CBF vai NT

tahtoo_ajelemaan

Kumpi olisi parempi vaihtoehto aloittelevalle naiselle. Kokemuksia, plussia ja miinuksia kiitos :)

4

151

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Honda-fani

Riippuu pituudestasi. Itse 169 ja muutama vuosi sitten kokeilemani nt liian korkea, istumakorkeus saattoi olla joku 80, en muista tarkkaan. Se taisi olla silloin se katetumpi versio, nakumpi oli matalampi. Nt toki kevyempi ja varmaan ihan tarpeeksi paukkuja ja halvempi pitää (polttoaine vakuutukset). Katso motorcycle ergo -sivulta, yltääkö jalat kunnolla maahan, kantapäät myös. Höpöpuheet päkiöitten riittävyydestä voit unohtaa, jalat kunnolla maassa antaa tukea ja turvaa pyörän siirtelyssä sora- ja hiekkapinnallakin. Cbf:ssä istuinkorkeus ruuvattavissa alimmillaan muistaakseni 775, mikä on mulle hyvä, vaikken mikään rimpula olekaan. Cbf on vakaa, vaihteet toimivat kuin unelma, hyvät jarrut ( abs), riittävästi tehoja ramppi- ja muihin kiihdytyksiin, hyvä pyörä niin lyhyelle kuin pitkällekin matkalle, varusteita saa jne. Haittapuoli voi olla painavuus täydellä tankilla n.222kg (keskituelta poisottaminen), mutta oikealla tekniikalla sekin onnistuu.
      Haittapuolia en keksi muuta kuin cbf600:n laimeahko ulkonäkö edestäpäin. Alakatteen kanssa ihan menevän näköinen.
      Nt:n ulkonäkö riippuu mallista.
      Kolmas vaihtoehto cb500, siis se uudempi malli, jos olet pienehkö ja nuorekas :)
      Edullinen, sporttisen näköinen, kevyt ja kuitenkin Hondan hyvät ominaisuudet (hallintalaitteet toimivat).
      Olisin itsekin harkinnut tuota, jos en olisi ehtinyt ostaa cbf- pyörää. Tosin eka pyöräni oli Honda Varadero xl 125, erinomainen sekin ekaksi harjoittelupyöräksi.

• ap_jatkaa

Kiits vastauksesta. Nt on nyt tallissa ja ekojen ajokm kokemus on hyvinkin positiivinen.

• HondaON

Oma cbf600 on hieno pyörä. Haittana on sen koko ja raskaus. Painava käsitellä, mutta semmoisia on isot pyörät ;) Ja kyytiin mahtuu ;)

Alkuun joku kevyempi olisi helpompi. Toki tämmönen peruspyörä on taas helpompi kuin kaikki kyykyt, myös kyyditellä.

Onnea uudelle harrasteelle

• tell_me

Mitä ne kevyemmät pyörät aloittelevalle aikuiselle naiselle sitten vois olla?
        Ihan mitään kevaria en halua, mieluummin 600 /> pyörä jota voisi kuristaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Taisin tehdä virheen

Kaipaan sua enemmän kuin kuvittelin. Luulin, että helpottuisin, mutta olinkin täysin väärässä. Vieläkö vastaisit minulle
      Ikävä
      102
      4823
    2. Hyvä että lähdit siitä

Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖
      Ikävä
      49
      3242
    3. Nyt tuntuu siltä, että on pakko päästä puhumaan kanssasi

Tuntuu että sekoan tämän kaiken takia. Miehelle
      Ikävä
      85
      2979
    4. Nainen, mulla olisi sulle pari vinkkiä

Kerro vain ongelmasi niin annan siihen vinkin. :/
      Ikävä
      81
      1737
    5. Nainen onko sulla supervoimmia ?

Voisitko auttaa miestä mäessä? Tarjota auttavan käden ja jeesata tätä miestä? Tai antaa olla et sä kuitenkaan auta.
      Ikävä
      41
      1510
    6. 450 000 ulosotossa

Suomessa on tällä hetkellä ennätysmäärä ihmisiä ulosotossa. Viime vuonna heitä oli yli puoli miljoonaa. Kuluvan vuoden
      Perussuomalaiset
      107
      1332
    7. Onko esitutkinta jo saatu päätökseen?

Ketkä saa syytteet? Voi olla iso määrä ihmisiä?
      Ähtäri
      16
      1049
    8. Eduskunnasta tippuneet kokoomuslaiset nostavat eniten sopeutumisrahaa. Kyllä veroeurot kelpaavat.

Sopeutumisraha on eduskuntatyön päättymisen jälkeen maksettava etuus, jonka tarkoituksena on tukea entisiä kansanedustaj
      Maailman menoa
      108
      1020
    9. Miehen taloudellinen tilanne ja

halu tarjota suojaa kaikin tavoin on usein perheen selkäranka. Siksi naisen ei ikinä pitäisi jättää huomiotta miehen rah
      Ikävä
      42
      1012
    10. Miksi syyllistät minua siitä etten pysty vastaamaan tunteisiin?

En minä sille mitään mahda. Tuntuu pahalta. En pysty enää keskittymään mihinkään enkä nauttimaan mistään, kun tämä tilan
      Ikävä
      40
      981
    Aihe