Ihmisten pitäis ryhdistäytyy

Neeeeeeeea

Alotin yläkoulun justiinsa ja ei helvetti kun näin miten tyypit pukeutuu. Joillain tytöillä on kauheen lapselliset vaatteet, esimerkiks jokin Minni Hiiri -paita ja värikkäitä paitoja ja farkkuja. Ja sit niillä ei oo meikkiä ja hiukset pitää olla tosi lapsellisella kampauksella. Mun mielestä kun yläkoulun alottaa niin pitäs jo oikeesti alkaa näyttään jo vähän aikuisemmalta. Ihmiset ottaa paljo enemmän tosissaan. Esim. mä pukeudun näin ja usein mua luullaanki jo lukioikäseks:
- Mustat tai valkoset pillifarkut
- Jokin tyylikäs toppi, jotain neutraalia väriä kuten. musta, valkonen, harmaa, beige tai sit jokin vaaleen sininen tai violetti. Hillittyjä värejä kuitenki!
- Siihen päälle jokin ryhdikäs neuletakki tai jakku, hillittyjä värejä niissäkin
- Laadukkaat kengät, ei mitään tennareita. Esim. ballerinat ja korkokengät on aikuismaista tyyliä mun mielestä
- Vaikka Michael Korsin laukku (näissä voi olla pirteempiäki värejä!!!)
Pojista en ees viitti puhuu mut ne onki aika jäljessä tyttöjä

4

50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Yläkoululaiset on vielä ihan lapsia ja jokainen saa muutenkin pukeutua just niin kun haluaa.

Yliopistolla käytetään paljon huppareita. Reput ovat yleisiä. Läppärit painavat ja useimmilla on jo valmiiksi selkävaivoja liiasta istumisesta, joten olkalaukku on harvinaisen huono ajatus. Repun kanssa on myös helpompi pyöräillä. Kuulitko muuten, että pillifarkut ovat vaarallisia? En suosittelisi käyttämään niitä. Tai tietysti jos hermovaurio kuulostaa kivalta niin siitä vaan. Myös korkokenkiä tulisi välttää. Niistä voi pitkäaikaisessa käytössä seurata pysyviä jalan kiputiloja ja muita ongelmia sekä akillesjänteen tulehdus. Sinun kauneuskäsityksesi on siis vaarallinen ja ahdasmielinen. Anna lasten olla lapsia. Korkokengät kuuluvat sitten aikuisuuteen.

Toivotan sinulle onnea löysemmän pipon etsintään.

PS. Minulla ei ole yksiäkään korkokenkiä. Muistelen sinua kun kuljen orientaatioviikolla ympäriinsä värikkäissä vaatteissa, meikkaamattomana ja tennarit (Batman-kuosilla) jalassa. Ja arvaapa vielä mitä? Alallani lökäpöksyistä ja meikkaamatonta naista pidetään ammattitaitoisempana kuin korkkareita ja "aikuisia" vaatteita käyttävää. Minä 1 - muoti 0

• Kasva

Miksi lapsien pitäisi näyttää aikuiselta? :D Te 12-13 vuotiaat olette aivan kersoja vielä, mutta ette itse vaan ymmärrä sitä. No huomaatte kun ootte vanhempia.

• Sinua siis luullaan usein lukioikäiseksi. Tämähän tarkoittaa sitä, ettet pukeudu ikäistesi tavalla! Et siis ole muodikas tai pukeudu mitenkään muita paremmin.

Saat toki pukeutua, miten haluat. Niin saavat kaikki muutkin. Se, miten joku haluaa pukeutua, ei kuulu muille. Saat pukeutua aikuismaisemmin kuin ikätoverisi, jotta voit tuntea itsesi olevan jotenkin heitä kehittyneempi ja heidän yläpuolellaan. Sitä tosin ei tiedä, arvostavatko muut pukeutumistasi.

Lisäksi seiskaluokkalaiset - ja vanhemmatkin yläastelaiset - ovat vielä melko lapsia. Tulet vielä sen huomaamaan. Sinun iässäsi tietenkin halutaan jo olla "isoja" ja ehkä jopa aikuistua, mikä kuuluu normaaliin kehitykseen.

• "Sinun iässäsi tietenkin halutaan jo olla "isoja" ja ehkä jopa aikuistua, mikä kuuluu normaaliin kehitykseen."

Totta. Silloin oli niin kauhee tarve olla isoja ja aikuisii. Parin vuoden päästä sitten vingutaan, että en mä haluu kasvaa aikuiseksi kun siihen liittyy niin paljon kaikkea kuraa. Niin kuin esimerkiksi, että pitäisi maksaa laskuja ja veroja ja keksiä mitä haluaa tehdä elämällään.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Marja sulkee liikkeen

Nyt lähtee kylän ainoa kello ja kultaliike ja kenkäkauppa
      Oulainen
      22
      5091
    2. Oulaisten vaalit ovat hyvä alku, mutta lisää toimenpiteitä tarvitaan.

Oulaisten vaalit ovat hyvä alku. Puolueväristä riippumatta hallituksen rikollisuutta torjuvat toimenpiteet tehoavat ja r
      Oulainen
      2
      4433
    3. Pääsiäisen terveiset kaivatullesi

kaivatullesi tähän alas 💕💕
      Ikävä
      102
      1314
    4. Olen rakastunut sinuun mies edelleen

Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍
      Ikävä
      136
      1310
    5. Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua

Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais
      Ikävä
      12
      1220
    6. Oletko loukannut

Oletko loukannut tarkoituksella kaivattuasi?
      Ikävä
      93
      1094
    7. Kyläyhdistyksen tuho, kiitos sääntöukon

Hyrynsalmen kyläyhdistyksen yleinen keskustelutilaisuus ja ylimääräinen kokous alkoi hyvin. Siellähän keskusteltiin oike
      Hyrynsalmi
      17
      913
    8. viekää miehet naiset kunnon treffeille

Ja käyttäytykää hyvin. Niin tehdään vaikutus. Miehen kuuluu tarjota naiselle.
      Ikävä
      168
      855
    9. En vittujakaan enää välitä sinusta nainen

Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.
      Ikävä
      61
      793
    10. Milloin se sitten

On? Se oikea hetki kun kerrot sille naiselle mitä tunnet häntä kohtaan?
      Ikävä
      37
      779
    Aihe