Tervehdys! Olen lukion ekaa vuotta käymässä oleva nuori mies, ja tässä pari kysymystä kysyisin.
Elikkäs mun haave on aina ollut pienestäpitäen tulla yleislääkäriksi. Ja se haave ei ole vieläkään haalistunu. Ja mun toinen isoin haave mitä oon kauan halunnu on muuttaa amerikkaan siellä opiskelun kautta. Olen ottanut tämän amerikassa opiskelun melko vakavasti
Olen ymmärtänyt että lääketieteen opinnot aloitetaan vasta nelivuotisen perustutkinnon, eli bachelor’s degreen suorittamisen jälkeen. Ja tietysti keskiarvon pitää olla huippuluokkaa, mutta olen valmis tekemään mitä vaan unelmieni eteen.
Ja tässä vaiheessa tulisi mun kysymys; miten paljon tuo perustutkinto amerikassa maksaisi? Kilroyn sivustolla oli 16 226/ lukuvuosi, ja jos se on nelivuotinen niin onko loppusumma noin 64,904 USD?
Kiitos!
Opiskelemaan Amerikkaan
7
122
Vastaukset
- nimime
Taitaa tuossa olla vain lukukausimaksut halvassa yliopistossa. Elämä Amerikassa maksaa enemmän kuin toisen mokoman lisää.
- EuroopastaAmerikkaan
Kaikkihan riippuu siitä, mihin päin Amerikkaa sitä olisi suuntaamassa. Käytännöt on varmasti hyvin erilaisia esimerkiksi Kanadassa ja Brasiliassa.
- Lääketieteenyo
Entä jos opiskelisin Suomessa lääkäriksi ja liittäisit opintoihin vaihtovuoden Amerikassa. Suomessa kun on tuo opiskelu ilmaista...
- fmksmfklsmklf
Kannattaa ottaa vielä sekin seikka huomioon, että USA:ssa ei välttämättä hyväksytä ulkomaalaisia opiskelijoita lääketieteen koulutusohjelmaan, vaikka olisikin kandi jostain paikallisesta yliopistosta. Sisäänpääsy ulkomaalaisille on luokiteltu joko hyvin vaikeaksi tai lähestulkoon mahdottomaksi. Kannattaa googlettaa aiheesta medical school USA international students.
Esim. http://premedusa.blogspot.com.es/2013/05/medical-schools-admitting-internationals.html- Lääketieteenyo
Tosiaan, nyt kun mainitsit asiasta, niin meidänkään yliopistosta ei järjestetä vaihtoja Yhdysvaltoihin, koska se on osoittautunut erittäin hankalaksi, eli käytännössä mahdottomaksi...
- grittingmyteeth
Miten on englannin osaamisen laita kun suomen kielesi on noin virheellista?
- ajokortti
Sellainen pointti että Usaan ei kannata lähteä ilman ajokorttia. Siellä vaikea liikkua, kun julkiset ei välttämättä toimi kovin hyvin, ja mahdollisuus saada asunto koulun läheltä voi olla heikko.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Helena Koivu menettänyt lapsensa. Onko Mikko Koivulla oma laki?
Voiko olla totta että äidiltä viedään lapset ja ei mitään syytä ole edes kerrottu äidille itselleen.?4836315Hannu Pikkarainen ehdottomaan vankeuteen
KKO tuomitsi 1 v 9 kk. Tämä ei ole Hannulle ilon päivä.2632317Pikkunaiselle terkkuja
Olet parasta koko maailmassa! Kaikkein ihmeellisin. Olisitpa täällä. 🧡 harmaasusi3861978- 1241159
Kuvataiteilija Johanna Oras lataa mielipiteensä Miina Äkkijyrkästä Farmilla: "Miinahan oli..."
Oho! Johanna Oras ottaa kantaa kollega-Äkkijyrkän Farmi-puuhiin. Farmi Suomi -realityssä koettiin v. 2024 todellinen yl51084- 291077
- 77902
Olet vieläkin täällä
Tunnen energiasi. Tunnen että ajattelet minua. En aio koskaan enää ottaa sinuun yhteyttä. Voit ottaa minuun, jos itse h60884Kuka on mystinen heppamies?
Nyt tänne vinkkejä siitä kuka on Martinan seurassa viihtyvä hevosmiljonääri. On tullut jo muutamia nimiä esiin keskustel81834- 39764