Kertokaas nyt kokeneemmat keneltä ette MISSÄÄN tapauksessa ostais cavalier kingcharlesin spanielia?
Harkitsemme pennun hankintaa ja kun ei itse pyöri niissä piireissä, niin haluaisin kuulla ne mitkä kannattaa unohtaa jo heti kättelyssä.
Sen verran sain itse selville että on yksi kennel ainakin, jonka kantanartulla on ollut isolukemainen syringo, jonka takia lopetettukin ja muillakin jalostuskoirilla MRI-lukemat on melko huimia.
Muita huonoja ja kyseenalaisia kasvattajia?
cavalier kasvattajia joita et suosittele?
6
345
Vastaukset
- fgfgfgfgfgfg
Nätti koira, mutta en uskaltaisi ostaa...tuo mainitsemasi syringo voi ilmetä missä pennussa tahansa..näin on ainakin minulle vakuutettu.
- 12veenmielipide
En itse ostais spanielia niiden sairauksien vuoksi. En tunne rodun kasvattajia, mutta jos ostat niin sellaiselta kasvattajalta jolla kaikki jalostukseen käytettävät koirat on silmäpeilattu. En tiedä kuvataanko lonkkia yms. Mut hyvähän olis jos kaikki olisi 0/0,A/A jne. Kasvattaja jolla on tosi paljon pentuja vuodessa sais hieman mut epäilemään. Hyvä olis nähä pennun vanhemmat ja olosuhteet.
- cavalierrr
Meillä on nyt 8 kk cavalier ja terveistä vanhemmista. En nyt lähde mustamaalaamaan mitään kenneliä, mutta osta koira VAIN SELLAISELTA KASVATTAJALTA, joka on tutkinut MRI:n molemmilta ja yhdistelmässä on toinen A ja toinen _enintään_ D tai vastaava. Dry eye, episodic falling syndrome jne. on erittäin hyvä olla testattu, ja niiden pitää olla puhtaat, kaikkien. Ei kannata ostaa sellaiselta kenneliltä, jolle tulee monet monet pennut vuodessa. Nyt puhutaan yli kymmenestä. Järkeä pentukaupoilla vaan, hyvin se menee! :) Cava on ihana rotu! :)
- ostanut
cavalier on sairas koira
- nimetpimeeseen
En aio syyllistyä kunnianloukkaukseen.
- nojustjoooo
Eihän se kunnianloukkaus ole jos kertoo oman mielipiteensä keneltä ei ostaisi. Kun pysyttelee tosiasioissa niin mitäs loukkaavaa siinä on?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1522085
Stubb kävi pelaamassa golfia Trumpin kanssa Floridassa
Presidentit tapasivat aamiaisella, pelasivat kierroksen golfia ja lounastivat yhdessä. Vierailu oli luonteeltaan epävir3301284Mies, miksi et vaikuta halukkaalta?
Ihmeellistä käytöstä mieheltä. Toki et ole mikään teinipoika enää.921189- 1491072
- 35928
- 67919
Minkä kultakimpaleen
Menetän jos en saa häntä. Joku muu saisi nauttia siitä hellyydestä, huumorista ja intohimosta. Ehkä hän ymmärtää nyt mik31869Ikävä on häntä
Josta on tullut niin tärkeä ja rakas. Olisinko onnellinen hänen kanssaan. Ne rakastavat silmät jotka mua katsoo aina jos59807Joustoasuminen , kyykyttämistä vai ihan vaan mielenvikaisuutta?
https://yle.fi/a/74-20149669 Kun asumistukia leikataan joittenkin sääntöjen mukaan,olis pakko muuttaa halvempaan. Mutta23796Onko kaivattusi
Työelämässä vai ei? Jo on niin mitä ajattelet hänen ammatistaan? Jos ei ole niin haittaako se sinua?46769