cavalier kasvattajia joita et suosittele?

Kertokaas nyt kokeneemmat keneltä ette MISSÄÄN tapauksessa ostais cavalier kingcharlesin spanielia?
Harkitsemme pennun hankintaa ja kun ei itse pyöri niissä piireissä, niin haluaisin kuulla ne mitkä kannattaa unohtaa jo heti kättelyssä.

Sen verran sain itse selville että on yksi kennel ainakin, jonka kantanartulla on ollut isolukemainen syringo, jonka takia lopetettukin ja muillakin jalostuskoirilla MRI-lukemat on melko huimia.

Muita huonoja ja kyseenalaisia kasvattajia?
6492
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 6

Vanhimmat

Nätti koira, mutta en uskaltaisi ostaa...tuo mainitsemasi syringo voi ilmetä missä pennussa tahansa..näin on ainakin minulle vakuutettu.

Äänestä

En itse ostais spanielia niiden sairauksien vuoksi. En tunne rodun kasvattajia, mutta jos ostat niin sellaiselta kasvattajalta jolla kaikki jalostukseen käytettävät koirat on silmäpeilattu. En tiedä kuvataanko lonkkia yms. Mut hyvähän olis jos kaikki olisi 0/0,A/A jne. Kasvattaja jolla on tosi paljon pentuja vuodessa sais hieman mut epäilemään. Hyvä olis nähä pennun vanhemmat ja olosuhteet.

Äänestä

Meillä on nyt 8 kk cavalier ja terveistä vanhemmista. En nyt lähde mustamaalaamaan mitään kenneliä, mutta osta koira VAIN SELLAISELTA KASVATTAJALTA, joka on tutkinut MRI:n molemmilta ja yhdistelmässä on toinen A ja toinen _enintään_ D tai vastaava. Dry eye, episodic falling syndrome jne. on erittäin hyvä olla testattu, ja niiden pitää olla puhtaat, kaikkien. Ei kannata ostaa sellaiselta kenneliltä, jolle tulee monet monet pennut vuodessa. Nyt puhutaan yli kymmenestä. Järkeä pentukaupoilla vaan, hyvin se menee! :) Cava on ihana rotu! :)

Äänestä

cavalier on sairas koira

Äänestä

En aio syyllistyä kunnianloukkaukseen.

Äänestä

Eihän se kunnianloukkaus ole jos kertoo oman mielipiteensä keneltä ei ostaisi. Kun pysyttelee tosiasioissa niin mitäs loukkaavaa siinä on?

Äänestä

Kommentoi aloitusta

ihmeissäään kirjoitti:

Kertokaas nyt kokeneemmat keneltä ette MISSÄÄN tapauksessa ostais cavalier kingcharlesin spanielia?
Harkitsemme pennun hankintaa ja kun ei itse pyöri niissä piireissä, niin haluaisin kuulla ne mitkä kannattaa unohtaa jo heti kättelyssä.

Sen verran sain itse selville että on yksi kennel ainakin, jonka kantanartulla on ollut isolukemainen syringo, jonka takia lopetettukin ja muillakin jalostuskoirilla MRI-lukemat on melko huimia.

Muita huonoja ja kyseenalaisia kasvattajia?

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

• Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

• Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

• Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

• Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

• Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

• Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu