Apua rc auton hankintaan?

Pyry82

Elikkä tarvisin jonku max 350 e rc auton. Akun pitää olla nimh (jos sitä ei ole mukana. HUOM! tamiaya liitin!) mielellän harjaton. Oon kattonu kyosho Fazer rage ve. Neon one harjaton kone. Oon sen takoi ostamassa uutta koska mun vanha (ei oikeest vanha joku 1kk) meni rikki. Pääradan hajos 2kertaa joten tilattiin metallinen. Suprise! Pinioni rikki moottori savuttaa nopari yli kuumeni. Olen 10 joten ymmärrettävää että isi raivona ja oon itekki kyllästyny ku haloo koko ajan. Kyseessä bsd racin 1/10 el truck harjallinen 550 moottori. Ostin hobbexsista hinta 168e. Ensi kosketukset rc maailmaan. Isi päätti että hankitaan kunnollinen. Eli tämä tilanne! Apu kelpaa.

8

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • RC-pilotti

      Lennokein sotkeutuneena vähä jäävi neuvomaan autoasioissa, mutta uskon ajatuksen myötäilevän sitäkin.
      Aluksi itkekkin hinnoittelin laadun, joka ei oikein toiminut. Sitten järki voitti ja ostin 2,5cm3 ossin josta tuli nöyrä palvelia vuosiksi ja on vielä 40vuoden jälkeen toimintakuntoinen. Ostin radiot käytettynä kun uusiin ei ollut varaa. Laatumerkki takas toiminnan ja toimivat muuten edelleen (silloin tällöin käytössä). Lennokit itsessään oli se kohta jossa sitten säästin suorastatavarasta rakentamalla. Kumimoottorilennokkitausta tietenkin helpotti välttämään suurimmat sudenkuopat rakentamisessa.
      Jos ikää on vasta 10. Ei ole kiire minnekkään. Mullekaikkijaheti ei ole se parastie tuloksiin. Ehdit harrastaa autoja vielä mielinmäärin.
      En ole ihan varma oliko 550 vai 600 harjallinen moottori millä lennätin viimmevuosituhannen puolella. pitäs riittää autoa viemään riittävän ripeästi eteenpäin. Ongelma tuntuiskin olevan vaihteen (ratasvälityksen) asemoinnissa. Välys pitäisi säätää oikeaksi jolloin voima välittyy kunnolla ja kuummeneminen vähenee. Paremmalla moottorilla nimittäin väärin säädetyt rattaat tuhoutuvat vielänopeammin.

      • Pyry82

        Ostan vast 9kk päästä. Ehdin täyttää 11.


      • RC-pilotti

        Vinkki ei tainnu mennä perille, mutta koitaisit saada ton vanhan rattaat kohdalleen. Paikallinen kerho vois vaikka olla apu murheeseen.


      • Pyry82

        Autostani hajosi koko elektroniikka. Akku moottori nopari. Ainut joka toimii on servo. Auto makso 168e. Ollaan siojoitettu 300e tähän autoon. Enempää ei siihen romuun laiteta! Jos kertoa jonku hyvän (siis kestävän) auton niin kerro.


      • RC-pilotti
        Pyry82 kirjoitti:

        Autostani hajosi koko elektroniikka. Akku moottori nopari. Ainut joka toimii on servo. Auto makso 168e. Ollaan siojoitettu 300e tähän autoon. Enempää ei siihen romuun laiteta! Jos kertoa jonku hyvän (siis kestävän) auton niin kerro.

        Sitten kannattaa todellakin mennä katsomaan millä tekniikalla ajetaan. Radiot ja laturi siis ovat.
        Tuota auto ostettiin siis ruotsista nettimyynistä?


      • Pyry82

        Kyllä. Huonoa laatua voiman siirto joka sitte tuhos koko elektroniikan kitkallaan. Radiot on hyvä laatuset kantaa 300m paljon säätöjä. Kokeilin kaverin autossa toimi hyvin. Servo hyvä laatunen ja vääntää 9kg. Jos joku 1/0 tai suurempi on mielessä niin pistä linkkii.


      • Pyry82

        Lisää: minulla on 3a pikalaturi ja lrp 3000mah 7.2v akku.


      • Pyry82
        Pyry82 kirjoitti:

        Lisää: minulla on 3a pikalaturi ja lrp 3000mah 7.2v akku.

        Ja 350€ servo radiolaitteet


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 120
      2663
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      67
      2440
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      16
      2081
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1737
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1648
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1479
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      17
      1429
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      27
      1403
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1377
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1302
    Aihe