Mä rupesin miettimään, ja vaikka sattuukin niin jatkoin. Mietin että mitä mulla noin yleensä on mielessä? Tulin siihen tulokseen että ruokaa. Ja kaikki oheistoiminnot sen ympärillä. Kauppalista, laittaminen, syöminen. Nytkin pähkäilen viikonlopun murkinaa.
Oi köyhä elämä.
Mitä sä mietit noin yleensä? Tai just nyt?
Mitä mielessä?
107
69
Vastaukset
- enmilläänkeksi
Nyt just mietin, että miten @Paloma.se.co sekoili niin, että luuli mua rkakaraksi. Se, että hän hätisti minut pois palstalta, ei ollut mitään uutta., sitä on tehneet muutkin. Pitäisi kai olla imarreltu, ettei kirjoittamistani mielipiteistäni kuulu vanhan narisevan ikälopun ääni.
Yleensä mietin ihmissuhteita. Ihmissuhteet ovat vaikeinta elämässä. Niitä tulisi siis välttää. Ainakin lähisuhteita ja yhdessä asumista. Jos meinaa päästä elämässä minimimäärällä itkuja ja suruja. Huoleton on hevoseton poika. Huoletonta, kun on vain yksi pää polsterissa.
(polsteri=tyyny)- 4GHevosyhteys
"Huoleton on hevoseton poika."
Todellakin huoleton. Kelle nyky pojalle hevonen kelpaisi? Ei. Pitää olla Hevosvoimia. Mopo, skootteri, mopoauto, moottoripyörä, auto, bussi, juna, helikopteri, lentokone...Ja Älypuhelin. Vene ja laiva olisivat liian hitaita. Onhan ne ihmissuhteet vaikeat. Kun ei aina itekään tiedä mitä tuntee ja miksi, ja sitten joutuu puolen aikaa miettimään mitä toinen tuntee ja miksi :)
Tutkin tässä samalla nettiä ja Erica Jongin viisauksia ja sattuipa kuules sellainen juttu.. hän kirjoittaa näin: (oma suomennos) "Rakkaus on taistelun arvoista, rohkeuden arvoinen, kaiken varaantamisen arvoinen. Ja ongelma on, jos et vaaranna mitään, vaarannat entistä enemmän".
Onko se elämä sitten laadukkaampaa ilman itkuja ja suruja? Mä en usko. Tietty ihminen kestää vain määränsä.
Ankalla saattaa olla kaksi päätä polsterissa :)) kuvannoillisesti.
- ent.siivoojaparka
Minä tässä mietiskelen.
Kun jotenkin on sellainen käsitys, että aloittaja on vielä työikäinen. Oletko saanut potkut työaikana tällä palstalla roikkumisesta vai vieläkö sinulla on kesäloma?- ent.siivoojaparka
Voi voi, kun unohtui ne hymiöt:
;)))))) :))
:DDDDDDDDDD ent.siivoojaparka kirjoitti:
Voi voi, kun unohtui ne hymiöt:
;)))))) :))
:DDDDDDDDDDKatokato, ilopillerin taisit löytää ;) älä ota enempää, yksi riittää kuuteen tuntiin.
Mitähäh, onko sulla käsityksiä? Kenestä muka =)- ent.siivoojaparka
hmp.f kirjoitti:
Katokato, ilopillerin taisit löytää ;) älä ota enempää, yksi riittää kuuteen tuntiin.
Mitähäh, onko sulla käsityksiä? Kenestä muka =)Mä repesin:DDDD :)) ;))) ;;;;))))))
Voi hitto kun mä nyt repesin;))) :DDDDDDDDD
Enhän minä sinun lääkeannostustasi kysynyt ;)) :DDDDDD ent.siivoojaparka kirjoitti:
Mä repesin:DDDD :)) ;))) ;;;;))))))
Enhän minä sinun lääkeannostustasi kysynyt ;)) :DDDDDDRepesiksääkin. Tarvitko laastarin? Minkä väristä laitetaan? Vai tarvitko sellaisen joka väristää? :O)
Koeta noita muita hymiöitä kans, ne on ihan kivoja :)hmp.f kirjoitti:
Repesiksääkin. Tarvitko laastarin? Minkä väristä laitetaan? Vai tarvitko sellaisen joka väristää? :O)
Koeta noita muita hymiöitä kans, ne on ihan kivoja :)Täällä on äreitä kirjoittajia. Tulee mieleen entinen kunnanvaltuutettu joka otti pestinsä vakavasti, tuumasi että: Asiasta en tierä, mutta hanttiin minä paan. Tuntuu että kirjoitti mitä hyvänsä niin piikittelyä tulee. Itse olen juuri nyt hyväntuulinen, mikään e kaiherra.
- hekotinn
ent.siivoojaparka kirjoitti:
Mä repesin:DDDD :)) ;))) ;;;;))))))
Enhän minä sinun lääkeannostustasi kysynyt ;)) :DDDDDDEi jumankekka, nyt repesin jo minäkin! Kiitos siivooja päivän parhaista nauruista.
- lapsraukka
hekotinn kirjoitti:
Ei jumankekka, nyt repesin jo minäkin! Kiitos siivooja päivän parhaista nauruista.
Sua onkin helppo naurattaa.
- hekoheguli
lapsraukka kirjoitti:
Sua onkin helppo naurattaa.
Voi sinnuu lapsraukkaa. Meitä ilosia aikuisia naurattaa, mutta sulla ei taida olla huumorintajua jos on ollu kurja lapsuus.
Pyydä että äiti vaihtaa kuivan vaipan sulle ja antaa muroja. Jospa suakin sitte alkais naurattaa. - raukkoja.olette
hekoheguli kirjoitti:
Voi sinnuu lapsraukkaa. Meitä ilosia aikuisia naurattaa, mutta sulla ei taida olla huumorintajua jos on ollu kurja lapsuus.
Pyydä että äiti vaihtaa kuivan vaipan sulle ja antaa muroja. Jospa suakin sitte alkais naurattaa.Toisen pilkkaaminen naurattaa?????
mielikki.neito kirjoitti:
Täällä on äreitä kirjoittajia. Tulee mieleen entinen kunnanvaltuutettu joka otti pestinsä vakavasti, tuumasi että: Asiasta en tierä, mutta hanttiin minä paan. Tuntuu että kirjoitti mitä hyvänsä niin piikittelyä tulee. Itse olen juuri nyt hyväntuulinen, mikään e kaiherra.
Mä otan kyllä vähän pointseja ittelleni siitä että saatiin siivoojallekin hymyjä viestiin ;))
Ei vais. Kuis se voi mennä niin, että joku saa niin positiiviseksi tarkoitetun asian kuin hymiön näyttämään kirosanalta? Maailma on outo ja arvaamaton :)mielikki.neito kirjoitti:
Täällä on äreitä kirjoittajia. Tulee mieleen entinen kunnanvaltuutettu joka otti pestinsä vakavasti, tuumasi että: Asiasta en tierä, mutta hanttiin minä paan. Tuntuu että kirjoitti mitä hyvänsä niin piikittelyä tulee. Itse olen juuri nyt hyväntuulinen, mikään e kaiherra.
Äh, mä unohdin että aika hyvä kunnanvaltuutettu :))
Viimeisin, pongata ikärasistisia mainoksia, kokeilkaapa..Muutamia liikkeitä ostoboikotissa, koskee yös suku/tuttavapiiriä..
- aknettapukkaa
Mietin, että minkä ikäinen olet.
Tyylistäsi päätellen et vielä ole päässyt ripille :)))))
Odotat varmaan, että laittaisin tähän vielä jonkun kliffan musalinkin mutten viitsi vaivautua ;))))En muuten olekaan, aika hyvin arvattu! Laita piiloon se kristallipallo, oot aika haka sen kanssa.
Senkin laiskamato.. viitti edes linkittää mulle :/
Akneeseen toimii muuten sinkkisalva aika hyvin.hmp.f kirjoitti:
En muuten olekaan, aika hyvin arvattu! Laita piiloon se kristallipallo, oot aika haka sen kanssa.
Senkin laiskamato.. viitti edes linkittää mulle :/
Akneeseen toimii muuten sinkkisalva aika hyvin.Mulla on kyllä samat kokemukset, ei lähde jenkkakahvat ilman nälkää. Mutta nälkä on siitä hyvä, että ruoka maistuu niin paljon paremmalle :) Ja toimii muuten käänteisestikin, hetken päästä ainakin, että sitten on tyytyväinen kun on nälkä, tietää kuurin tehoavan.
hmp.f kirjoitti:
Mulla on kyllä samat kokemukset, ei lähde jenkkakahvat ilman nälkää. Mutta nälkä on siitä hyvä, että ruoka maistuu niin paljon paremmalle :) Ja toimii muuten käänteisestikin, hetken päästä ainakin, että sitten on tyytyväinen kun on nälkä, tietää kuurin tehoavan.
No johan on silmät ristissä tänä aamuna! Mielikki neidolle oli tarkoitus. Siis tää tabletti ja suomisivut.... ne sopii yhteen kuin anjovis ja mansikka. Mun vika tuo ei tietenkään ollut. Ei missään tapauksessa....
Minäkin ajattelen ruokaa vähän väliä. Kai se johtuu siitä että on syötävä, mieluummin muutaman kerran päivässä. Kun välillä yritän pudottaa painoa muutaman kilon on ruoka mielessä koko ajan, ilman pientä nälkää ei kilot karise, ainakaan minulta.
Vastasin sulle, ja laitoin sen vahingossa väärän viestin perään. Hohhoijaa. Tarttisko edes yrittää aukaista silmät ennen kuin tänne tulee :)
Ole niin mielissäni kun poika on vähän innostunut ruuanlaitosta, jopa suunnittelee ite mitä valmistaa. Mun aivoparat saa lomaa. Vaikka on se joskus kivaakin, lukea keittokirjaa ja sitten leikkiä kattiloilla. Joskus jopa palkitsevaa. Ei aina :/
Minulla on aina jokin projekti mielessä. En ole pienten asioiden näpertäjä vaan isohkojen kokonaisuuksien, jotka vievät monta päivää halliten aivolohkojani. Kesän kynnyksellä kiireitteni keskellä verikokeet osoittivat Hb:ni olevan liian korkea, mikä kertoi siitä, että paneudun asioihin unohtaen riittävän veden juomisen. Tuntien aherruksen jälkeen havahdun usein nälän tunteeseen, olen unohtanut syödä.
Ei ole elämäni yksitoikkoista. Aikataulu lyöty lukkoon jouluun asti. Tänään olen levännyt, nukkunut 3,5 tuntia keskellä päivääkin. Eilinen tukkisavotta vei voimani miinukselle, nyt on lataus menossa.
Musta- ja punaherukat pitäisi poimia. Pölkyt pitää pilkkoa, se mietityttää, miten ja kuka. Paljon on tekemistä yhdelle ihmiselle. Kun lataan itseäni tulen kaupunkiin täällä on rauhallista kun vedän verhot ikkunaan ja kömmin vällyjen alle. Kun lataan aivojani asetun netin syövereihin. Piipahdan facessa ja täällä. Täällä lukiessa mietin ihmisten periksiantamattomuutta omille periaatteilleen. Minä olen oikeassa, minä.
Kohta lähden Petzen luo, ei tarvitse ajatella mitä söisin illalla, siellä on valmista pöydässä, sauna lämpiämässä ja Tv:stä tulee Hercule Poirotin seikkailuja, kummallekin meille yhteistä hupaa ; )
Sinulla hmp.f on sievä kuva profiilissa.Silleen pysyy kroppa kunnossa kun on projekteja, mä harrastan myös niitä. Sais olla vaan aikaa päivässä vähän enemmän.. puolet ajasta menee ylläpitämään arkikaaoksen.
Me ostettiin exän kanssa puoleksi pieni halkokone. On tosi näppärä, nopea ja vaivaton. Kerran vaan meinas käydä huonosti kun ison tuoreen mäntypöllin halkasin. Kun ei mennyt kerralla halki, mun piti kääntää se ja halkaista "pohjalta". Laitoin sormet halkaistuun kohtaan ja nostin, kun puu irtosi koneesta, se sulki samalla munsormet sisuksiinsa. Ja siellä ne oli. En saanut enää pölliä yhdellä kädellä auki niin että olisin saanut sormeni takaisin. Tytär irrotti mut lopulta.
Mutta jos sulla on laitevuokraamo jossain lähellä, niin lainaa tuollainen.
Kuulostaa aika hyvältä elämältä :)
Arkisin yleensä joku työ ja miten se tehrään, fillarin seläs yleensä tulee oikein hyvii ja raikkaita ajatuksia.
Iltaisin hiljaisessa tuvassa,omassa keinussa tulee ne siniset ajatukset.
silloin ku meen ihmisten joukkoon olen vaan vihaisen näkönen , turhat kyselijät ei häiritse.Puuha-Pete? Luonto ja liikunta ovat hyviä mielelle, ja sit vielä jos saa ne kummatkin samaan pakettiin :)
Mutta ei sun tarvi pelätä kyselijöitä, mä hymyilen kaiken aikaa tuolla ulkona, eikä kukaan tartu mua siltikään hihaan. Tietty jos sä nyt monen vuoden jälkeen yhtäkkiä alkaisit naureskelemaan, niin se voisi poikia ylimääräistä vipinää :))
- Tyytyväinen.yksin
Olen tyytyväinen kun saan elää yksin ja rauhassa. Liikkua, minkä jaksan, istua pihapenkillä, tai olla vaan kotona. Seuraan paljon nettiä, katson iltaisin telkkaria. Joskus luen.
En välitä lähteä minnekään kaupungin hulinaan. Luonnon läheisyys on itselleni tärkeämpää.Tuokin on suuri taito, osata olla yksin ja tytyväinen.
Asun myös suht luonnon keskellä, mutta on ihan kivaa käydä kaupungissakin. Helsingissä varsinkin ihailen sitä vauhtia ja sujuvuutta. Ja erilaista vapautta olla ja liikkua kuin maalla. Sitä paitsi tykkään joulusta, ja niillä on aina niin ihanasti jouluvaloja ripoteltu, punaisia jarruvaloja, vihreitä liikennevaloja :))
- äijä-
-eihän se köyhää ole, jos ruokaa aattelee ja saa syödäkseenkin, jälkiruuat ja kaikki.. joo mut se kaipaus...jotain puuttuu, ja se on selvää mitä.. :)
-no, äijänä mietti toiseksi (ekan kaikki tietää); on perjantai ja aurinkoa piisaa, kutsuisko naapurin parille parvekeoluselle, vai meniskö koirakävelylle lainakoirien kaa, vai pyöräilemään eloiltaan, hyvä suomifilmi muuten se Elokuu, Kassila tais ohjata....joo, elo on köyhyydessään aika rikasta, suhteellisesti ottaen kuitenkin...uh.Kaipaus soi kauniimpanaa-a-a :))
Äijänä mietit tietty fudista ensin. Niin, ja sitten tuli se kalja ;) ei vais, olihan sulla mukavia vaihtoehtoja. Mä korkkasin punkun, ja tein salaatin mulle ja muksuille. Ja jälkkäriä, tietty jälkkäriä kun ruoka oli niin "laihaa". Arvaatkos, arvaan että arvaat. Sitä sinistä tietenkin. Oi sitä naisellisuuden stereotypiaa.. Ja hei, punaviiniä jäi vielä :)- äijä-
hmp.f kirjoitti:
Kaipaus soi kauniimpanaa-a-a :))
Äijänä mietit tietty fudista ensin. Niin, ja sitten tuli se kalja ;) ei vais, olihan sulla mukavia vaihtoehtoja. Mä korkkasin punkun, ja tein salaatin mulle ja muksuille. Ja jälkkäriä, tietty jälkkäriä kun ruoka oli niin "laihaa". Arvaatkos, arvaan että arvaat. Sitä sinistä tietenkin. Oi sitä naisellisuuden stereotypiaa.. Ja hei, punaviiniä jäi vielä :)-viiniä....malja marttyyreille! by t.Nurmio "kirjain kirjaimelta, meidät punnitaan..numero numerolta, aika vaeltaa..tänään eletään, tänään iloitaan..kynsistämme kylmään kiveen, ei jää jälkeäkään"...
-hyviä piisejä dumari duunas, mut osaakohan se nauraa?..vakava äijä, toisin kuin tää...:)
-mielelläni juon viiniäsi, täti, aina tarjotessasi... äijä- kirjoitti:
-viiniä....malja marttyyreille! by t.Nurmio "kirjain kirjaimelta, meidät punnitaan..numero numerolta, aika vaeltaa..tänään eletään, tänään iloitaan..kynsistämme kylmään kiveen, ei jää jälkeäkään"...
-hyviä piisejä dumari duunas, mut osaakohan se nauraa?..vakava äijä, toisin kuin tää...:)
-mielelläni juon viiniäsi, täti, aina tarjotessasi...Kauanko kestää tulla sieltä fillarilla :) pääsetkö viikossa? Pelkkää alamäkeähän se on :)
- äijä-
hmp.f kirjoitti:
Kauanko kestää tulla sieltä fillarilla :) pääsetkö viikossa? Pelkkää alamäkeähän se on :)
-tuun tuun, ihan pian oon siellä, silitän sua ja kissaasi..kehräisitte kai, minä ainakin...
- eppu2
Söin juuri.
Kauniita päiviä jatkossakin, kattelin netistä säätilaa.
Nii, nuo meidän miespuoliset eläjät meinasivat kateuteensa revetä, kun sain 9,5 kg hauen.:O no mäkin repeen! Taas. Milloin ilosta ja milloin kateudesta :) Milläs sä sen otit? Virvelilläkö? Voi kun suuhun tuli maku uunihauesta ja kanttarellikastikkeesta... Moni ei tykkää isoista hauista (meniköhän oikein tuo taivutus) muuta ite olen kuivan kalan ystävä. Ei ole mitään pahempaa kuin kalan läski :)
- eppu2
hmp.f kirjoitti:
:O no mäkin repeen! Taas. Milloin ilosta ja milloin kateudesta :) Milläs sä sen otit? Virvelilläkö? Voi kun suuhun tuli maku uunihauesta ja kanttarellikastikkeesta... Moni ei tykkää isoista hauista (meniköhän oikein tuo taivutus) muuta ite olen kuivan kalan ystävä. Ei ole mitään pahempaa kuin kalan läski :)
Vedin heitto-onkee veneen perässä.
Isot palat suoraan pannulle, kyllä oli hyvää ja taatusti tuoretta.
Tuolla ylempänä, kuin kerroit tuosta halkaisukoneesta, niin tuli mieleen, kun pojantytär (21) sussuineen oli mökillä. Kyselivät mitä he voisivat siellä tehdä.
Järjestettiin niille muutama ranka ja isänsä näytti, kuinka käytetään sähkösahaa ja halkaisukonetta.
Ne innostuivat vallan, olisivat enemmänkin tehneet. eppu2 kirjoitti:
Vedin heitto-onkee veneen perässä.
Isot palat suoraan pannulle, kyllä oli hyvää ja taatusti tuoretta.
Tuolla ylempänä, kuin kerroit tuosta halkaisukoneesta, niin tuli mieleen, kun pojantytär (21) sussuineen oli mökillä. Kyselivät mitä he voisivat siellä tehdä.
Järjestettiin niille muutama ranka ja isänsä näytti, kuinka käytetään sähkösahaa ja halkaisukonetta.
Ne innostuivat vallan, olisivat enemmänkin tehneet.Se on ihan mielekästä työtä tuollainen ruumiillinen :) Vähän vaihtelua kaikelle miettimiselle. Ei ihme jos tytöt tykkäs.
- 1eero
Hyvä Eppu, löit puolellakilolla tän kesän tähän mennessä saamani hauen punnitsin ja laskin takaisin kasvamaan, suurin ahven vähän yli kilo männä viikolla ja liika on liikaa niitä syyvvessä, alkaa maistua kalalta yök.
Arkisia ovat minunkin ajatukseni, useimmiten. Päivän tekemisiä, ihmisiä ympärilläni, että he voivat hyvin ja että kaikilla on sitä mitä pitääkin. Tyttäreni anoppi täyttää tänään 65 vuotta ja lähtee samalla ensi kuun alusta puolieläkkeelle. Kertoi aamulla että oli kurjaa täyttää 65, se on niinkuin tavallaan lopettamista ja kiitos tästä ajasta, lähetin hänelle tekstiviestin: "Ei todellakaan! Ajattele Mel Gibsonia Braveheartissa kun hän ryntää kohti taistelua miekka kädessään ja huutaa "VAPAUS". Kuinka paljon me yhdistämme itsemme työminäämme ja kuinka suuri merkitys työelämällä on ollut on tietenkin yksilöllistä, mutta minulle itselleni eläkkeelle pääsy oli toivottua ja vapauttavaa: vihdoinkin aikaa tehdä juuri niitä juttuja joita olin aina lykännyt myöhemmäksi.
(Anteeksi tää pikku sivuraide, mutta olen tänään miettinyt aika paljon sitä kuinka suuri osa identiteettiämme on työminämme, ammattimme, roolimme työelämässä. Ja mitä sen tilalle tulee, mikä sen korvaa sitten kun olemme eläköinyt sejase. Omalta kohdaltani olen todennut että vaikka työelämässä opitut vanhat pinttyneet tavat elävät edelleen minussa (kuten halu ja tarve selittää ja tarkentaa ilmiselviä asioita aikuisillekin) niin en kaipaa pätkääkään takaisin kouluun. )- äijä-
-sivuraiteella edelleen, eli..enemmistö odotti sanaa "armoa", korvat höristen sitä kuulostellen, vaan sieltä tuli sittenkin se "vapaus", ja sielun pohjasta kaikin voimin...tää pitäis muistaa, eikä antaa periksi..
p.s. joo söpöjö nassuja nää rvat paloma ja hmp.f...;) Elämän pohtiminen on kivaa :)
Bittersweet, sitä on moni vaihe elämässä. Kun jotain loppuu, pitää katsoa että jotain muuta alkaa. Tai se bitteri jää jylläämään.
Mä komppaan äijää, että hyvän kuvan loit työelämän loppumisesta :)
Noista rooleista, niin kiitos kivasta sivuraiteesta. Se työeälämä jalostaa meitä, ja olishan se ihme jos ei niin tekis kun niin paljon aikaa siellä vietetään. Ja tääkin toimii käänteisesti, jos työ on ollut sopiva ja hyvä, niin silloin sillä on vielä suurempi vaikutus. Ihminen jolla on selkeä minä-kuva on ehkä vähän ehjempi? Ja jos se vahvistuu työn kautta, niin aina vaan parempi. Vaikka voin kuvitella että on vaikeaa nähdä sen minän sitten kun työ loppuu.
Meillä mietitään kovasti toisesta päästä, lasten suhteen, mitä se heidän "minä" tulee olemaan, minkä ammatin valitsevat. Mikä muuten liittyy tuohon sun aloitukseenkin :)
Just nyt mietin että pitäisinkö tänään huilipäivän "sieltä ja puuhista" joita en nyt nimeltä mainitse.
Eilen olikin hauska päivä, ystäväpariskunta perinteisessä "niiden" tyhjennyspäivässään, tosin ei saatu kaikkea pois.
Ystäväni mies ihmetteli jälleen kerran kuinka pitkä aika vaadittaisiin, että tietty parivaljakko hiljentyisi. Koska tulisi päivä jolloin ei enää olisi mitään sanottavaa. Me ystävän kanssa katsoimme hämmästyneinä toisiamme, ja yhteistuumin totesimme ettei sellaista päivää tule koskaan.Oli aika salaperäinen ja kooodipitoinen viesti :)) en tiedä täysin mistä puhut, mutta kyllä se vapaapäivä kannattaa aina! Ja veikkaan että kuitenkin olet sen ansainnut :)
- marjabuska
Onhan se aika salaperäistä ja käsittämätöntä tuo ancelin teksti. Sellaista kai tulee kun on pakko kirjoittaa muttei halua kertoa mitään.
marjabuska kirjoitti:
Onhan se aika salaperäistä ja käsittämätöntä tuo ancelin teksti. Sellaista kai tulee kun on pakko kirjoittaa muttei halua kertoa mitään.
Joka on täysin ymmärrettävää, näissä piireissä. Täällä on mukavaa porukkaa, mutta on niitäkin jotka arvostelee ihan joka helkkarin käänteessä.
marjabuska kirjoitti:
Nyt sinä sen nikissäsi paljastit, minun ei ole pakko salakirjoitusta kirjoittaa, koska ei ole mitään salattavaa. Sen minkä tänne kirjoitan ja mitä kerron, voivat kaikki lukea.
Olen niin avoimesti tuosta asiasta kertonut, että huomaan sen joitakin jo kyllästyttävän, mustikakeruu on toinen josta pikkupiikkiä heitetään.hmp.f kirjoitti:
Joka on täysin ymmärrettävää, näissä piireissä. Täällä on mukavaa porukkaa, mutta on niitäkin jotka arvostelee ihan joka helkkarin käänteessä.
Voisin sanoa "näin se on", en tunne pakollista tarvetta kirjoittaa, mutta sekin vähä joitain ärsyttää.
- ö-Öö
Jaa mietin?
Hankala vaatata yhdellä sanalla. Viime aikoin pyörinyt mielessä arjalaisen muskeliauton kallistuksenvakaajan ulommat kumit, iskun ja vedenkestävä varmuuskovalevy, pensasaita, potunviljelijät, kissa oksensi matolla.
Jos mietit liikaa ruokaa, hanki kokovartalopeili, riisu tissisillesi ja katso peiliin :DDDDDDD
=DW=Rahan menoa sulla mielessä. Ja tuohon sun loppuhuipennukseen, kiitos vaan, mutta haluan ja aion pysyä tällaisena peruspositiivisena ;)) ei ole tarvetta masentaa itteäni.
- Se.suotakoon
Mitä muutakaan kuin hyvinvointia. Terveellistä ruokaa ja terveyttä, itsensä ja omaisten, sekä toimeentuloa tulevaisuudessa. Siinä ne tärkeimmät ajatukset ja huolenaiheet usein ovat. Ei tavalliset ihmiset useinkaan suuria rikkauksia tavoittele vaan ihan normaalia jokapäiväistä hyvinvointia ja elämää sen ympärillä.
Mitä vanhemmaksi tulee, sitä suoremmin näkyy ja tuntuu kaikki päätökset ruuan ja liikunnan suhteen :)
Tuo oli hyvin sanottu, tuo loppu. Se itse eläminen on se tärkein, ei sen tavoittelu
Mitä mietin, kysymys kuin Facebookissa.
Istun upouudella terassillani kahvikuppi kädessä, taivas on sinistäkin sinisempi, luonto ympärilläni on hiiren hiljaa, vain orava hyppii omenapuusta toiseen ja heiluttaa...
Nyt just mietin koiraani, haluaisiko se tänään pitkän vain lyhyen lenkin ja kumman lenkin itse haluaisin.
Viime yönä löysin taas yötaivaaltani tähdet, tähdet, tähdet...tässä olisi hyvä tanssia sambaa vai tanssisiko kohtalokkaan tangon...sen ensi yö näyttää.
Olkoon se lenkki nyt aamutuimaan vain lyhyt...Pieni onnellinen hetki sulla :) Meidän aatokset menee samaan suuntaan. Vuffen kanssa minäkin tästä... pitkälle meinaan sen raahata, että malttaa pysyä pihalla koko päivän. Jos energiaa jää ylimääräistä, on vaarana että piha ei ihan riitä :)
- korppis1
Huomenta;) 12 h unta, nyt kohti uusia aatoksia. Ehkäpä mustikoita poimimaan ehkäpä pöllien pyöritykseen.
- ent.siivoojaparka
Nyt sinulla onkin pöllejä mitä pyöritellä, kun olet vedellyt hirsiä puoli vuorokautta.
- kesimätön
Eppu sai mut miettimään rautapannulla voissa paistettuja reiluja haukipaloja. Ihan näen äitivainaani paistinlasta kädessä niitä kääntelemässä ja voin tirisevän pannulla.
Töihin palaaminen sai aikaan ristiselkäkipua, vissiin selkäparka ehti lomalla unohtaa selkärankaa tukevat lihakset istuessa. - Kiwakirjoitellataas
Aika luonnollista kai että perheen äiti ajattelee usein ruoka-asioita. Ja täytyy niitä miettiä vieläkin kun on ruokahuollosta vastaava vaikka kuinka juttu joskus kirpaisee.
Nyt mietityttää ikkunalautojen maalin väri. Seinä on saanut maalinsa eivätkä vaihtoehtoiset värit lautoihin ala tuntumaan hyviltä vaikka kuinka katselisi ja kuvittelisi. Tietsikkatoosa oli huollossa noin viikon ja ehdin lukea, kirjojen aiheet pistivät kyllä korvain välissä raksuttamaan villiä vauhtia. Molemmissa käsiteltiin naisen osaa, lahjoja, lahjakkuutta, arvoa ja tasapuolisuutta vastakkaiseen sukupuoleen verrattuna. Hemmetti että naisia on 'pissitty silmään' pitkän aikaa eikä se ole vieläkään ohi.
Vaikka loistava tulevaisuus on kaukana takanapäin, niin edelleen päässä muhii ajatus, mitä sillä omalla lahjakkuudella vielä voisi tehdä - vai voisiko ... Mieli ja tahto puuhastelevat aiheessa, resursseja etenemiseen ei tahdo löytyä, ne ovat piilossa kiven alla eikä muille voi taikoa omaa tahtotilaansa. Varsinkaan kun ei ole syntymälahjaksi saanut sitä 'taikasauvaa', luovuutta jolla menisi läpi kaiken värisistä kivistä, vain sen lahjan.
Funtsaan myös juuri nyt mitä marjankeruureissulle eteläiseen Savoon runsaaksi viikoksi pitäisi ottoo mukaan jotta olisi mukavoo ja lämmintä ja tarpeeksi ... Heh-heh - ruokoo ...On varmaan hyväksi olla ilman tietsikkatoosaa välillä, ehtii lukea vähän muutakin :)
Voihan se olla että naisia on kusetettu, mutta toisaalta on naisetkin aika hyviä olemaan uhreja ja tekemään melua tyhjästä.
Minusta on hienoa jo kun pääsee elämässä alusta loppuun asti läpi silleen että on pystynyt pitämään huolta itsestään :)) Siinä on jo aikamoinen saavutus. Ettei tarvi olla toisten ihmisten huolena. Siihen samaan mahtuu kaikki omat luovuudet ja etenemiset. Ei siihen kummempaa taikasauvaa tarvita.
Ruokoo... mitähän sitä huomenna tekis :)- TabulaRasaa
Kunpa naisia olisikin 'vain' "kusetettu". Se olisi pientä sen rinnalla, että naisia on alistettu ja kohdeltu huonompana, pystymättömämpänä, tietämättömämpänä, osaamattomampana, lahjattomampana ...
Siitä on niukin naukin sata vuotta kun ns. viisaat tiedemiehet ovat julkituoneet käsityksenään, että naisen ja apinan aivot ovat samalla tasolla. Ja vielä pitkään sen jälkeenkin sekä naisia että lapsia on pidetty 'tyhjänä tauluna'. Tajuatko mitä se meinaa? TabulaRasaa kirjoitti:
Kunpa naisia olisikin 'vain' "kusetettu". Se olisi pientä sen rinnalla, että naisia on alistettu ja kohdeltu huonompana, pystymättömämpänä, tietämättömämpänä, osaamattomampana, lahjattomampana ...
Siitä on niukin naukin sata vuotta kun ns. viisaat tiedemiehet ovat julkituoneet käsityksenään, että naisen ja apinan aivot ovat samalla tasolla. Ja vielä pitkään sen jälkeenkin sekä naisia että lapsia on pidetty 'tyhjänä tauluna'. Tajuatko mitä se meinaa?Mutta jos pitää kiinni kaikesta vääryydestä mikä tapahtui 100 vuotta sitten, tekee samalla tekemättömäksi kaikki ne edistykset ja asiat jotka ovat kehittyneet?
Ehkä olen väärä ihminen puhumaan tasa-arvosta. Kun en usko siihen, enkä ihan välttämättä halua olla tasa-arvoisempi kuin mitä nyt olen. Näin eronneena ja yksinhuoltajana koen suorastaan olevani erityisasemassa.- Eitasa-arvojuttu
Se että tietää mitä 100 vuotta sitten ajateltiin ei tarkoita, että pitäisi niistä kiinni. Se auttaa tajuamaan, miksi junttiuunoille on niin maan perhanan vaikeaa antaa arvoa naisihmisille. Sekä yleisesti ajatellen että sille 'omalle', joka on omaisuuteen verrattava kapine ja siksi määrättävissä ja säädettävissä, koska sen omat aivot eivät toimi riittävästi. Tässä asiassa alistuvilla naisillakin on iso osa syytä, alistuminen tarkoittaa, että toisella on lupa pomottaa vaikka mitkään rahkeet eivät riitä.
Näen ja näin nämä asiat erilailla jo lapsena, silloin kun en vielä osannut antaa niille nimiä. Ne ovat tulleet vasta elämisen ja tietämisen myötä. Kuin myös käsitys siitä, miten hitaasti tämän sorttisen jutut muuttuvat. Tekniikan kehittyy kauheaa vauhtia, ihmisen mieli yms. sisäsyntyiset aiheet junnaavat osalla vielä keskiajalla.
- att2
Kuin sinun Suomiapinan ajatuksia ei ole... itsi köyttä.....
- att2
60 --- ja nolla järjessä, ei ihme kun koko maa on nolla.
Olishan se hienoa ajatella kauniita ajatuksia, aurikokin paistaa.
Mutta ei, öljynmustia ajatuksia, kädet mustelmilla, miettimässä, mistä huomenna varaosat.
Ei kovin sinisiä ajatuksia.
Minun taivaassa ei ole kun yksi kone, partakone, ja sekin käsin vedettävä..
Minun tuurilla sekin on varmaan sellainen, että vesi tulee silmistä ja vaahto suusta.
On tuossa pihassa uusi kone, pakasta vedetty, ei ole vielä kertaakaan käytetty.
Se on elämää tämäkin, miten nyt ottaa.Vai on sulla vesi javaahto omaa tuotantoa :)) sori että naurattaa, mutku sä sen tolleen pistät, niin minkäs voi :)
On ne vempeleet oikukkaat, pahemmin kuin naiset. Ite olen nimennyt omat koneet miesten nimillä että olis enempi putkiaivoisia, mutta ei tahdo aina auttaa.
- khimsh
Mä kasvattelin viimekesänä krasseja, intialaisia ja tänä kesänä kanarialaisia.
Ajatteln että risteytyvätkö keskenään - viime vuoden siementaimista tuli ainakin kahdeksaa eri värisävyä, kirjaviakin - parasta kesässä ihastuttavia kukkia, lehtiä ja kaikenmaailman heiniä - ja lintuja, mutta missä perhoset?
Krassien lehtiä voi syödä, ajattelin että vois kastella lehtiä vaikka lettutaikinaan ja keittää soijaöljyssä - joko hyviä tai sitten seuraavana päivänä kalpeana hiljaa...Krassit ovat kauniit! Vai risteytyykö ne toistensakin kanssa? Kasvaako ne sulla siellä ikään kuin villeinä? Sun ei tarvi niitä esikasvattaa mitenkään?
Salaatissakin olis varmaan nätit :) kun muutaman ötökänsaa kaupan päälle, on proteiinipitoistakin :) Poimin toissa iltana omasta pihasta vattuja, ja tein likööriä niistäkin. Tulee vähän niinkuin tequilaa jos on matoja..
- k-kk
Välillä mennään tukka putkella ja sit istutaan hiljaa,viel äsken kävin tuijottamassa terassin kaidetolppia, kun ne koristekaulukset pitäs huomenna.
Harras tuijotus toimi ja nyt on kristallin kirkkaana huomiset hommat mielessä,aamun fillari lenkillä en miettinyt kuin reisien tehoja, 84km polkasin.Suunnittelutoimisto kävi hommissa :) Aika pitkiä matkoja ajelet! Mulla on tarkoitus aloittaa fillaroinnin myös, kuntoilumielessä, mutta liian laiska aloittamaan :/ Toukokuussa ja suunnittelin, ja aina on muka jotain parempaa tekemistä. Kohta tulee jo lunta.
- 1eero
hmp.f kirjoitti:
Suunnittelutoimisto kävi hommissa :) Aika pitkiä matkoja ajelet! Mulla on tarkoitus aloittaa fillaroinnin myös, kuntoilumielessä, mutta liian laiska aloittamaan :/ Toukokuussa ja suunnittelin, ja aina on muka jotain parempaa tekemistä. Kohta tulee jo lunta.
Kohta tulee hellettä lunta saat odottaa monta kuukautta.
1eero kirjoitti:
Kohta tulee hellettä lunta saat odottaa monta kuukautta.
Vieläkö tätä hellettä meinaa tulla? No en pahastu enkä laita hanttiin :)
Povaan että lunta ei tule tänne etelään kuin nimeksi. Suuri harmistus sellainen, olis niin hyvä liikunta se kolaaminen.
Minäkin mietin tänään olevani kuin muutkin, hamstraaja. Kävelin mökin takamaastossa ja yritin löytää mustikoita. löysin vajaan litran. Mustaherukat näyttivät kypsiltä, ajattelin poimia, mutta kun menin lähemmäksi osa olikin raakoja. Poimin kypsempiä noin litran verran. Laitoin äskeen pakkaseen odottamaan jatkokäsittelyä. Tein tänään diilin naapurin isännän kanssa, että hän käy jahka kerkiää tekemässä pölkyistä pilkkeitä. Oli helpotus kun sain sen asian pois mielestäni.
Päivä on ollut upea, makoilin iltapäivän paahtavassa auringossa, kävin uimassa en ajatellut mitään tähellistä.Kyllä nää kelit nyt hellii, täällä etelässä ainakin. Tarttis käydä grilli-alennuksessa, vielä vois nauttia muutamat halloumit :)
- juupajuu111
hmp.f kirjoitti:
Kyllä nää kelit nyt hellii, täällä etelässä ainakin. Tarttis käydä grilli-alennuksessa, vielä vois nauttia muutamat halloumit :)
meillä hellii säät!
- sekömuatympäsee
juupajuu111 kirjoitti:
meillä hellii säät!
Jos mä jotain inhoan niin sitä kun nykysin kaikki puhuu keleistä vaikka kyse on säästä. Sää on ilmassa ja keli on maassa.
sekömuatympäsee kirjoitti:
Jos mä jotain inhoan niin sitä kun nykysin kaikki puhuu keleistä vaikka kyse on säästä. Sää on ilmassa ja keli on maassa.
Sama täällä, urheilukisoissakin on kesäisin "hyvä keli", Nooralotta ja Hannamaari voivat jälleen kerran ylittää MM-kisarajan rikkomista. Voi kun edes yhden kerran onnistuisivat, voi kun. Tosin enää ei tarvitse, kun kisat alkavat Pekingissä savuverhon suojissa jo loppuviikolla.
No johan teitä on helppoa tympäännyttää :)
Tänä aamuna kun hiihdin töihin oli jo melkoisen viileää.hmp.f kirjoitti:
No johan teitä on helppoa tympäännyttää :)
Tänä aamuna kun hiihdin töihin oli jo melkoisen viileää.Siis yrittää alittaa...
Tuo on sentään pientä monen muun rinnalla :) vaan tulipa sanottua. Keli kun keli, pääasia että suksi luistaa eikä pahemmin töki. Eiks niin.Ancelina kirjoitti:
Siis yrittää alittaa...
Tuo on sentään pientä monen muun rinnalla :) vaan tulipa sanottua. Keli kun keli, pääasia että suksi luistaa eikä pahemmin töki. Eiks niin.Onhan se hyvä että ihminen tuntee :)) Tuo sana "inho" mikä tuo yksi käytti, on vaan aika vahva ilmaisu.
- Viatonsivullinen
Luin että onnettomuus ollut jossain. Mieleen palasi tapahtuma kun
sisaren kanssa tultiin taas shoppailureissulta, minun autolla.
Vastaan tuli loivassa nousussa omalla kaistallaan rekka ja rekan vieressä
minun kaistalla punainen henkilöauto, aikomattakaan väistää ja oli jo liian lähellä, minulla enkelit matkassa, vasemmalla puolellani linja-autopysäkki, reagoin älyttömän nopeasti, niin käy kun vaara on suuri.
Miten monta on pelastunut näin, pysäkille, tiessä ei ollut piennarta vain valkoinen viiva. Mitähän ajatteli rekkakuski ja mitä punaisenauton kuski.
Sisareni on monasti muistanut miten me säästyttiin ja miten
nopeasti reagoin. Varmalta kuolemalta säästyttiin. Semmoinen tuli mieleen.- Viatonsivullinen
Korjaus: tietysti linja-autopysäkki oli oikealla, siis minun puolella, kuin enkeli, se oli meidän pelastus. Aina kun ajetaan siitä paikasta ohi puhumme asiasta.
- puskassa-mennään
Hyvin palautui mieleeni minun "enkelini", jotka varjelivat taas kerran. Olin ajanut 450 km lapsuuskotiini, josta viimeiset kilometrit olivat kapeaa soratietä, mutta en osannut odottaa siellä ketään vastaan tulevaksi, eikä tullutkaan.
Mutta, mutta. Metsätieltä tuli naapurin traktori tielle, katsomatta hänkään, onko tiellä liikkujia ja minä olin. Onneksi oli juuri sillä kohdalla tiessä jonkinlainen puiden kasaamis paikka, johon älysin koukata ja jatkoin vapisten matkaani.
Illalla tuli naapuri kiittelemään nopeaa reagtiotani, koska hän ei tullut ajatelleeksi, että sillä tiellä ketään kulkisi, sillä olihan se sellainen "tuppi tie", jolta pääsi vain meille.
Toinen tapaus olikin sitten surkeampi, kun rekan perävaunu liukui meidän automme eteen, mutta oli siinäkin enkelit asialla, koska kumpikaan meistä ei kuollut. Se on joskus pienestä kiinni :/ saatte kaikki kiittää sun nopeita aivoja.
Täällä pääkaupunkiseudulla oli vakava pöyräilyonnettomuus viime viikolla, pahinta oli että silminnäkijöiden mukaan autoilija ajoi tahallaan päälle. Pyöräilijä kuoli myöhemmin sairaalaan.
Viikonloppuna pyöräilijät järjestivät rauhanomaisen mielenosoituksen. Tietty sekaan eksyi bussi vahingossa, ja rauha loppui siihen.
Ei täällä tarvi hirveesti miettiä rotuja ja maahanmuuttajien syrjintää, kun ihan omasta takaa keksimme näitä omia rotuja keskenämme. Että ihmiset on pöljiä!- ent.siivoojaparka
hmp.f kirjoitti:
Se on joskus pienestä kiinni :/ saatte kaikki kiittää sun nopeita aivoja.
Täällä pääkaupunkiseudulla oli vakava pöyräilyonnettomuus viime viikolla, pahinta oli että silminnäkijöiden mukaan autoilija ajoi tahallaan päälle. Pyöräilijä kuoli myöhemmin sairaalaan.
Viikonloppuna pyöräilijät järjestivät rauhanomaisen mielenosoituksen. Tietty sekaan eksyi bussi vahingossa, ja rauha loppui siihen.
Ei täällä tarvi hirveesti miettiä rotuja ja maahanmuuttajien syrjintää, kun ihan omasta takaa keksimme näitä omia rotuja keskenämme. Että ihmiset on pöljiä!Olen kuullut (nähnyt tällä palstalla), että siellä pääkaupunkiseudulla on vain maahanmuuttajia bussikuskeina ... (kun suomalaiset on niin laiskoja).
Pitääkö se paikkansa? Sinulta kysyn, joka sielläpäin asut. ent.siivoojaparka kirjoitti:
Olen kuullut (nähnyt tällä palstalla), että siellä pääkaupunkiseudulla on vain maahanmuuttajia bussikuskeina ... (kun suomalaiset on niin laiskoja).
Pitääkö se paikkansa? Sinulta kysyn, joka sielläpäin asut.Ihan kaikkia bussikuskeja en tunne. Että voin olla jäävi sanomaan.
Oikeastaan en koskaan mieti miettimisiäni mutta nyt mietin miten eilen hack-vedoissa revähtänyt kylkeni sutautuu tämän päivän ojentaja aerobisiin treeneihin.
Koska yskäisykin koskee hitokseen niin saattaa jäädä pelkäksi aerobiseksi jumputukseksi.
Mutta ei tässä miettiminen auta.- Viatonsivullinen
hmp.f kirjoitti:
Ootko lepoa ikinä miettinyt? :)
Kyllä, sama mielessä. Monet eivät lepää näin vanhempana tarpeeksi.
Keho alkaa hajoamaan liiasta rääkistä. Siis "levytä":) Viatonsivullinen kirjoitti:
Kyllä, sama mielessä. Monet eivät lepää näin vanhempana tarpeeksi.
Keho alkaa hajoamaan liiasta rääkistä. Siis "levytä":)Nii'i! Keho tarvitsee vanhemmiten myös pidempiä palautusaikoja, kun solut ei enää uusiudu ihan samaa vauhtia kuin nuorempana. Kohtuus kaikessa :)
hmp.f kirjoitti:
Nii'i! Keho tarvitsee vanhemmiten myös pidempiä palautusaikoja, kun solut ei enää uusiudu ihan samaa vauhtia kuin nuorempana. Kohtuus kaikessa :)
Rytmityksessä saattaisi ollla parantamisen varaa. Pidän vuoden mittaan useamman rentoutumisjakson joiden pituus vaihtelee 6 - 1 viikkoon. Kaksi noita pitempiä, 4 lyhyempiä.
Ennen 60v ikää kokeilin muutaman vuoden vaihtoehtoista elämäntapaa mutta seuraukset alkoivat pelottamaan.
Tietenkin ääripäiden väliin mahtuu vaihtoehtoja portaattomasti.
6 treenikertaa viikossa on sosiaalisen elämäni tärkeä osa. En ole kokenut ikärasismia, pikemminkin päin vastoin. Ikääni lähinnä on 65v ukko joka hänkin vetää maasta hyvänä päivänä 200kg joten haastettakin on.
Ikääntyneempänä täytyy vaan olla huolellisempi lämmittelyn ja myös suoritustekniikan kanssa.
Kaikkinensa, on hiivatin vaikeaa hyväksyä väistämätön. Ensin katosi räjähtävyys, sitten heikkeni liikkuvuus ja nyt on hupenemassa voimataso teki mitä tahansa.- Viatonsivullinen
laiska-lasse kirjoitti:
Rytmityksessä saattaisi ollla parantamisen varaa. Pidän vuoden mittaan useamman rentoutumisjakson joiden pituus vaihtelee 6 - 1 viikkoon. Kaksi noita pitempiä, 4 lyhyempiä.
Ennen 60v ikää kokeilin muutaman vuoden vaihtoehtoista elämäntapaa mutta seuraukset alkoivat pelottamaan.
6 treenikertaa viikossa on sosiaalisen elämäni tärkeä osa. En ole kokenut ikärasismia, pikemminkin päin vastoin. Ikääni lähinnä on 65v ukko joka hänkin vetää maasta hyvänä päivänä 200kg joten haastettakin on.
Ikääntyneempänä täytyy vaan olla huolellisempi lämmittelyn ja myös suoritustekniikan kanssa.
Kaikkinensa, on hiivatin vaikeaa hyväksyä väistämätön. Ensin katosi räjähtävyys, sitten heikkeni liikkuvuus ja nyt on hupenemassa voimataso teki mitä tahansa.Ihminen on yksilö, mutta miksi pitää vetää maasta 200kg.
Eikö sitävarten ole nostureita:)) - Viatonsivullinen
Viatonsivullinen kirjoitti:
Ihminen on yksilö, mutta miksi pitää vetää maasta 200kg.
Eikö sitävarten ole nostureita:))Siis muita, kun ihminen nimisiä nostureita.
- ent.siivoojaparka
Viatonsivullinen kirjoitti:
Eikö sitävarten ole nostureita:))Hyvä, Viatonsivullinen! Tuota minäkin olen ihmetellyt. Mikä pakottaa ihmisen sellaiseen ja ihan vapaaehtoisella pakolla.
ent.siivoojaparka kirjoitti:
Hyvä, Viatonsivullinen! Tuota minäkin olen ihmetellyt. Mikä pakottaa ihmisen sellaiseen ja ihan vapaaehtoisella pakolla.
Mave on vain yksi monista harjoitteista! Työ = nälän aiheuttama lihasliike on vanhentunut määritteenä.
On hyvin vähän pakollista liikuntaa.
Omalla kohdallani kyse on terveydestä. Tosin vähempikin riittäisi mutta monipuoliset puntti- / kuntosalitreenit antavat hiivatin kevyen ja energisen olon.
Salikeikan jälkeen on pahuksen hyvä olo!
Näkyy ja varsinkin tuntuu olemuksessa.
Sitten selvyyden vuoksi. Minä hyydyn mavessa vain 180kg:oon.
Räjähtävyyttä vaativissa harjoitteissa kuten esim. tempauksessa olen jo antanut periksi.
Leuanvedoissa olen jättänyt lisäpainot pois. Yms. luopumista!
Fegmaattisemmin ja epäterveellisemminkin voisi eläkeukko käyttää aikaansa!
Vaimoni kannustaa minua harrastuksessani. Olemme yhdessä käyneet katsomassa kaupungissamme takavuosina järjestetyt punttikisat. Batic-cupit, Suomi-Ranska maaottelu, oma seura >Viatonsivullinen kirjoitti:
Eikö sitävarten ole nostureita:)):D laastaria tänne, repesin taas!
- ent.siivoojaparka
laiska-lasse kirjoitti:
Mave on vain yksi monista harjoitteista! Työ = nälän aiheuttama lihasliike on vanhentunut määritteenä.
Omalla kohdallani kyse on terveydestä. Tosin vähempikin riittäisi mutta monipuoliset puntti- / kuntosalitreenit antavat hiivatin kevyen ja energisen olon.
Räjähtävyyttä vaativissa harjoitteissa kuten esim. tempauksessa olen jo antanut periksi.
Vaimoni kannustaa minua harrastuksessani. Olemme yhdessä käyneet katsomassa kaupungissamme takavuosina järjestetyt punttikisat. Batic-cupit, Suomi-Ranska maaottelu, oma seura >Ei minulla salilla käymistä vastaan mitään ole. Siellä alan taas itsekin käymään, kunhan koulut alkaa, hiljalleen kokeilemassa onko tuolla läskien sisällä vielä minkäänlaisia lihaksia.
Se minulle on vierasta, että satoja kiloja nostaa reuhkailisi lattiasta vielä tämän ikäisenä. Jo töissä käydessä vaadin vesiletkun, millä täyttää ja tyhjentää siivousvaunun 25 litran vesilaatikko.
Toinen minulle käsittämätön lihastenvahvistamislaji on nyrkkeily, mutta jokainen tehköön kuin tekee, eikä minun lie tarkoituskaan kaikkea ymmärtää. laiska-lasse kirjoitti:
Vaimoni kannustaa minua harrastuksessani. Olemme yhdessä käyneet katsomassa kaupungissamme takavuosina järjestetyt punttikisat. Batic-cupit, Suomi-Ranska maaottelu, oma seura >Laiska-Lasse, ei taida ihan osua tuo sun nikkisi ;)
Se on meillä kaikilla edessä, luopuminen milloin mistäkin. Kunnostakin. Mutta taatusti saat porskuttaa pikkasen kauemmin hyväkuntoisena kuin me maastavetämättömät.hmp.f kirjoitti:
Laiska-Lasse, ei taida ihan osua tuo sun nikkisi ;)
Se on meillä kaikilla edessä, luopuminen milloin mistäkin. Kunnostakin. Mutta taatusti saat porskuttaa pikkasen kauemmin hyväkuntoisena kuin me maastavetämättömät.Ei niin hyvää, etteikö jotain pahaakin.
Kävin vuosittain tk:ssa terveystarkastuksessa ja pienessä verenkuvassa.
Varatessani 66-vuotisena aikaa ilmoitti hoitoarvaaja, että olen käynyt siellä edellisen vuoden marraskuussa ja kaikki arvot ovat niin hyvät, ettei minua oteta vastaan.
Sen jalkeen kavin yksityislekurissa ja labrassa harkintani mukaan.
Jokunen vuosi myöhemmin, ulosteeni muututtua mustaksi, sovin ulostenäytteen viennistä terveyskeskuksen labraan ja samassa yhteydessä tehtiin tavanomaiset verikokeet ml. ikäiselleni tarpeellinen eturauhasen PSA.
Sain tulosteen josta kävi ilmi, ettei näytteessäni ollut mitään hälyttävää ja kaikki veriarvot olivat erinomaiset.
Tulosteeseen oli lisätty maininta, ETTEI TÄTÄ POTILASTA OTETA JULKISELLA PUOLELLA VERIKOKEESEEN KOLMEEN VUOTEEN. Alla oli kasin kirjoitettu paivays ja laakarin allekirjoitus. Olen sailyttanyt dokumentin naytteena ikaantyvan henkilon terveyden seurannasta ja yllapidosta.laiska-lasse kirjoitti:
Ei niin hyvää, etteikö jotain pahaakin.
Kävin vuosittain tk:ssa terveystarkastuksessa ja pienessä verenkuvassa.
Varatessani 66-vuotisena aikaa ilmoitti hoitoarvaaja, että olen käynyt siellä edellisen vuoden marraskuussa ja kaikki arvot ovat niin hyvät, ettei minua oteta vastaan.
Sen jalkeen kavin yksityislekurissa ja labrassa harkintani mukaan.
Jokunen vuosi myöhemmin, ulosteeni muututtua mustaksi, sovin ulostenäytteen viennistä terveyskeskuksen labraan ja samassa yhteydessä tehtiin tavanomaiset verikokeet ml. ikäiselleni tarpeellinen eturauhasen PSA.
Sain tulosteen josta kävi ilmi, ettei näytteessäni ollut mitään hälyttävää ja kaikki veriarvot olivat erinomaiset.
Tulosteeseen oli lisätty maininta, ETTEI TÄTÄ POTILASTA OTETA JULKISELLA PUOLELLA VERIKOKEESEEN KOLMEEN VUOTEEN. Alla oli kasin kirjoitettu paivays ja laakarin allekirjoitus. Olen sailyttanyt dokumentin naytteena ikaantyvan henkilon terveyden seurannasta ja yllapidosta.Voin ymmärtää että tuntuu kuin olisi heitteille jätetty kun tuollaista tekstiä joutuu lukemaan. Toisaalta, nyt eletään säästöaikoja. Tiesitkö että vanhusten vaipoissakin säästetään? Niitä on joissakin paikoissa tietty määrä, ja laadussakin tingitään.
Siitähän voi sitten keskustella, että voiko ennalta varautua tauteihin? Minusta tuntuu että suomalainen terveyden huolto ei toimi sillä tavalla, en tiedä edes voiko silleen toimia. Mutta onhan se vähän turhaakin tutkia tervettä ihmistä ihan varmuuden vuoksi? Kun rahaa on rajoitetusti.- tuliVainMieleeni
laiska-lasse kirjoitti:
Kaikkinensa, on hiivatin vaikeaa hyväksyä väistämätön. Ensin katosi räjähtävyys, sitten heikkeni liikkuvuus ja nyt on hupenemassa voimataso teki mitä tahansa." Pidän vuoden mittaan useamman rentoutumisjakson joiden pituus vaihtelee 6 - 1 viikkoon. Kaksi noita pitempiä, 4 lyhyempiä."
Mieti nyt uudestaan noita harrastuksiasi ja lue nittan ketju, jossa mielestäni vaimosi valittaa, että huolehdit hänestä liikaa? Kaiken vapauden annat hänelle ja hän odottaakin sinulta hieman mustasukkaisuutta?:))
Näinhän se on, että "kohi ei käy koskaan"?
- sitä.sun.tätä
Äsken tossa mietin, että lintubongaus olis varmaan henkistä ja fyysistä terveyttä edistävä harrastus, kuten myös jooga, ja katselin kansalaisopiston tarjontaa. Sitä ennen pengoin yhtä kansiota, jossa on 20-10 vuoden takaista kirjeenvaihtoa (siis oikeiden paperikirjeiden) erään ystäväni kanssa. Sieltä löytyi jos mitäkin, Pablo Nerudaa, Eino Leinoa, kuvataidetta, Jungia, ihmisen mieltä, piirustuksia, joulukortteja ym. Niinpä soitin kyseiselle ystävälle, ja juttelimme taas meidän tapaamme niitä näitä.
Niin, kyllä se luonto tuo harmoniaa :) Siinäkin ihminen ahnehtii, ja käy lopulta niskan päälle kun joutuu satoja kilsoja jotta näkee jonkun punatäpläpyrstötiitiäisen :))
Sä olit jemmannutoikean aarteen!- yx.bongaaja
Lintubongaus on kiva harrastus. Olettekos nähneet muuten vesikurmitsaa? ;-)
Kävin äsken koiran kanssa metsässä kävelyllä. Söimme mustikoita koiran kanssa. Ei tehty kovin pitkää lenkkiä näin lämpimällä. yx.bongaaja kirjoitti:
Lintubongaus on kiva harrastus. Olettekos nähneet muuten vesikurmitsaa? ;-)
Kävin äsken koiran kanssa metsässä kävelyllä. Söimme mustikoita koiran kanssa. Ei tehty kovin pitkää lenkkiä näin lämpimällä.Vesihähmikä? Koetin hakua suorittaa, ei tuntenut netti koko sanaa :)
- sfimpsh
Niistä krasseista - laihaa maata, jossa kompostoitua multaa pihan rikkakasveista ja vaahteranlehtisilppua.. kylvin siemenet keväällä penkkiin.
Alkuperäiset kasvit viimekesältä väriltään valkoinen ja vaalea persikka, siementaimien kukat eri värisävyja tummanpunaisesta kelt-valkoinen, myös raidallisia ja täplikkäitä - joissakin violetteja täpliä. Mykistyneenä luonnon ihmeitten edessä - mistä kummasta ne värikirjonsa saivat, ällistelen.Ne kuulostaakin upeilta :) Ikinä kuullutkaan moisista krasseista. Täytyypä kokeilla ensi keväänä!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1202091
- 1571984
Olen miettinyt kauan
miten reagoisin, kun näen sinut taas. Ehkä ladannut tuohon hetkeen liikaa odotuksia. Ja sitten kun lopulta olit siinä, h281956Ostiko maailma sinut minulta?
Kun et enää resonoi kuin ennen. Kun et enää ihmetellen katso ympärillesi ja pohdi mitä mäen takana on? Ymmärrän ja tue141222- 51997
- 85946
Minna Kuukka joutui jekuttamaan ovelasti TTK:n takia - Tästä oli kyse - Tunnustaa: "No joo, joo..."
Symppis Minna Kuukka! Minna on kyllä erinomainen valinta Tanssii Tähtien Kanssa -oppilaaksi - vai mitä mieltä olet? To23875- 114844
Minä tunnen sinut
Ja mitä enemmän sinua opin tuntemaan, niin sitä enemmän sinusta pidän. Aivan kaikessa näen hyvän. Upean, vahvan, täydell50811Mihin olet kadonnut kaivattuni?
Mulla on niin ikävä sua että järki lähtee😔 Pakoilit, pakoilet vieläkin ja nyt susta ei näy merkkiäkään. Tätä päivää oon33799