Gynekologille neitsyt

Nasutin91

Saako gynekologille mennä neitsyt rutiinitarkastukseen sisätutkimukseen? Vai tehdäänkö edes neitsyeelle sisätutkimuksia? Ikää jo yli 20v.

11

180

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • efseg

      Saa mennä. Voidaan tehdä.

    • Nasutin91

      Olen kuullut että jos on neitsyt tehdään tutkimus peräaukon kautta. Onko totta?

      Olen menossa yksityiselle mitään vaivoja ei ole. Se on kallista joten haluaisi vain keskustella.

    • gdagda

      Toki saa mennä, mutta miksi olet menossa jos ei ole mitään vaivoja?

    • Nasutin91

      Haluan tietää onko kaikki kunnossa.

    • gdagda

      En ole lääkäri, mutta en kyllä tiedä miksi neitsyen pitäisi rutiininomaisesti käydä itseään tarkistuttamassa, ellei sitten suvussa ole gynekologisia syöpiä tai muuta huolenaihetta. Papa-koettakaan ei ole tarpeen ottaa, jos ei ole ikinä seksiä harrastanut. Voi olla, ettei sisätutkimusta edes tehtäisi, vaikka lääkärille menisitkin.

      Toki voit soittaa sinne lääkäriin ja kysyä, onko tutkimus tilanteessasi tarpeen.

      Jos nyt kuitenkin tutkimukseen jostain syystä päädyt, niin tutkimus saatettaisiin mahdollisesti tehdä peräaukon kautta, jos emättimen kautta ei mahdu. En silti usko, että kukaan lääkäri rupeaa peräaukkoa ronkkimaan ilman minkäänlaista sairauden tai ongelman epäilyä.

    • Nasutin91

      Monet käyvät jo 14- vuotiaana. Mietin onko minun aiheellista mennä kun olen jo näin vanha.

      Ehkä perun sen ajan tai perunkin koska siitä käynnistä on turha maksaa 80€ ja sitten ne varmaan ultraisivat siihen päälle vielä joku 200€ ei ole kovin opiskelijaystävällistä.

      En halua mihinkään peräaukko tutkimukseen.

      Kiitos vastauksista!

    • qwerfa

      Tuu käymään ensin mun luona.

    • äölkäk

      Kävin aikoinaan 80-luvulla 16-v.ekaa kertaa gynellä. Vanha kiukkunen lääkäri tutki peräaukon kautta kertomatta siitä etukäteen. Olin silloin neitsyt enkä tiennyt näistä tutkimuskäytännöistä. Aika harva yli 20 v. on "neitsyt neitsyt" jos käyttää esim. tamponeja, ronskimpaa itsetyydytystä tms. Matkan varrella immenkalvo venyy vaikka venytys ei olisi tapahtunut pippelin toimesta. Kokeile omin sormin montako sormea menee kerralla sisälle. Aloita etu-ja keskisormella ja lisää muita sormia tarvittaessa. Gynekologisessa tutkimuksessa ei ole mitään pelättävää jos lääkäri on mukava ja kertoo mitä tehdään. Zemppiä!

    • Kyllä neitsytkin voi käydä gynellä ja tarkistuttamassa itsensä varsinkin jos siltä tuntuu. Mä menetin neitsyyteni reilusti yli kaksikymppisenä ja olin ennen sitä käynyt useamman kerran gynellä tutkimuksissa. Tehtiin ihan normaali sisätutkimuskin. Kerran piti ultrata munasarjat (ja kohtu?) endometrioosiepäilyn vuoksi ja tämä tehtiin peräaukon kautta. Mutta ei sekään ollut erityisen epämiellyttävää.

      Kannattaa ihan rohkeasti myös kertoa gynelle, ettei ole ollut yhdynnässä, että tämä tietää jo varata valmiiksi mahdollisimman pienet välineet.

    • Kokenut_konkaritar

      Korvalääkärin instrumentteja voi käyttää. Jos ei halua mitään peräaukon kautta kaiveluita, niin asiasta kannattaa mainita. Muistaakseni itseänikin kaiveltiin nuorena sitä kautta, vaikka en ollut neitsyt enää. Tiukka ja jännittäjä kyllä.

      Olen samaa mieltä jonkun aiemman kirjoittajan kanssa. Jos sinulla ei ole selkeää vaivaa, hukkaat rahojasi. Olet siitä onnellisessa asemassa, että sinulla ei voi olla kohdunkaulalla tulehduksellisia tai jopa syöpään liittyviä muutoksia. Ne nimittäin liittyvät aina papilloomavirustartuntaan, mikä saadaan seksissä. Eli sinun ikäisellä seksuaalisesti aktiivisella naisella voi olla jo syövän esiasteita, sinulla ei.

      Jos kuukautisesi ovat vaivattomat ja säännölliset, eikä ole mitään muitakaan haittaavia ylimääräisiä vuotoja tai kipuja, niin sinulla ei ole vielä kiire gynekologille. Tietysti jos suunnittelet seksielämän aloitusta, niin voihan ehkäisyasia olla hyvä hoitaa jo kuntoon.

    • 12veegynelle

      Moikka. Oon 12 vee tyttö ja oon menossa gynekologille 2.9 . Sattuuko se? Käyttääkö se neuloja koska mulla on piikkikammo ni en haluu. Onks se kiusallista? Mitä teen kun astun sisään tutkimushuoneeseen? Mitä jos kaikki tuijottaa ku oon niin nuori? Auttakaa pliis! harvoin apua ""!kiitos jo etukäyeen!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuvat! Dannyyn liitetty Helmi Loukasmäki, 22, on puhjennut naisena kukkaan - Some sekoaa: "Sä..."

      Ooo, kaunis aikuinen nainen Helmistä on kasvanut siinä yli 80-vuotiaan Dannyn rinnalla! Katso uudet kuvat: https://ww
      Suomalaiset julkkikset
      47
      3135
    2. Henkirikos Alakylässä

      Nainen löydetty elottomana, mies otettu kiinni. Mitä on tapahtunut?
      Seinäjoki
      47
      2361
    3. Suodatinpussin kastelemalla saa parempaa kahvia

      Kokeilin niksiä ja kyllä tämä kahvi on parempaa nyt. Ei lainkaan maistu paperiselta. Huljuttelee hanan alla suppiloa pap
      Maailman menoa
      125
      1720
    4. Tidätkö nainen

      että suoraan sanottuna v.tut.aa että pääsit näin lähelle minua. Ei olisi oikeasti aikaa tähän mutta silti aina välillä o
      Ikävä
      100
      1563
    5. Onkohan sinulla kaikki hyvin?

      Nyt vähän sellainen outo tunne tuli. Sinun asiasi niin ei minulle toki tarvitse kertoa. Kunhan mietin...
      Ikävä
      38
      1077
    6. Viimeinen reissu tälle kesälle

      Pian se syksy on. Hyvää huomenta ja aurinkoista päivää. ☕🌞🍁🌻🐺❤️
      Ikävä
      169
      954
    7. Mikä on kaivattusi etunimi?

      Otsikossa siis on kysymys eriteltynä. Vain oikeat vastaukset hyväksytään.
      Ikävä
      44
      921
    8. Huikeeta, mahtavaa, ihan mielettömän upeeta

      Me ostettiin talo Espanjasta. Tosin saadaan käyttää sitä vain muutama viikko vuodessa kun on monta muutakin ostajaa! M
      Kotimaiset julkkisjuorut
      175
      856
    9. En kestä katsoa

      Sitä miten sinusta on muut kiinnostuneita. Olen kateellinen. Siksi pitäisi lähteä pois
      Ikävä
      71
      801
    10. Oho! Arja Koriseva paljastaa TTK:n ekasta suorasta lähetyksestä: "On vähän ärsyttävä yhtälö!"

      Upea Arja Koriseva! Tsemppiä haasteelliseen tilanteeseen! Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-arja-koriseva-
      Suomalaiset julkkikset
      14
      774
    Aihe