Uusi Ave, ratin säädöt milloin?

2.4STW

Melkein tuli tippa silmään kun istui uuden Aven kuskin jakkaralle. Miten Tojo osaa aina vaan pilata autot surkealla ergonomialla. Avessa on kuskille yhtä paljon tilaa kuin Aurisissa jossa siinäkin on huono ergonomia.

ja se automaatin vaihdekepakko. Mistä museaosta se on kaivettu. 2003 mallin Avessa oli aivan sama kepakko. Automaatti on täysin sähköisesti ohjattu joten miksi ihmeessä tarvitaan puolimetrinen rautakanki parin kytkimen kääntelyyn?

33

265

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rav4corollayarris

      Jos et itse aja Avensiksella tahi Auriksella niin mitä sitte?
      Mua se ainakaan haittaa ku en kummallakaan ajele. Jollekkin se voipi olla oikeinkin sopiva. Itse valitsen se mikä on itselle hyvä!

      • 2.4STW

        Olet kyllä oikeassa mutta kun haluaisin jättää liisarit sikseen ja ostaa oman auton välillä. Tojotan uskaltaisin ostaa omalla rahalla mutta kun autona siinä on monta puutetta. Harmi, ihan oikeasti.


      • jumbotRulaa

        Millä perusteella uskaltaisit ostaa omaksi autoksi Toyotan, 80-luvun maineellako vai onko jotain oikeaa perustetta?


    • kunnon-kanki

      Kyllä autossa pitää olla miehekäs vaihteenvalitsin eikä mitään puppelipoikien pyöritettäviä mylpyröitä. Amazonissakin oli kunnon metrinen heinähanko, johon tarttuva todellakin tiesi mikä vaihde kulloinkin meni päälle.

    • Toyota_Corolla

      Toyota Avensiksessa on paras ergonomia mitä missään autossa on. Tietysti jos ei osaa käyttää niitä säätöjä oikein on mahdollista saada huono ergonomia, muuta sen saa joka autoon. Ajettavuuskin on parasta a-luokkaa.

      • tutkittuaHutkua

        Vaatii suurta uskoa tai pitää olla Toyotamyyjä jos tuollaisia väittää, noloa.


      • paras.A.luokka

        Toyotan ergonomia on ihan kohtuuhyvällä tasolla. Enkä ymmärrä jonkun toimittajan valitusta ratin pitkittäissäädöstä. Ei muka saa tarpeeksi lähelle. Suuhunko asti se pitäisi yltää? Itse keskimittaisena ja -painoisena pidän rattia kauimmaisessa asennossa jolloin sen pyörittäminen kaupungissa on helppoa ja matka-ajossa hyvä lepuuttaa käsiä. En tajua mikä pygmi on tuo toimittaja? Istuimen koko voisi olla suurempi suomalaisia ylipainoisia läskiperseitä ajatellen.
        Meikäläiselle nykyinen koko on täysin riittävä joskin säätöjä ei koskaan ole liikaa.
        Automaatin vaihdekeppi on todella toimiva ja monipuolinen. Lisäksi ratin takana olevilla viiksillä voi laatikkoa käyttää manuaalina jos haluaa,samoin varsinaisesta vaihdekepistä. Tosin siihen ei ole mitään tarvetta. Portaaton automaatti toimii paremmin ja mielyttävämmin kuin yksikään ajamani automaatti,myös parkkipaikoilla vaikka pitäisi sentin tarkkuudella siftata. DSG:hen ei voi edes verrata,on se pahimmillaan niin hirvittävää pätkimistä että
        hermot meinaa mennä ja remppaa ja säätöä kuuluu aika paljon olevan. Itselleni en todellakaan ostaisi. Ihan muutama koeajo on riittänyt. Muilla merkeillä toimii paremmin vastaava systeemi. Saattaa se Volkkareissakin joskus alkaa toimimaan tyydyttävästi jos kehitystyö jatkuu.


      • suorinkäsinOnneen

        et siis tiedä millainen on hyvä ja oikeaoppinen ratin asento suhteessa käsivarsiin?
        Ja taas Tero alentuu vyöryttämään ja koitaa vierittää asiaa muuhun suuntaan ja automerkkiin, säälittävää yritystä.


      • 2.4STW

        Jalka ei mahdu ratin ja jarrupolkimen väliin muuten kuin pitämällä polvi sivussa melkein keskikonsolissa kiinni. Polkimien ja ratin väli vaan on yksinkertaisesti liian pieni. Miten tämä asia on säätökysymys? Tai no onhan se. Pitää säätää suunnitteluosaston osaamista.


      • vääräoppinen
        suorinkäsinOnneen kirjoitti:

        et siis tiedä millainen on hyvä ja oikeaoppinen ratin asento suhteessa käsivarsiin?
        Ja taas Tero alentuu vyöryttämään ja koitaa vierittää asiaa muuhun suuntaan ja automerkkiin, säälittävää yritystä.

        Hyvän tiedän. Mikä on oikeaoppinen ratin asento?


      • BMWkusipää

        Kyllä! Ihan Ministeritason kyytiä! xD


    • huojuva.kajakki

      Toyotissa on aina ollut markkinoiden huonoin ergonomia. Selkä tulee kipeäksi jo kauppareissulla. Hirveä itäkiikku

    • Tietääks

      Lukekaapas iivanat pikkasen autoarvosteluita oikeesta elämästä. Esim. ruotsalainen Expressen lehti on arvostanut Toyota Avensiksen parhaaksi ostokseksi hintaansa nähden jo vuosikausia. Ei uskois Volvon omassa maassa.
      Kyllähän jokainen, jolla on kokemusta autoista, eikä vain mutu tuntumaa, tietää että Toyota on yksi varmimmista ostoksista. Arvo säilyy ja se EI säily jos tuote on huono, kuten esim.Volkswagen, Audi, Skoda tänäpäivänä. Käytetyn Volkkarin myynti on vaikeaa, mutta Toyotan ei.

      • Onhan.jutut

        Ja juuri oli lehdessä tutkimus jonka mukaan suosituimmista autoista Audi A4:n arvo säilyy parhaiten.


      • 2.4STW

        Ei yhtään auta minun jalkojen sopimista Aven ratin alle vaikka kuinka ruotsalaisaviisi avea kehuisi. Niin ja Ave on muuten monelta osin varsin pätevä kapistus. Siksipä tämä ergonomia asia niin sapettaakin. Saisivatpa ergonomian ja voimalinjan kuntoon niin ei tarvitsisi ihmetellä millä autolla seuraavaksi ajelisi.


    • 233580

      Ei tullut ihan yllätyksenä että Tohjotassa on huono ergonomia. Pikemminkin kun niissä on aina ollut huono ergonomia. Tohjo ei kyllä ole varmin ostos kun ottaa huomioon massiiviset viat plus takaisinkutsut. Siis se on jokaisen jannun oma asia millä ajaa mutta minä en Tojoa huolisi kun sellaisen rääkin on tullu jo koettua eli tuskaa ajaa. Kuka haluaa ajaa autolla jonka mukavuustaso on pyöreä nolla istuma asennot huonot jne.? Ja sitä olen aina ihmetellyt miten kaikki pitää Tojoa varmimpana merkkinä vaikka se ei todellakaan sitä ole ja millä tavalla muut merkit on epävarmempia kuin Tojo?

      • näinseon

        Petteri ei vaan tajua mistään mitään, vaikka viisaammat neuvoo.


      • teron_samat_mantrat
        näinseon kirjoitti:

        Petteri ei vaan tajua mistään mitään, vaikka viisaammat neuvoo.

        Eikö tojoterttu mitään muuta keksiny? Tohjo ei ole minun mielestäni autoa nähnytkään sillä huono ajaa olematon ergonomia eikä se kestävyyskään niissä mitään huippua ole. Se on voi voi jos tuollainen lapsellinen terttu ei eri mielipiteitä siedä. Sama lapsellinen kusiaivo sinä oot joka kirjoittelet aina noita petterijuttuja asiallistenkin kritiikkien perään eli asioiden joista SINÄ et tykkää.


      • autooooilja

        Älä nyt pullaasi tukehdu. Kyllä se Toyota tehdas autoista jotain tietää, koska on vuosikausia ollut maailman suurimpien autonvalmistajien joukossa. Ei ne mitään ala-arvoista tuotetta kuluttajille lähetä.

        On noita takaisinkutsuja muillakin valmistajilla, mikä näyttää olevan nykysuuntaus, että auton ostajat tekevät avustavaa kehitystyötä.
        Asiallinenkeskustelu autoista olisi aina toivottavaa, eikö vaan?


      • myynti.sakkaa

        Ovathan nuo asiakkaatkin kaikonneet Tojolta kun mitään osa-aluetta ei saada nousemaan kilpailijoidein (Hyundai, KIA) tasolle.


      • AutoPelle

        Massiivinen turvatynytakaisinkutsu (Takaka) koskee nyt myös Volkkaria ja monia muita euromerkkejä.


      • Takatatataa
        AutoPelle kirjoitti:

        Massiivinen turvatynytakaisinkutsu (Takaka) koskee nyt myös Volkkaria ja monia muita euromerkkejä.

        Vain hyvin pieneltä osin, esim. Bemarilla amerikan malleja. Amerikan markkinoille kun kelpaa huonokin laatu.


      • Saas_nähdä
        Takatatataa kirjoitti:

        Vain hyvin pieneltä osin, esim. Bemarilla amerikan malleja. Amerikan markkinoille kun kelpaa huonokin laatu.

        Samoin Volkkarilla koskee vain Pohjois-Amerikan Tiguaneja ja niistäkin vain tämän vuoden malleja. Jos niissä todetaan samaa kuin Toyotalla ja Hondalla vuosia sitten, osoittaa se Takatan rikollista piittaamattomuutta ihmisten turvallisuudesta ja sitä etteivät japanilaiset opi läksyjään muuten kuin uhkaamalla kovemman kautta.


      • AutoPelle
        Takatatataa kirjoitti:

        Vain hyvin pieneltä osin, esim. Bemarilla amerikan malleja. Amerikan markkinoille kun kelpaa huonokin laatu.

        Takata varmaan tiesi asiasta mutta ei kertonut asiakkailleen kuten Tojolle.
        Sitävaston VW tiesi ajoneston ongelmista ja pakotti laitevalmistajan vaikenemaan kun VW halusi salata koko asian.


      • Kerro_lisää

        "Sitävaston VW tiesi ajoneston ongelmista ja pakotti laitevalmistajan vaikenemaan kun VW halusi salata koko asian."
        Mikä on se "ajoneston ongelma" josta VW tiesi, mutta pakotti laitevalmistajan vaikenemaan salatakseen koko asian? Netti ei ainakaan tunne sellaista joka olisi vaarallisuudessaan edes murto-osan Takatan sirpalepommin tai Toyotan jumittuvan kaasupolkimen luokkaa.
        https://www.google.fi/search?q=volkswagen ajoneston ongelma&oq=volkswagen ajoneston ongelma&aqs=chrome..69i57.18583j0j4&client=tablet-android-sonymobile&sourceid=chrome-mobile&espvd=1&ie=UTF-8


      • AutoPelle

      • Ei_sinne
        Takatatataa kirjoitti:

        Vain hyvin pieneltä osin, esim. Bemarilla amerikan malleja. Amerikan markkinoille kun kelpaa huonokin laatu.

        Ameriikan markkinoille kuitenkaan Vw:n konsernilaatu kelvannut kuten varmasti sinäkin pikku kullannuppu tietänet.


    • enhaluaomistaa

      Se aven rattihan on aivan helvetin kaukana. Minun välityksillä sitä saa kurkotella selkä penkistä irti. Todella ärsyttävää.
      Carina e mallissa oli sama juttu.
      Supra mkiv mallista sai ihan hyvän kun löi recaron penkit ja sparcon ratin joka tulee lähemmäs. Tuohon aveen ei voi sitä rattia oikeen vaihtaa kun on airbag.

      • kauhea.ongelma

        Olen normaalipituinen ja painoinen. Avessa pidän rattia kauimmassa asennossa ja
        istuinta aika takana. Sinun ehkä pitäisi mennä jonnekin aikuiskasvatukseen jos olet joku alle puolitoistametrinen ylipainoinen kääpiö ilman käsivarsia joka ei omaa napaansa kauemmaksi ylety. On sinulla todellinen ongelma ,voi,voi! Et varmaan ole vielä selkänojan säätöäkään löytänyt ja aivotkin taitavat olla narikassa!


    • enhaluaomistaa2

      niin ja japanilaisillehan tuo ratti on ihan hyvä ,kun ne on sellaisia 12vuotiaan lapsen kokoisia.

    • Turblojet

      Kyllähän jo 1960-luvun vaihteessa USA:ssa kokeiltiin napeilla käytettävää vaihdelaatikkoa, mutta todettiin perinteinen keppi parhaaksi. Oikean pykälän löytää ihan käsituntumalla. En kyllä ymmärrä miksi kepin pitää olla lattialla, jenkkityylinen rattivalitsin olisi näppärämpi ja keskikonsolin voisi jättää pois.

    • 30000KM_VUOSI

      Olen 186 senttiä pitkä ja täytyy tunnustaa, että Aven ratissa on säätö vain yhteen suuntaan eli kauemmaksi kuljettajasta! Minulla on pitkät jalat ja vaikka kädetkin on pitkät, niin silti ratti jää liian kauaksi.
      Silti minulla on jo neljäs Avensis, koska auto on muuten kaikin puolin laadukas ja hyvä ajettava. Nyt alla oleva uusin malli on vielä pykälää parempi kuin edellinen.

      • 2.4STW

        Kaippa tuota ergonomiapuutetta kärsisi jos ei olisi tottunut parempaan ja jos Avessa olisi muut asiat kunnossa. Jospa Aveen saisi uuden RAV4 hybriditekniikan niin kyllä kestäisin ratinsäätö ongelman.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      241
      3744
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      27
      2274
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2111
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      2005
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      92
      1685
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1391
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1291
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1287
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1227
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1218
    Aihe