Meillä on melkein 3-vuotias sekaroituinen (collie/novascotiannoutaja) tyttönen. Nyt olemme päättäneet ottaa sille kaveriksi sakemannin pennun. Ja narttu sellaisen.
Onko minkälaisia kokemuksia tyttökoirista joilla n. 3 vuoden ikäero? Tämä koira mikä meillä nyt on on maailman kiltein ja kaikkien koirien kanssa tulee toimeen, paitsi narttujen silloin kun uros on paikalla. Silloin tulee pientä kahinaa...
Kaikenlaiset kokemukset ja muut erittäin tervetulleita.... Kitoksia kaikille ja hyvää joulun odotusta.
Saksanpaimenkoira ja sekarotuinen!
3
494
Vastaukset
- tiiperoinen
medän 3,5v sakemannin paras kaveri on kohta 11v kultanennoutaja. hyvin ovat tulleet toimeen,mitä nyt pari kertaa ovat ottaneet yhteen,mutta sehän kuuluu asiaan. onnea yritykselle!!
- varovaisuutta
Homma toimii, jos on toimiakseen. Kunhan muistatte, että ihmisen mielestä romanttinen ajatus vanhemman koiran toimimisesta "keinoemona" pennulle on tuhoontuomittu, varsinkin, kun pentu sattuu olemaan saksanpaimenkoira. On äärimmäisen tärkeää, että luovutusikäinen pentu leimaantuu ihmisiin, ei perheen toiseen koiraan.
Tehtävänne on myöskin kasvattaa pentu ihmislaumassa ja yhteiskunnassa eläväksi lemmikiksi. Pentu oppisi luontevimmin asioita matkimalla vanhan käytöstä, mutta valitettavasti pennusta kasvaa niillä keinoilla epävarma ja koirasidonnainen. Epävarma sakemanni ei ole mukava kumppani.
Koirat siis mahdollisimman paljon erilleen, eriaikaista lenkitystä ja yksilöllistä huomiota. Itse eristän pennun aina vanhemmista koirista kokonaan, varsinkaan en koskaan jätä pentua valvomatta keskenään perheen muiden koirien kanssa. Paitsi turvallisuuden, myös kasvatuksellisten seikkojen takia. - Anonyymi
Ihana😍🥰
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskalla lähestyä minua
Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S617820- 1334504
Oulaskankaan päätöksistä
https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.323757- 213118
- 232662
- 282586
- 502296
- 252170
Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!
Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun3922123- 322059