Opiskelemaan Amerikkaan

RhettMclaughin

Tervehdys! Olen lukion ekaa vuotta käymässä oleva nuori mies, ja tässä pari kysymystä kysyisin.

Elikkäs mun haave on aina ollut pienestäpitäen tulla yleislääkäriksi. Ja se haave ei ole vieläkään haalistunu. Ja mun toinen isoin haave mitä oon kauan halunnu on muuttaa amerikkaan siellä opiskelun kautta. Olen ottanut tämän amerikassa opiskelun melko vakavasti

Olen ymmärtänyt että lääketieteen opinnot aloitetaan vasta nelivuotisen perustutkinnon, eli bachelor’s degreen suorittamisen jälkeen. Ja tietysti keskiarvon pitää olla huippuluokkaa, mutta olen valmis tekemään mitä vaan unelmieni eteen.

Ja tässä vaiheessa tulisi mun kysymys; miten paljon tuo perustutkinto amerikassa maksaisi? Kilroyn sivustolla oli 16 226/ lukuvuosi, ja jos se on nelivuotinen niin onko loppusumma noin 64,904 USD?
Kiitos!

7

150

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nimime

Taitaa tuossa olla vain lukukausimaksut halvassa yliopistossa. Elämä Amerikassa maksaa enemmän kuin toisen mokoman lisää.

• EuroopastaAmerikkaan

Kaikkihan riippuu siitä, mihin päin Amerikkaa sitä olisi suuntaamassa. Käytännöt on varmasti hyvin erilaisia esimerkiksi Kanadassa ja Brasiliassa.

• Lääketieteenyo

Entä jos opiskelisin Suomessa lääkäriksi ja liittäisit opintoihin vaihtovuoden Amerikassa. Suomessa kun on tuo opiskelu ilmaista...

• fmksmfklsmklf

Kannattaa ottaa vielä sekin seikka huomioon, että USA:ssa ei välttämättä hyväksytä ulkomaalaisia opiskelijoita lääketieteen koulutusohjelmaan, vaikka olisikin kandi jostain paikallisesta yliopistosta. Sisäänpääsy ulkomaalaisille on luokiteltu joko hyvin vaikeaksi tai lähestulkoon mahdottomaksi. Kannattaa googlettaa aiheesta medical school USA international students.

Esim. http://premedusa.blogspot.com.es/2013/05/medical-schools-admitting-internationals.html

• Lääketieteenyo

Tosiaan, nyt kun mainitsit asiasta, niin meidänkään yliopistosta ei järjestetä vaihtoja Yhdysvaltoihin, koska se on osoittautunut erittäin hankalaksi, eli käytännössä mahdottomaksi...

• grittingmyteeth

Miten on englannin osaamisen laita kun suomen kielesi on noin virheellista?

• ajokortti

Sellainen pointti että Usaan ei kannata lähteä ilman ajokorttia. Siellä vaikea liikkua, kun julkiset ei välttämättä toimi kovin hyvin, ja mahdollisuus saada asunto koulun läheltä voi olla heikko.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Purran tuhoja tuskin saadaan koskaan korjatuksikaan

Purra on aiheuttanut Suomen taloudelle karmaisevat tuhot. Sen lisäksi Purra on ajanut myös suuren osan Suomen kansasta k
      Maailman menoa
      191
      11214
    2. Aamun Riikka: työttömyydessä lähestytään viime laman synkintä vaihetta

Nopeasti mentiiin upean Marinin hallituksen ennätystyöllisyydestä toiseen ääripäähän, kohti Suomen historian kurjimpia t
      Maailman menoa
      40
      8166
    3. Marinin tuhojen korjaaminen kestää kahdeksan vuotta

Nyt on vasta neljännes mennyt ja ensimmäiset korjausliikkeet saatu liikkeelle. Innokkaimmat olivat odottaneet että jo t
      Maailman menoa
      109
      7623
    4. Se oli Orpo joka rynni Eagle S -alukselle

Vastoin kaikkia kansainvälisen merenkäynnin sääntöjä. Kunpa olisi ollut purjehtija Harkimo Suomen johdossa silloin. ht
      Maailman menoa
      5
      7419
    5. Demarikultin uhri kertoo

Demarikultin uhri kertoo: “En saanut mennä edes suihkuun ilman lupaa” – Seksuaalisen hyväksikäytön uhri kertoo vuosistaa
      Maailman menoa
      91
      5802
    6. Miksi vasemmistolaiset eivät omista yhtään firmaa?

Vasemmistolaiset eivät omista yhtään firmaa joka työllistäisi ihmisiä. Miksi? No siksi, että jos vasemmistolainen perus
      Maailman menoa
      54
      5262
    7. Giorgia Meloni vs Riikka Purra

Kyllä Italian pääministeri on kauniimpi ja seksikkäämpi, kuin Suomen valtiovarainministeri Riikka Purra. Mitä jotkut näk
      Maailman menoa
      15
      5099
    8. Sanna valittiin Euroopan huonoimmaksi pääministeriksi

Sannan kaudella Suomi oli ainut maa missä bkt laski. Kannattaa huomata, että luvut valitsi Sannan huonoimmaksi. Ihmiset
      Maailman menoa
      38
      5052
    9. Suomen velka kasvoi ennätysvauhtia - Mäkynen repostelee

– Velka kasvoi eniten tilaston historiassa, Mäkynen kirjoittaa. – Vuoden 2025 toisella neljänneksellä selvästi eniten k
      Maailman menoa
      6
      4226
    10. SDP palauttaa Suomen kansalle kulta-ajat

Hyvinvointivalto on pääosin SDP:n ja osin myös Maalaisliiton rakentama. Hyvinvointivaltion ylläpito edellyttää oikeude
      Maailman menoa
      27
      2948
    Aihe