Olen menossa 3 kk. talvella.En ole ennen ollut talvella,mutta nyt lähden.Lennot Istanbulin kautta.Vuokrasin asunnon suomalaiselta,joka omistaa sen.Siellä on esm.suomi -alanya seura jonka ohjelmassa on kaikenlaista harrastusta .Suomalainen kirjastokin löytyy.Liityin jäseneksi.Mitä olen keskilämpötiloja seurannut on ihan mukavat ilmat.Lähtöpäiväni on 2.12.2015.ja paluu Suomeen 1.3.2016.Koska ei voi olla yli 3 kk.ilman viisumia.Käyn Suomessa ja menen takaisin,asunto vuokrattu 15.5.2016 saakka.Sitten mietin mitä teen ja minne meen.Turkissa on kaikki halvempaa kuin Suomessa.Olen eläkkeellä.
Alanyaan talvella
kinkut
7142
0Äänestä
Muut lukivat myös
Luetuimmat keskustelut
- Älä unohda minuaNainen ethän unohda minua. Asiat olisivat voineet mennä toisin, olisi vain pitänyt uskaltaa lähestyä sinua kun annoit siihen mahdollisuuden. Olen pettynyt itseeni, ja se kyllä närästää. Naiselle Mieheltä
- Eläkeikä nousee 70 vuoteen. Joudunko palaamaan työelämään?Nyt se on sitten päätetty, että eläkeikä Suomessa nostetaan 70 vuoteen. https://www.is.fi/politiikka/art-2000012324133.html Pääsin 67 vuotiaana eläkkeelle viime syksynä. Tarkoittaakohan tämä, että joudun palaamaan takai…
- Nyt on nytTurha miettiä menneitä tapahtumia. Niitä ei saa tekemättömäksi. Tärkeintä on mitä tekee nyt ja tulevaisuudessa. Korjausliikkeetkin voi tehdä jos niihin tuntee tarvetta. Paluu tulevaisuuteenkin voi olla mahdollinen jos v…
- Kadutko mies?Silloin kuin vielä yritin lähestyä, etkä tarttunut siihen. Asioista pitäisi voida aina keskustella.
- Perussuomalaiset nostamassa eläkeiän 70 vuoteenRiikka Purran johtama valtiovarainministeriö haluaa nostaa eläkeiän 70 vuoteen ja taloutta sopeutettaisiin ensi vaalikaudella 8–11 miljardilla eurolla. Perussuomalaisten johtama ministeriö ilmeisesti arvelee, että seits…
- Moi kulta😍Eikös se ollut marraskuuta kun se meidän "flirttailu" alkoi silloin vuosia sitten? tarkoitan lähinnä niitä pitkiä katseita 🤩☺️ Kohta on siis maata mullistavien katseiden vuosipäivä 😘🤭
- Pitäisikö Vantaa liittää Helsinkiin.Mitä mieltä olette asiasta?
- Hyvää huomentaEräälle Naiselle ❤️🩹
- Niin haluaisin sut nähdä ja jutella!🙂
- Empaattiset ihmisetOnko empaattiset ihmiset, etenkin naiset antavaisempia, kun ns. tavikset? Kaverin puolesta kysyn Oisko niinku mahkui?
- Onko tällainen kuvio teistä okOnko tällainen kuvio teidän mielestänne ihan normaali ja hyväksyttävä? Nainen seurustelee miehen kanssa, mutta pitää samaan aikaan läheistä yhteyttä toiseen mieheen kertomatta tälle toiselle, että on parisuhteessa. Tämä…
- Tuntuu kuin olisin vaimosiSe on erikoista se.
- TTK-juontaja Veronica Verho lataa suorat sanat tatuointien arvostelijoille: "Mä toivoisin, että..."Veronica Verho juontaa Tanssii Tähtien Kanssa -ohjelmaa yhdessä Ernest Lawsonin kanssa. Yksi puhuttaneimmista aiheista on ollut, miten suosikkijuontajan näyttävät tatuoinnit sopivat ohjelman pukuohjeistukseen ja tullaa…
- Haluatko ettäUnohdetaan toisemme?
- Et nosta minua ylösOk ei se mitään. Vajoan syvempiin vesiin💔
- Tunnut niinKaukaiselta jo.
- Jos haluat viestin...Olen vielä tämän illan palstalla. Laita halutessasi vinkki, sinä komea keski-ikäinen mies 😗
- Nyt kun kaikki on ohiToivon, että sulla menee hyvin ja pystyisin sinut kokonaan unohtamaan. Joskus on vaikeita hetkiä ja olen tosi pahoillani, miten sinua loukkasin ja loukkaan yhä. Se täytyy saada loppumaan.
- Sut tahtoisinSinä senkin kusimutteri menit ja katkaisit kaiken yhteyden minuun. Tajuan nyt, että meidän roolit vaihtuivat ja sinä projektoit omia pelkojasi minuun. Anna minun välittää sinusta, älä työnnä mua pois. En oo vaatinut sul…
- Anonyymipalstan ongelmaJoskus tämä palsta on kyllä melkoinen ihmiskoe. Yksi ihminen yrittää saada yhteyttä yhteen tiettyyn henkilöön ja antaa tunnisteitakin, mutta hetken päästä ketjussa on jo puoli Suomea vastaamassa kuin viesti olisi tarkoi…
Vastaukset 7
Vanhimmat
Niin ja mikä oli viestisi pointti ?
Alanyassa nyt ei todellakaan ole talvella lämmin joulu-helmi max 20c yleensä 12-18c
...ja mitäs Suomessa? Piti tulla taas pilaamaan jonkun ilo? 12 astetta talvella on lämmin mielestäni, mutta sinä ilmeisesti asut jossain trooppisella aluella :/. Ziiiii mitä kaikkea scumbagia täällä tulee vastaan, huhhuh!
Puolesta vuodesta saa olla 3kk (90pvä) ilman viisumia, eli jos olet 3kk ja heti palaat takaisin tarvitset viisumin
Vittu mitä paskaa taas täällä. Ei suomalainen tarvitse eikä edes saa viisumia Turkkiin.
Elikkä tuon vuokratun ajan 1.3 - 15.5.2016 sinun kurdielättisi asuu siellä asunnossa? Et voi itse mennä sinne 3 kuukauteen, kun poistut 1.3.2016
Mikäs nyt harrrmittaa?
Tosiaan, suomalaiset eivät tarvitse viisumia Turkkiin. Normaalisti, ilman oleskelulupaa voi Turkissa olla 90 päivää 180:n päivän aikana. Aika alkaa maahantuloleimasta passissa. Uusi 180 pv:n jakso alkaa sen jälkeen kun edellisen jakson tuloleimasta on kulunut 180 päivää ja jälleen voi olla ilman oleskelulupaa 90 päivää. 90 päivää voi olla niin monena jaksona kun vain haluaa. Jos haluaa olla yli 90 päivää niin on haettava oleskelulupa. Oleskeluluvan saa max. vuoden ajaksi tai lyhyemmäksi. Hakemus tehdään netissä paperit postitetaan DGMM:tstoon. Ohjeita on netissä. Huom! Yli 65 vuotiaiden ei tarvitse ottaa sikäläistä sairasvakuutusta (kallis). Suomalainen matkavakuutus on oltava ehdottomasti, muuten hukka perii jos jotain sattuu.