mitä mä tekisin?

osaattekoauttaa

En ees tiiä haluanko mä apua vai en. Oon viillelly muutaman kerran ja jotain syömisvammailua on (syömättömyyttä,satunnaista oksentelua). Mut mietin et pitääkö olla kunnon syömishäiriöinen tai viiltää syvempiä viiltoja ennenkun mut otettais tosissaan? En oo koskaan osannu puhua ihmisille joten en osaa kertoo mun pahasta olosta kellekkään enkä kyllä haluiskaan minkään terkkarin tai psykiatrin luokse puhumaan. Mutta jos rohkaistun niin kerrotaanko alaikäisen vanhemmille tällasista asioista? Miten te ootte alottanu kertomaan esim. Terkkarille teijän pahasta olosta? Kiitän jos joku vastaa mun kysymyksiin :)

3

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Asioistairtipäässyt

      Voi muru, älä satuta itseäsi! Oikeasti, älä. Kokemuksen syvällä rintaäänellä pyydän, vaikka sua ei todennäköisesti kauheasti hetkauta tää randomin pyyntö netissä. Kuraattorit voivat olla kertomatta tapaamisesta, jos sitä pyydät ja kuraattori on sitä mieltä, ettet ole vaarallinen itsellesi tai muille. Näin ainakin minun tapauksessani.

      Mä ymmärrän sua. Mä ymmärrän että asiat voi satuttaa ihan helvetisti ja tuntua tosi raskailta. Mä tiedän miltä se tuntuu ja miltä tuntuu satuttaa itseään. Puhu jollekulle. Ihan kenelle vaan. Anonyyminä randomeille netissä, soita auttaviin puhelimiin (esim. MLLn) kerro kavereille tai hae ammatti apua. Oikeesti, se helpottaa.

      Ensimmäinen kerta, kun kertoo siitä miltä itsestä tuntuu, se on rehellisesti ihan helvetin kamala. Mutta hei, siitä on suunta vaan ylöspäin! Älä jää vellomaan pahassa olossa ja olemaan yksin. Se pahentaa. Aina ja kaikissa tilanteissa. Usko pois vaan. Sä oot ihan helvetin vahva, ihan varmasti. Kaikki on paljon vahvempia, kuin uskaltavat uskoa itsestään. Hae apua, puhu, kerro pahasta olosta ja pura sitä asioiden -sellaisten jotka eivät sua satuta- tekemiseen. Kaikesta voi nousta ja itsensä satuttaminen on aina huono vaihtoehto, vaikka se aika-ajoin tuntuu ihan muulta.

      Voimia ja tsemppiä!

    • Hei

      Sait jo ihanan vastauksen. Kiitos asioistairtipäässeelle välittämisestä ja huolenpidosta!
      Kannustan omalta osaltani tekemään juuri niin kuin hän neuvoo. Olemme täällä toinen toistamme varten. Yksin on kauheaa kärsiä. Jo pelkkä puhuminen ja katse ja kuulluksi tuleminen voivat auttaa, vaikkei itse ongelman ydin heti poistuisikaan. Koulupsykologit, lääkärit, psykiatrit sekä papit , me olemme vaitiolovelvollisia. Ota rohkea askel, välitä niin paljon itsestäsi, että menet juttelemaan heti tänään tai huomenna!
      Olet tärkeä ja ainutlaatuinen ihminen!

      Lämmöllä tsempaten,
      Pappi Elisabet

    • OA_2

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      429
      1906
    2. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      198
      1593
    3. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      109
      1441
    4. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      179
      1423
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      45
      1066
    6. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      0
      1050
    7. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      63
      976
    8. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      120
      968
    9. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      96
      948
    10. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      32
      906
    Aihe