Kreikan kieli?

JJT

Onko kreikan kielen opiskelu vaikeaa?

6

6166

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jorma35cm

Nykykreikka on ollut minulle todella helppoa. Klassisesta en tiedä mutta aion aloittaa sen opiskelun joskus. Se näyttää kuitenkin olevan monimutkaisempaa kuin nykyk.

• 1616161616

kreikkaa on helppo lukea mutta sanat ovat kyllä vaikeita muistaa

• Ruusa

Minusta kreikka on hauska kieli ja minusta sitä oli mukava opiskella. Sen takia se tuntui helpommalta minulle kuin monet muut kielet, mutta ei se ole helpompaa kuin muut perinteiset kielet joita kouluissa täällä suomessa opiskellaan. Opiskelin kieltä Kreikassa ja se vasta kivaa olikin kun voi heti käytännössä kokeilla oppimaansa. Harmi kun täällä (missä minä asun) ei voi opiskella enempää kuin kreikkaa matjailijoille.

• Liekki

Ainakin omasta kokemuksesta voin suositella. Päinvastoin kun joku mainitsi, mun mielestä sanoja on aika helppo muistaa, koska ne muistuttaa yllättävän paljon sellasia yleissivistyssanoja. Noh, tottakai sanat on suurimmaksi osaksi täysin outoja, mutta alkuun pääsee mukavasti ja sanojen ääntäminen on helppoa. Kreikassa ei ole hirveästi suomalaiselle outoja äänteitä, vaan sanoisin että se on samalla tasolla esim. espanjan kanssa kun suomalainen sitä opiskelee.

Kirjaimista sen verran, että minulle outojen kirjaimien opettelu antoi nimenomaan innostusta kreikan opiskeluun, alussa kun tunsi olevansa voittaja jo vaan niiden kirjainten opettelun kanssa.

Go for it! Sitäpaitsi Kreikassa on aina kiva matkustaa joten kielitaitoa pääsee helposti testaamaan. :)

• kybernetes

Klassisen kreikan kielioppi on ainakin hieman hankala. Vaikeampi kieli se on kuin englanti, ruotsi tai saksa. Mutta paljonhan on kiinni siitä kuinka paljon oppiminen kiinnostaa..

• Kerkyra

Olen opiskellut kreikan kieltä nyt kolme vuotta ja sen lisäksi Kreikassa matkaillessa paikallisten kanssa noin kahdenkymmenen vuoden ajan. Kieli poikkea kaikista muista suurkielistä ja sen takia se vaatii vähän enemmän harjoitusta. Monet aristelevat opiskelun aloittamista erilaisten kirjainten pelossa, mutta ne oppii todella nopeasti. Kreikan kielen lausuminen on suomalaiselle helppoa.

Suosittelen kaikille Kreikkaan matkustaville ainakin kirjainten ja alkeisten opiskelua. Kreikkalaiset ovat todella otettuja kun osaat tilata ravintolassa ruokasi, asioida kaupassa ja tervehtiä heitä heidän omalla kielellään vaikka vähän takellellenkin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. R.I.P Marko lämsä

Luin just netistä suru uutisen että tangokuningas Marko Lämsä On menehtynyt viikonloppuna Tampereella. Niin nuorikin vi
      Tampere
      62
      4282
    2. Vappu terveiset kaivatullesi

otetaan vappu terveisiä vastaan tähän ketjuun kaivatullesi !!! 🍾🥂🎉🌻🔥🧡🧡
      Ikävä
      154
      1812
    3. Tangokuningas Marko Lämsä, 47, on kuollut

Taas yksi melko nuori artisti lopetti lauleskelut lopullisesti. https://www.is.fi/viihde/art-2000011200979.html
      Maailman menoa
      14
      1513
    4. Puskaradio huutaa

Nuori tyttö oli laittanut päivityksen että pitämällä joku itsensäpaljastaja. Kuka tämä on? Varoittakaa lapsia !
      Suomussalmi
      35
      1278
    5. Miksi aina vain seksiä?

Kertokaas nyt mulle, että onko tämä joku normojen ihan oma juttu, että seksiä pitää pohtia joka välissä, siitä pitää jau
      Sinkut
      168
      1063
    6. Kerro kiva muisto

Kaivatustasi
      Ikävä
      56
      914
    7. Vieläkin jaksaa

naurattaa. 😆 🐽🐷🤣 M - N
      Ikävä
      78
      904
    8. Martinalta vakava ulostulo

Seiska: Martinalta vakava ulostulo. Olipa raflaava otsikko mustalla pohjalla.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      167
      829
    9. Hei rakas A,

olinko silloin julma sinua kohtaan? Jos, niin anna anteeksi, yritin vain toimia oikein. Olen pahoillani, edelleenkin, en
      Ikävä
      54
      811
    10. Kyllä sitä on tyhmä

Ettei aikoinaan sua ottanut. Huomenta❤️
      Ikävä
      39
      781
    Aihe