Päärooli omassa elämässäni

Hittomix

Tuntuu tosi kurjalta ajatella, etten kelpaa muuhun kuin itseäni palvelemaan.
Nytkin mökillä heti aamusta jouduin keittämään pannukahvit omalla jauhavalla keittimellä.
Olin yön yli viisas ja latasin keittimen jo illalla. Raikkaalla kaivovedellä ja pavuilla. Se helpotti heräämistä.
Aika ajoin olen kyllästynyt tiskeihin. Eihän se olekaan miesten hommia. Siksi käytän esimerkiksi kartonki mukeja.
Onhan tämä yhtä raatamista. Kantaa valmiita klapeja, niin saunaan, unohtamatta vettä jonka saan saavista saunan nurkalta.
Istua keinussa tunteja ja katsella aurinkoista maisemaa. Askareet tein jo kesäkuussa joten tämä ajan tappaminen joutomiehenä ei ole kivaa.Tähän vielä joku eukko räkättämään niin kesä olisi täydellinen - vai miten se meni?
Onneksi pääsen pois tästä kurjuudesta jo ensi viikolla ja palaan kaupunkiin. Siellä odottaa mahdollisesti siivoaminen ja pyykit ja muu vastanmielinen. Orjuuttavaa.

25

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vaihetaanpas osia. Menes sinä mun saappaisiin niin minä tulen sun. Paitsi räkättävää puoliskoa mulla ei ole mistä tarjota mutta äkkiäkös sellaisen tilaa jostain deittisivulta :).

      • Hittomix

        Tämä on köyhän kulkijan mökki. Eli ei löydy saappaan saapasta. Parit pihalenkkarit ja muutamat crossit löytyy. Päivänä muutamana crossit jalassa tein "metsätöitä" ja kaadoin muutaman rungon haapaa normaalilla ruostuneella kaarisahalla.
        Deitti sivustoilla ei ole tullut käytyä mutta paikallisetkin emännät ovat kuoleet sukupuuttoon tai muutama varattu.


      • Hittomix kirjoitti:

        Tämä on köyhän kulkijan mökki. Eli ei löydy saappaan saapasta. Parit pihalenkkarit ja muutamat crossit löytyy. Päivänä muutamana crossit jalassa tein "metsätöitä" ja kaadoin muutaman rungon haapaa normaalilla ruostuneella kaarisahalla.
        Deitti sivustoilla ei ole tullut käytyä mutta paikallisetkin emännät ovat kuoleet sukupuuttoon tai muutama varattu.

        Mökkielämä vaatii kunnon saappaan jos aikoo pysyä terveenä. Minulla on kahdet saappaat yhdet kontiot kun leikkaan viikatteella järvessä kaislojen ja toiset hai-saappaantyyliset kun puuhastelen pöllisavotassa. Olin pari päivää tosi korvessa, matkassani oli ne hai-saappaat, poimin pihalta mustikoita. En toivo kesän loppuvan, etenkään kun se vihdoin tuli. Tykkään väliin nukkua yön kaupungissa. Lähden taas kun kuopus tuo auton mökille. Onkohan naapuri jo saanut pöllit pilkkeiksi se onkin sitten saapasjuttu kun niitä pilkkeitä kasaan saunan seinustalle.


      • Hittomix kirjoitti:

        Tämä on köyhän kulkijan mökki. Eli ei löydy saappaan saapasta. Parit pihalenkkarit ja muutamat crossit löytyy. Päivänä muutamana crossit jalassa tein "metsätöitä" ja kaadoin muutaman rungon haapaa normaalilla ruostuneella kaarisahalla.
        Deitti sivustoilla ei ole tullut käytyä mutta paikallisetkin emännät ovat kuoleet sukupuuttoon tai muutama varattu.

        Kyllä minä voisin vaihtaa köyhästä omakotiasujasta köyhään mökkiin, ei liene suurta eroa. Mutta jäkättämättömyyskinhän on vain positiivine lisämauste.


      • siilimuori2 kirjoitti:

        Kyllä minä voisin vaihtaa köyhästä omakotiasujasta köyhään mökkiin, ei liene suurta eroa. Mutta jäkättämättömyyskinhän on vain positiivine lisämauste.

        Miksi sen sun emäntäehdokkaan pitää olla paikallinen?


      • Hittomix
        siilimuori2 kirjoitti:

        Miksi sen sun emäntäehdokkaan pitää olla paikallinen?

        Se oli vain heitto. En ottaisi paikallista edes tarjouksesta. Toisaalta olisihan se hyvä siinä mielessä, että se tietäisi kylän asiat jo valmiiksi, keitä varoa keitä vältellä, kuka mitäkin heh heh.


    • ö-Öö

      Kertakäyttömukeista.

      Minäkin siirtynyt pitkälti kertakäyttöastioihin mökillä. Paljon vaivattomampaa, kuin tiskikoneen käyttäminen. Käytetyille pahvilautasille jne käyttöä just pesän sytyttämisessä jne. Samaten siirtynyt ostoklapeihin. Niitä saa siisteissä muovipakkauksissa edulliseti. Jos nyt ajattelee, että ottaa moottorisahan ja menee metsään, aika suuri työ ennenkuin ne klapit ovat pirtinuunin vieressä valmiita poltettaviksi.

      Ai niin, suosittelen sähkösaunaa. Pyykkiasioista puhuen, ihmettelen, että kertakäyttövaatteita heikosti tarjolla.

      Miehen elämä on yhtä raatamista, onneksi nykyaika antaa jotain mahdollisuuksia vähän helpottaa sitä taakkaa.

      =DW=

      • Eikö ainakin muovitetuista "pahvilautasista" tule melkoinen käry ja katku kun niitä polttaa? Puulämmitteistä saunaa taas ei voita mikään.


      • Hittomix

        Itse ruokailun suoritan posliini lautasilta, pääasiassa. Mutta kakkosvarana on kertakäyttöastiastoa muovihaarukoista pikku lautasiin. Harmi kun makkaraa ei voi grillata muovi tikun päässä, ehtii sulaa. No, löytyy sähkögrilli-kin ja pari ruostunutta pallomaista grilliä ja itse muurattu puulämmitteinen pihagrilli johon on integroitu eli muurattu ominaisuus savustusmahdollisuus. Tosin en kalasta en savusta. Häkään pökähtyneitä nakkeja voisi kokeilla.
        Äsken tein töitä. Haravoin pihanurmikon jonka eilen leikkasi koneellisesti mökkitalkkari. Eikä se edes ollut vielä puoli metriäkään pitkä. Se nurmikko.


      • ö-Öö
        Hittomix kirjoitti:

        Itse ruokailun suoritan posliini lautasilta, pääasiassa. Mutta kakkosvarana on kertakäyttöastiastoa muovihaarukoista pikku lautasiin. Harmi kun makkaraa ei voi grillata muovi tikun päässä, ehtii sulaa. No, löytyy sähkögrilli-kin ja pari ruostunutta pallomaista grilliä ja itse muurattu puulämmitteinen pihagrilli johon on integroitu eli muurattu ominaisuus savustusmahdollisuus. Tosin en kalasta en savusta. Häkään pökähtyneitä nakkeja voisi kokeilla.
        Äsken tein töitä. Haravoin pihanurmikon jonka eilen leikkasi koneellisesti mökkitalkkari. Eikä se edes ollut vielä puoli metriäkään pitkä. Se nurmikko.

        Joop

        Onhan noita grillejä. Itse mieltynyt mökillä keittiössä olevaan sähkögrilliin. Sellainen sivustatäytettävä kioskimalli. Vastus ylhäällä, ei kärytä, tehokas ja laadukas, etenkin vaivaton. En keväällä viitsinyt ottaa kaasugrilliä ulkorakennuksesta, ostin kympin hintaisen hiiligrillin. Kerran grillasin sillä, turhan työlästä hommaa.

        Pitäisi juu etsiä joku leikkaamaan nurtsi. Ostin vuosi sitten uuden ruohonleikkurinkin. Pitäisi löytää joku koululainen, jolla käytössä raivaussaha kotoota. Alkaa pajua puskemaan pihalle. Mulla kai aika laaja piha, kyllä sen siivoamiseen pari päivää menee ahkeralta työläiseltä.

        Ai niin, käristemakkaroissa päätynyt käyttämään Höyhtyän grillin palveluita. Suomen ehdottomasti parhaat kärkkärit :D

        =DW=


      • Hittomix

        Sähkögrillin hankin kesäkuussa ja täytyy sanoa, että nappiostos. Tullut kokeiltua pihveistä makkaroihin ja toimii. Tällä reissulla en ole ehtinyt ottaa esiin hupun alta.
        Meikälle eri pihahommia hoitaa tuttu kaveri, paikallinen, hänellä pelit ja vermeet klapi koneesta alkaen. Palkkio hoituu viineillä ja tupakilla ja bensa rahalla.
        No toissa päivänä raivasin pusikoita omalla pensasleikkurilla. Ne tahtovat villiintyä.


      • Hittomix kirjoitti:

        Sähkögrillin hankin kesäkuussa ja täytyy sanoa, että nappiostos. Tullut kokeiltua pihveistä makkaroihin ja toimii. Tällä reissulla en ole ehtinyt ottaa esiin hupun alta.
        Meikälle eri pihahommia hoitaa tuttu kaveri, paikallinen, hänellä pelit ja vermeet klapi koneesta alkaen. Palkkio hoituu viineillä ja tupakilla ja bensa rahalla.
        No toissa päivänä raivasin pusikoita omalla pensasleikkurilla. Ne tahtovat villiintyä.

        Myös minä olen ollut tyytyväinen muutama vuosi sitten ostamaani sähkögrilliin. Kaasugrilliä olen käyttänyt kerran viime kesänä ja kerran viime Kesäkuussa. Pihalla on myös muurattu grillin tapainen, olkoon siinä, ei tule käytettyä.
        Viikonloppumies tekee nurmikko ja muut puunhakkuut, teen vastineeksi maukasta ruokaa. Ympäristöä pitäisi raivata kovalla kädellä , olkoon tältä kesältä.


      • ö-Öö
        mielikki.neito kirjoitti:

        Myös minä olen ollut tyytyväinen muutama vuosi sitten ostamaani sähkögrilliin. Kaasugrilliä olen käyttänyt kerran viime kesänä ja kerran viime Kesäkuussa. Pihalla on myös muurattu grillin tapainen, olkoon siinä, ei tule käytettyä.
        Viikonloppumies tekee nurmikko ja muut puunhakkuut, teen vastineeksi maukasta ruokaa. Ympäristöä pitäisi raivata kovalla kädellä , olkoon tältä kesältä.

        Sähkögrillistä vähä lisään.

        Itse ihastuin opiskeluaikoina kaverin sähkögrilliin. Se oli kerrassaan erinomainen, en muista merkkiä. sisällä käytettävä ja ylävastus. Suunnalleen tällainen:

        http://tekniikanmaailma.fi/wp-content/uploads/tm/editor/images/589352.jpg

        Mun mielestä ylivoimaisen siisti, eikä aiheuta käryä, koska vastusten päälle ei tipu rasvaa tai töhnää. Ja se suurin luxus siinä, se tosiaan kuumentaa ylhäältä. Pihvi, makkara, mikä tahansa tulee mehukkaammaksi, koska rasvat eivät tipu grillattavasta tuotteesta heti pois, vaan maustavat ja kosteuttavat sitä, siis voitelevat ja maustavat sitä. Toki tulee rusketus, mutta just liha erittäin mehevää. Vastaavaan ei tavallisilla grilleillä pysty.

        Tollaset ei ole kauhean kalliita, niitä valmistetaan kyllä. Tosin hankala löytää tavallisista kaupoista. Itsellä vähän erilainen, vähän tavallisen uunin tapainen, käytetään sivusta, Mukana pari peltiä ja ritilä. Erinomainen muuten lämpimien voileipien tekoon. Kyse siis oikeista sähkögrilleistä, ei näistä normaaliuuneissa olevista grillivastuksista, erillinen pien pöytäkone. Mikroaaltouunien vastukset lähinnä vitsi,kokeiltu on.

        Oäätän sähkögrilliaiheisen paapatukseni tähän.

        =DW=


      • mullaon
        ö-Öö kirjoitti:

        Sähkögrillistä vähä lisään.

        Itse ihastuin opiskeluaikoina kaverin sähkögrilliin. Se oli kerrassaan erinomainen, en muista merkkiä. sisällä käytettävä ja ylävastus. Suunnalleen tällainen:

        http://tekniikanmaailma.fi/wp-content/uploads/tm/editor/images/589352.jpg

        Mun mielestä ylivoimaisen siisti, eikä aiheuta käryä, koska vastusten päälle ei tipu rasvaa tai töhnää. Ja se suurin luxus siinä, se tosiaan kuumentaa ylhäältä. Pihvi, makkara, mikä tahansa tulee mehukkaammaksi, koska rasvat eivät tipu grillattavasta tuotteesta heti pois, vaan maustavat ja kosteuttavat sitä, siis voitelevat ja maustavat sitä. Toki tulee rusketus, mutta just liha erittäin mehevää. Vastaavaan ei tavallisilla grilleillä pysty.

        Tollaset ei ole kauhean kalliita, niitä valmistetaan kyllä. Tosin hankala löytää tavallisista kaupoista. Itsellä vähän erilainen, vähän tavallisen uunin tapainen, käytetään sivusta, Mukana pari peltiä ja ritilä. Erinomainen muuten lämpimien voileipien tekoon. Kyse siis oikeista sähkögrilleistä, ei näistä normaaliuuneissa olevista grillivastuksista, erillinen pien pöytäkone. Mikroaaltouunien vastukset lähinnä vitsi,kokeiltu on.

        Oäätän sähkögrilliaiheisen paapatukseni tähän.

        =DW=

        upo royal


      • 1eero

        En muista merkkiä mutta ostettu joskus 1980 luvun alussa ja toimii moitteettomasti parvekkeella käy makkaran lisäksi lihan että kalan kypsennykseen.


    • Viatonsivullinen

      Aivan suoraan mun elämästä, miten joku voi tietää.
      Juur tänään otin pahvilautasen kun en viitsi tiskata. Täällä mun
      vanhassa kodossa kun ei ole tiskikonetta. Onhan sitä joskus kelvannut
      palvelemaan muitakin, pitäisikö siitä olla onnellinen, kyllä kai.
      Voi itkusentään kun kiva näkökulma asiaan aloittajalla.
      Harmi kun en kelpaa passaamaan:)

      • näinon1

        Ole huoleti , kyllä eero sinut huolii , vaikka puskasta kirjoitteleekin.


      • 1eero
        näinon1 kirjoitti:

        Ole huoleti , kyllä eero sinut huolii , vaikka puskasta kirjoitteleekin.

        Tässähä minä ilman kukkapuskaa sulla on kiva nimmari "näinon " ja toimehen tullaan, kattelin villasukkiani kovin on reikäset en hennoisi heittää pois mutta minkäs teet.


      • ent.siivoojaparka
        1eero kirjoitti:

        Tässähä minä ilman kukkapuskaa sulla on kiva nimmari "näinon " ja toimehen tullaan, kattelin villasukkiani kovin on reikäset en hennoisi heittää pois mutta minkäs teet.

        Pitäisiköhän sinun opetella parsimaan sukkia.


      • 1eero
        ent.siivoojaparka kirjoitti:

        Pitäisiköhän sinun opetella parsimaan sukkia.

        Muutaman kerran koittanut ei tullu mitään, eukko vainaan tekemiä voi voi.


      • eitiskikonetta

        Pitäskö yhen ihimisen tiskejä varten olla astianpesukone ?? Mitenkä te ootta noin laiskoja.


      • 1eero
        eitiskikonetta kirjoitti:

        Pitäskö yhen ihimisen tiskejä varten olla astianpesukone ?? Mitenkä te ootta noin laiskoja.

        Miksi pitäisi meillä ei ole ajateltukkaan, yhden kahden henken huusolissa tiski hoituu alle aikayksikön ja samalla tulee tiskattua käet.


      • Viatonsivullinen
        eitiskikonetta kirjoitti:

        Pitäskö yhen ihimisen tiskejä varten olla astianpesukone ?? Mitenkä te ootta noin laiskoja.

        Tietysti pitää.


      • 1eero kirjoitti:

        Miksi pitäisi meillä ei ole ajateltukkaan, yhden kahden henken huusolissa tiski hoituu alle aikayksikön ja samalla tulee tiskattua käet.

        Meillä on joku ehdotellut vaan minä en ole huolinut, vaikka meitä on enimmillään ollut viisi henkeä.
        Astioiden käsinpesu kehittää tutkimusten mukaan aivotoimintaa ja rauhoittaa mieltä. Oikeastaan se on mukavaa puuhaa, lähes lempiaskareitani.


    • Elämäni johtotähti on jo vuosia ollut vaimoni pitäminen tyytyväisenä. Kaikesta päätellen olen onnistunut kohtalaisen hyvin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Moi vaan vielä kerran

      Kivaa päivää samalla. Kukaan ei kaipaa eikä rakasta. 💔🐺🌃🌧️☀️
      Ikävä
      325
      3489
    2. Nainen, millaisista miehistä tykkäät?

      Mielenkiinnosta kysyn 😄
      Ikävä
      214
      2899
    3. Nyt sitten ulos ihmiset!

      Älkää jumittako täällä. Menkää, näkykää ja hankkikaa kokemuksia. Ei teitä kukaan edes bongaile, jos önötätte täällä.
      Ikävä
      144
      2544
    4. Onnea Solatie !

      On sit valittu uusi kaupunginjohtaja.No ei menny Nivala-Harju- Tapio -Pikkarainen juntan mukkaan.
      Kemijärvi
      18
      2059
    5. Mitä jos saisit tietää että kaivatullasi

      on jo joku toinen?
      Ikävä
      109
      2055
    6. Naiselle varatulle

      Jos homma kariutuu kotona, niin saanko sinut ihan omakseni🙂??
      Tunteet
      10
      1816
    7. Minun pitää tehdä jotain

      En tiedä meneekö siihen viikko vai kuukausi. Mutta jos voit odottaa, niin löydän sinut sen jälkeen kun on homma hoidett
      Ikävä
      44
      1682
    8. Sarvisalon kesätori

      Onpa kiva paikka. Mutta torikahvila oli suorastaan naurettavan alkeellinen ja ne voileivät,olivat kuin pienen lapsen tek
      Loviisa
      17
      1618
    9. Sinä oot hyvä ihminen

      Mut ehkä me ei vaa sovita yhteen :(
      Ikävä
      122
      1306
    10. Hindulijat raivoavat täällä, ettei kristinuskossa

      ole itsessään mitään aitoa! No miksi sitten hyökkäilette "nollaa vastaan"? Eikö hnduilijan vaan kannattaisi pieht
      Hindulaisuus
      263
      1290
    Aihe