pitäisi toimittaa toimeentulotuki hakemuksen mukana mitenkäs sellaisen sinne toimittaa ja onko kysymys edes laillinen?
selvitys bitcoin tilin varallisuudesta
11
3859
Vastaukset
- 346634643634
Eikö siinä hakemuksessa lue että pitää toimittaa tiliotteet kaikilta tileitä mitä sinulla on käytössä, joten miksi kysymys bitcoin tilistä olisi laiton?
Jos et tiedä miten saat bitcoin tilistäsi tapahtumat/tiliotteet, niin kannattaa ehkä ottaa yhteyttä bitcoin lompakkoa pyörittävään yritykseen. - fsdfdsf
Ei kannata ilmoittaa virtuaalilompakoita ja muita, koska niitä ei sossu, kela, verottaja ei saa mitenkään tietoon. Jos et itse ilmoita.
- arveli
"Eikö siinä hakemuksessa lue että pitää toimittaa tiliotteet kaikilta tileitä mitä sinulla on käytössä, joten miksi kysymys bitcoin tilistä olisi laiton?"
Suomen Pankin mukaan bitcoin ei täytä virallisen rahan tai maksupalvelulain mukaisen maksuvälineen kriteerejä, vaan se on jotain ihan muuta.
Virtuaalivaluutta bitcoin on verrattavissa hyödykkeisiin, Suomen pankista sanotaan.
Kun katsotaan virallisen valuutan määritelmää laissa, niin se ei täytä sitä, sanoo Suomen Pankin rahoitusmarkkina- ja tilasto-osaston yleisvalvontatoimiston päällikkö Päivi Heikkinen uutistoimisto Bloombergin haastattelussa.
– Se ei myöskään ole maksuväline, koska lain mukaan maksuvälineellä täytyy olla liikkellelaskija, joka on vastuussa sen käytöstä. Tässä vaiheessa bitcoinia voi verrata enemmän hyödykkeisiin, Heikkinen kertoo.
http://www.digitoday.fi/bisnes/2014/01/20/suomen-pankki-bitcoin-ei-ole-oikea-valuutta/2014897/66
"Ei kannata ilmoittaa virtuaalilompakoita ja muita, koska niitä ei sossu, kela, verottaja ei saa mitenkään tietoon. Jos et itse ilmoita."
Verottaja tekee parhaillaan iskuja pankkeihin ja bitcoin-välittäjiin!
Suomalaiset bitcoin-yritykset ovat luovuttaneet käyttäjien rekisteri- ja asiakastiedot verottajalle.
Tarkastus koskee edellistä 5 vuotta. Jopa 90 prosenttia bitcoin- ja virtuaalirahan käyttäjistä ei ole ilmoittanut myyntivoittojaan ja louhinnalla saatuja ansioita verottajalle.
Oletko jättänyt ilmoittamatta bitcoin-varallisuuttasi seuraaville viranomaisille:
– verottaja
– opintutukien varallisuuskysely
– asuntotukien varallisuuskysely
– sosiaalitukien varallisuuskysely
– ulosottoselvitys
– muut varallisuuskyselyt?
Jos et ole ilmoittanut bitcoin-varallisuuttasi, olet mahdollisesti vaikeuksissa.
Mahdollisia vaikeuksia ovat vankeustuomio, sakot, veronkorotus, tukien takaisinperintä ja vastaavaa.
On arvioitu, että useampi tuhat bitcoin-käyttäjää joutuu takautuvasti maksamaan tukensa takaisin sanktioineen, ja useat saavat verokorotuksia ja syytteitä verottajalta.
http://mvlehti.net/2015/03/29/verottaja-tekee-parhaillaan-iskuja-pankkeihin-ja-bitcoin-valittajiin/- yyvcfd
Unohdit mainita, että verottaja tekee tarkastuksia vain suomalaisiin ja suomessa toimiviin pankkeihin ja bitcoin välittäjiin. Verottaja ei saa mitään tietoa ulkomaalaisista ja ulkomailla toimivista bitcoin välittäjistä ja pankeista. Eli ei kannata ilmoittaa mitään. Pitää muistaa vain käyttää ulkomaalaisia ja ulkomailla toimivia bitcoin välittäjiä ja pankkeja. Ei siis mitään hätää.
- twsemppari
Ei virtuaalirahaa tarvitse ilmoittaa. Ei sitä käteiseksi kuitenkaan mitenkään voi saada.
- V4listajator
Mitä? Miksi puhut paskaa?
- jgjhgjh
No jos hakee sossusta rahaa niin bitcoin-tilit ja nettilompakot kannattaa pitää ulkomaisina, niistä ei suomen viranomaiset kuten sossu ei saa mitään tietoa jos ei itse kerro.
Ulkomainen pankkitili on hyvä säästötili eikä siitäkään saa sossu tietää jos ei tee tilisiirtoja ulkomaisen ja suomalaisen tilin välillä. Ja ulosttoon joutuneen elämää ulkomainen tili voi helpottaa huomattavasti. - maaria-77
ei s*atana, et kai nyt kelalle jne. mene ketomaan bitcoin tileistä tai paypaleista...
ei ne jenkeistä lähde kyselemään onko jollain suomalaisella paypal tili...- PekuloidaanTulevaaTota
Ei taida oikeudet riittää Suomen ulkopuolelle. Kunhan spekuloin.
- KalasyöMadon
Huutista taas joku KELA:n virkailija aloittanut tämänkin ketjun. :D Hyvä baitti.
- HuijaritLiikkeellä
Ketju näyttää olevan täynnä tukihuijareitä, joiden takia kaikkien tukia kiristetään, ja valvonta kiristyy.
Jos kaikki toimisivat rehellisesti, niin tuet olisivat suurempia, ja kyttäys pienempää.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Häiriköinti
Sinä joka rälläsit viime yönä aamuun klo. 00 :04 koulun pihassa ja pitkin kyliä. Rekkari ylhäällä. Terv. Kerrostalon as593166Askanmäessä Huippu esitys
Kävimme Ystävien kanssa Askanmäen kesäteatterissa. Kaikki tykättiin esityksestä aivan valtavasti. En varmaan koko vuonna232964- 512862
- 562668
Mä sanon tän suoraan.
Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.582548Kerro jotakin hauskaa. :)
Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)482530On olemassa tiettyjä sääntöjä!
Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle532301Pohdinttavaksi
No siis, saiko yrityksen toimitusjohtaja potkut vaiko älysi ihan itse jättää nimellisen tittelin ettei maine enää enempä782188- 452082
- 692078