Miten Gmail tietoturvailmoitukset pois päältä???

Gmail_raivostuttaa

Gmail on taas lisännyt uuden "ihastuttavan" ominaisuuden, että sähköpostiin lätkähtää viesti aina kun tiliin kirjaudutaan eri laitteesta. Koska käytän sähköpostiani monista laitteista inprivate-tilassa, saan ilmoituksen joka kerta kun kirjaudun. En saa tätä aseusta pois päältä!!! Noudatan Gmailin ohjeita eli Oma tili --> Laitetoiminta ja ilmoitukset --> Tietoturvailmoituksien asetukset --> Hallinnoi asetuksia, jossa pitäisi pystyä ottamaan valintaruudut pois kohdista sähköposti-ilmoitus/ "kriittiset tilitapahtumat" "muut tilitapahtumat". Näissä kohdissa näkyy siis että valinta on päällä, mutta en saa valintaa poistettua. MITEN SAAN VALINNAT POIS PÄÄLTÄ?!?!

7

2080

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • turvallisuusennenkaikkea

      Ihan hyvä homma että on päällä. Ei sitä saa pois ja hyvä niin.

      • Gmail_raivostuttaa

        Pitäisihän sen nyt olla käyttäjän valinta mitä ilmoituksia haluaa. Hullua että käyttäjä pakotetaan johonkin näin turhaan - gmailista kun on jo ikuisuuden voinut tarkistaa mistä laitteista tiliin on milloinkin kirjauduttu yms.


      • näinpitäisitehdä
        Gmail_raivostuttaa kirjoitti:

        Pitäisihän sen nyt olla käyttäjän valinta mitä ilmoituksia haluaa. Hullua että käyttäjä pakotetaan johonkin näin turhaan - gmailista kun on jo ikuisuuden voinut tarkistaa mistä laitteista tiliin on milloinkin kirjauduttu yms.

        Ei turhaan vaan ennaltaehkäistään tietoturva ongelmia.


    • hohjaa

      Ei ole vielä onneksi näkynyt... Käytän melko säännöllisesti gmailia noin 3 eri tietokoneella, 2 kännykällä ja 1 tabletilla. Kaipa ne jo lasketaan "tutuiksi" laitteiksi?

      Sekin oli (lievästi sanoen) aika ärsyttävää, kun ulkomailla käytti kännykkää hotellin wlanin kautta, niin gmail ei päästänyt enää normaalilla sp-ohjelmalla sähköpostiin. Ei, ennen kuin kävi nettiselaimella webmailissa kuittaamassa, että juu olen ihan oikeasti lukemassa omaa sähköpostiani.

      juu juu, tietoturva on hyvä ja tärkeä asia... mutta joskus tuo vainoharhaisuus v-uttaa aika pahasti.

      • hohjaa

        Ja todettakoon vielä, että vielä gmailiakin ärsyttävämpi on Google analytics -tili. Ihan sama mitä teet, sieltä pamahtaa sähköpostiin ilmoitus "tililläsi on juuri tehty toimenpide X" - no juu on, kun juuri itse sen tein.


      • Gmail_raivostuttaa

        Ilmeisesti ongelmana/syynä ilmoituksiin(i) on juurikin incognito-tilan käyttö, kun silloin laitteet ei jää gmailin muistiin. Tämä holhoaminen tosiaan turhauttaa - en ole missään nimessä välinpitämätön tietoturvasta ja osaankin pitää siitä itse huolta. Miksi pitää siis väkisin pakottaa hyväksymään tällainen holhous? -_-


      • hyväominaisuus
        hohjaa kirjoitti:

        Ja todettakoon vielä, että vielä gmailiakin ärsyttävämpi on Google analytics -tili. Ihan sama mitä teet, sieltä pamahtaa sähköpostiin ilmoitus "tililläsi on juuri tehty toimenpide X" - no juu on, kun juuri itse sen tein.

        Hyvä hommahan tuo on. Varoittaa ennakkoon käyttäjiä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      97
      2823
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2390
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2170
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      17
      1972
    5. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      42
      1816
    6. 160
      1804
    7. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      45
      1777
    8. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1716
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      132
      1513
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1304
    Aihe