Opiskelemaan Amerikkaan

RhettMclaughin

Tervehdys! Olen lukion ekaa vuotta käymässä oleva nuori mies, ja tässä pari kysymystä kysyisin.

Elikkäs mun haave on aina ollut pienestäpitäen tulla yleislääkäriksi. Ja se haave ei ole vieläkään haalistunu. Ja mun toinen isoin haave mitä oon kauan halunnu on muuttaa amerikkaan siellä opiskelun kautta. Olen ottanut tämän amerikassa opiskelun melko vakavasti

Olen ymmärtänyt että lääketieteen opinnot aloitetaan vasta nelivuotisen perustutkinnon, eli bachelor’s degreen suorittamisen jälkeen. Ja tietysti keskiarvon pitää olla huippuluokkaa, mutta olen valmis tekemään mitä vaan unelmieni eteen.

Ja tässä vaiheessa tulisi mun kysymys; miten paljon tuo perustutkinto amerikassa maksaisi? Kilroyn sivustolla oli 16 226/ lukuvuosi, ja jos se on nelivuotinen niin onko loppusumma noin 64,904 USD?
Kiitos!

7

133

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nimime

Taitaa tuossa olla vain lukukausimaksut halvassa yliopistossa. Elämä Amerikassa maksaa enemmän kuin toisen mokoman lisää.

• EuroopastaAmerikkaan

Kaikkihan riippuu siitä, mihin päin Amerikkaa sitä olisi suuntaamassa. Käytännöt on varmasti hyvin erilaisia esimerkiksi Kanadassa ja Brasiliassa.

• Lääketieteenyo

Entä jos opiskelisin Suomessa lääkäriksi ja liittäisit opintoihin vaihtovuoden Amerikassa. Suomessa kun on tuo opiskelu ilmaista...

• fmksmfklsmklf

Kannattaa ottaa vielä sekin seikka huomioon, että USA:ssa ei välttämättä hyväksytä ulkomaalaisia opiskelijoita lääketieteen koulutusohjelmaan, vaikka olisikin kandi jostain paikallisesta yliopistosta. Sisäänpääsy ulkomaalaisille on luokiteltu joko hyvin vaikeaksi tai lähestulkoon mahdottomaksi. Kannattaa googlettaa aiheesta medical school USA international students.

Esim. http://premedusa.blogspot.com.es/2013/05/medical-schools-admitting-internationals.html

• Lääketieteenyo

Tosiaan, nyt kun mainitsit asiasta, niin meidänkään yliopistosta ei järjestetä vaihtoja Yhdysvaltoihin, koska se on osoittautunut erittäin hankalaksi, eli käytännössä mahdottomaksi...

• grittingmyteeth

Miten on englannin osaamisen laita kun suomen kielesi on noin virheellista?

• ajokortti

Sellainen pointti että Usaan ei kannata lähteä ilman ajokorttia. Siellä vaikea liikkua, kun julkiset ei välttämättä toimi kovin hyvin, ja mahdollisuus saada asunto koulun läheltä voi olla heikko.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      127
      1914
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      100
      1660
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      56
      1266
    4. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      53
      1145
    5. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      31
      988
    6. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      51
      893
    7. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      47
      886
    8. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      44
      852
    9. Olet myös vähän ärsyttävä

Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.
      Ikävä
      37
      820
    10. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      798
    Aihe