ja Helmi ovat muuttaneet uuteen kotiin Raumalle. Nyt Loukasmäki on jakanut omalla Insta
      Suomalaiset julkkikset
      23
      1554
    7. En suuttunut missään vaiheessa

Oon vaan herkkä ja tuskastunut. Mies se ei ole henkilökohtaista sinulle. Ei mitenkään päin. Sinä herkkänä vaan satut näk
      Ikävä
      5
      1169
    8. Trump on jo ihan seonnut...

Nato maa uhkailee toista Natomaata....Amerikan tuho näyttää toteutuvan Trumpin kaudella 100 varmasti.
      Maailman menoa
      292
      1116
    9. Nurmijärven onnettomuus.

Ihan vain muistutuksena (onnettomuushan tapahtui yksityisellä tiellä) se, että nykyinen hallitus päätti 2023 leikata yks
      Maailman menoa
      32
      1092
    10. Eikö se nyt ois helpompi laittaa toisen nimi tänne

Kuin arpoo jostain kirjaimesta? 🤔
      Ikävä
      51
      1059
    Aihe