Oletko vasen vai oikea kätinen?

iknjhtf

Keskiajalla, kirkon oppien mukaan vasenkätiset olivat sorettuja ja saatanakin oli heidän mukaan vasenkätinen.
Nykyään tiede tietää, että vasen kätisissä on enemmän korkean IQ arvon omaavia kuin oikea kätisten. Siis oikea kätiset vihasivat ja olivat kateellisia vasen kätisille ja toden näköisesti saatanaa tuntevina ovat oikeassa, että saatanakin on järkevä hulluudessaan.

Raamattu on oikea kätisten oppia. Raamatussa on noin 100 kertaa oikea kätisyyteen positiivisesti suhtautumista ja vasen kätisyyteen 25 kertaa negatiivisesti.

Tuo selvyydet kertovat paljon mm uskontunnustuksen kaltaisuudesta ja sen vaikutuksisti järjettömään ajatteluun.

10

82

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hei,

      kun Raamatussa puhutaan oikea/vasenkätisyydestä taustalla on sen aikainen juutalainen yhteiskunta ja ajattelu jonka mukaan vasenkätisyys olisi saastainen.

      Kirkko ei opeta tästä asiasta niin kuin joskus keskiajalla, jolloin oli tavallista että vasenkätisiä koitettiin väkisin saada oikeakätisiksi, kouluissa, ei siis kirkossa.

      Ajat muuttuvat, onneksi tiedämme nyt paljon enemmän kuin silloin- on aivan sama oletko oikea vai vasenkätinen, olet arvokas juuri sellaisena kuin olet.

      Kaisa-pappi

      • dkdkfkekwk

        #Ajat muuttuvat, onneksi tiedämme nyt paljon enemmän kuin silloin- on aivan sama oletko oikea vai vasenkätinen, olet arvokas juuri sellaisena kuin olet. #

        Kristittyjen jumala oli sama keskiajallakin kuin tänäänkin....
        1.Korinttolaiskirje:
        15:9 Sillä minä olen apostoleista halvin enkä ole sen arvoinen, että minua apostoliksi kutsutaan, koska olen vainonnut Jumalan seurakuntaa.
        http://fi.wikipedia.org/wiki/Pyhä_Stefanos

        2 Korinttolaiskirje 12:
        7 Ja etten niin erinomaisten ilmestysten tähden ylpeilisi, on minulle annettu lihaani pistin, saatanan enkeli, rusikoimaan minua, etten ylpeilisi.
        8 Tämän tähden olen kolmesti rukoillut Herraa, että se erkanisi minusta.

        Paavali ei raamatun mukaan saanut eroa saatanasta joten se sama saatana on edelleen rikollisen kristinuskon herra, herra jumalineen maailmassa yli 3500 eri lahkoissa, suomessakin luterilaisuudella on noin 18 lestadiolaisten lahkoja herroineen...

        Ja kuten Paavalin teksteista selviää, niin kristityt valehtelee historiastaan väittämällä, että heitä vainottiin vaan kristityt vainosi Paavalin tuella, käskystä Jeesusta seuranneita KRISTILLISIÄ, eikä vaan vainonneet vaan tappoivat mm kristillisen Stefanos nimisen Jeesuksen seuraajan.
        Se, että kristityt tunsivat itsensä vainotuiksi johtui siitä, että pelkäsivät kristillisten "kostoa" ja sitä Paavali sai maistaa mutta häntä ei tapettu sillä kristilliset noudatti jo silloin Jumalan ja Jeesuksen Lakia, älä tapa käskyäkin.:
        http://fi.wikipedia.org/wiki/Paavali
        "Paavali kertoo tulleensa Lystrassa kivitetyksi lähes hengiltä. Tällöin hän koki kuolemanrajakokemuksen, josta kertoo apokryfinen Paavalin ilmestys. Historiallista arvoa Paavalin ilmestyksellä ei ole."
        Tuon kivityksen jälkeen Paavali sairasti loppu ikänsä ja kertoi sopaskaakin joihin uskovaiset tänäänkin uskovat...


      • kerro_pappi

        Miksi ihmisten pitää itse muutellä jumalan sanaa?


      • Hei nimimerkki kerro_pappi

        Ei ihminen muuta Jumalan sanaa. Ihminen tulkitsee kaikkea lukemaansa, aina. Mitä tarkoitat, tarkemmin, kun sanot ihmisen muuttavan Jumalan sanaa. Tuota oikea/vasenkätisyys asiaako? Kaisa tuossa jo sanoi, kuinka aiemmin asiasta juutalaisessa yhteiskunnassa ajateltiin. Monia muitakin asioita ajateltiin toisin aiemmin. Vuosisatojen aikana ihmisen käsitys ja ymmärrys on muuttunut, onneksi ja sitä samaa tapahtuu kaiken aikaa. Kuten meillä jokaisella; elämän myötä oma ajattelummekin muuttuu, onneksi.

        Ystävällisesti,
        Pirkko-pappi


      • kjh123gf

        kuunteleva_kirkko
        27.8.2015 12:27
        "Ei ihminen muuta Jumalan sanaa. Ihminen tulkitsee kaikkea lukemaansa, aina."

        Aivan oikein, ilmeisesti vahingossa!!!!

        Sillä
        uskontunnustuksensa mukaan, uskovainen on luopunut Jumalasta ja ihmisyydestä.
        Siis
        Jumalaa ja Jeesusta palveleva IHMINEN ei tee niinkuin uskovainen Jumalasta ja ihmisyydestään luoopunut uskovainen.

        --
        tulinnasta. herraa ja sen herra epäjumalia palvelevat tietävät, että Jumalan ja Jeesuksen antama LAKI älä tapa on VOIMASSA.
        MUTTA
        tulkitsemalla "älä tapa" Laki muuttuu käytännössä "älä ole tappamatta kun herra käskee" käskyksi.
        Noin on käynyt silloinkin kun suomalaisia, pikku lapsiakin tapettiin, tapatettiin helevetin herra noitarovioilla miekka sivistyksen rikollisuuden herra jumalan mukaan ÄLÄ TAPA käskyä tukiten!
        Tulkintojen vaarasta lisää näyttöä:
        Kun eksyttäjät, rikolliset jne tulkitsevat raamattua niin se johtaa ihmisiä pois Jumalallisuudesta saatanaa herranaan palvelevien epäjumaliin uskoviksi uskovaisiksi joka näkyy opeissa ja teoissa. Rikollisen kristinuskon oppit ja teot osoittavat selvyydellä, että esim. Jumalallisuuden "älä tapa" käsky muuttuu "älä ole tappamatta " käskyksi kun herra ja herra epäjumalat käskee! Se on saatanallisesti Jumalan ja Jeesuksen Lain ja oppien tulkitsemista.
        http://fi.wikipedia.org/wiki/Noitavainot
        http://www.huffingtonpost.com/huff-wires/20091018/af-nigeria-child-witches/

        Toinen esimerkki Jumalan ja Jeesuksen Lain "älä tee huorin" käskystä. Kun saatanaa palvelevat eksyttäjät harhauttaa ihmisiä pois jumalallisuudesta niin eivät kaihda edes Lain väärentämistä ja silloin "älä tee huorin" käsky muutetaan "älä tee aviorikosta" käskyksi että herraa ja sen epäjumalia uskovat huoraisivat mielin määrin Jumalan ja Jeesuksen Lain vastaisesti!
        Selvää kieroa saatanallisuuden herra jumalan rikollisuutta.

        Kun herra jumalaa palvelevat järjettömät tulkitsevat heille ymmärtämättömiä Jumalan ja Jeesuksen Lakia ja oppeja niin leveät portit helevettiin avautuvat uskovaisille!


    • Ateististi

      Kerroppa Kaisa, mitä helvetin hyötyä uskonnosta on?

      • Hei Ateisti.

        En ole Kaisa, vastaan siis omasta puolestani. Kysyt mitä hyötyä uskonnosta on. En ole koskaan yhtään ajatellut, että uskosta (en puhu siis uskonnosta vaan uskosta Kolmiyhteiseen Jumalaan) olisi hyötyä. En usko minkäänlaisen hyödyn takia. Vaikka usko tuo elämään paljon, mm. iloa, turvaa, lohtua, johdatuksen huomaamisen, luottamusta, toivoa, rakkautta ja mikä tärkeintä anteeksi antamuksen, joka vapauttaa sydämen taakoista. En kykene elämään siten, että miettisin asioita, tekemisiä, olemista, ihmisiä jne. hyötynäkökulman kautta.

        Kaikkea hyvää sinulle,
        Pirkko-pappi


      • vdlwöwld

        Pirkko-pappi
        #....vaan uskosta Kolmiyhteiseen Jumalaan#

        Jeesuksen evankeliumia Johanneksen mukaan:
        10:30 "Minä ja Isä olemme yhtä."
        Ilman Pyhää Isää ja ilman Pyhää Poikaa ei ole Pyhää Henkeä!

        #.... Vaikka usko tuo elämään paljon, mm. iloa, turvaa, lohtua, johdatuksen huomaamisen, luottamusta, toivoa, rakkautta...#
        Lainattua tekstiä:
        "Lars Leevi Lestadio oli ruotsalaisen luterilaisen kirkon lähettämä saarnamies joka pakkokäänsi "pakanalliset suomalaiset sivistykseen ja kristinuskoon". Sen opin tulos ja summa näkyy tänään kun satoja, mahdollisesti tuhansia lapsia on raiskattu henkisesti ja/tai ruumiillisesti. Lasten raiskaaminen ruumiillisesti ja/tai henkisesti ei ole koskaan ollut eikä ole suomalaista kansanperinnettä. Moni on tehnyt ruumiillisen ja/tai psyykkisen väkivallan jälkeen itsemurhan, eli, kyseessä ei ole itsemurha vaan psyykkisen trauman joka johti itsemurhaan on aiheuttanut uhrin pahoinpitelijä. Puhumme siis lapsi/ihmisvihasta ja joukkomurhasta. " (IL)'

        #... En kykene elämään siten, että miettisin asioita, tekemisiä, olemista, ihmisiä jne. hyötynäkökulman kautta...#
        SIIS NOILLA OSOITUKSILLASI OSOITAT ITSES USKONTUNNUSTUKSEN KALTAISEKSI JA PAPPISLUPAUKSEEN SITOUTUNEEKSI EKSYTTÄJÄKSI:
        http://fi.wikipedia.org/wiki/Pappi
        Pappislupaus
        Kirkkojärjestyksen mukaan Pappislupaus menee näin:
        "Minä N. N. lupaan kaikkitietävän Jumalan edessä, että toimittaessani pappisvirkaa, jonka olen valmis ottamaan vastaan, tahdon pysyä Jumalan pyhässä sanassa ja siihen perustuvassa evankelis-luterilaisen kirkon tunnustuksessa. En julkisesti julista tai levitä enkä salaisesti edistä tai suosi sitä vastaan sotivia oppeja. Tahdon myös oikein julistaa Jumalan sanaa ja jakaa pyhiä sakramentteja Kristuksen asetuksen mukaan. Tahdon myös oikein julistaa Jumalan sanaaTahdon myös oikein julistaa Jumalan sanaa. Kaikkea tätä tahdon noudattaa niin, että voin vastata siitä Jumalan ja ihmisten edessä. Tähän Jumala minua auttakoon."

        Jumalan palvelemisen tahto on täysin kumottu pappislupauksen tässä lauseessa: "siihen perustuvassa evankelis-luterilaisen kirkon tunnustuksessa"

        MITÄ MUUTA, JUMALASTA JA IHMISYYDESTÄ LUOPUNEELLA JÄRJETTÖMÄLLÄ JA YMMÄRTÄMÄTTÖMÄLLÄ PAPILLA ON ANNETTAVANA KUIN saatanaa palvelevien paavalilais-luterilaisuuden rikollisuuden perkeleen perisyntiä?

        HUOM!
        Jeesuksen evankeliumia Markuksen mukaan:
        12:38 Ja opettaessaan hän sanoi: "Varokaa kirjanoppineita, jotka mielellään käyskelevät pitkissä vaipoissa ja haluavat tervehdyksiä toreilla
        12:39 ja etumaisia istuimia synagoogissa ja ensimmäisiä sijoja pidoissa,
        12:40 noita, jotka syövät leskien huoneet ja näön vuoksi pitävät pitkiä rukouksia; he saavat sitä kovemman tuomion."


    • srhtryhjtssrhgbjb

      Olemme leegio koska meitä on kaksi. Oikea ja vasen käsi ja kumpikin työskentelemme. Eli siis olemme tuplanoituutta ja siltikään aivovammailijahörhöt eivät mahda mitään.

    • ateistityttö

      Olen vasenkätinen ateisti, ja olen luokkani, ehkä jopa koko koulun korkea ÄO:n omaava lapsi. Isoisänikin on vasenkätinen, ja hänet jätettiin koulussa luokalle, koska oli vasuri.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      179
      1498
    2. Mietin sinua nainen

      Ikävöin sinua enemmän kuin voin myntää. Ajattelin et laitan sinulle viestriä (kirjoitin jo puhelimeen viestin) Sitten
      Ikävä
      55
      1032
    3. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      38
      771
    4. Härsilällä jännät paikat, saako hän 30 päiväsakkoa Rasmuksen tapauksesta

      Syyttäjä vaatii peräti kolmekymmentä päiväsakkoa Härsilälle, vaikka todistajan mukaan Rasmus aloitti nuhjaamisen, jossa
      Lapua
      63
      771
    5. Nainen, viime aikoina olen itkenyt sinua yhä useammin

      Niin kuin juuri äsken. Aamulla näin myös unta sinusta. Koskin unessa hiuksia päälaellasi, ja pyytelin sitä heti anteeksi
      Ikävä
      51
      707
    6. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      111
      700
    7. Ne alkaa aina yhdeltä

      jos mies et ole sattunut huomaamaan!
      Ikävä
      81
      669
    8. Haluan sinua mies

      Saat minut kuumaksi.
      Ikävä
      37
      666
    9. Voitaisiinko harjoitella rakas

      Näiden tekoa? 👶👶👶👶👶👶
      Ikävä
      71
      634
    10. Täällä iImenee vihamielisyys kristinuskoa kohtaan

      Ei taida sielunvaellus-/jälleensyntymisväellä olla omasta asiastaan mielekästä sanottavaa, kun pitää kiivaasti hyökätä e
      Hindulaisuus
      304
      609
    Aihe