Katsastusmies:
"katsotaan nyt sitten, vaikka näissä Avensiksissa ei ole koskaan mitään ollut"
Minä:
"meinasinkin juuri kysyä, että ovatko uudet Avet yhtä hviä kuin vanhat?"
Katsastusmies:
"Juu, näissä Avensiksissa ei ole koskaan mitään ollut. -toki Avessakin on kuluvia osia, mutta nekään eivät kulu"
Minä:
"siinä mielessä minustakin tuntuu turhalta tänne tulla, kun edellisessä Avessa oli vikaa vastaa 400tkm ajettuna (uudessa nyt 90tkm)
Katsastusmies:
Olen samaa mieltä. -pitäisi olla autoissa sellainen systeemi, että toiset pitäisi katsastaa puolen vuoden välein ja toisille riittäisi joka toinen vuosi"
-en jäänyt kysymään mitä autoja pitäisi katsastaa puolen vuoden välein, koska se ei minua koske eikä liikuta, mutta em. katsuri mainitsi Toyotan lisäksi myös Hondan kuuluvan samaan sarjaan, joita laki liian tiuhaan vaatii konttorille turhaan näytille........
Avensiksen kanssa katsastuksessa.......
59
370
Vastaukset
- heikko.yritys
Haha, heikko provo. Eikös huhujen mukaan juuri Aurista ja avensista hitsailla ennen ensimmäistä katsastusta...
- TheKöle
Hah hah hah. Johan provon heitit. -en ole kuullut ensimäistäkään, AUTOAMERKKIÄ, mukaanlukien Toyotaa, jota pitäisi hitsata katsastuksen takia alta kymmenen vuoden...
- PitiHitsata
TheKöle kirjoitti:
Hah hah hah. Johan provon heitit. -en ole kuullut ensimäistäkään, AUTOAMERKKIÄ, mukaanlukien Toyotaa, jota pitäisi hitsata katsastuksen takia alta kymmenen vuoden...
70-luvulla ihan yleistä alle 10 v ikäisissä autoissa merkki kuin merkki.
- 2024
Kyllä minulla on melkein samanlaisia kokemuksia kun käyn leimaa hakemassa omaan Avensikseeni , vm. -00 1,6 Wagon. Hyvä etteivät lyöneet sitä leimaa jo siinä tiskillä:)
Eikös niihin muihinkin autoihin tullut jokin puhkiruostumattomuustakuu jo vuosia sitten? Muistaaksen useita vuosia lupaavat ilman hitsaustöitä.
Eiköhän ne ensimmäiset viat tule jarruihin, pyöränripustuksiin ja päästöarvoihin.- EnMeeIkinä
"Kyllä minulla on melkein samanlaisia kokemuksia kun käyn leimaa hakemassa omaan Avensikseeni , vm. -00 1,6 Wagon. Hyvä etteivät lyöneet sitä leimaa jo siinä tiskillä:)"
Minullepa lähettelevät katsastustodistuksia jo etukäteen, kotiin. - Aijaa. ei ne olekaan katsastustodistuksia. Ja niitäpä' on paljon-. Mikä? Taaaakaaaaiiisiiiinkutsu?
Juu emminä tommotteen mene!!!
- SeHuomasiMut
Tää on just näitä teroja joille elämän kohokohta on se kun auto menee katsastuksesta läpi ja aivan orgastiseksi homma menee siinä kohtaa jos katsastusmies vielä kehuu autoa.
Ei ole elämässä rima kovin korkealla, Toyota on tuollaiselle oikein hyvä valinta. Paljon muuta hyvää siinä ei sitten olekaan.- Timantinkova
Voi olla. Mutta ei siitä pääse mihinkään, että aven kestävyys on timantinkovaa. En ole kuullut, että yhteenkään olisi tarvinnut vaihtaa mitään alustan osia ennen tuota 400 000 km:n lukemaa, ei edes jarrulevyjä noista raidetangoista sun muista nyt puhumattakaan.
Se nyt on niin, että tuollainen liki 300 000 ajettu Ave on teknisesti vielä lähes uutta vastaava ja edessä on enemmän kilometrejä kuin useimmilla uusilla euroromuilla.
Ja ruosteesta ei tojoa ole oikeasti tarvinnut syyttää sitten 80-luvun alun. Silloin vielä takavedoissa oli ruostepulmaa, mutta ei enää esim. Carina II-mallissa. - KylläJämptiOnNiin
Eihän ne Tojon jarrut kulu, kun vetelä vapari bensatuhnu ei saa vauhtia autoon ja hidastamiseen riittää vakiona olevat huonot laakerit. Muun liikenteen jarruna köröttelevät anjovikset ovat liikenteen syöpä.
- parempiKuinUusi
Timantinkova kirjoitti:
Voi olla. Mutta ei siitä pääse mihinkään, että aven kestävyys on timantinkovaa. En ole kuullut, että yhteenkään olisi tarvinnut vaihtaa mitään alustan osia ennen tuota 400 000 km:n lukemaa, ei edes jarrulevyjä noista raidetangoista sun muista nyt puhumattakaan.
Se nyt on niin, että tuollainen liki 300 000 ajettu Ave on teknisesti vielä lähes uutta vastaava ja edessä on enemmän kilometrejä kuin useimmilla uusilla euroromuilla.
Ja ruosteesta ei tojoa ole oikeasti tarvinnut syyttää sitten 80-luvun alun. Silloin vielä takavedoissa oli ruostepulmaa, mutta ei enää esim. Carina II-mallissa.Nyt tuli ehkä kaikkein kovinta skeidaa aikoihin, no uskossa on hyvä puhua ihan mitä vaan.
- Timantinkova
parempiKuinUusi kirjoitti:
Nyt tuli ehkä kaikkein kovinta skeidaa aikoihin, no uskossa on hyvä puhua ihan mitä vaan.
Kyllähän se vaan on niin, että aven voisi katsastaa ensi kerran vasta tuossa 10-vuotiaana, ei niissä kyllä vielä silloinkaan ole yleensä vikaa
. Mutta Rellut ja PSA:n autot olisi hyvä tsekata kahdesti vuodessa, ettei liikenneturvallisuus vaarannu. Sen verran on alustan osat heikkoja ja ruostuminen herkkää noissa vehkeissä. - huoletonpeli
Timantinkova kirjoitti:
Kyllähän se vaan on niin, että aven voisi katsastaa ensi kerran vasta tuossa 10-vuotiaana, ei niissä kyllä vielä silloinkaan ole yleensä vikaa
. Mutta Rellut ja PSA:n autot olisi hyvä tsekata kahdesti vuodessa, ettei liikenneturvallisuus vaarannu. Sen verran on alustan osat heikkoja ja ruostuminen herkkää noissa vehkeissä.Juu samaa mieltä ollaan ja pakko sanoa, että on se Avensiksen laatu kyllä järisyttävän kovaa noihin euroromuihin kun vertaa. Ei oikeastaan mikään osa kulu vaihtokuntoon vaikka ajaakin huonoilla sorapätkillä. Varmaan pitää ihan huvin vuoksi vaihdattaa jarrulevyt, vaikka näyttävät 12 vuoden ja 347 000 kilometrin jälkeen ihan priimalta. Ja ruostetta ei tietysti ole missään, tosin on kyllä aina pesty järvivedellä
- Autounelmia
Juuri tuon takia kaikki miljonäärit ja filmitähdet ja lottovoittaja ostaa Aven...eiku.
- Anonyymi
Jos ego ei kestä toyotalla kurvailua niin se on asia erikseen.
- surkeaOliAloitusSatu
Mulla ei ole yksikään auto pompsahtanut katsastuksessa yli kolmenkymmenen vuoden aikana, mutta minäpä ei vie rikkinäistä autoa sinne koskaan. Mainittakoon etten ole pitänyt ensimmäistäkään aasialaista niin että olisi tarvinnut viedä katsastukseen, olen laittanut ne kiertoon aina ennen sitä.
- leimaaava
Älä ny lähre kettään tuomitteen. Kumpa sinunlaisia autoiljoita olisi enemmän niin saataisiin suomen autoala nousuun. Useimmille katsastus on kuitenkin ainoa paikka, joka saa luihin liikettä ja autot kuntoon.
- 54tgu88
Japanilaisethan on kautta aikain olleet heikosti ruostesuojattuja, joten ei ole ihme että niitä hitsaillaan jo parivuotiaana
- pellinreunatkukkii
ja ruskeeta voi olla jo paljon aiemmin kuin tulee pakollisia hitsailemisia
- laadun.esikuva
pellinreunatkukkii kirjoitti:
ja ruskeeta voi olla jo paljon aiemmin kuin tulee pakollisia hitsailemisia
Itse kun olin hakemassa Aveeni ensimmäistä leimaa niin viereisellä nostimella oli syynissä uudehko Audi A4. Katsuri lopetti syynäämisen ja lausahti ikään kuin vähän osaaottavasti: Muuten hyvä peli mutta molemmat oloimmat raidetangon päät ja alapallonivele kummaltakin puolelta pitää uusia. Ave tietenkin meni läpi vaikka pissapojasta oli pesuneste loppunut. Eipä sitä tosin pahemmin ravisteltu,katseltiin vaan etäältä ja todettiin uuden veroiseksi vaikka mittarissa oli jo viitisenkymmentä tuhatta. Olisivat varmasti sähköpostissakin laittaneeet sen leinman tulemaan ilman mitään syyniäkin kun tietävät että ei uudenveroisia tarvitsisi katsastaa,eikä alle kymmenvuotiaitakaan kun Toyotasta on kysymys.
- vastuutonta
laadun.esikuva kirjoitti:
Itse kun olin hakemassa Aveeni ensimmäistä leimaa niin viereisellä nostimella oli syynissä uudehko Audi A4. Katsuri lopetti syynäämisen ja lausahti ikään kuin vähän osaaottavasti: Muuten hyvä peli mutta molemmat oloimmat raidetangon päät ja alapallonivele kummaltakin puolelta pitää uusia. Ave tietenkin meni läpi vaikka pissapojasta oli pesuneste loppunut. Eipä sitä tosin pahemmin ravisteltu,katseltiin vaan etäältä ja todettiin uuden veroiseksi vaikka mittarissa oli jo viitisenkymmentä tuhatta. Olisivat varmasti sähköpostissakin laittaneeet sen leinman tulemaan ilman mitään syyniäkin kun tietävät että ei uudenveroisia tarvitsisi katsastaa,eikä alle kymmenvuotiaitakaan kun Toyotasta on kysymys.
"Eipä sitä tosin pahemmin ravisteltu,katseltiin vaan etäältä ja todettiin uuden veroiseksi"
No arvaa onko tuo se syy, miksi anjovis pääsi katsastuksesta läpi!
- NäinMeillä
Kyllä minulla on melkein samanlaisia kokemuksia kun kävin leimaa hakemassa omaan Octaviaani aikanaan. Hyvä etteivät lyöneet sitä leimaa jo siinä tiskillä:)
- takuuloppuu
Minullakin oli Ave 1.8, jolla ajelin 350 000 km. Ikinä ei ''pompannut'' katsastuksessa ja akkukin kesti 12- vuotta, laturia, vesipumppua ei koskaan vaihdettu, vain muutamia muita kuluvia osia ( renkaita, iskarit kerran, jakohihna 100 000 km: n välein, polttimoita tietenkin ) Ei edes nivelten suojakumia vaihdettu kertaakaan, ilmastointiakaan en huoltanut kertaakaan ja pelasi kuten pitääkin! Olen lähes aina ajanut Toyotalla ja päätin kokeilla ja vaihtaa merkkiä ja ostin Honda Accordin, farmarin 2,2 dieselin ja kaikilla mausteilla ( lähes 50 000 €) Auto todella hyvä ajettava ja voima piisaa minulle ( vääntöä ihan ok. ) MUTTA! Sisustus aivan perseestä! Ajelen yhdellä kädellä, eli luu oven päällä ja jo 10 000 km:n jälkeen oli tullut kolo oven ja ikkunan väliseen sisustukseen! Autolla nyt ajettu 85 000 km ja kolo ollut siinä koko ajan, samoin kun pesetän auton aina huoltamolla ja sieltä annetaan niitä pyyhkeitä, joilla voi pyyhkiä kojelaudan, niin aina jää sellainen ihmeellinen valkoinen ''nukka'' pinnalle !! Saa nähdä kun autolla on 100 000 km:n takuu, että meneekö vaihtoon ja mihin merkkiin?! Olen ajatellut kokeilla: Volvoa, BMW:tä, Lexusta, tai Avensista ( on vaan aika onneton kone tehoiltaan näissä uusissakin ) Minä en tarvitse tehoja muualla kuin ohituksissa, että pääsee mahdollisimman pian ohi, esim. Rekoista, koska joudun ajamaan aika paljon vuodessa! Jos mahdollista, niin antakaa ihan oikeita asiallisia vastauksia ja kokemuksia eri merkeistä?
- Ave99
On se kova rauta, ilmastointi on huoltovapaa, ei pysty muut merkit tähän, ei ikinä . Mutta iskarit tais olla vähän heikot, jos piti vaihtaa , yleensä ne kestävät enemmän. No jos mukulakivillä tai sellaisilla ajaa, niin ehkä ne jo antautuu
..
- v70V
avensiksen vaihelaatikot :( on surkeita, laakerivikoja herkästi, rouskutus kuuluu niistä kun silppuaa ja sorvaa akseleitaan. Jotkut niistä on jopa vetäneet renkaansa jumiin kesken ajon, ihme ettei ihmisiä ole jo kuollut tuonvaian takia. Samoja lootia vikoineen korolloissa ja muissa. Halvoilla laakereilla on kasattu nuo skeidat.
- pskaajapanista
Juu samaa mieltä ja pakko sanoa että japanilaisten ja varsinkin Toyotan laatu on sikamaisen huonoa eurooppalaisiin verrattuna. Säästöt näkyy jo maalipinnassa. Kukkii jo pari vuotiaana. Moottorit tehty sekundaosista.
- Vanha_viidakon_sanonta
pskaajapanista kirjoitti:
Juu samaa mieltä ja pakko sanoa että japanilaisten ja varsinkin Toyotan laatu on sikamaisen huonoa eurooppalaisiin verrattuna. Säästöt näkyy jo maalipinnassa. Kukkii jo pari vuotiaana. Moottorit tehty sekundaosista.
No sehän on selvää, että mikä saaressa tehdään ja kansilastina kuljetetaan, ei voi olla auto.
- Niinonvaan
pskaajapanista kirjoitti:
Juu samaa mieltä ja pakko sanoa että japanilaisten ja varsinkin Toyotan laatu on sikamaisen huonoa eurooppalaisiin verrattuna. Säästöt näkyy jo maalipinnassa. Kukkii jo pari vuotiaana. Moottorit tehty sekundaosista.
Toyotan laatu on testien mukaan paras, on turha kateellisten länkyttää mitään. Aina ekalla läpi syynistä ja juuri mitään muuta ei tarvi kuin huollot niin sellaiset puoli miljoonaa kilsaa ajaa tuosta vaan eikä varmaan ruostu normaali pidolla ja kunnon käsipesulla
Kyllä niin on jätti. - vanhatkonstithyviä
itse käytän aina katsastushuollossa ennen katsastusta, mutta ei siellä varmaan tarvis käydä koska eivät ole Toyotan pojat mitää vikaa koskaan löytäneet.
Toinen juttu on tuo järviveden käyttö eli jos mahdollista pesen aina pehmeällä järvivedellä alustan paine pesurilla niin ei jää ruosteelle mahdollisuuksia. Tarkka pitää olla lokasuojan kaarissa ja puhdistaa ne käsin ja lisätä suoja-ainetta keväisin ja syksyisin.
Joskus ennen käytin jäte öljyä alustaan ,mutta oli aika työläs juttu, vaikka varmaa suojasi hyvin. - Calle.Ancka
vanhatkonstithyviä kirjoitti:
itse käytän aina katsastushuollossa ennen katsastusta, mutta ei siellä varmaan tarvis käydä koska eivät ole Toyotan pojat mitää vikaa koskaan löytäneet.
Toinen juttu on tuo järviveden käyttö eli jos mahdollista pesen aina pehmeällä järvivedellä alustan paine pesurilla niin ei jää ruosteelle mahdollisuuksia. Tarkka pitää olla lokasuojan kaarissa ja puhdistaa ne käsin ja lisätä suoja-ainetta keväisin ja syksyisin.
Joskus ennen käytin jäte öljyä alustaan ,mutta oli aika työläs juttu, vaikka varmaa suojasi hyvin.Hahahaa. Tässä paljastuu juuri Tohjotan filosofia. "eivät ole Toyotan pojat mitää vikaa koskaan löytäneet." Mistä tiedät, etteivät ole vaivihkaa korjanneet vikoja sinun huomaamattasi?
P.S. Takaluukku kannattaa tuulettaa n. kerran kuukaudessa, se hidastaa ruostumista... - wsdf
vanhatkonstithyviä kirjoitti:
itse käytän aina katsastushuollossa ennen katsastusta, mutta ei siellä varmaan tarvis käydä koska eivät ole Toyotan pojat mitää vikaa koskaan löytäneet.
Toinen juttu on tuo järviveden käyttö eli jos mahdollista pesen aina pehmeällä järvivedellä alustan paine pesurilla niin ei jää ruosteelle mahdollisuuksia. Tarkka pitää olla lokasuojan kaarissa ja puhdistaa ne käsin ja lisätä suoja-ainetta keväisin ja syksyisin.
Joskus ennen käytin jäte öljyä alustaan ,mutta oli aika työläs juttu, vaikka varmaa suojasi hyvin.Toyota on kyllä hyvä jos haluaa olla joka viikko auton alla kädet jäteöljyssä. Pitää varoa vaan, ettei mene moottoriöljypurkit ja jäteöljypurkit sekaisin
- vanhatkonstithyviä
Calle.Ancka kirjoitti:
Hahahaa. Tässä paljastuu juuri Tohjotan filosofia. "eivät ole Toyotan pojat mitää vikaa koskaan löytäneet." Mistä tiedät, etteivät ole vaivihkaa korjanneet vikoja sinun huomaamattasi?
P.S. Takaluukku kannattaa tuulettaa n. kerran kuukaudessa, se hidastaa ruostumista...No eiköhän tuo nyt laskussa näy jos on osia vaihdettu. Tuskin ne ilmaisia on kuitenkaan. Ja kyllä tuollaisen konttiperäauton luukku kannattaa joskus kuivalla kelillä pitää auki niin kosteus ei tiivisty mihinkää koloseen, se on fiksun automiehen tapa.
- jokunentuli
Joono, saa olla kiitollinen monesta turhastakin reissusta. Heh-heh.
- TheKöle
Enpä olisi uskonut, että kokemus ilmeisesti markkinointihenkisen katsatusmiehen kertomuksista, sai näinkin lapsellisen ketjun aikaiseksi! :-)
Osoittaa täyttä järjen köyhyyttä nämä ruostumisjutut. Autohan oli ensi katsastuksessa, joka kolmantena vuotena pitää suorittaa.
-se mitä halusin tuoda esille on se se, että vaikka suoli24:llä muuta väitetään, Toyotan laatu ei ole oleellisesti romahtanut, vaan Ave III menee katsastuksesta läpi ihan siinä missä Ave I:kin.
Ja fanaatikoille voin tuoda sen verran pettymystä, että nyky-Aven jarrulevyillä ei ajeta enää 400tkm. -jo niin paljon ovat omassani levyt kuluneet, että ei ole järkeä vaihtaa pelkkiä paloja, kun ne arviolta 120-200tkm menevät allekirjoittaneella vaihtoon. (jos nyt ei mene koko auto ennen sitä)- aivan.turhia.juttuja
Järjen köyhyyttä kuvastaa juurikin nuo "avensis meni kehujen kera läpi" -kommentit. Avensis on auto siina missä muutkin ja
siinäkin kuluu osat mitkä muissakin. Avensista jopa kuulemma hitsaillaan parivuotiaana, eli enpä kauheasti kehuskelisi - TheKöle
"Järjen köyhyyttä" Just tätä tarkoitin, melkoista paskaa edelleen yrität suoltaa!
"Avensista jopa kuulemma hitsaillaan parivuotiaana"
-kannattaisi sinun mennä kuulotutkimukseen, jos tuollaisia olet kuullut.......
"siinäkin kuluu osat mitkä muissakin."
-tämä onkin sitten jo vaikeampi ymmärtää, Avensiksen omistajan ei tarvitse käydä pallonivelten vaihdossa, mutta siihen voi toki olla suuri syy se, että Aven alusta ei ole sieltä parhaasta päästä, ainakaan mukavuuden ja ajettavuuden kannalta...... - onhan.se.ilonaihe.sekin
TheKöle kirjoitti:
"Järjen köyhyyttä" Just tätä tarkoitin, melkoista paskaa edelleen yrität suoltaa!
"Avensista jopa kuulemma hitsaillaan parivuotiaana"
-kannattaisi sinun mennä kuulotutkimukseen, jos tuollaisia olet kuullut.......
"siinäkin kuluu osat mitkä muissakin."
-tämä onkin sitten jo vaikeampi ymmärtää, Avensiksen omistajan ei tarvitse käydä pallonivelten vaihdossa, mutta siihen voi toki olla suuri syy se, että Aven alusta ei ole sieltä parhaasta päästä, ainakaan mukavuuden ja ajettavuuden kannalta......"mutta siihen voi toki olla suuri syy se, että Aven alusta ei ole sieltä parhaasta päästä, ainakaan mukavuuden ja ajettavuuden kannalta"
No nyt osuit asian ytimeen! Jostain joutuu aina tinkimään, jos joku muu asia on hyvä. Sulle voi olla mukavuus ja ajettavuus toisarvoinen asia, kunhan vaan saat autosi aina katsastukesta läpi vaihtamatta parin kympin raidetangonpäätä.
Mulla se on juuri päinvastoin. Siksi valintani on ihan joku muu kuin Toyota, tai muukaan japanilainen
- Dontworry-behappy
Minun Ave on mennyt jo 20 vuotta katsastuksesta läpi. Enkä ole vaihtanut jarruja tai muitakaan osia. En edes renkaita vaikka ne on nyt jo melko sileät. Mutta vielä urat näkyy kun tarkkaan katsoo oikeasta kulmasta valoon nähden.
Niin, on se katsastusmies nyt vähän tuttu. Vaimon veli.- EiKatsastusta
Tuo ei nyt ole mitään, sillä itse en ole käyttänyt vuoden -98 Avea koskaan katsastuksessa. Kerran poliisi katsoi rekisteriotteen, mutta ei huomauttanut siitä, ettei oltu katsastettu, vaan totesi, ettei näin hyvää autoa tarvitse turhaan käyttää konttorilla.
- TheKöle
Väittämäsi on valhe, koska ainutkaan Avensis ei ole 20-vuotias
- pöljäKöle
TheKöle kirjoitti:
Väittämäsi on valhe, koska ainutkaan Avensis ei ole 20-vuotias
Voi poika parka. 20 vuotta sitten oli vuosi 1995. Olet kyllä oikeassa: silloin ei vielä ollut Avensista.
- vastuutonta
Niin sehän on tunnettu fakta että Toyotia ei edes tarkisteta katsastuksessa. Aina hirvittää kun toyotan nään. Saattaa olla ruosteinen taka-akseli irti, kun ei ole katsastettu
- näinkinilmeestä
Niin, kyyti on pehmoista kuin ennenvanhaan sitikalla....
- itsistotodaytodayday
Muistamme, kuinka kävi fordisescortiskselle.
- montaonpäätä
Sussiunakkoo. Jaappani käynnisti vanhan reaaktorin uudestaan. Vain keksiäkseen lisää.
- TämmösiäNeOn
Citikan rämiä ja muita ranskalaisia ja nyt myös Vag rämiä kun vie katsastukseen, katsastusmiehet juoksee takahuoneeseen kahville nähtyään nämä merkit tulossa. Tietävät kokemuksesta että ongelmia tieddossa.
- Epärehellinenpottakuski
No on teillä hyvät yksilöt. Itsellä varman maanantaikappale kun aina antavat hylsyn.
Viimeisin vikalista: Ajovalot himmeät, jarrut puoltaa ja jumissa, parkit himmeät, vilkut väärän väriset jne... Lista jatkuisi vaikka kuin, jos olisin rehellinen. - lhjlohhihho
Tojoterolle on joulu ja elämän kohokohta kun saa ruosteenraiskaaman Corollan läpi katsastuksesta ja saa taas yhden vuoden lisää käydä hakemesa keppanaaa ja saludoa kirkonkylältä.
- euroehostus
Mieluummin Corollalla kuin fillarilla, eurorutkun ollessa jokavuotuisessa alustan osien vaihdossa pärnäsellä
- 2024
Tähän vielä tulee Corollan kanssa eläessä se bonus, että on vähiten hylätty auto katsastuksessa - ei mikään huono boonus.
- BanLi
2024 kirjoitti:
Tähän vielä tulee Corollan kanssa eläessä se bonus, että on vähiten hylätty auto katsastuksessa - ei mikään huono boonus.
Pitää muistaa vanhojen ohjeet eli järvivedellä pesu, jarrujen herkistely, pesun jälkeinen mutyerinkantojen kuivaus, takaluukun tuuletus ja katsastudhuolto, niin aina läpi kerrasta.
- VertaaPois
Vertaappa vaikka sitä "ruosteenraiskaamaa" Corollaa Golfiin hylkymäärissä, eiköhän ne 15 v vanhassa pitäisi sitten näkyä jotain eli vm. 2000?
http://www.taloussanomat.fi/autot/2015/08/15/yha-enemman-vikoja-katso-onko-autosi-rautaa-vai-romua/201510373/304 - prosenttilaskua
Toinen vertailupari voisi olla Passat - Avensis , erot on järkyttäviä !!!
- Land_Rover
Perseaukisten vajaavetoinen riisikuppi.
- rauhatontaautonpitoa
Japsin takaisinkutsuthan ovat vain osa murhetta. Lisäksi ovat ne muut viat, joita pompsahtelee. Omistajan iloksi.
- OmistajanIlo
rauhatontaautonpitoa kirjoitti:
Japsin takaisinkutsuthan ovat vain osa murhetta. Lisäksi ovat ne muut viat, joita pompsahtelee. Omistajan iloksi.
Niin muissa omistaja maksaa itse tai hyvällä säkää voidaan kutsua optimointiin, vai miten se menee.
- hyvät.on.prosentit
rauhatontaautonpitoa kirjoitti:
Japsin takaisinkutsuthan ovat vain osa murhetta. Lisäksi ovat ne muut viat, joita pompsahtelee. Omistajan iloksi.
Japanissako VW nykyään valmistetaan? 15-vuotiaassa Golffissa yli kolminkertainen vikamäärä verrattuna Corollaan! Prosenteissa menee yli 200%. Voi harmi!
- Laskuoppia
hyvät.on.prosentit kirjoitti:
Japanissako VW nykyään valmistetaan? 15-vuotiaassa Golffissa yli kolminkertainen vikamäärä verrattuna Corollaan! Prosenteissa menee yli 200%. Voi harmi!
Eikös se ole noin 3,5 kertainen eli 350%...
- prosenttilaskuoppia
Laskuoppia kirjoitti:
Eikös se ole noin 3,5 kertainen eli 350%...
Jos on tuplasti enemmän hylätty,niin eikö silloin ole hylätty 100% enemmän. kolmekertaa enemmän,niin 200 %,jne
- keskenkorjattuita
Kun Tojon vie katsastukseen niin kun on noita takaisinkutsuja Tojossa paljon j rekisterin mukaan niistä on suurin osa (vai kaikki) kesken etteis iisi ole korjattu kuntoon niin huomauttaako katsastaja siittä
vain päästääkö korjaamattoman leimalla menemään. muun liikenteen sekaa- kysy.katsurilta
En tiedä kun ei ole kutsuttu!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1121431
Se helpottaisi oloa jos
Se toinen tietäisi että molemmat tykkäämme toisistamme. Se on asia mikä vaivaa ja ahdistaa minua vaikka tilanne olisikin881287Palsta kysely..
Mikä on mielestäsi hyvä ikäero parisuhteessa? Tulevassa/kuvitteellisessa tulevaisuuden suhteessa, voisitko harkita ”ott1341028- 68964
- 39897
- 71863
- 97857
- 75836
Haluaisin nainen vain välillä heilutella peittoa sinun kanssa
Mutta kuitenkin oltaisiin uskollisia toisillemme.54812Ihmeellistä millaisissa tilanteissa ajatukset kulkuun sinuun
Eilen seurasin kun ihmiset ajoivat kaupan parkkipaikalle ja menivät yhdessä kauppaan. Iski jotenkin ikävä. Mietin että39764