8.14 Robin ja Elastinen kivan koulun asialla 8.45 Jälkiviisaat
Vastaukset 2
- Turun-tautia
Turun Sanomien mukaan kolmea Turun kaupungin työntekijää epäillään rikoksesta tapauksessa, jossa viisi lasta sairastui vaaralliseen ehec-infektioon kesällä 2012.
Poliisin mukaan tartunnat olivat peräisin Kuralan Kylämäestä, jota Turun kaupungin museokeskus ylläpitää. Lapset sairastuivat, kun he olivat juoneet Kylämäestä peräisin olevaa raakamaitoa.
Tilanne oli vakava, sillä kaksi sairastuneista lapsista joutui tehohoitoon hemolyyttis-ureemiseen oireyhtymän takia, jonka bakteeri aiheutti.
Rikos vai tapaturma?
Oleellinen ja edelleen avoin kysymys on se, että oliko tartunnoissa kyse tapaturmasta vai rikoksesta.
– Tekikö joku jotakin tai jätti tekemättä jotakin sellaista, jonka vuoksi ehec-bakteeria pääsi leviämään raakamaidon kautta lapsiin, tutkinnanjohtaja Satu Värri kysyy TS:n jutussa.
Rikoksista epäillyistä kaksi on valvontatehtävissä olevaa virkamiestä, ja jutun rikosnimikkeet ovat virkavelvollisuuden rikkominen, virkavelvollisuuden laiminlyönti ja törkeä vammantuottamus.
Elintarviketurvallisuusvirasto Evira kommentoi, että raakamaito on riski lapsille ja vanhuksille. Siksi on epäselvää, onko vastuu tapauksesta lasten vanhemmilla vai maidontuottajilla.
TS - Näinkö_on
On kaksi syytä, miksi emme luota ihmisiin
15990000
15.8.2015 19:31
On kaksi syytä, miksi emme luota ihmisiin:
1. Emme tunne heitä.
2. Tunnemme heidät.
» Kuulin joltakin amerikkalaiselta stand up -artistilta jo vuosia sitten: "Mitä järkeä on
vihata toista ihmistä hänen ihonvärinsä, kansallisuutensa tai uskontonsa perusteella? - Opettele tuntemaan se toinen ihminen, niin löydät paljon parempia syitä vihata häntä!"«
(Jussi P....nen fb)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksi naiset haluavat itseään vanhemman kumppanin? Vai haluavatko?
Tuolla toisessa ketjussa tuli esille tämä kysymys ja se on mielestäni hyvä kysymys. Kiitos scrg:lle tämän kysymyksen esi3581124- 71758
Missä vaiheessa
Unohdit minut? Onko sinulla oikeasti mies jota rakastat? Tiedän että möhlin ja odotin liikaa. Ei tarvitse vastata jos et37696- 50602
- 41588
- 63533
SDP: tiukkaa maahanmuuttopolitiikkaa ilman rasismia
Analyysin mukaan demareiden uuden maahanmuuttolinjan suurin ero konservatiivioikeiston vastaavaan on rasismin puute. ht321501Mulla on ikävä sua
Pakko se on myöntää, mulla on ikävä sua 🥺💔.. En kyllä haluaisi sitä myöntää kun tämä tilanne on niin hankala. Oon yri19491- 75471
kasariperjantai 2026
Ajatuksia vuoden 2026 kasariperjantaista...ainakin porukkaa oli mun mielestä liikkeellä tosi paljon ja fiilinki noin yle22459