Minulla on aktiivisessa käytössä DNA:n, Elisan, Saunalahden ja Soneran liittymät, joten tiedän mistä puhun, enkä intoile minkään puolesta. Tässä rehelliset plussat ja miinukset:
DNA:
Nopea asiakaspalvelu vastaa aina alle 2 minuutissa
Halvat hinnat (dna Helmi ja dna Onni -liittymät)
Lööppi-palvelu (3 päivän uutosotsikkoa joka iltapäivä maksutta tekstiviestinä)
- Eniten huonon kuuluvuuden alueita ja puhelun katkeamisia, vaikkakin paikallisia
Elisa:
Paljon puheaikaa ja kylkiäisiä liittymään
Hyvä kuuluvuus
- Sikahinnat
- Hidas asiakaspalvelu, aina jonoa
- Heimonumerot hankalia käyttää
- Vastaaja aina päällä, ei voi itse ohjailla soitonsiirroilla
Saunalahti:
Käytettävän verkon voi valita (Elisan tai Soneran verkko)
Selkeät nettisivut
Halvat hinnat
- Suppea numerovalikoima uusiin numeroihin
- Hidas asiakaspalvelu, paitsi yöllä
- Logo-ongelmia
Sonera:
Hyvä kuuluvuus
- Huonot tarjouskampanjat, joissa liikaa sekavia ehtoja
- Sim-kortissa ei ole Sonera-valikkoa
- Sekavimmat nettisivut
- Sikahinnat
- Hidas asiakaspalvelu, aina jonoa
- Kotisoittonumerot hankalia käyttää
OPERAATTORIT TESTISSÄ
22
2044
Vastaukset
- Sonera on ja pysyy!!
Jos dna:lla on nopea asiakaspalvelu niin miksi AINA kun meidän perheestä sinne joku yritti joutui odottamaan parhaimmillaan noin 1.5 tuntia. Ja tuli olemattomia laskuja joten sinne joutui soittelemaan kuin myös kuluttajaviranomaisille!!! Mutta asiat onneksi selvisivät kun tytöllä oli kaikki tiedot ylhäällä, muuten olisi käräjille lähtö tullut. Mutta kyllä siellä totisesti yritettiin laskuttaa turhasta!!!!!!!!! Eli tosi syvältä koko dna
- 12 vuotta...
OLEN TOSISSANI. Perheesi kokemukset dna:n aspasta lienevät ajalta e.kr, jolloin se vielä olikin hidas. Ovat meinaan sen suhteen petranneet aikalailla.
- jokainen on yksilö
12 vuotta... kirjoitti:
OLEN TOSISSANI. Perheesi kokemukset dna:n aspasta lienevät ajalta e.kr, jolloin se vielä olikin hidas. Ovat meinaan sen suhteen petranneet aikalailla.
Eivät ole minun kokemukseni mukaan petranneet lainkaan, haukkuvat asiakaspalvelussa ja pyysin kytkemään puhelimessa onnen, eipä osattu sitä tehdä, kuukausi tuli puhuttua kalliilla, pyysin selvitystä hyvityksen toivossa, ei onnistunut. Ei taida paljoakaan arvoa olla tuolla jutullasi, voit korkeintaan puhua teidän perheenne puolesta. Hajontaa on.-
- kokemukset
10 vuotta olen käyttänyt myös yritys käytössä kolmea eri operaattoria ja tässä omat kokemukseni. Tosin kaikki operaattorithan eivät ole olleet markkinoilla vasta kuin muutaman vuoden ja sen vielä huomaa:
DNA
Halvat hinnat
nopea asiakaspalvelu
- datapalvelut ja palvelujen puute
- yrityspuolen palveluiden luotettavuus
Saunalahti
- Edullisuus etu menetetty
- Palvelujen puute ja luotettavuus
- Huono asiakaspalvelu
TeliaSonera
korkeatasoiset palvelut yritysasiakkaille
selkeästi asiantuntevin asiakaspalvelu
nopea asiakaspalvelu
luotettavuus
huomattavasti edullisempi kuin aikaisempi- jjjj
Mutta tärkein kaikista, sonera on JÄRKYTTÄVÄN kallis !!!
Lisäksi raastuvassa supon kanssa teleurkinnasta... - mutkun ei ole
jjjj kirjoitti:
Lisäksi raastuvassa supon kanssa teleurkinnasta...Vai järkyttävän kallis. Tontit ja asunnot pääkaupunkiseudulla ovat järkyttävän kalliita. Ravintolassakin menee hetkessä yhden puhelinlaskun verran rahaa.
- ddd
mutkun ei ole kirjoitti:
Vai järkyttävän kallis. Tontit ja asunnot pääkaupunkiseudulla ovat järkyttävän kalliita. Ravintolassakin menee hetkessä yhden puhelinlaskun verran rahaa.
Ja tuoko on hyväksyttävä syy, että maksat itsesi tainnoksiin soneran hinnoilla ?
Omapa on vahinkosi. - huolestuneita
ddd kirjoitti:
Ja tuoko on hyväksyttävä syy, että maksat itsesi tainnoksiin soneran hinnoilla ?
Omapa on vahinkosi.muitten laskuista ja rahoista. eihän se sulta ole pois!
minäkin haluan ennenkaikkea luotettavan operaattorin ja siksi mun valinta on teliasonera. 3-5 euroo kuukausessa enemmän tai vähemmän ei mun budjettia kaada, pääasia että toimii kunnolla ja että laskutus pelaa ==> ja nimeomaan oikein eikä niinku yhellä toisellaa ikävää mainosta saaneella. - justiina
jjjj kirjoitti:
Lisäksi raastuvassa supon kanssa teleurkinnasta...onpa tosi kova adjektiivi: JÄRKYTTÄVÄN kallis"
jos muutama euro kuukaudessa sinne tai tänne on järkyttävää, niin kyllä sun maailmassas on vaikeeta. mä pistän noihin hedelmäpeleihin (kahviloissa) 2-5 euroo joka kerta kun käyn ja käyntikertoja kuukaudessa tulee noin 20 eli pelkästään niihin 60-80 euroo. siitä huolimatta se ei mulle oo järkyttävää.
järkyttävää sensijaan on jonkun vakava sairastuminen tai kuolema tms, joten ollaan asiallisia. - heikki hedelmä
justiina kirjoitti:
onpa tosi kova adjektiivi: JÄRKYTTÄVÄN kallis"
jos muutama euro kuukaudessa sinne tai tänne on järkyttävää, niin kyllä sun maailmassas on vaikeeta. mä pistän noihin hedelmäpeleihin (kahviloissa) 2-5 euroo joka kerta kun käyn ja käyntikertoja kuukaudessa tulee noin 20 eli pelkästään niihin 60-80 euroo. siitä huolimatta se ei mulle oo järkyttävää.
järkyttävää sensijaan on jonkun vakava sairastuminen tai kuolema tms, joten ollaan asiallisia.hedelmäpeleis saakin osan rahoistaan takaisin. sitäpaitsi erot ovat helposti monen kympin luokkaa kk:ssa.. ei ihan järkyttävää, mutta pakko säästää ku kerran voi?
- justiina
heikki hedelmä kirjoitti:
hedelmäpeleis saakin osan rahoistaan takaisin. sitäpaitsi erot ovat helposti monen kympin luokkaa kk:ssa.. ei ihan järkyttävää, mutta pakko säästää ku kerran voi?
minun puhemäärällä. eikä niistä hedelmäpeleistä yleensä jää voitolle.
sunnuntaisin voin sitten jutella pitemmät puhelut ja kysellä koko suvun kuulumiset. - kaikenlaisia
justiina kirjoitti:
minun puhemäärällä. eikä niistä hedelmäpeleistä yleensä jää voitolle.
sunnuntaisin voin sitten jutella pitemmät puhelut ja kysellä koko suvun kuulumiset.puolustuspuheita firmalle joka kuuluu ruotsalaisille nykyjään. Eikö olis kivempi ettei tarvitsis odottaa aina sunnuntaita että voi puhua?
- gggg1
huolestuneita kirjoitti:
muitten laskuista ja rahoista. eihän se sulta ole pois!
minäkin haluan ennenkaikkea luotettavan operaattorin ja siksi mun valinta on teliasonera. 3-5 euroo kuukausessa enemmän tai vähemmän ei mun budjettia kaada, pääasia että toimii kunnolla ja että laskutus pelaa ==> ja nimeomaan oikein eikä niinku yhellä toisellaa ikävää mainosta saaneella.Oliskin 3-5 ekee, mutta kun on 30-50 !
Maksele sie ittes kipeeks, me ajattelevat emme ! - Kokemuksia verhon takaa
On hauska lukea näitä viestiketjuja ja huomata, että kyllä markkinoinnin vaikutuksen näkee operaattorista syntyvään mielikuvaan.
Olisi oikeasti mielenkiintoista nähdä julkinen tutkimus jossa nämä asiat tutkittaisiin. Olen näet nähnyt operaattorin tekemän tutkimuksen markkinoista noin 9kk sitten. Tilanne oli kyllä täysin päinvastainen tuon Soneran asiakaspalvelun suhteen kuin sinun antamat plussat...
Tietenkin Petelius perheineen pyrkii tätä mielikuvaa muuttamaan!
Hintamielikuvasta sen verran, että jos minulla olisi 30 tai 50 prosenttia markkinoista niin totta kai pitäisin kiinni hintatasosta kynsin hampain! Tästä syystä nämä kaksi isoa pitävät erilaisin "mielenkiintoisin" keinoin hintaa ylhäällä. Totuus on se, että Saunalahdelle tulisi monen kuluttajan ja yritysasiakaan olla tyytyväinen. Tämä vastarannan kiiski on laskenut jokaisen suomalaisen puhelunhintoja! - ja sunnuntaisin aikaa
kaikenlaisia kirjoitti:
puolustuspuheita firmalle joka kuuluu ruotsalaisille nykyjään. Eikö olis kivempi ettei tarvitsis odottaa aina sunnuntaita että voi puhua?
puhua puhelimessa pitempiäkin aikoja.
ei työpäivän jälkeen ehdi puhelimessa pitkiä aikoja viettää kun on nälkäinen perhe oottamassa.
siksi on mukavaa kun sunnuntaisin voi soitella ympäriinsä tutuille ja sukulaisille.
eikä tuu kalliiksi! - no mä
ja sunnuntaisin aikaa kirjoitti:
puhua puhelimessa pitempiäkin aikoja.
ei työpäivän jälkeen ehdi puhelimessa pitkiä aikoja viettää kun on nälkäinen perhe oottamassa.
siksi on mukavaa kun sunnuntaisin voi soitella ympäriinsä tutuille ja sukulaisille.
eikä tuu kalliiksi!kyllä soittelen ystäville silloin kun haluan eikä tarvitse odotella sunnuntaita että olis halvemmat taksat. Taksat kun on aina halvat. Ei mulle vaan riittäis tollainen sunnuntai-puhelupäivä. Mm. siks valintani ei ole ainakaan Sonera.
- dna ok
Kolmesta kokemusta niin yritys-kuin ykstyispuolella.
Sonera, muuten kaikki ok, mutta hinta pilaa, sekä ja lisäksi suosin mielelläni kotimaista.
Elisa , muuten kaikki ok, mutta paha tuplalaskutus useamman kuukauden ajan, selvisi kuitenkin sekin, oli joku ohjelmointivirhe, sanottiin, lisäksi kilpailee kalleimman maineesta soneralaisten kanssa.
Dna, muuten kaikki ok, mutta se viimesyksyinen laskujen viivästyminen, varsinkin sen tiedottaminen tökki. Erittäin edullinen, kuuluu hyvin ja on täysin suomalainen.
Ehdoton ykkösvaihtoehto nykyisin, mutta nostaa eniten tunteita puolesta ja vastaan, joten työtä sen pitää vielä tehdä, eikä jäädä lepäämään, sinänsä onnistuneiden Onni-ja Helmiliittymien lanseerausten jälkeen. - padee
Käyttämieni liittymien arvosanat...
ACN 10p
Dna 8,5p
Elisa 8p
Sonera 7,5p
..
Eli acn on ollut eniten mieleeni, acn:llä ja dna:lla, on mielestäni paras asiakaspalvelu, kun taas soneralla ja elisalla sinne pääsy todella tökkii...- kaino
mitä tästä voi todeta.?
kaikki ei taida olla kotona.
- Xss
Tuo vertailija taitaa olla seko?
Väitteet naurettavia ja perusteettomia, jos heimon tai kotisoiton lyhytnumerot vaikeita käyttää, miten ko. henkilö selviää elämässä ?
Menkää itseenne, jotka valitatte aina hinnoista, palvelusta jne. kyllä se vika löytyy sieltä asiakkaan päästä, niin se vain on. - myyjä
Teille jotka valitatte että Soneran hinnat on kalliita: Soneralla on tällä hetkellä 7 erilaista liittymätyyppiä. Hinnat alkaen 0.039€/min. Kyllä siitä joukosta luulisi löytyvän se omiin tarpeisiin sopiva. Jos olette aikaisemmin olleet Soneran asiakkaita ja lasku tuntunut kalliilta niin syy on todennäköisesti ollut se että teillä on ollut käytössä väärä liittymätyyppi juuri teidän käyttöön nähden. Ei se liittymätyyppi mikä on ollut hyvä 3 vuotta sitten ole enää välttämättä oikea tänä päivänä. Ihmisen puhelinkäyttäytyminen muuttuu eri elämäntilandeiden mukana. Ja älkää väittäkö ettei tietoa muutoksista ole; tulee asiakaskirjettä, tiedotetta, lehteä, teksiviestiä yms. Se on omaa laiskuutta jos ei jaksa välillä tarkistaa omia puhelinasioitaan. Sama homma jos olisi samanalainen vakuutus kehdosta hautaan, tarpeet muuttuvat ja sitä mukaan pitää palveluita muuttaa.
- hemppa
ainakin minun tarpeisiini ja sopii meidän 5-henkiselle perheelle. nuorisolla on zerofortyt ja mulla friends ja vaimolla one, tietenkin etuliitymällä.
voidaan hyödyntää monella eri lailla etuja.
jollekulle muulle on joku muu parempi mutta ei meidän perheelle, koska sukulaisilla on enimmäkseen soneraa ja aika monella kaverillakin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensi kesänä
Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta663362Tukalaa kuumuutta
Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh433157Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.
Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa1202610- 432538
- 311953
Okei, myönnetään,
Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘271850- 481636
Mihin hävisi
Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä851465- 391320
- 821179