Totuus alkaa paljastua

Olen miettinyt aloituksen tekoa.
60 aloitus on aikasti paljon kivien takana.
Sitä tietää niin paljon, osaa niin paljon.
Asioista ei tahdo löytyä uusia puolia.
Puolia, joita ei toinen 60 jo tietäisi ja osaisi.
Etenkin näin viisaana ei kehtaa tehdä enää typeryyksiäkään.
Ei voi olla niin, että elämä on enää näytelmää?
Vai voiko?

H.

102

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tympäsevää

      Samaa toistoa päivästä toiseen sullaki samoja kehuen ja halien keksi itsr jotain uutta.

    • kesimätön

      Kyllä voi elämä olla näytelmää täällä palstalla. Ainahan joskus sattuu niin, että joku unohtaa repliikkinsä ja sanoo jotain kökköä. Toiset sitten joko repeilevät kököstä ja jotkut jopa analysoiden pilkkaavat. Minä kuulun niihin repeilijöihin ja oikein odotan, että joku poikkeaa käsikirjoituksesta :)

    • ent.siivoojaparka

      On.
      Kun vain osaisi erottaa, elääkö keskellä draamaa vai komediaa.
      Vasta sen sitten vuosien päästä näkee selvemmin, kun katselee taaksepäin.

    • Eikö voi vain keskustella miettimättä onko joku kirjoittajista tai itse fiksu tai onko asiasta jo keskusteltu. Kun tapaan tutun livenä niin jutteleminen on spontaania, puhutaan mikä milloinkin on päällimmäisenä mielessä, miettimättä onko asiasta jo puhuttu.

      • siilimuori4

        Niin ja siinä vaiheessa kun ei enää muista mitkä on jo puhuttu sillä ei enää liene niin väliäkään :DD.


      • kesimätön

        Kyllä voi vain keskustella spontaanisti. En minäkään koskaan mieti etukäteen, että nytpä hion älynystyräni oikein teräviksi näytän josko lanttu leikkais.


    • kaikellaseon

      Voivoi. Aika on noukkia.

    • menkääjaeläkää

      Tälläkin palstalla noin kymmenen nikkiä toistaa toistojaan päivästä toiseen. Mistä uutta tulisi kun samat kirjottavat samoista asioista.

      • ent.siivoojaparka

        No älä nyt.
        Ei kaikki aina samaa ruokaa syö ja säätilakin vaihtelee päivästä toiseen.


      • kesimätön

        Minusta tämä on oikein mukava tapa elää, käydä täällä pälyilemässä, ainahan voi joku uusi harakka lehahtaa paikalle.


      • eppu2

        No mutta, siitähän sitä uutta tulee, kun pistät tulemaan.


      • siilimuori4

        Jaahas, mites näkisit oman roolisi tässä draamassa. Vai pelkkä kirjapitäjäkö liet :)?


      • har-akka2
        kesimätön kirjoitti:

        Minusta tämä on oikein mukava tapa elää, käydä täällä pälyilemässä, ainahan voi joku uusi harakka lehahtaa paikalle.

        Kyllä uudet harakat ammutaan vaikenemalla!


      • Turhayrittääkään
        har-akka2 kirjoitti:

        Kyllä uudet harakat ammutaan vaikenemalla!

        Kun vanhojakin pommitetaan joka päivä.


      • kesimätön
        har-akka2 kirjoitti:

        Kyllä uudet harakat ammutaan vaikenemalla!

        No, mä suin sulkani vaikka siipeen saisinkiin. Voidaan me "kostoksi" vähän ruikata ylilennolla ;)


    • hunkzs, hei
      Kyllä elämä on näytelmä ja varmasti jokainen - ehkä ilman tietoista valintaa - esittää useaakin roolia yhtäaikaa. Elämän näyttämön katharsiksia ovat rakastuminen seurauksineen ja draamaan loppukohtaus on hautakumpu jonka äärellä voidaan pohtia roolien vaikutuksia jälkeenjäävien näytelmiin.

    • Nytkö vasta?
      Palstalla esitetään näytelmiä joka päivä, vai voitko kieltää ettetkö viestejä kirjoittaessasi mieti miltä niiden sanoma toisten silmissä näyttää? Miten tuo jolle kirjoitan sanani ottaa ja kuinka niihin reagoi? Jos vähän lipaiset niin vastaako hellästi kiitellen ja hymyillen vai suuttuuko, kuten joskus taitaa härnäysmielessä olla tarkoituksesikin.

      Minulle totuus on paljastunut jo kauan sitten ja oikea elämä ei ole näytelmää, kohtauksia ei harjoitella etukäteen.
      Täällä eletään spontaanisti toisten kanssa jutellen, ei heidän sanomisiaan tarkoituksella pilkaten tai moittien.
      Jatka näyttelemistäsi tai ohjaajanahan taidat mieluummin täällä toimia. Suosionosoituksia ja aplodeja odottaen.

    • siilimuori4

      Hah. Eiköhän ne parhaimmat roolit tähän ikään mennessä ole jo näytelty.Ainakin pääosat.

      • ActressInALeadingRole

        En kyllä tätä allekirjoita. Joka päivä näyttelen tähän mennessä parasta rooliani - sitä ainoata: minua juuri nyt. Eikä sitä voisi kukaan muu paremmin näytellä kuin minä itse juuri nyt, juuri tämän ikäisenä.

        Nauttikaahan jokainen omista näytelmistänne, juuri tässä ja juuri nyt! :)


    • Mielikuvituksetonta

      Elämä on kyllä hemmetin huonoa näytelmää jos ei enää keksi asioista uusia puolia eikä mitään. Ja jos tietää ja osaa, niin niitä löytyy aina. Vain lukkiutunut mielen puoli voi olla esteenä.

      • siilimuori4

        Mie taas olen sitä mieltä että nyt on aika elää aidon oikeesti. Nyt saa jo olla oma viehättävä itsensä ilman mitää "rooleja" :D.


      • ent.siivoojaparka
        siilimuori4 kirjoitti:

        Mie taas olen sitä mieltä että nyt on aika elää aidon oikeesti. Nyt saa jo olla oma viehättävä itsensä ilman mitää "rooleja" :D.

        Se on sinun roolisi elää omana viehättävänä itsenäsi.
        Minulla on jotenkin vuorosanat hukassa ollut jo jonkun aikaa. Jotenkin sellainen olo, että kuiskaaja on sotkenut ne joko tahallaan tai vahingossa. Ei ne minun mielestäni pitänyt niin mennä.
        Kuiskaaja väittää, että niin ne on kirjoitettu, jonnekin. Silti sellainen olo, että ne ei ole minun vuorosanani kuitenkaan, sillä niitten vuorosanojen mukaan minun olisi jo pitänyt potkaista tyhjää järkyttävällä tavalla ja yhden vastanäyttelijöistä olla vetelemässä viimeisiään tässä vaiheessa.


      • siilimuori4
        ent.siivoojaparka kirjoitti:

        Se on sinun roolisi elää omana viehättävänä itsenäsi.
        Minulla on jotenkin vuorosanat hukassa ollut jo jonkun aikaa. Jotenkin sellainen olo, että kuiskaaja on sotkenut ne joko tahallaan tai vahingossa. Ei ne minun mielestäni pitänyt niin mennä.
        Kuiskaaja väittää, että niin ne on kirjoitettu, jonnekin. Silti sellainen olo, että ne ei ole minun vuorosanani kuitenkaan, sillä niitten vuorosanojen mukaan minun olisi jo pitänyt potkaista tyhjää järkyttävällä tavalla ja yhden vastanäyttelijöistä olla vetelemässä viimeisiään tässä vaiheessa.

        Ei se ole rooli se olen minä kaikessa vajavaisuudessaan :).

        Ootkos käynyt ennustajalla vai mistäs moiset tyhjäpotkuodotukset?


      • ent.siivoojaparka
        siilimuori4 kirjoitti:

        Ei se ole rooli se olen minä kaikessa vajavaisuudessaan :).

        Ootkos käynyt ennustajalla vai mistäs moiset tyhjäpotkuodotukset?

        En ole koskaan käynyt ennustajalla, enkä mene.
        Joko sinä olet saanut sen tähtikarttasi (mistä aikaisemmin kirjoitit), mikä kertoo oman luonteesi, menneet ja tulevat tapahtumasi ja osaat vetää roolisi sen mukaan?


      • ent.siivoojaparka kirjoitti:

        En ole koskaan käynyt ennustajalla, enkä mene.
        Joko sinä olet saanut sen tähtikarttasi (mistä aikaisemmin kirjoitit), mikä kertoo oman luonteesi, menneet ja tulevat tapahtumasi ja osaat vetää roolisi sen mukaan?

        En ole saanut aikaiseksi kysäistä sitä tarkkaa syntymä-aikaani, joten kyllä se tähtikartta on vielä tilaamatta.

        No mites sitten odotit potkaisevasi tyhjää?


      • siilimuori2 kirjoitti:

        En ole saanut aikaiseksi kysäistä sitä tarkkaa syntymä-aikaani, joten kyllä se tähtikartta on vielä tilaamatta.

        No mites sitten odotit potkaisevasi tyhjää?

        Ainii ja en kyllä kertonut vetäväni roollia sen mkaan jos sen hankin. Olisi vaan jännä lukea mitä tähtikartta kertoo, löydänkö yhtymäkohtia ja mitä mieltä itse olen.


    • Elämä on nimenomaan pelkkää tahatonta komediaa ,sellasta nyhjää tyhjästä touhua.
      Kuka sitten huuteleekin kulloisen hupipätkän aiheet ja mitä saa sanoa ja millä tavalla.
      Itte koen itteni sellaseks freelanseriksi ,otan osaa milloin huvittaa , pakko myöntää et hyviltäkin tuntuneet roolit on osoittuneet pyrhoksen voitoiksi.
      Ehkä paras osa vois olla kuiskaajana toimiminen.
      Parhaiten onnistuu silloin kun ei näyttele , mielenpainuvin roolini on ollut isän osa.

      • Tämähän on tulkintakysymys ja mitä suurimmassa määrin subjektiivinen asia silloin, kun sitä pohditaan yksilön näkökulmasta.
        Aiemman kommenttini tarkoitin yhteisön tai suuremman kokonaisuuden osana olemisen, tottakai jokainen ihminen on oma itsensä, mutta esim. opettaja on tiedon välittäjä, lääkäri päättää miten potilas hoidetaan ja näissä rooleissa on tietty toiminnan etiikka, jonka taakse voi yksilöllisyyden piilottaa, jossain määrin.


      • eppu2
        kawe kirjoitti:

        Tämähän on tulkintakysymys ja mitä suurimmassa määrin subjektiivinen asia silloin, kun sitä pohditaan yksilön näkökulmasta.
        Aiemman kommenttini tarkoitin yhteisön tai suuremman kokonaisuuden osana olemisen, tottakai jokainen ihminen on oma itsensä, mutta esim. opettaja on tiedon välittäjä, lääkäri päättää miten potilas hoidetaan ja näissä rooleissa on tietty toiminnan etiikka, jonka taakse voi yksilöllisyyden piilottaa, jossain määrin.

        Voisi ajatella, että jokaisella on ainakin ammattirooli, arkirooli, juhlarooli käytössä.
        Sitten on eri rooleja elämän tilanteiden mukaan.


      • henrjii

        aina kannattaa miettiä tarkasti, vihastuuko, vai ihastuuko


    • Olen ilahtunut aloitukseni saamasta huomiosta.
      Oikeastaan ei yhtään isompaa irviä.
      Vaikka aika lähellä kyllä näyttää olleen :)
      Enimmäkseen ajatelmia aloituksen sanomasta.
      Kiitos siitä.
      Minun aloitukseni kiinnostavat niin harvoin ketään.
      Eikä tämä ole moite.
      Oma ylpeyden-aiheeni vain :)

      Mieleeni jäi erityisesti kotikiusatun ajatus olla elämän kuiskaajana.
      Hellästi ohjailisi, ei koskaan mahtaillen mollailisi.
      Tuo on todella viisas ajatus.
      Joku näyttää ajatuksen omineenkin heti itselleen.

      Näyttelijöistä sanotaan arvosteluissa usein: "tyypillisillä maneereillaan"
      Kuitenkin noita näyttelijöitä arvostetaan ja heitä käydään katsomassa.
      Tietenkin monet pilkkaavatkin.
      Naaman-vääntelyllä voidaan hyväkin runo raiskata.
      Laulu lokaan loristaa.

      Kuten kaikki aloittajat, toivon minäkin vielä miljoonaa uutta kommenttia.
      Mutta älkää vääntäkö väkisin.
      Niinku... :)

      H.

      • hunksz

        Niinku...?
        No sano rohkeasti, vai kuuluuko käsikirjoitukseen pidätellä hetken aikaa?

        YP.


      • Ancelina kirjoitti:

        hunksz

        Niinku...?
        No sano rohkeasti, vai kuuluuko käsikirjoitukseen pidätellä hetken aikaa?

        YP.

        "Ancelina"

        Enkä kerro :)


        YH.


      • hunksz kirjoitti:

        "Ancelina"

        Enkä kerro :)


        YH.

        hunksz

        Kerrot ja heti tai kutitan linkkarilla kylkiluittesi välistä :)

        YP.


    • ...enää pelkkää näytelmää. Vai voiko?
      Ei todellakaan pelkkää näytelmää. Vuorosanoihin olen jo niin kyllästynyt.
      Pienen näytelmäni käsikirjoittajana, dramaturgina ja pääosan esittäjänä, lavastajana ja puvustajana tuntuu joskus, että kaiken olen jo nähnyt.

      Totuus on paljastunut jo aikoja sitten, uudistuminen on tosi vaikeaa, entisiin tuttuihin kaavoihin on niin helppoa piiloutua. Sitä niin helposti jämähtää ja köyttää itsensä vain siihen tuttuun ruutuunsa ja lopulta puolustaa vain jo saavutettua omaa reviiriään ja etuaan.

      Mutta elämällä on onneksi bonuksensa, jos seison rohkeana, mieli avoinna, paljaana ja uteliaana, niin kaikkea voi tapahtua, varsinkin jos annan tapahtua. Se bonus on sattuma, yllätys, odottamaton hetki. Kohtalo, jonka käsikirjoitusta en itse voi kirjoittaa. Totta, se voi olla myös sairaus, menetys, ikävä ja suru. Koskaan en tiedä, mitä elämän nurkan takana piilee, mitä ihmettä siellä on varattu huomisen varalle.

      Onni on myös se, että olen tämän näytelmän pettämättömin yleisö, kritiikki, aina myös opettaja ja oppilas.
      Kiitollisin mielin saan myös vastaanottaa kaikki hurraukset ja buuaukset.

    • Totuus ei ole paljastunut ja ei tule paljastumaankaan koska totuutta ei ole olemassakaan: me muodostamme, luomme ja sovitamme itsellemme uuden totuuden sen mukaan kuin prosessi etenee. Sinun totuutesi ei ole koskaan minun totuuteni ja jos pystyt elämään sen kanssa niin ok.
      Ainoa totuus on subjektiivinen. Paperi kestää mitä siihen kirjoitetaan, netti notkuu vääristä toiuuksista, lehdistö ja media yleensäkin ovat varsinaisia ei-totuuden (muiden totuuksien ja selvien harhaanjohdattamisien) pesiä ja yksioikoiset ihmiset uskovat asioihin koska "uutisissakin niin sanottiin" tai "iltalehdissä luki niin". On turhauttavaa puhua edes vakavista asioista jengin kanssa joka ei välitä laajentaa tietokantaansa käsittämään muiden totuuksia kuin omaansa.
      Siksi monet vetävät roolia, tekevät elämästään jotain näytelmää tajuamatta että dramaturgia on taiteen laji.

      • "Paloma.se.co"

        Minä olen tie, totuus ja elämä.
        Tai sitten sinä, ehkä Hentun-Liisa.

        Sinä varmaan muistat ajan, jolloin hirsi-seinälle viritettiin pinko-pahvi?
        Tapeteissa nähtiin tulevaisuus.
        Tiedät myös sen, jos katto vuotaa putoaa velttona pahvi.
        Voimme tästä päätellä että jos pahvi haluaa olla, kannattaa katsoa mihin nojaa.
        60 on aikasti vanhaa pahvia.
        Vai veteleekö hän hirsiä?
        Jonpi-kunpi kelpaa vielä sorville.
        Lujaksi rakenteeksi.
        Lastuiksi laineille.

        H.


    • Minä en blogaa.
      Halusin vain kertoa että nyt olisi nuori nainen äiteineen kämpässäni
      paikallaan.
      Kaksi nuorta miestä vahtaa keittön ikkunaa.
      Ihan ilmaiseksi.
      Paidat päällä tosin.
      Minä olen/olisin vain sivusta-katsojana äitin kanssa:)
      Kaunista rooli-peliä olisi.
      ns. vaihtelua arkeni osa-jakoon.
      Kaksi ikkunaa jäljellä tuleviksi viikoiksi.
      Klara, färdiga...?


      H.

      • Peese!

        ...vaihtaa keittiön...

        H.


      • ent.siivoojaparka

        Niin kamalan mielelläni näkisin miehiä töissään täälläkin. Nuorta tai vanhaa, paita päällä tai ilman, ei mitään väliä, kunhan tulisi joskus jotain valmista, että pääsisi taas elämään niinkuin kotonaan.
        Kahden kuukauden paussi, ettei tapahtunut remontin suhteen mitään. Sitten viikko sitten joku käveli yllättäin sisälle avaimellaan, kun istuin puolipukeissani aamukahvilla. Ilmoitti vain, että tulee perjantaina takaisin. Tulihan se niinkuin lupasi. Kävi katsomassa keittiön halennutta seinää ja häipyi. Muutaman tunnin päästä kävi vetäisemässä pakkelia seinään ja sanoi tulevansa seuraavalla viikolla vetämään maalia päälle.
        Tässä nyt sitten mielenkiinnolla odotellaan, millä hetkellä joku kääntää taas avainta lukossani ja tienaa tunnin palkan kahdessa minuutissa


    • Paloma.se.co

      Vanhat hirsitalot joissa pn pahviset seinät hirsien päällä ja sammaletta välissä ovat ihania. Ne hengittävät. Ne ovat koteja monille luontokappaleille hämähäkeistä hiiriin, lepakoista koppakuoriaisiin.

      • "Paloma.se.co"

        Noo... ei sinusta Lepakoksi ole.
        Ainakaan.
        Jos ei sitten J. Sillanpään sisäköksi :)

        Kauniisti kuvasit vanhan kansan ponnistukset.
        Noiden vapaasti hengittäneiden epä-Astmaatikoiden.

        H.


    • Heikunkeikku

      Olen hämmästysaalto niskas yhä uudelleen ja uudelleen, aina ja aina. Siks, että en voi käsittää, miten porukka keksiikin tehdä aloituksia. Minä oon joskus oikein silmät kiinni, otsa nyrkkiin nojaten ruvennut miettimään omaa aloitusta. Jos minäkin yllättäisisin ja vetäisin ikioman aloituksen. Ei tuu mitään. En keksi. Kertakaikkiaan en keksi. Päästä oikein kuuluu kumajuusääntä, kuin rumpu olis se.
      Mikään ei tunnu semmoselta kolahtavalta idealta.
      Sitäkin oon miettinyt, että usein aloituksessa voi olla pari köyhähköä sanaa ja luulis, että mitä tuohonkin nyt vois vastata, niin eikäku ei, oon erehtynyt ja yhtäkkiä onkin ylipitkä ketju.
      JOS tekisin NYT aloituksen, niin se olis tämmönen:
      Miltä teistä tuntuu klompsia kaks numeroa liian suuris saappaissa pitkässä heinikossa kumarassa ja yrittää kerätä mansikoita puskista, joissa ei ole ku marja sielä, marja täälä. Auringon pommittaessa niskaan. Mitä tehdä, kun hiki valuu silmiin ja nenänvartta pitkin tip tip tip ? Onko kivaa häh? (tein semmosta tänään, sisulla 10 litraa tuli). Kauheaa oli.
      Mutta ei, ei kelpais teille konkareille. Olis noloo, jos kukaan ei vastais yhtään mitään.
      Hatunnosto teille, jotka aloituksia teette. Olette kekseliäitä. Bravoooo !!

    • Heikunkeikku

      Ai jaa, jahas. Mun vastaus ei sitten kelevannu aloittajalle.
      Olishan se ollu kiva, jos olis tullu edes sitä lunta tupaan niinku yleensä.
      Tai huomautus liian pitkästä tekstirypäskästä. Saati hömpähtävästä tyylistä.
      No ei sitte. Otetaan takaasi koko vastaus.

      • "Heikunkeikku"

        Potki vaan, jos olen ainoa pedaalisi.
        Minun keittiöni on sekaisin.
        Aamulla pitäisi juoda kahvit!
        Joten en minä aina heti kerkiä.
        Muutenkin on aika-tauluni sekaisin.

        Sinulle sopisi paremmin tänlainen aloitus-juttu:
        Otsikon pitää olla lyhyt, ytimekäs, selventävä.

        "Oletteks saanu huljuttaa varpaita suolaisessa Parta-levässä"


        H.


      • äläviittituota

        Voihan nenä sua heikku kun sää kerjäät huomioo kun ei hää ole kaikille muillekkaa vastannu.


      • huomaanymut
        äläviittituota kirjoitti:

        Voihan nenä sua heikku kun sää kerjäät huomioo kun ei hää ole kaikille muillekkaa vastannu.

        Mitä mä kattelin niin ei oo alotukseen vastanneista vastannut kuin puluselle.


    • att2

      Hunksz olet paras kaikessa, du ser ja hör, kieli kirjoittaessa ei--on hyvä minulla ex suomi on lähes pois.

      Kun aika lähestyy niin sen on sama kaikilla, ehkä monella on kaikki nollaa- ei minulla yritän jotain uutta tai vanhaa parempaa---matkailu auto--vene, sitä yritän mikä paras.. mitä sanotte? Asuntovaunulla koko Eu vuosia sitten eller purjeet.

      • siltänäyttää

        Oot sä homo ??


    • mimmimum-mi

      Aloin kummastelemaan yhtä asiaa....että miksi pitää tehdä Tuntematon sotilas-elokuva uudelleen... kustannuksetkin monia miljoonia....kuka siitä saa enemmän kuin entisestä....hyvästä klassikosta irti... ja kiinnostaako sitä sen kohderyhmäksi sanottu...nuoremmat.. No se nähdään sitten 2017
      Paljastuuko siitä uusia .. totuuksia

      • "mimmimum-mi"

        Kuten R.Mollbergin versio aikoinaan, yrittää tämä uusikin rahastaa
        enemmistönhistoriallisia tunteita vääristäen.
        Muistathan?
        P.Petelius sota-elokuvassa :)
        Ehkäpä joku Robin on Kariluoto, ja Jari Sillanpää Majuri Sarastie...
        Rokka joku jostain Kirgisiasta...
        Lottana liekehtii tietysti YLE:n vero-pilhun toimittaja siitä kioski-
        ohjelmasta.
        Tulevaisuudelle emme voi mitään, ainoastaan säilyttää sen meille arvokkaimman tunteen.

        H.


      • hunksz kirjoitti:

        "mimmimum-mi"

        Kuten R.Mollbergin versio aikoinaan, yrittää tämä uusikin rahastaa
        enemmistönhistoriallisia tunteita vääristäen.
        Muistathan?
        P.Petelius sota-elokuvassa :)
        Ehkäpä joku Robin on Kariluoto, ja Jari Sillanpää Majuri Sarastie...
        Rokka joku jostain Kirgisiasta...
        Lottana liekehtii tietysti YLE:n vero-pilhun toimittaja siitä kioski-
        ohjelmasta.
        Tulevaisuudelle emme voi mitään, ainoastaan säilyttää sen meille arvokkaimman tunteen.

        H.

        levittäkää tossa yhessä kohtaa...
        tulkku!

        H.


      • mimmimum-mi
        hunksz kirjoitti:

        levittäkää tossa yhessä kohtaa...
        tulkku!

        H.

        Alkoi mielikuvitus laukata... (laukkaamaan) tuosta näyttelijä valinnoistasi...ja hymyilyttämään.... Ylehän on jo siinä pelissä mukana.


      • mimmimum-mi kirjoitti:

        Alkoi mielikuvitus laukata... (laukkaamaan) tuosta näyttelijä valinnoistasi...ja hymyilyttämään.... Ylehän on jo siinä pelissä mukana.

        "mimmimum-mi"

        Laukata on oikein.
        Kuten tykätä tai rakastaa.
        Halia tai hemmotella.

        Näin ei olisi ihan oikein:
        Kylmää sua lähtisin haliin laukkaamallakin...

        Minä pystyisin helposti näyttelemään pikkuista.
        Vaan en usko että sinä voisit enää olla pikku-Lotta?
        On tää niin kauheeta, kun joissain kommenteissa joutuu näytteleen.

        H.


      • entajuu
        hunksz kirjoitti:

        "mimmimum-mi"

        Laukata on oikein.
        Kuten tykätä tai rakastaa.
        Halia tai hemmotella.

        Näin ei olisi ihan oikein:
        Kylmää sua lähtisin haliin laukkaamallakin...

        Minä pystyisin helposti näyttelemään pikkuista.
        Vaan en usko että sinä voisit enää olla pikku-Lotta?
        On tää niin kauheeta, kun joissain kommenteissa joutuu näytteleen.

        H.

        Miks sun pitää näytellä ??


      • entajuu kirjoitti:

        Miks sun pitää näytellä ??

        "entajuu"

        Nokun uusi elo-kuva on tekeillä.
        Opportunity knocks tai sillee :)

        H,


      • hunksz kirjoitti:

        "entajuu"

        Nokun uusi elo-kuva on tekeillä.
        Opportunity knocks tai sillee :)

        H,

        Mihinkäs rooliin patruuna harjoittelee? Mannerheimin vai sotahevosen?


    • Ei ole tarvetta näytellä. Ei mua haittaa olla typerä. Tai tunteellinen. Tai että asioista on puhuttu jo sata kertaa, ja sama kommenttikin tullut tuhat kertaa. Sellaiset yleensä haittaa jotakuta muuta.

      • Omanaitsenävaan

        Juu, näin juuri. Mutta kai sekin voi olla harrastus, että uskottelee itselleen olevansa jotenkin oikeutettu ohjailemaan muiden kirjoittelua ja ehkäpä jopa ajattelua... :)


      • Eihän ole kyse näyttelemisestä, kuin teatterissa, vaan esim. opiskelun jälkeen menet töihin ja asetut työminänä tehtävän mukaiseen asemaan - rooliin ja kun työpäivä on ohi voit keskittyä ihan muuhun. Tässähän voi tietysti pohtia aihetta muun kuin roolin nimikkeellä, ehkä ihminen voi antaa itsestään paljon osaamista, voimavaroja ympärilleen ihan omana itsenään, koska jokaisella se oma paikka vastuineen täällä on, .................


      • ent.siivoojaparka

        No nuo oli sinun vuorosanasi tässä kohtaa elämän suuressa näytelmässä. Hyvin ne veditkin.


      • ent.siivoojaparka kirjoitti:

        No nuo oli sinun vuorosanasi tässä kohtaa elämän suuressa näytelmässä. Hyvin ne veditkin.

        Eikö näytelmässä ole ennalta kirjoitettu loppu? Ja vuorosanatkin joku muu on kirjoittanut sulle?
        Ellei tää ole yhtä suurta improvisaatiota. Sekin kuulostaa niin väkisin tehdyltä. Ei mua ole väkisin tehty.


    • Viatonsivullinen

      On näytelmää ja ei ole. Käsikirjoitus pitäisi olla, ollakseen näytelmä.
      Toisaalta itselle, elämä on paras näytelmä, kaikkein jännittävin, pelottava,
      positiivisten tunteiden koko skaala. Olet järisyttävän hyvä omassa roolissasi, olemalla aina vain sinä, aito itsesi. Häpeilemättä! Olet kiinnostavin. Ansaitset ehdottomasti ikioman Oskarin tai Venlan.

      • bonjaatkos

        Jos esittää roolia ei ole oma aito itsensä vaan roolihenkilö


    • hiihaahuuhaahoo
    • Olen ilahtuneena seurannut, kuinka rooleja on alettu kehitellä.
      Tämän aloitukseni jälkeen.
      Oikeastaan uusia puolia ei ole edelleenkään ilmennyt.
      Selittelyt vanhoista puolista ovat kyllä muuttaneet muotoaan.
      Osittain jopa epä-toivoisesti.
      Olen ollut tunnistavinani nuoremmankin ikä-polven palstallamme väsähtäneen
      jotenkin.
      Noh, he ovat varmaankin niitä luusereita.
      Vai miten ne nuoret nyt sanovat :)

      Hyvä on kuitenkin että sanat eivät lopu.
      Niinhän se vanha vitsi kertoo asiasta.

      yst.
      Kuten aina.

      H.

      • sinäsinäainavain

        Oot ihan oikeesti luulosairas nettihullu.


      • hunksz

        Kun nyt hetkeksi pihakeinuun vaahteran varjoon hellettä pakoon istahdin, niin kerrohan mitä roolia esim. minun oletat täällä kehittelevän tai esittävän?
        Kuulunko luusereihin ja jos, niin miksi?
        Kun noin ylimalkaisesti tuon näkemyksesi heitit. Mihin sen perustat ja syy siihen?
        Onko tärkeää mietiskellä ja luulotella moisia? Eikö pelkkä keskustelu riitä, aiheesta kuin aiheesta?

        YP.


      • sinäsinäainavain kirjoitti:

        Oot ihan oikeesti luulosairas nettihullu.

        "sinäsinäainavain"

        Vanha vitsi kertoo että ei hullu voi tietää olevansa olevinaan.
        Vain viisas voi.

        H.


      • Ancelina kirjoitti:

        hunksz

        Kun nyt hetkeksi pihakeinuun vaahteran varjoon hellettä pakoon istahdin, niin kerrohan mitä roolia esim. minun oletat täällä kehittelevän tai esittävän?
        Kuulunko luusereihin ja jos, niin miksi?
        Kun noin ylimalkaisesti tuon näkemyksesi heitit. Mihin sen perustat ja syy siihen?
        Onko tärkeää mietiskellä ja luulotella moisia? Eikö pelkkä keskustelu riitä, aiheesta kuin aiheesta?

        YP.

        "Ancelina"

        Jos, sinäkin palstalla jotain roolia vedät.
        En osaa sinustakaan edes kuvitella muuta, kuin että se on tarkoituksesi.
        En siitä kuitenkaan pahoillani ole.

        "Sitä tietää niin paljon, osaa niin paljon."
        Uskoisin sinun ymmärtävän tuon lauseeni.
        Näin monen vuoden jälkeen.

        Suin surminkaan en ala henkilöittämään ajatuksiani.
        Koska kyse ei ole syvästä rakkaudesta.
        Hellästä lemmestä vain.

        Palstalla ei keskustelu riitä koskaan.
        Palstalla jokainen ajatus on jollekin punainen vaate.
        Tuota...lutunen...
        Lukisitko kommenttisi tunteillen?
        Mielessäsi väritellen.
        Epä-puolueellisesti :)

        Gentle touch

        YH.


      • hunksz kirjoitti:

        "Ancelina"

        Jos, sinäkin palstalla jotain roolia vedät.
        En osaa sinustakaan edes kuvitella muuta, kuin että se on tarkoituksesi.
        En siitä kuitenkaan pahoillani ole.

        "Sitä tietää niin paljon, osaa niin paljon."
        Uskoisin sinun ymmärtävän tuon lauseeni.
        Näin monen vuoden jälkeen.

        Suin surminkaan en ala henkilöittämään ajatuksiani.
        Koska kyse ei ole syvästä rakkaudesta.
        Hellästä lemmestä vain.

        Palstalla ei keskustelu riitä koskaan.
        Palstalla jokainen ajatus on jollekin punainen vaate.
        Tuota...lutunen...
        Lukisitko kommenttisi tunteillen?
        Mielessäsi väritellen.
        Epä-puolueellisesti :)

        Gentle touch

        YH.

        hunksz

        Minulla ei ole tarvetta eikä syytä vetää minkäänlaista roolia, eikä näytellä yhtikäs mitään.
        Ei millään tarkoituksella.
        Sinulla ja minulla on hyvin erilainen suhtautumistapa palstaan ja kirjoittajiin. Minä en epäile jokaista jostakin vilungista, etkä sinäkään kai ihan kaikkia.
        Et taida sittenkään tuntea minua tarpeeksi hyvin, edes näin monen vuoden jälkeen.
        Epäluuloisuutesi on niin syvään juurtunut.
        Sanojaan joutuu varomaan, eikä sekään aina pelasta, sillä usein löytyy joku joka niistä vinoilemisen aihetta etsii ja sen ilmi tuo.

        No minäpä yritän lukea tunteella, ihan sinun mieliksesi ja myös puolueettomasti.

        YP.


      • Ancelina kirjoitti:

        hunksz

        Minulla ei ole tarvetta eikä syytä vetää minkäänlaista roolia, eikä näytellä yhtikäs mitään.
        Ei millään tarkoituksella.
        Sinulla ja minulla on hyvin erilainen suhtautumistapa palstaan ja kirjoittajiin. Minä en epäile jokaista jostakin vilungista, etkä sinäkään kai ihan kaikkia.
        Et taida sittenkään tuntea minua tarpeeksi hyvin, edes näin monen vuoden jälkeen.
        Epäluuloisuutesi on niin syvään juurtunut.
        Sanojaan joutuu varomaan, eikä sekään aina pelasta, sillä usein löytyy joku joka niistä vinoilemisen aihetta etsii ja sen ilmi tuo.

        No minäpä yritän lukea tunteella, ihan sinun mieliksesi ja myös puolueettomasti.

        YP.

        "Ancelina"

        Eipä ole minullakaan koskaan ollut tarvetta alkaa roolia vetää.
        Ei livessä, ei palstalla.
        Minä kyllä jokaista epäilen aina jostain.

        Otan kuitenkin oikeudekseni värittää kirjoja.
        Nykyään näyttää olevan moderniakin.
        Keneltä lie ovat uutisissa tiedon saaneet :)
        Mummoille rajoja luoneet.

        Mitäpä minä sanojani varoisin:

        "On Ansku kuin aaltojen aarre
        pieni virekin lammen laine.

        Joka helke on häneltä käsky sielun
        mulle kuvana rakkauden nielun"

        Saattaa olla että näin äkkisiltään, tunne-ryöpyssä vähän runo-suoneni ontuu.

        YH.


      • hunksz kirjoitti:

        "Ancelina"

        Eipä ole minullakaan koskaan ollut tarvetta alkaa roolia vetää.
        Ei livessä, ei palstalla.
        Minä kyllä jokaista epäilen aina jostain.

        Otan kuitenkin oikeudekseni värittää kirjoja.
        Nykyään näyttää olevan moderniakin.
        Keneltä lie ovat uutisissa tiedon saaneet :)
        Mummoille rajoja luoneet.

        Mitäpä minä sanojani varoisin:

        "On Ansku kuin aaltojen aarre
        pieni virekin lammen laine.

        Joka helke on häneltä käsky sielun
        mulle kuvana rakkauden nielun"

        Saattaa olla että näin äkkisiltään, tunne-ryöpyssä vähän runo-suoneni ontuu.

        YH.

        hunksz

        Anskullakin on aikuisten värityskirja, tyttärellä meinaan.
        Ei vedetä rooleja, ollaan sitä mitä ollaan, sinä naisten lemmikki ja minä maalaismummo.
        Sanojen varomisella tarkoitin ettei omasta elämästään passaa liikoja avautua.
        Eräs ystävä toi minulle äsken reilun kilon verran Kivijärven muikkuja, aaltojen aarteita :), ne putsasin ja voissa paistan.
        Ilman ystäviä ei elämä olisi lainkaan näin mukavaa.
        Eikä heidän kanssaan koskaan tarvitse näytellä ja rooleja vetää.

        Jos johonkin voi luottaa
        niin ystävän sanoihin
        ja tekoihin, tuntee miten tuntee
        niin ei koskaan väärin, kun rakasta ystävää halaa, sen lämpö aina mieleen palaa.

        YP.


      • Ancelina kirjoitti:

        hunksz

        Anskullakin on aikuisten värityskirja, tyttärellä meinaan.
        Ei vedetä rooleja, ollaan sitä mitä ollaan, sinä naisten lemmikki ja minä maalaismummo.
        Sanojen varomisella tarkoitin ettei omasta elämästään passaa liikoja avautua.
        Eräs ystävä toi minulle äsken reilun kilon verran Kivijärven muikkuja, aaltojen aarteita :), ne putsasin ja voissa paistan.
        Ilman ystäviä ei elämä olisi lainkaan näin mukavaa.
        Eikä heidän kanssaan koskaan tarvitse näytellä ja rooleja vetää.

        Jos johonkin voi luottaa
        niin ystävän sanoihin
        ja tekoihin, tuntee miten tuntee
        niin ei koskaan väärin, kun rakasta ystävää halaa, sen lämpö aina mieleen palaa.

        YP.

        "Ancelina"

        Katselkaamme siis muitakin kurttu-naamoja.
        Pää-roolikin varmaan venähdyksissään.

        YH.


      • Vali-tettavaa
        Ancelina kirjoitti:

        hunksz

        Minulla ei ole tarvetta eikä syytä vetää minkäänlaista roolia, eikä näytellä yhtikäs mitään.
        Ei millään tarkoituksella.
        Sinulla ja minulla on hyvin erilainen suhtautumistapa palstaan ja kirjoittajiin. Minä en epäile jokaista jostakin vilungista, etkä sinäkään kai ihan kaikkia.
        Et taida sittenkään tuntea minua tarpeeksi hyvin, edes näin monen vuoden jälkeen.
        Epäluuloisuutesi on niin syvään juurtunut.
        Sanojaan joutuu varomaan, eikä sekään aina pelasta, sillä usein löytyy joku joka niistä vinoilemisen aihetta etsii ja sen ilmi tuo.

        No minäpä yritän lukea tunteella, ihan sinun mieliksesi ja myös puolueettomasti.

        YP.

        Sinun roolisi on olla hunksin räkyttävä, mustasukkainen vahtikoira.


      • Vali-tettavaa kirjoitti:

        Sinun roolisi on olla hunksin räkyttävä, mustasukkainen vahtikoira.

        Kukas se siellä nyt taas on noin mustasukkainen räkyttäjä.


      • hunksz kirjoitti:

        "Ancelina"

        Katselkaamme siis muitakin kurttu-naamoja.
        Pää-roolikin varmaan venähdyksissään.

        YH.

        hunksz

        Mitäs mie sanoin, aina tulee joku perääni räkyttämään :)

        Halit sulle ystikselle

        YP.


      • Ancelina kirjoitti:

        hunksz

        Mitäs mie sanoin, aina tulee joku perääni räkyttämään :)

        Halit sulle ystikselle

        YP.

        "Ancelina"

        Pidä hauskaa.

        Jospa kuitenkin sinun olisi pitänyt pitäytyä siilin muoreissa :)
        Minun sijastani.
        Minähän olen Laktoosi Siileille.

        YH.


      • hunksz kirjoitti:

        "Ancelina"

        Pidä hauskaa.

        Jospa kuitenkin sinun olisi pitänyt pitäytyä siilin muoreissa :)
        Minun sijastani.
        Minähän olen Laktoosi Siileille.

        YH.

        hunksz

        Aina hauskaa olla pittää..
        Niin tai sinun pitäisi pitäytyä muissa muoreissa :)
        Jospa mie nyt paistaa rätkäyttäisin ne muikut, otin oikein valokuvankin niistä,
        ihan että voin jollekulle ystävälle näyttää mitä mie sain.

        Minulla on vaan keliakia, ei laktoosivaivaa.

        YP.


      • hunksz kirjoitti:

        "Ancelina"

        Pidä hauskaa.

        Jospa kuitenkin sinun olisi pitänyt pitäytyä siilin muoreissa :)
        Minun sijastani.
        Minähän olen Laktoosi Siileille.

        YH.

        Ei lennä ripaska sinusta eikä vatsanväänteitä aiheudu. Tosin en ole maistanutkaan.


    • itsekään

      Ihan hyvältä maistui kolme kalapuikkoa LouisianaBBQkastikkeeen kanssa
      - ihan itse paistettuja - kurkkuviipaleen kera - varjossa ehkä viihtyisämpää kuin auringonpaahteessa.
      Omasta elämästä - keneltä se on pois jos "liikaa avautuu" - tänään luonto on kauneimmillaan, huomiistaei tiedä, eilinen mennyttä - jos elämänpituista matkana miettisi, mielenmaisemiin mahtuu monenmoista
      - vaikka tajuntaan mahtuis kaikilla meillä on unelmia-teemaa tai kaikkien unelmien särkymistä - elämäähän sekin. Ei ehken semmoista kuin halusi itselleen ja läheisilleen - olla kuin oman onnensa seppä. Pulmana siinäkin vois olla ettei syntynyt takojaksi tai tahkonpyörittäjäksi ja aika jo mummuista ohi ajoi.
      Onko elämänonnella ja totuudella mitään tekemistä toistensa kanssa - mun mielestä ihminen ei omista koskaan toisia ihmisiä - ei edes räkyttäjäksi mainittuna tai tehtynä. Osaamatta koirien kieltä.

    • Olen ilahtuneena seurannut, kuinka rooleja on alettu ajatella vakavammin.
      Niitä ei enää paljoa kehitellä turhuuksiin.
      Ninku ralli-kuskiksikaan.
      Tuntuu kuin tosissaan alkaisivat olla muutkin kuin nuoret entiset.
      Onneksi ihan vanhat eivät karanneet hekään.
      Nousi mieleeni hauska mieli-kuva.
      Lauma sisaruksia pimeässä torpassa Aapisen kimpussa.
      Hooo...uuu...ännnnää...köööö...tsötsöt...
      Vain yhdellä on keppi :)

      Kommentissani on jotain hauskaa.
      Kuka keksii ensin piilo-merkityksen?

      Perjantaissa on oma hohtonsa.

      H.

      • Esitanssija

        Epätoivoista oman ketjun pitkittämistä hoo...uuu....ännnnää...kööö...tsötsöt..
        Opetteletko...sinä....pistekirjoitusta????


      • pulu.uis

        Mitä piilomerkitystä tossa olis, opettaja karttakepin kans ohjaa tyhmii opin tielle.


    • perjantaipullo

      Totuus sinusta on paljastunu vuosia sitte ja sama plörinä jatkuu päivästä päivään.

    • kesivielellä

      Minä kävin huuhtelemassa meressä työläisnaisen roolin nahastani. Äsken nakkasin juurekset ja palan lohta uuniin. Nyt sitten olen tässä sohvaperunan roolissani odotellen sapuskan valmistumista.
      Viikon päästä vasta lapsenlapsen kanssa aakkosia rallatellaan, aloitetaan aasta... ööhön asti, kaikki nämä tarvitaan lukemaan kun opitaan.

    • No tietehi niin että yksi sisaruksista on poika.

      • ent.siivoojaparka

        Siinähän on kysymys hunkszin valveunesta päästä ainoana miehenä pimeään komeroon kaikkien palstan naisten kanssa, missä ensimmäinen hänen kiinnisaamansa huutaa kimeällä äänellä hoooo, toinen uuuuuu ...
        Tuosta komerosta tuli mieleen jonkun onnettoman häät Suomessa. Siellä kesken jatkojuhlien alettiin huutamaan: kaikki komeroihin, äkkiä! Hitaimpia tyrkittiin komeroihin, eikä siinä katsottu kuka kenen kanssa samaan. Siellä sitten mietti, että onko tämä joku suomalainen perinnetapa vai mikä höyhäytys ja mitä siellä pitäisi tehdä.
        Selitettiin meille sitten, kun päästettiin ulos sieltä, että kysymyksessä oli automaattilarmi, mikä olisi mennyt päälle koht siltään, jos huoneistossa olisi näkynyt liikettä.


      • ent.siivoojaparka kirjoitti:

        Siinähän on kysymys hunkszin valveunesta päästä ainoana miehenä pimeään komeroon kaikkien palstan naisten kanssa, missä ensimmäinen hänen kiinnisaamansa huutaa kimeällä äänellä hoooo, toinen uuuuuu ...
        Tuosta komerosta tuli mieleen jonkun onnettoman häät Suomessa. Siellä kesken jatkojuhlien alettiin huutamaan: kaikki komeroihin, äkkiä! Hitaimpia tyrkittiin komeroihin, eikä siinä katsottu kuka kenen kanssa samaan. Siellä sitten mietti, että onko tämä joku suomalainen perinnetapa vai mikä höyhäytys ja mitä siellä pitäisi tehdä.
        Selitettiin meille sitten, kun päästettiin ulos sieltä, että kysymyksessä oli automaattilarmi, mikä olisi mennyt päälle koht siltään, jos huoneistossa olisi näkynyt liikettä.

        Aijjaa. Semmonen uni.
        Melekonen lukaali vissiin kun automaattihälytykset?


      • ent.siivoojaparka
        siilimuori2 kirjoitti:

        Aijjaa. Semmonen uni.
        Melekonen lukaali vissiin kun automaattihälytykset?

        Nyt kun olen miettinyt, niin kysymyksessä olikin hautajaiset, sisareni miehen, missä meidät sinne komeroihin tungettiin. Muistin vain, että jotenkin surullinen sointu niissä juhlissa oli. Siksi tuli ekana mieleen häät.
        Se oli semmonen keskikokoinen vuokrattu juhlasali. Jonkun sen huoneistosta vastuussa olevan oli pitänyt räplätä ne hälyytykset niin, ettei ne sinä iltana ala toimimaan automaattisesti johonkin tiettyyn kellonaikaan niinkuin tavallisesti. Hän muisti sen vasta viime tipalla. Leskikin työntyi komerosta ulos posket punaisena miesvainajansa veljen kanssa.


      • ent.siivoojaparka kirjoitti:

        Nyt kun olen miettinyt, niin kysymyksessä olikin hautajaiset, sisareni miehen, missä meidät sinne komeroihin tungettiin. Muistin vain, että jotenkin surullinen sointu niissä juhlissa oli. Siksi tuli ekana mieleen häät.
        Se oli semmonen keskikokoinen vuokrattu juhlasali. Jonkun sen huoneistosta vastuussa olevan oli pitänyt räplätä ne hälyytykset niin, ettei ne sinä iltana ala toimimaan automaattisesti johonkin tiettyyn kellonaikaan niinkuin tavallisesti. Hän muisti sen vasta viime tipalla. Leskikin työntyi komerosta ulos posket punaisena miesvainajansa veljen kanssa.

        Ai onkos teillä päin tapana häissä olla surullinen sointi?
        Minä olin kerran yhdessä illanvietossa, joka pidettiin suuressa kodassa. Just oltiin siellä grillailtu ja syöty ja joku keksi alkaa kertomaan kummitusjuttuja. Juuri kun juttu oli kohokohdassaan, kodasta sammuivat valot. Että me säikähdettiin, kun ei tiedetty etukäteen että siellä oli myös kodassa automaattikatkaiu valoissa. Ne oli ohjelmoitu sammumaan iltkymmeneksi. Me oltiin aivan varmoja et nyt siellä joku peto odottaa ulkopuolella tai on pyrkimssä sisään pahoin aikein , huh huh.


      • "siilimuori2"

        Siinä on köö....
        Biljardikeppi hih....
        Voi että! on hauska, eikö olekin ?

        H.


      • ent.siivoojaparka
        siilimuori2 kirjoitti:

        Ai onkos teillä päin tapana häissä olla surullinen sointi?
        Minä olin kerran yhdessä illanvietossa, joka pidettiin suuressa kodassa. Just oltiin siellä grillailtu ja syöty ja joku keksi alkaa kertomaan kummitusjuttuja. Juuri kun juttu oli kohokohdassaan, kodasta sammuivat valot. Että me säikähdettiin, kun ei tiedetty etukäteen että siellä oli myös kodassa automaattikatkaiu valoissa. Ne oli ohjelmoitu sammumaan iltkymmeneksi. Me oltiin aivan varmoja et nyt siellä joku peto odottaa ulkopuolella tai on pyrkimssä sisään pahoin aikein , huh huh.

        En niin kovin moniin häihin ole osallistunut, mutta aina niissä on itketty. Suvun traditio näkyy siirtyvän sukupolvesta toiseen. Likka oli morsiusneitona ystävättärensä häissä viikko sitten ja häneltä tuli tekstari: "Mahtavat ja tosi kauniit häät:) Mä uskalsin pitää puheenkin, joka sai sulhasen itkemään."


      • hunksz kirjoitti:

        "siilimuori2"

        Siinä on köö....
        Biljardikeppi hih....
        Voi että! on hauska, eikö olekin ?

        H.

        Otin ainoastaan logiikkana, en nähnyt humoristista osuutta, mutta jos se sellaiseksi oli tarkoitettu niin ymmärrän sinun yskäsi. Moni mies mielellään aina viittaa keppeihinsä.Minä kiinnitin huomion vain piilomerkitykseen ja se oli tässä kohden keppi munmielestä.


    • att2

      Elämä on näytelmää eri osissa ex maitten välillä.

      Onko täällä suomilesket paljon esillä---hyvä on olla karvakäsien hyväilyssä kun veron maksajat maksaa ei muut.

      Suomi on veroparatiisi vain apivat maksavat veroa!!!!!

      Tämä 100% totta.

    • KerrokerroHunkzvotti

      No sä olet pyllistäjä ja odottelet, mitä? Pyllyyn panijaa tieteskin....
      Mitä tai mikä sinne pyllyyn sitten pitäis panna?

    • de-meter

      Olen ankarasti miettinyt hunksin kysymystä: näytelmää vai ei ja jätän kysymyksen auki. Jos näytelmässä olen ollut, kuka teki käsikirjoituksen ?
      En minä ainakaan...) Jotakin pientä osaa olen ehkä yrittänyt ohjata ja toteuttaa, mutta kun siitä ei oikein ole mitään tullut, olen jättäytynyt automaattiohjaukseen ja samanlaisen "täyden vastuun" olen kantanut kuin ammattipolitiikotkin...))

      Tuo rooliasia on kyllä minua kiinnostanut. Olen joskus ollut ankarasti niitä vastaan. Lapsellisena ihmisenä, olen arvostanut "aitoutta" - kunnes tulin samaan kuin siivooja. "Aitous" voi olla rooli sekin. Spontaanius, kontrolloimaton oleminen voi kai sitten olla "aitoa" ja "rehellistä", mutta onko se tavoittelemisen väärti ? Eikä "oma itsensä" vitsi/pidä kaikille olla, kaikkialla ja kaiken aikaa ?

      Jossakin koulutuksessa tarkkasilmäinen kouluttaja painotti minulle tavoitteen asettamisen tärkeyttä. Näki kai, että sooloilija "hetken haasteeseen vastaaja" sotkee pasmat ja pakan perusteellisesti. Niin, että kyllä minä tänä päivänä ymmärrän roolien merkityksen ja tarpeellisuuden ja kai sitä sitten siihen päätyy, että näyttelijöitä ollaan niin kauan kuin siirrytään katsomon puolelle...
      MOT, vai ?

      • "de-meter"

        Kysymykseni ydin oli lyhyt.
        Mitä tehdä, kun tajuaa saavuttaneensa rajan, jolloin muuttuminen on turhaa.

        Pitkästä aikaa aloituksessa(nikin) herkullinen rönsyily pysyi asiassa.
        Kopioivat minulta itselleen roolituksiakin :)

        "Rakenna mieluummin terassi, kuin katteettomia unelmia."

        H.


      • de-meter
        hunksz kirjoitti:

        "de-meter"

        Kysymykseni ydin oli lyhyt.
        Mitä tehdä, kun tajuaa saavuttaneensa rajan, jolloin muuttuminen on turhaa.

        Pitkästä aikaa aloituksessa(nikin) herkullinen rönsyily pysyi asiassa.
        Kopioivat minulta itselleen roolituksiakin :)

        "Rakenna mieluummin terassi, kuin katteettomia unelmia."

        H.

        Olisit heti sanonut, mikä se ydin oli, hunksi ? Ei sitten muuta kuin tänne katsomoon. Täällä on tyhjiä paikkoja..))
        Ja onnittelut sinulle varhaisesta kypsymisestä. "Aika on rakentaa ja aika purkaa/
        aika etsiä ja aika kadottaa/
        Aika säilyttää ja aika viskata pois/
        Aika puhua ja olla vaiti" (Saarnaaja - vähän muunnellussa järjestyksessä)...

        Nuoresta sydämestä ei Saarnaajakaan vaadi luopumaan..))


      • de-meter kirjoitti:

        Olisit heti sanonut, mikä se ydin oli, hunksi ? Ei sitten muuta kuin tänne katsomoon. Täällä on tyhjiä paikkoja..))
        Ja onnittelut sinulle varhaisesta kypsymisestä. "Aika on rakentaa ja aika purkaa/
        aika etsiä ja aika kadottaa/
        Aika säilyttää ja aika viskata pois/
        Aika puhua ja olla vaiti" (Saarnaaja - vähän muunnellussa järjestyksessä)...

        Nuoresta sydämestä ei Saarnaajakaan vaadi luopumaan..))

        "de-meter"

        Jaa jotenkin mulle, kaikki, nyt, heti...
        Saathan sinä ilmankin minulta henkisiä osinkoja.

        "Älä istahda tyhjälle ihminen mainen
        jos ei viereesi istahda samanlainen"

        - Jesse

        Haamu-copyright HUNKSZ

        Olkoon tuo nuorelle sydämelle myös :)

        H.


    • Voi himskuta rallaa, tämä ei kuulu lainkaan tänne, olisi ehkä ollut tuonne, mitä teet viikonloppuna, mutta se meni niin viriiliksi hommaksi meikäläiselle... niin menköön.
      Tänne on turvallista kirjoittaa, hännänhuipuksi, unohduksiin, tekee näin tärkeimmän tehtävänsä, on vain tämän aamun muutaman minuutin kirjoitusharjoitukseni. Aina voi asiansa vääntää johonkin aloitukseen....olen miettinyt aloituksen tekoa, todellisuudessa silloin kyllä näyttelisin, aloitusta en osaa ja varsinkin aloituksen hoito on jotenkin liian vaativaa...
      Mutta mitä teen viikonloppuna.. maalaan aitaa, maalaan huuleni ja piipahdan rompetorilla ja sitten jatkan jo aloittamaani urakkaa.

      Viime aikoina olen tehnyt omaa soittolistaani, siis soittolistaa ihan omasta elämästäni. Se on varsin hauskaa puuhaa ja liikuttavaa, itkettävää ja huvittavaa.
      Siinä pyörähtää lapsuuden kehtolaulut, peiponpesät ja kouluaikani liikennelaulut ja monet muut. Kiireisten työvuosien aikaiset rallatukset on helppo valita ja niiden vuosien kulku musiikin mukana on ollut kevyttä. Mutta elämän monenlaiset menetykset musiikissa itkettävät. Tässä puuhassa kyyneleet lohduttavat. Isäni sota ja haavoittuminen ei ollut mikään sankaritarina, mutta sekin alkoi soida ja toi mieleeni musiikin, joka silloin lohdutti ja lohduttaa yhä.
      Youtube on kyllä mainio väline tämmöisen soittolistan tekemiseen. Meillä jokaisella olisi varmasti aivan erilainen lista. Soittolistan ja kappalevalinnan perusteilla voi kertailla omaa elämänhistoriaansa, joskus sen vaikeita ja murheellisia asioita on helppo näin lähestyä. Tuntea näin musiikin keinoin oma historiansa on rakentavaa. Sitä jotenkin ymmärtää paremmin itseään ja sitä miksi juuri joku musiikkikappale tuo surun tai ilon tai vie suorastaan huikeisiin tuntemuksiin.
      Suosittelen, soittolistan tekemistä ja jos sen vielä esittelee jälkipolvillensa voi saada mielenkiintoisia kommentteja.

    • Vertauskuvallista

      Miksi noinkin monet ymmärtävät väärin elämän vertaamisen näytelmään? Sillähän ei todellakaan tarkoiteta että näyttelisi ja eläisi jotain muuta kuin omaa elämäänsä. Se on vertauskuvallinen ilmaisu, jolla tarkoitetaan kaiketi lähinnä sitä, että oma elämä voi olla kuin joko huonoa tai hyvää teatteria, ja suurin vaikutin siihen olet sinä itse, oman elämäsi pääosan esittäjä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      295
      6902
    2. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      56
      2128
    3. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      33
      1571
    4. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      25
      1371
    5. IS Viikonloppu 29.-30.6.2024

      Melko hyvä 3- -tasoiseksi merkitty Kovis Jari Keräseltä. Pääkuvan merkitys on varsin vähäinen rajoittuen alakulman aukio
      Sanaristikot
      71
      1117
    6. Kysymystä pukkaa

      Mitä aiot tehdä kun näet hänet seuraavan kerran? Vai oletko kuin ei mitään....
      Ikävä
      105
      1073
    7. Kuolemanraja kokemukset ovat kulttuurisidonnaisia.

      Kuolemanraja kokemukset ovat kulttuurisidonnaisia. Kristilliset ääriainekset pelottelevat ihmisiä edelleen IKUISELLA hel
      Hindulaisuus
      329
      979
    8. Suviseurat

      Kamala onnettomuus tapahtunut subiseuroissa
      Hyrynsalmi
      15
      803
    9. Tässä viimeinen mahdollisuutesi nainen

      Kysyä tai sanoa minulle, jos jotain jäi vuosien takaisista. Sen verran meillä oli kuitenkin jotain, että välillä mietin
      Ikävä
      45
      786
    10. Miksei persut järjesteä koskaan miekkareita tai kulkueita?

      Pelkäävätkö saavansa pataansa, ja sen vuoksi vain öyhöttävät netissä? Ei öyhöttämisellä muuteta maailmaa. Pitää olla ak
      Maailman menoa
      274
      777
    Aihe