http://www.seurakuntalainen.fi/blogit/miksi-jumalaan-ei-uskota/
mitä mieltä ateistit tästä?
oma mielipiteeni on että uskomatonta höpötystä ja virheellisiä väittämiä ja tieteenkin vääristelyä.
reinikaisen höpinät
40
<50
Vastaukset
Oleellisempi kysymys olisi minun mielestäni se, joka ottaa todellisuutemme huomioon: Miksi Jumalaan uskotaan? (Tuon Jumalan voi vaihtaa Allahilla tai millä tahansa muulla vastaavalla olennolla). Koska noista jumalolennoista ei ole todisteita, niin ne mitä ilmeisimmin luuraavat uskovaisten päässä ja heidän pyhissä kirjoituksissaan ja siksi on paljon mielenkiintoisempaa miettiä sitä, miksi uskovaiset kuvittelevat päähänsä jonkin jumalolennon.
”Oleellisempi kysymys olisi minun mielestäni se, joka ottaa todellisuutemme huomioon: Miksi Jumalaan uskotaan? (Tuon Jumalan voi vaihtaa Allahilla tai millä tahansa muulla vastaavalla olennolla”
Ateistille on kuitenkin väliä sillä mihin uskotaan.
Nimittäin islamia harvoin ateisti vastustaa tai kritisoi samoin kuin kristinuskoa.
Mamut kelpaavat kunhan ne ovat muslimeja. Räsänen ehdotti taannoin, että Suomen pitäisi ottaa kristittyjä, mutta siitäpä nousi hirviä älämölö… Nyt niitä muslimeja sitten saatte oikein roppakaupalla, sitä saa mitä tilaa.
Jossain vaiheessa ruoska alkaa viuhua ateistien ja muiden vasemmistolaisten selkänahkaan. Sitä odotellessa nähdään kuinka paljon te rakastatte muslimeja.sami-a kirjoitti:
”Oleellisempi kysymys olisi minun mielestäni se, joka ottaa todellisuutemme huomioon: Miksi Jumalaan uskotaan? (Tuon Jumalan voi vaihtaa Allahilla tai millä tahansa muulla vastaavalla olennolla”
Nimittäin islamia harvoin ateisti vastustaa tai kritisoi samoin kuin kristinuskoa.
Mamut kelpaavat kunhan ne ovat muslimeja. Räsänen ehdotti taannoin, että Suomen pitäisi ottaa kristittyjä, mutta siitäpä nousi hirviä älämölö… Nyt niitä muslimeja sitten saatte oikein roppakaupalla, sitä saa mitä tilaa.
Jossain vaiheessa ruoska alkaa viuhua ateistien ja muiden vasemmistolaisten selkänahkaan. Sitä odotellessa nähdään kuinka paljon te rakastatte muslimeja.Olisit vaan ollut kommentoimatta kun koko juttu meni yli sinun ymmärryksesi . Kirjoitit ihan ohi aiheen sinun lempifantasiastasi, jossa vielä näyttäisi olevan sadomasokistisia aiheita.
- ateis.ti
Reinikainen on todella harhainen... väittää maapallon olevan litteä
sami-a kirjoitti:
Jossain vaiheessa ruoska alkaa viuhua ateistien ja muiden vasemmistolaisten selkänahkaan. Sitä odotellessa nähdään kuinka paljon te rakastatte muslimeja."Nimittäin islamia harvoin ateisti vastustaa tai kritisoi samoin kuin kristinuskoa."
Enkös minä Sami ole pyytänyt sinua jo useampaan kertaan kysymään asiasta ennen kuin alat kirjoittaa toisten ihmisten mielipiteitä julki? Kun ethän sinä kysymättä ja asiasta selvää ottamatta tiedä vaan ainoastaan luulet.
Ääri-Islam syyllistyy nykymaailmassa räikeämmin siihen että yrittää pakottaa muut ihmiset omien uskomustensa sääntöihin. Siksi se on minun henkilökohtaisella listallani vihollinen numero 1.
Silti, tässä ei ole pointtina niinkään mikä uskonto / mitkä uskovaiset tuota uskonvaraisuuteen pakottamista yrittävät vaan se että asia on lähtökohtaisesti väärin.
On parempi tietää kuin luulla.
Artikkeli vilisi virheitä, alkuräjähdyksen valonnopeuden ylityksen ihmettelyineen ja "luonnonlakien vastaisine ihmeineen". Joko herra ei ole perehtynyt lainkaan kreationismin vastaisiin argumentteihin, tai hän vääristelee tahallaan.
Jaksoin lukea lämpöopin toiseen pääsääntöön asti ja siihen, kuinka BB saisi aikaan äärimäisen epäjärjestyksen. BB:n jälkeisessä maailmassa, jossa gravitaatio oli dominoiva voima, suurella tarkkuudella homogeeninen maailmankaikkeus edusti erittäin suurta järjestystä. Tätä ei ehkä lääkärinkoulutuksella tajua, mutta sitä edeltävät virheet olivat jo massiivisia.
Ei ole Reinikainen kuullut sanontaa: "Suutari pysyköön lestissään"Harvoinpa tuollaiseen bullshittiin törmää :) Jonkinlainen kokoelma kulahtaneita ja jo tuhansia kertoja kumottuja väitteitä ja selkeitä väärin ymmärryksiä elleivät sitten ole tahallista harhaanjohtamista. Mutta Reinikaisen otollisimpaan kohdeyleisöön kun nekin varmaan uppoavat vaivatta.
Reinikaiseen väitteet mm. termodynamiikasta ja entropiasta sekä kreationistisen maailmankatsomuksen omaksumisesta tieteellisen johtopäätöksen loogisena seurauksena tai valon nopeuksista ovat valideja väitteitä kaikkein tietämättömimmille. Ja laiskimmille, heille jotka eivät viitsi ottaa selvää. Muille eivät.Kuinkahan moni näistäkään seurakuntalainen.fi:ssä Reinikaisen ajatuksia alleviivaava edes uhraa ajatustakaan sille että Reinikainen "kumosi" tunnetut luonnonlakimme tuolla kirjoituksellaan. Ne muuttomattomiksi säädetyt.
a-teisti kirjoitti:
Harvoinpa tuollaiseen bullshittiin törmää :) Jonkinlainen kokoelma kulahtaneita ja jo tuhansia kertoja kumottuja väitteitä ja selkeitä väärin ymmärryksiä elleivät sitten ole tahallista harhaanjohtamista. Mutta Reinikaisen otollisimpaan kohdeyleisöön kun nekin varmaan uppoavat vaivatta.
Reinikaiseen väitteet mm. termodynamiikasta ja entropiasta sekä kreationistisen maailmankatsomuksen omaksumisesta tieteellisen johtopäätöksen loogisena seurauksena tai valon nopeuksista ovat valideja väitteitä kaikkein tietämättömimmille. Ja laiskimmille, heille jotka eivät viitsi ottaa selvää. Muille eivät.>Reinikaisen otollisimpaan kohdeyleisöön kun nekin varmaan uppoavat vaivatta.
Aivan täysin. Sille porukalle (adventisti)uskovainen lääkäri on heti Jumalasta seuraava.
- UskonTyhmyys
Pekka Reinikainen on erittäin vastenmielinen idiootti, mutta sellaisiahan ne hihhulit ovat.
Tosin kun hänen seurakuntalaistensa, eli lähinnä nuoren maan kretardien ja hellareiden, keskimääräinen ÄO on kengännumeron luokkaa ja keskimääräinen koulutustaso apukoulun reputtanut 10 vuotta erilaisissa laitoksissa, niin noille sivistymättömille ja pohjattoman tyhmille toistaitoisille jälkeenjääneille tuollainenkin puhdas kakkendaali menee aina täydestä.
Koskaan kun ei voi kertoa mitään niin tyhmää, etteikö joku sokeasti uskova hihhuli uskosi sitä aivan sokeasti. Äärimmäisen säälittävää sakkia, todellakin.- koooppi
olet oikessa siinä että kaikenlaisia asioita uskotaan kun joku vaikka lääkärin statuksella oleva henkilö sitten mukaviisaasti asioitaan uskoville esittää. täyttä tuubaahan nuo puheet on ja vilisee virheitä.
mutta voisit vähän miettiä kannattaako nimitellä idiootiksi ja haukkua uskovia noin voimakkaasti. - UskonTyhmyys
Minä olen kasvanut hellariperheessä ja tiedän millainen sokeus kaikille asiallisille faktoille, pohjaton tyhmyys ja täydellinen umpipimeys niissä porukoissa vallitsee.
Paikallisessa seurakunnassa ei ollut ainoatakaan ihmistä jolle minä antaisin terveen paperit. Vain aivonsa tuhonneita alkoholisteja ja narkkareita, narsistisia psykopaatteja, maanis-depressiivisiä sekopäitä, selviä skitsofreenikkoja sekä patologisia valehtelijoita ja muita tärähtäneitä, selkeästi mielisairaita ihmisiä. Sekä entisiä linnakundeja, joiden koulustus- ja sivistystaso tosiaankin oli luokkaa apukoulun reputtanut. Osasivat hädin tuskin kirjoittaa oman nimensä.
Idiootti on erittäin lievä ilmaisu ja roimasti alakanttiin, kun puhutaan nuoren maan kreationisteista ja hellareista. Pelkästään sokea luuleminen 6000 vuotta vanhaan maapalloon edustaa niin pohjatonta tyhmyyttä, ettei sitä voi parhaalla tahdollakaan kutsua muuta kuin täydelliseksi idioottimaisuudeksi.
Nuoren maan kretardit ja hellarit (usein sama asia) edustavat sellaista pimeyttä, että luolissa asuneet talebanitkin tuntuvat sen rinnalla erittäin avarakatseisilta, sivistyneiltä ja fiksuilta. Enkä pyytele anteeksi faktoja, jotka olen itse nähnyt ja kokenut vuosikausien ajan. - Aada-a
UskonTyhmyys kirjoitti:
Minä olen kasvanut hellariperheessä ja tiedän millainen sokeus kaikille asiallisille faktoille, pohjaton tyhmyys ja täydellinen umpipimeys niissä porukoissa vallitsee.
Paikallisessa seurakunnassa ei ollut ainoatakaan ihmistä jolle minä antaisin terveen paperit. Vain aivonsa tuhonneita alkoholisteja ja narkkareita, narsistisia psykopaatteja, maanis-depressiivisiä sekopäitä, selviä skitsofreenikkoja sekä patologisia valehtelijoita ja muita tärähtäneitä, selkeästi mielisairaita ihmisiä. Sekä entisiä linnakundeja, joiden koulustus- ja sivistystaso tosiaankin oli luokkaa apukoulun reputtanut. Osasivat hädin tuskin kirjoittaa oman nimensä.
Idiootti on erittäin lievä ilmaisu ja roimasti alakanttiin, kun puhutaan nuoren maan kreationisteista ja hellareista. Pelkästään sokea luuleminen 6000 vuotta vanhaan maapalloon edustaa niin pohjatonta tyhmyyttä, ettei sitä voi parhaalla tahdollakaan kutsua muuta kuin täydelliseksi idioottimaisuudeksi.
Nuoren maan kretardit ja hellarit (usein sama asia) edustavat sellaista pimeyttä, että luolissa asuneet talebanitkin tuntuvat sen rinnalla erittäin avarakatseisilta, sivistyneiltä ja fiksuilta. Enkä pyytele anteeksi faktoja, jotka olen itse nähnyt ja kokenut vuosikausien ajan.Joissain hellari tyyppisissä seurakunnissa ollaan kyllä mielisairauden ytimessä. Joltain Reinikaisen koulutuksen omaavalta ihmiseltä odottaisi vastuuntuntoa muista ihmisistä, mutta taitaa olla itsekin sekaisin kuin seinäkello.
- ex-ateisti
Se on mielestäni ristiriitaista, että yhtäältä Reinikainen toteaa että ”Tiedettä ei voi tehdä ilman Jumalan säätämiä luonnonlakeja ja Jumalan kuvalleen lahjoittamaa loogista ajattelua”, ja toisaalta hän kiistää tieteen. Epäilen että Reinikainen seuraa ismiä, ei Jumalaa.
Itse en ymmärrä kristittyjen kuolemanpalvontaa. Minulle Jeesus on Elävä Henki, ja Hänen ohjauksensa on Jumalalta tullutta. Jeesus on siis ylösnoussut, päässyt täydelliseen yhteyteen Jumalan kanssa. Ja sinne jokainen meistä on joskus pääsevä, puhtaassa sielussaan.- fda
Mikä mahtaa olla sinun uskontosi, jos et ymmärrä kristittyjä, jos saan moista udella?
- ex-ateisti
fda kirjoitti:
Mikä mahtaa olla sinun uskontosi, jos et ymmärrä kristittyjä, jos saan moista udella?
Miten monta kertaa pitää sanoa että minulla ei ole uskontoa. En kuulu mihinkään uskonnolliseen yhteisöön tai seurakuntaan. Enkä aio liittyä.
Uskon Jumalaan, koska tiedän että Jumala on. Olen saanut siitä henkilökohtaisen ilmoituksen, sekä todisteita riittävästi.
On kristittyjä, joita ymmärrän nykyään varsin hyvin. He ovat itse hengen kokeneita, ja heitä on muidenkin uskontojen piirissä. - fda
ex-ateisti kirjoitti:
Miten monta kertaa pitää sanoa että minulla ei ole uskontoa. En kuulu mihinkään uskonnolliseen yhteisöön tai seurakuntaan. Enkä aio liittyä.
Uskon Jumalaan, koska tiedän että Jumala on. Olen saanut siitä henkilökohtaisen ilmoituksen, sekä todisteita riittävästi.
On kristittyjä, joita ymmärrän nykyään varsin hyvin. He ovat itse hengen kokeneita, ja heitä on muidenkin uskontojen piirissä.No minä en sellaista sinulta ollut lukenut, missä kerrot uskontosi. Minä en ole koskaan saanut jumalilta ilmoituksia, en edes siltä lähi-idän uskonnon pääjehulta enkä näe mitään todisteita minkään jumalan olevan muuta kuin fiilistelyä.
- ex-ateisti
fda kirjoitti:
No minä en sellaista sinulta ollut lukenut, missä kerrot uskontosi. Minä en ole koskaan saanut jumalilta ilmoituksia, en edes siltä lähi-idän uskonnon pääjehulta enkä näe mitään todisteita minkään jumalan olevan muuta kuin fiilistelyä.
Sinulla on siten vielä se yllätys edessä. Suuri hämmästys on tulossa.
- fda
ex-ateisti kirjoitti:
Ei kannata turhia manailla.
- A.Teisti
ex-ateisti kirjoitti:
On kristittyjä, joita ymmärrän nykyään varsin hyvin. He ovat itse hengen kokeneita, ja heitä on muidenkin uskontojen piirissä.>"Miten monta kertaa pitää sanoa että minulla ei ole uskontoa. En kuulu mihinkään uskonnolliseen yhteisöön tai seurakuntaan."
>"Uskon Jumalaan, koska tiedän että Jumala on."
Miten niin sinulla ei ole uskontoa?
Se, että uskotaan johonkin jumalaan, on uskontoa.
Ei uskonnolliseen yhteisöön tai seurakuntaan kuuluminen ole uskontoa vaan uskominen. - kris-tit-ty
ex-ateisti kirjoitti:
Uskotko jälleensyntymään?
- ex-ateisti
kris-tit-ty kirjoitti:
Uskotko jälleensyntymään?
En tiedä vielä.
- kris-tit-ty
ex-ateisti kirjoitti:
En tiedä vielä.
Ajattelin vain, kun kerroit uskovasi että jokainen pääsee joskus täydelliseen yhteyteen Jumalan kanssa puhtaassa sielussaan, että miten uskot tuon sielun puhtauden saavutettavan. Esim. saako jokainen sen lahjana jossakin vaiheessa kuoleman jälkeen, vai täytyykö sitä tavoitella itse, jolloin siihen tarvitaan ehkä monta elämää, tms.
- ex-ateisti
kris-tit-ty kirjoitti:
Ajattelin vain, kun kerroit uskovasi että jokainen pääsee joskus täydelliseen yhteyteen Jumalan kanssa puhtaassa sielussaan, että miten uskot tuon sielun puhtauden saavutettavan. Esim. saako jokainen sen lahjana jossakin vaiheessa kuoleman jälkeen, vai täytyykö sitä tavoitella itse, jolloin siihen tarvitaan ehkä monta elämää, tms.
No se mitä olen kuullut hengeltä on että sielu on jo puhtaassa tilassaan, Sielu, yhtä kuin Jumala.
Toisin sanoen Jumala on jo poisheittänyt Paholaisen helvettiin, ja taistelu on jo voitettu. Tätähän ei ymmärrä ihminen, joka joutuu elämään ajassa.
Yksin Jumala voi puhdistaa sielun, sillä yksin Jumala tietää ja tuntee Itsensä. Tämä tapahtuu usein ihmisen tietämättä ja ihmisen tiedostamatta.
Kristityt mystikot puhuvat sielun pimeydestä, ajanjaksoista, jolloin tämä puhdistaminen tapahtuu. Itselläni on ollut tässä pari vuotta sellainen ajanjakso, että olen saanut tutustua Saatanaan. Elämäni on ollut yhtä helvettiä, mutta toisaalta Saatana on myös esiin tullessaan tehnyt selväksi, kuka on kuka. Saatanan kuvaukset, joita esimerkiksi kristityt yleisesti antavat, pitävät paikkansa. Saatana todellakin on monikasvoinen, murhaaja, kiusaaja, valehtelija ja varas. Saatana on niin Paha, ettei ihminen olisi voinut edes kuvitella, miten paha. Saatana on hyvin kaunis, hyvin viekas ja hyvin petollinen. Saatana harhauttaa hyvän ja viisaankin, mutta Jumalaa Saatana ei harhauta! Jumala tuntee itsensä.
Sielu silloin kun se on puhdas, on yhtä Jumalan kanssa. Sielu ollessaan likainen, on pimeyden vallassa. Ihmisen ego on tällöin ottanut ihmisen hengen otteeseensa, ja ohjailee sitä omiin tarkoituksiinsa ilman että ihminen itse on siitä tietoinen.
Henkitodellisuudessa tapahtuu paljon asioita, joista me ihmisinä emme ole tietoisia. Toiset ovat tietoisia joistakin asioista ja toiset eivät yhtään mistään. Korkea tietoisuus on sielun tila, jossa ihminen on yhtä Jumalan kanssa.
Korkealla tietoisuudella ei ole mitään tekemistä sen kanssa, mistä uskikset ja ateistit keskenään riitelevät.
Korkea tietoisuus on jokaiselle oma kokemus, eikä ihminen voi kokea toisen puolesta. Ateistit pyytävät aivan harhoja kun he kuvittelevat, että ihminen voisi todistaa omat henkikokemuksensa toiselle. Yksin Jumala voi todistaa Itsensä.
Tämä on se peruskehikko, minkä olen oppinut. Mutta käytännössä olen vielä noviisi. En minä ole vielä yhtä Jumalan kanssa, mutta haluaisin olla, koska olen saanut siitä niin paljon kokemuksia, välähdyksiä.
Jumala ei ole koskaan erossa sielusta, eikä ihmisestä. Jumala on aina läsnä, eikä Jumala voi olla olematta läsnä. Sielun pimeydessä kuitenkin Jumala jää taka-alalle, ja Saatana ikään kuin ottaa vallan. Todellinen valta on kuitenkin Jumalalla, joka huolehtii siitä, että pitkällä jänteellä käy hyvin. Ihmisen on usein vaikea ymmärtää, miten huonot kokemukset ja itse asiassa kärsimys voisi johtaa Hyvään. Kuitenkin Jumala kaiken näkevänä ja tietävänä tietää senkin ihmistä paremmin.
Kun Jumala ottaa Pyhällä Hengellä ihmisen haltuun, ihminen saa kokea välkähdyksen Jumalasta. Se ei kuitenkaan ole koko asia. Mutta suuntaa se kyllä antaa, tien jota kulkea, hengen tien. Sitä tietä kulkien voi löytää Jumalan. Minä olen Tie, Totuus ja Elämä, sanoi Jeesus, ja se pitää paikkansa aivan kuten kaikki muutkin Jeesuksen sanat. Hän valaisee minun tieni, hän ohjaa minut ahdingosta vapauteen.
Hengen tasolla ymmärtäen kykenemme ymmärtämään käsittämättömiä. Se on aika kummallista. Ihmeellistä on koko tämä touhu minun mielestä, en ikinä olisi voinut edes kuvitella miten ihmeellistä.
Jälleensyntymät ovat itselleni vielä hämärän peitossa siltä osin, onko niitä tosiasiassa tapahtunut, vai onko kyse jostain abstraktimmasta. Itse olen saanut tietää monia entisiä elämiäni, mutta asioiden tarkastaminen on mahdotonta. Niinpä se on joko tosi tai epätosi, pysyn toistaiseksi tietämättömyyden tilassa sen suhteen. Sitten kun tiedän, sitten voin uskoa. Onnellinen on se joka uskoo tietämättä!
Vastauksena kysymyksiisi, en tällä hetkellä tiedä. Tiedän ainoastaan sen että Jumala tietää. - kris-tit-ty
ex-ateisti kirjoitti:
No se mitä olen kuullut hengeltä on että sielu on jo puhtaassa tilassaan, Sielu, yhtä kuin Jumala.
Toisin sanoen Jumala on jo poisheittänyt Paholaisen helvettiin, ja taistelu on jo voitettu. Tätähän ei ymmärrä ihminen, joka joutuu elämään ajassa.
Yksin Jumala voi puhdistaa sielun, sillä yksin Jumala tietää ja tuntee Itsensä. Tämä tapahtuu usein ihmisen tietämättä ja ihmisen tiedostamatta.
Kristityt mystikot puhuvat sielun pimeydestä, ajanjaksoista, jolloin tämä puhdistaminen tapahtuu. Itselläni on ollut tässä pari vuotta sellainen ajanjakso, että olen saanut tutustua Saatanaan. Elämäni on ollut yhtä helvettiä, mutta toisaalta Saatana on myös esiin tullessaan tehnyt selväksi, kuka on kuka. Saatanan kuvaukset, joita esimerkiksi kristityt yleisesti antavat, pitävät paikkansa. Saatana todellakin on monikasvoinen, murhaaja, kiusaaja, valehtelija ja varas. Saatana on niin Paha, ettei ihminen olisi voinut edes kuvitella, miten paha. Saatana on hyvin kaunis, hyvin viekas ja hyvin petollinen. Saatana harhauttaa hyvän ja viisaankin, mutta Jumalaa Saatana ei harhauta! Jumala tuntee itsensä.
Sielu silloin kun se on puhdas, on yhtä Jumalan kanssa. Sielu ollessaan likainen, on pimeyden vallassa. Ihmisen ego on tällöin ottanut ihmisen hengen otteeseensa, ja ohjailee sitä omiin tarkoituksiinsa ilman että ihminen itse on siitä tietoinen.
Henkitodellisuudessa tapahtuu paljon asioita, joista me ihmisinä emme ole tietoisia. Toiset ovat tietoisia joistakin asioista ja toiset eivät yhtään mistään. Korkea tietoisuus on sielun tila, jossa ihminen on yhtä Jumalan kanssa.
Korkealla tietoisuudella ei ole mitään tekemistä sen kanssa, mistä uskikset ja ateistit keskenään riitelevät.
Korkea tietoisuus on jokaiselle oma kokemus, eikä ihminen voi kokea toisen puolesta. Ateistit pyytävät aivan harhoja kun he kuvittelevat, että ihminen voisi todistaa omat henkikokemuksensa toiselle. Yksin Jumala voi todistaa Itsensä.
Tämä on se peruskehikko, minkä olen oppinut. Mutta käytännössä olen vielä noviisi. En minä ole vielä yhtä Jumalan kanssa, mutta haluaisin olla, koska olen saanut siitä niin paljon kokemuksia, välähdyksiä.
Jumala ei ole koskaan erossa sielusta, eikä ihmisestä. Jumala on aina läsnä, eikä Jumala voi olla olematta läsnä. Sielun pimeydessä kuitenkin Jumala jää taka-alalle, ja Saatana ikään kuin ottaa vallan. Todellinen valta on kuitenkin Jumalalla, joka huolehtii siitä, että pitkällä jänteellä käy hyvin. Ihmisen on usein vaikea ymmärtää, miten huonot kokemukset ja itse asiassa kärsimys voisi johtaa Hyvään. Kuitenkin Jumala kaiken näkevänä ja tietävänä tietää senkin ihmistä paremmin.
Kun Jumala ottaa Pyhällä Hengellä ihmisen haltuun, ihminen saa kokea välkähdyksen Jumalasta. Se ei kuitenkaan ole koko asia. Mutta suuntaa se kyllä antaa, tien jota kulkea, hengen tien. Sitä tietä kulkien voi löytää Jumalan. Minä olen Tie, Totuus ja Elämä, sanoi Jeesus, ja se pitää paikkansa aivan kuten kaikki muutkin Jeesuksen sanat. Hän valaisee minun tieni, hän ohjaa minut ahdingosta vapauteen.
Hengen tasolla ymmärtäen kykenemme ymmärtämään käsittämättömiä. Se on aika kummallista. Ihmeellistä on koko tämä touhu minun mielestä, en ikinä olisi voinut edes kuvitella miten ihmeellistä.
Jälleensyntymät ovat itselleni vielä hämärän peitossa siltä osin, onko niitä tosiasiassa tapahtunut, vai onko kyse jostain abstraktimmasta. Itse olen saanut tietää monia entisiä elämiäni, mutta asioiden tarkastaminen on mahdotonta. Niinpä se on joko tosi tai epätosi, pysyn toistaiseksi tietämättömyyden tilassa sen suhteen. Sitten kun tiedän, sitten voin uskoa. Onnellinen on se joka uskoo tietämättä!
Vastauksena kysymyksiisi, en tällä hetkellä tiedä. Tiedän ainoastaan sen että Jumala tietää.Tuossa ei ole periaatteessa mitään sellaista, mistä olisin eri mieltä (paitsi jälleensyntymään en usko). Sanoitat sen vain kovin toisin kuin minä, itse sanoitan lähinnä perinteisillä kristinuskon tai tarkemmin sanottuna luterilaisuuden käsitteillä. Siihen en usko, että ihminen voisi päästä elämään täydellisessä yhteydessä Jumalaan jo täällä ajassa eläessään, mutta siitä en huomannut sinun sanovan mitään, enkä tiedä miten uskot.
Itselläni on ollut usko lapsesta asti, tarkemmin sanottuna melkein yhdeksänvuotiaasta, ja syvällä sisimmässäni se on, vaikka enimmäkseen ajattelen ja elän ihan maallisten asioiden parissa. "Jeesus on siis ylösnoussut, päässyt täydelliseen yhteyteen Jumalan kanssa. Ja sinne jokainen meistä on joskus pääsevä, puhtaassa sielussaan."
Vastentahtoisestiko? Sielua ei ole olemassakaan, joten älä valehtele!!
Vaihdahan nimimerkkisi vaikka nyk-hihhuli, kun tuo "ex-ateisti" on täysin järjen vastainen.
Sä et ole koskaan ollutkaan ateisti, kun olet kerran nykyisin joku hihhuli!- ex-ateisti
kris-tit-ty kirjoitti:
Tuossa ei ole periaatteessa mitään sellaista, mistä olisin eri mieltä (paitsi jälleensyntymään en usko). Sanoitat sen vain kovin toisin kuin minä, itse sanoitan lähinnä perinteisillä kristinuskon tai tarkemmin sanottuna luterilaisuuden käsitteillä. Siihen en usko, että ihminen voisi päästä elämään täydellisessä yhteydessä Jumalaan jo täällä ajassa eläessään, mutta siitä en huomannut sinun sanovan mitään, enkä tiedä miten uskot.
Itselläni on ollut usko lapsesta asti, tarkemmin sanottuna melkein yhdeksänvuotiaasta, ja syvällä sisimmässäni se on, vaikka enimmäkseen ajattelen ja elän ihan maallisten asioiden parissa.Ihmiset tosiaan sanoittavat eri tavoin samaa asiaa. Asia on silti sama, vain sanat vaihtelevat.
Sitten uskonkiihkoiset saavat sodan aikaan keskenään siitä, kenen sana on oikea sana.
Olen nähnyt kristittyjen saavan sodan aikaan siitä, onko Jumalan nimi Jahve vai Jehova.
Asia siinä hukkuu.
- Kalju_Pitkätukka
Reinikaisen höpinäitä on minulle useampikin ev.lut kirkon työntekijä suositellut esimerkiksi tieteen ja uskon sopusoinnusta.
Liberaali aktiiviluterilainen ei tunnista kokemukseni mukaan Reinikaista kreationistiksi ja fundamentalistiksi.>Liberaali aktiiviluterilainen ei tunnista kokemukseni mukaan Reinikaista kreationistiksi ja fundamentalistiksi.
Oho. Uskoisin kyllä että enemmistö tunnistaa, sillä Pekkahan on täysin leimautunut kreationismiin.- Kalju_Pitkätukka
Kun Pekka kertoilee seurakuntalehden tai uskisten TV-tai radiokanavalla kuinka tiede todistaa Raamatun paikkansapitäväksi, liberaaliluterilainen ei perehdy taustoihin.
Eräs minulle väitti:"Reinikainen ei niinkään vetoa luomiskertomukseen, vaan Raamatun ja tieteen toisiaan tukeviin faktoihin."
Toinen(diakoni) ihmetteli "Pekkako on kreationisti?" Kalju_Pitkätukka kirjoitti:
Kun Pekka kertoilee seurakuntalehden tai uskisten TV-tai radiokanavalla kuinka tiede todistaa Raamatun paikkansapitäväksi, liberaaliluterilainen ei perehdy taustoihin.
Eräs minulle väitti:"Reinikainen ei niinkään vetoa luomiskertomukseen, vaan Raamatun ja tieteen toisiaan tukeviin faktoihin."
Toinen(diakoni) ihmetteli "Pekkako on kreationisti?"Varmaan noitakin on. Aika järkyttävää sinänsä.
Tosin siinä on jo järkytystä kylliksi, että entistä kunnanlääkäriä pidetään "tieteen edustajana" ja tituleerataan puolihuolimattomasti "tohtoriksi".
"Evoluutio on myös heidän ainoa(!), ihmisjärkeilyyn perustuva, syynsä olla ateisti ja samalla myös heidän ainoa työkalunsa, millä aivopestään ateismiin. ”Puolueetonta” maailmankuvaa, missä uskottaisiin samanaikaisesti sekä evoluutioon että luomiseen ei voi johdonmukaisesti olla olemassa. Totuuksia on vain yksi, Jeesus (Joh.14:6)."
Eikö näille pässeille ala jo riitämään näiden iänikuisten olkiukkojen rakentelu. Miten ihmeessä mitään ateisteja sitten olisi voinut olla olemassa kerta evoluutiota alettiin tutkia ja ymmärtämään vasta 1800-luvulla?
Ja mistä muiden ateisteja voisi olla muissakin kuten itämaisissa kulttuureissa, jos evoluutio oli ainoa oljenkorsi?- ey4t34
ateismille on lukemattomia syitä eikä pienin niistä ole positiivisen jumalaväitteen todisteiden puute. yksinkertaisesti se että lähtökohtaisesti ei ole järkevää uskoa sellaiseen mistä ei ole mitään havaintoa. reinikainen puhuu höpöjään minkä ehtii. ja vaikka ei evoluutiosta edes tietäisi, on luonnosta nähtävissä se ettei sen suunnittelija ainakaan rakkaudellinen ole, sikäli kuin sillä suunnittelija on.
"Eikö näille pässeille ala jo riitämään näiden iänikuisten olkiukkojen rakentelu."
Ei vissiin -tynnyrissä kun on eletty niin loppu elämäkin tulee elää jossakin tynnyrissä ja pakottaa muidenkin elämään siinä samaisessa tynnyrissä! Kamalaahan se noista kreationisteista on jos elää kerran parisuhteessa ja sattuu maastotöitä tehdessään vilkaisemaan jotakin naista ihan huumorimielellä töissä kun ohi kiitää hyvännäköinen pimatsu ohi ja totean toiselle: "katto nyt sääkin pepun keikkumista" niin kreationisti vastaa siihen: "sä olet tietääkseni parisuhteessa ja mä avioliitossa". :) Mitkä hevosen silmälaput noilla ihan oikeesti on silmillään. Ei saa edes kattoa muita naisia, kun oletetaan jo että se katsominenkin on samaa kuin yhdyntä! Mä en todellakaan pystyisi elämää tollaista ahdasmielisen ihmisen elämää, mutta jotkut näköjään kykenevät siihenkin vielä 2010-luvulla!?!?
- Poliisiasia.ontää
Reinikainen E10 Soutuvenheellä Kiinaan
https://www.youtube.com/watch?v=oN-tW9inhNA - mmmuikäinen
Mitähän mieltä tr Reinikainen olis noista iltalööppien seksologien (onko he muuten lääkäreitä vai itseoppineita kansanparantajia) julistuksista, että aina kun miehet haluaa niin jokaisen naisen on annettava suuseksiä - muakyllä oksettaa jo pal vähemmästkin - jos ne on homoja ja syöneet sikaruttoon sairastuneita otuksia - joku pakkoseksismin teema jyllännyt jo pitemmn aikaa yhteiskunnassa - minun mielestä sillä ei ole rakkauden kanssa mitääntekemistä
- onko raamatussa sanomaa joka koskisi myös tämän ajan ihmisiä?
Mun mielestä liian paljon kuolee ihmisiä väkivallan uhreina tai vammautuu pysyvästi - entä infektiot - niihinkään ei aina lääkkeitä edes ole.
Olipa ylä- tai alapäitten juttuja tai muita maailman vouhotuksia. - Reddington
Vastaan: Miksi muka pitäisi?
Jutusta vai Reinikaisesta yleensä? Säälittävän ihmisen kysymys jo otsikossa: "Miksi Jumalaan ei uskota?". :) Vastakysymyksenä esittäisin: "Miksi Jumalaan tulisi uskoa?"
Reinikainen on säälittävä kreationisti, joka on uskotellut olevansa ennen ateisti. Mikäli hän olisi todellakin ollut ateisti niin tuskin hän olisi tällöin kreationisti.
Lääkärin oikeudet Reinikaisen tulisi jo vähintään menettää pilkatessaan evoluutiota!!
Onhan se kiva kiihkouskovien pilkata evoluutiota tai muuta tiedettä saamatta Suomessa minkäänlaista tuomiota, mutta annas olla kun joku ei hyväksy Jumalaa olemassa olevana niin välittömästi kiihkouskovat haluavat kaivaa sen vanhentuneen "maallisen" Suomen lakikirjan (jota vähiten arvostavat, mutta josta heille olisi tällöin hyötyä tai etua), jossa ns. "Jumalan pilkkaamisesta" joutui vielä Suomessa vähintään jalkapuuhun tai sai siitä muunlaisen rangaistuksen..kuten EHKÄPÄ maallisen kuritushuonetuomion jne. Onneksi "Jumalan pilkasta" ei enää Suomessa rangaistusta anneta (on huomattu ettei olemattoman pilkasta voida rangaistusta antaa), mutta tieteellisien faktojen pilkkaamisesta tulisi jokin rangaistus Suomessakin jo vihdoinkin antaa kiihkouskoville, kuten vaikka hävittämällä julkisesti hänen Raamattunsa tmv. eikä uutta saisi enää ennen hankkia tilalle tässä elämässä!? :)Vaikka en haluaisi mitenkään siis puolustella Päivi Räsäsen näkökantoja, mutta hän sentään hyväksyy eräänlaisena kiihkouskovaisena edes evoluution vaikkei monia evoluution sisältöä ei varmaankaan hyväksyisi, kuten sitä että ihminen on nisäkäs, joilla on yhtälailla tarve seksiin kuin muillakin nisäkkäillä sukupuolestaan riippumatta.
Usko tai uskonto rajoittaa ihmisiä toimimasta luonnollisesti, kuten taas muilla nisäkkäillä ei moisia rajoitteita ole. Ihmisten tulee siis täyttää tietyt ehdot, jolloin heidän luonnollisuutensa olisi sallittua rajoituksien ja ehtojen mukaan. Esimerkiksi ihmisille ei uskovien mukaan tulisi sallia seksiä ennen kuin tietyt ehdot rajoitteissa täyttyvät. Esiaviollinen seksi on kiihkouskoville yhtä käsittämätöntä yhä tänäkin päivänä kuin homoseksuaalisuus yleensä, vaikkakin ovat itse saattaneet harjoittaa esiaviollista seksiä vastoin heidän omaa vakaamustaan vastaan ja sitä esiaviollista seksiä pitävät siis yhtä luonnottomana, vaikka tosiasiassa esiaviollinen seksi olisikin ihmiselle hyvin luonnollista ja todettu hyvin terveelliseksi.ateisti1982 kirjoitti:
Vaikka en haluaisi mitenkään siis puolustella Päivi Räsäsen näkökantoja, mutta hän sentään hyväksyy eräänlaisena kiihkouskovaisena edes evoluution vaikkei monia evoluution sisältöä ei varmaankaan hyväksyisi, kuten sitä että ihminen on nisäkäs, joilla on yhtälailla tarve seksiin kuin muillakin nisäkkäillä sukupuolestaan riippumatta.
Usko tai uskonto rajoittaa ihmisiä toimimasta luonnollisesti, kuten taas muilla nisäkkäillä ei moisia rajoitteita ole. Ihmisten tulee siis täyttää tietyt ehdot, jolloin heidän luonnollisuutensa olisi sallittua rajoituksien ja ehtojen mukaan. Esimerkiksi ihmisille ei uskovien mukaan tulisi sallia seksiä ennen kuin tietyt ehdot rajoitteissa täyttyvät. Esiaviollinen seksi on kiihkouskoville yhtä käsittämätöntä yhä tänäkin päivänä kuin homoseksuaalisuus yleensä, vaikkakin ovat itse saattaneet harjoittaa esiaviollista seksiä vastoin heidän omaa vakaamustaan vastaan ja sitä esiaviollista seksiä pitävät siis yhtä luonnottomana, vaikka tosiasiassa esiaviollinen seksi olisikin ihmiselle hyvin luonnollista ja todettu hyvin terveelliseksi.Homoseksuaalisuus on teistä luonnotonta, heteroseksi on teistä luonnotonta, varsinkin jos heterot harrastavat seksiä ennen avioliittoa? En tajua avoliitossa heteromiehenä eläessäni, miten heteroiden välinen seksi voi muuttua yhtäkkiä...PAM... luonnottomasta luonnolliseksi avioliitossa!?
Mielestäni koko avioliitto on luonnoton varsinkin, jos avioliittoon mennään uskonnollisista eikä liioin järkisyistä mutta samat oikeudet tulee saada sukupuolesta riippumatta oli kyse sitten hetero- tai homoparista!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Simula, rakkaus, Aittakumpu
Milloin tämä rakkaus on roihahtanut? Onko molemmat herätysliikkeen jäseniä - kristillisiä etnonationalisteja ?https://ww1212388Yläkoulun seksiopas neuvoo harjoittelemaan
anaaliyhdyntää lämpöisellä ja pitkällä porkkanalla https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010859818.html2152028Pormestari käräjille?
Ei mene Puolangalla häpösesti, rinnekeskus&hotelli suljettuna ja käräjäasiana, naudat tapetaan nälkään, poliisi tutkii j611513Joukko oppilaita terrorisoi koulua Helsingissä niin
että osa opettajista pelkää töihin tulemista https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010857587.html1751324- 551258
Susta ei saisi nättiä vaikka miten paljon
meikkaisit. 😁 anna siis sen miehen olla rauhassa! Sivusta tutulta mieheltä751046Norjan tilaama koruton raportti mitä NATO-jäsenyys aiheuttaa Suomelle
Iltasanomat: "Miksi vaikenemme? Asiantuntijoiden mukaan Suomessa ei vieläkään ymmärretä, mitä Nato-jäsenyydestä seuraa66981Voisimmeko seuraavan kerran kun
Nähdään tehdä toisille selväksi että kiinnostaa enemmän kuin kaveri mielessä. Jos keksit vielä keinon niin napakymppi36907- 52894
- 31875