Vääjäämättä muistuu mieleen kun yläasteen kovanaamaat kiukuttelivat äidinkielen tuntien turhuudesta.
Todennäköisesti samat antisankarit ja yhteiskunnan menetetyt toivot laukovat suuria totuuksia keskivertomaahanmuuttajan lauserakenteilla.
Merkillepantavinta on kuitenkin yhdyssanojen käyttö. Tai niiden käyttämättömyys.
Pitäisikö seriffien puuttua kielioppivirheísiin?
Kyllä, kiitos.
Yhdyssana
4
1180
Vastaukset
- sinisin
mun mielestä on ihan järkkyä että nyky nuoriso on julmasti hyljännyt äidin kielensä ja puhuu ihme lyhenteillä outoja sanoja ja käytää kaari sulkuja ja pisteitä ja puolipisteitä ja kaiken maailman merkkejä tunteidensa ilmaisuun.
tupla määrä äidin kielen tunteja perus kouluun ja kaikille maailman keskustelu palstoille auto-maattinen oikoluku ohjelma joka korjaisi kaikki kirjoitus virheet ja viidestä virheestä sensuroisi viestin.- minä sanon että
Pitäisi vaihtaa ne äidinkielen tunnit huumoritunteihin. Tarkoitan oppitunteja, joilla opetettaisiin hyvää huumoria.
- Nimetön
Taisipa sinunkin kirjoituksessa muutama yhdyssana virhe olla.
- tsörsselssön
Oma rakas lähetti tänään viestin, jonka aihe oli "vapaa päivä", mutta viestiä lukiessa selvisi, että kyseessä oli "vapaapäivä". Olimme aikanaan samassa koulussa samoilla tunneilla, koskien myös äidinkieltä ("EI: äidin kieltä"), eli jotkut oppivat, vieressä istuvat taasen eivät välttämättä koskaan.
Ehdotan, että jokainen ottaa henkilökohtaisen (EI: henkilö kohtaisen) vastuun osaamisestaan. Eli koulujärjestelmän vika ei ole se, jos itse on tyhmä tai laiska. Oma rakkaani on minusta hälläväliätyyppi (EI: hällä väliä tyyppi).
Nimimerkki (EI: nimi merkki)
kirjoitustaitoinen (EI:kirjoitus taitoinen)
Jos joku haluaa helpon avun yhdyssana (EI: yhdys sana) ongelman, se menee näin: laita "-kin" sanan perään tai keskelle, kumpi tuntuu paremmalta:
KirjoitusKINtaitoinen hälläväliäKINtyyppi huoltaavapaaKINpäivänä henkilöKINkohtaisen äidinKINkielen.
VAI:
KirjoitustaitoinenKIN hälläväliätyyppiKIN huoltaa vapaapäivänäKIN henkilökohtaisenKIN äidinkielenKIN.
Lause kokonaisuutena ei toimi, mutta kukin yhdyssana kylläKIN. Eli kokeile vaan epävarmuustilanteessa laittaa KIN joko keskelle tai loppuun.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Minulla heräsi huoli sinusta ajatteluni kohteesta!
Toivottavasti sinulla on siellä jossain kaikki hyvin. Välitän sinusta edelleen vaikka olet varattu, etkä tykkää minusta.834243- 1613523
- 533129
Missä Sanna nyt suvaitsevaisuus?
Tekijä on nyt kuitenkin jotain muuta kuin suomalainen niin eikös nyt pitäisi suvaita kulttuuri eroja ja rakastaa tekijä1921912- 441756
- 271747
- 231744
- 571694
- 191597
- 181581