mitä pahaa on viiltelyssä?

viiltelijä

Aina kaikki kauhistelee sitä. Saattaahan siitä jälkiä jäädä koko loppuelämäksi mutta onhan se parempi kuin jokin tupakka tai alkoholi. Itse viiltelen. Ekat viillot oli kokeilua, seuraavat viilsin koska ahdisti mutta nyt aijon käyttää sitä rangaistuksena ja toivottavasti opin siitä jotakin. Mitä mieltä te ootte viiltelystä ja viiltelettekö itse? Miksi?

13

203

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Loppuutoishitti

      Ratkaise ne hitsin ongelmat jollain paremmalla tavalla kuten vaikka puhumalla? VIILTELYSSÄ EI OLE MITÄÄN JÄRKEÄ. Kukaan ei voi tosissaan täysjärkisenä väittää toisin.

    • chjlöb

      Rangaistuksena mistä?
      Ei itseään pidä rangaista. Töppäilyt pitää selvittää.

    • sternbach

      Miksi viheltely olisi vaarallista?

      • niimmmppää

        ei se olekaan.


    • Arpien sun muiden lisäksi aina on myös olemassa riski kuolla verenhukkaan tai tulehdukseen tahattomasti. Kauan jatkuneen viiltelyn on myös todettu aiheuttavan itsetuhoisuutta.
      Ulkopuolisen avun hakemisen ohella voi miettiä myös muita keinoja oman pahoinvoinnin käsittelyyn. Jos viiltelyä tuntuu tapahtuvan nimenomaan tietyissä tilanteissa, olisi tärkeää miettiä, voiko nämä tilanteet estää ennalta tai miten muuten niissä voisi toimia. Voisiko ahdistavan tilanteen, kuten riidan jälkeen esimerkiksi lähteä ulos kävelemään, soittaa ystävälle, mennä kuumaan suihkuun tai vastaavaa? Mikäli viiltelemään tottuu, siihen turvautuu jatkossakin helpommin.

    • Jappsuklaa

      No, jos viiltelet, ja arvet näkyvät, se voi antaa toisille tosi synkän kuvan sinusta. Ja kun kysymys oli "miksi ei viillellä", niin kysyn vaan että miksi viillellä? Onko se jotenkin hienoa. Ei minusta.. iho menee pilalle..

      • Jappsuklaapiirakki

        Siia kyaymys oli tavallaan miksi ei viillelä...


    • kriisi

      itse tykkään viillellä omia ranteitani, poikittain saa huomiota ja pystyttäin tulosta!

      • Undermyknee

        Huomiota? Siis viilteletkö sen takia että saat huomiota? :O Oon kyllä aika hämmentyny nytte. Itse en pysty edes ajattelemaan viiltelyä, heti alkaa puistattamaan ajatus valuvasta verestä. D:


    • k...k

      Ite viiltelin aika pitkään. Olin tosi ahdistunu. Joka ilta menin vessaan lukitsin oven ja itkin, hain puukon ja viilsin. Aattelin ite just samaöla tavalla mitä se haittaa et viiltelen. Se auttaa mua ei se oo paha juttu. Jäin viiltelyyn ns. Koukkuun. Siit alko tulla rutiini et joka kerta kuoon ahiatunu viillän. Lopetin vihdoin ja viimein pitkäm taistelun jälkeen viillänks vai en. Kaverit uhkas kertoo äidille ja opettajalle. Mutta ei kertonu kavereiden tuki ei auttanu ite pääsin eroon siitä ajatuksesta että itteni satutammine jotenki auttas. Mun poikaystävä jätti mut sen takii et viilsin siitä se koko viiltely alko. Lopetin kun pyörryin kun olin saannu haavan tehtyy. Sen jälkeen en oo viiltäny. Kysyit miks et viiltäs. No tässä sulle vastaus:
      Susta saattaa tuntuu et ei toi mitää haittaa et vähän satutan itteeni kyl se vaa haittaa. Joku pv jäät siihe koukkuu ja ku sua oikein aihistaa saatat tehä jtn viel pahempaa itelles ja vaik just tappaa ittes. Veikkaan et ku alotit viiltää nii olitsitä mielt tääon hallinnas tääon oikein. Ei ja ei. Et ehk aattele et tos vois käydä jtn pahaa mut siin voi. Puhu jollekki ennemmi. Ei varmaa kauheen kiva et iho täyn arpii. Suosittelen vahvastilopettaa ton ittes kiusaamisen!!

    • HeikkoMuttaVahva

      Ite puolvahingossa saksenpuolikkaalla vetäisin peukalooni. Nyt näyttää siltä että siinä olisi arpi. Mutta.. Se tuntui tavallaan kivalle.. Mutta olen päättänyt pysyä vahvana ja olla tekemättä sitä tahalleen.. Toisaalta, en oikein pysty satuttamaan itseäni. Ja tuo on miksi ei viillellä. Jää arpia, ei välttämättä kiinnosta. Sun ei edes tarvi tehä sitä tahalleen, voit jäädä koukkuun puolvahingostakin. Sä voit pyörtyä. Sä voit saada tulehduksen. Sä voit kohdata ongelmia esim. lyhythihaisten paitojen pukemisessa. Sä voit saada ilkeitä kommentteja niistä jäljistä, jotka voi masentaa enemmän jotka antaa aiheen viillellä, ja sitten se vain jatkuu ja jatkuu...

      Pliis, Pliis, Pliis. Älä viiltele, JOOKO? ♡

    • Urpot

      Lol vittu teil viiltelijöil on ongelmia.

    • jokurändöm01

      mä teen sitä iha huvikseni ei kaikki tee sitä jonku ongelman takii se on vähäku harrastus ja siihe kyl jää tosiaa koukkuu mut en suosittele kellee ite oon kokoajan lasten suojelun ahisteleman sen takii et jäin kiinni viiltelyst useita kertoja

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      273
      2730
    2. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      209
      1753
    3. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      58
      1465
    4. Tiesitkö? Farmi Suomi Kirsikka Simberg on tämän julkkisnaisen tytär - Katso tyrmäävät mallikuvat!

      Oho, aikamoinen ylläri. Tiesitkö?! Kirsikka Simberg on yksi tämän kauden Farmi Suomi -kisaajista. Hänellä ei ole tuttu t
      Suomalaiset julkkikset
      1
      1221
    5. Kaipaaville

      Kerro sun tunteesi ja ajatukset tähän jos et uskalla irl!
      Ikävä
      79
      1166
    6. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      236
      1081
    7. Miten haluaisit

      Että reagoisin jos näkisin sinut nyt?
      Ikävä
      80
      1012
    8. Sinua tulen kyllä ikävöimään pitkään nainen

      mutta oli pakko tehdä päätös oman mielenrauhan vuoksi. Toivottavasti saat elämältä kaiken mitä haluat.
      Ikävä
      52
      943
    9. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      72
      826
    10. Kärsämäki rosvojen ja tuhopolttajien kylä?

      Poliisi ampui uhkaava miestä Kärsämäellä. Ja vasta joku poltti rivitalon. Mikä riivaa Kärsämäkisiä? Joko tuulimyllyjen
      Kärsämäki
      15
      740
    Aihe