Tervehdys! Olen lukion ekaa vuotta käymässä oleva nuori mies, ja tässä pari kysymystä kysyisin.
Elikkäs mun haave on aina ollut pienestäpitäen tulla yleislääkäriksi. Ja se haave ei ole vieläkään haalistunu. Ja mun toinen isoin haave mitä oon kauan halunnu on muuttaa amerikkaan siellä opiskelun kautta. Olen ottanut tämän amerikassa opiskelun melko vakavasti
Olen ymmärtänyt että lääketieteen opinnot aloitetaan vasta nelivuotisen perustutkinnon, eli bachelor’s degreen suorittamisen jälkeen. Ja tietysti keskiarvon pitää olla huippuluokkaa, mutta olen valmis tekemään mitä vaan unelmieni eteen.
Ja tässä vaiheessa tulisi mun kysymys; miten paljon tuo perustutkinto amerikassa maksaisi? Kilroyn sivustolla oli 16 226/ lukuvuosi, ja jos se on nelivuotinen niin onko loppusumma noin 64,904 USD?
Kiitos!
Opiskelemaan Amerikkaan
7
109
Vastaukset
- nimime
Taitaa tuossa olla vain lukukausimaksut halvassa yliopistossa. Elämä Amerikassa maksaa enemmän kuin toisen mokoman lisää.
- EuroopastaAmerikkaan
Kaikkihan riippuu siitä, mihin päin Amerikkaa sitä olisi suuntaamassa. Käytännöt on varmasti hyvin erilaisia esimerkiksi Kanadassa ja Brasiliassa.
- Lääketieteenyo
Entä jos opiskelisin Suomessa lääkäriksi ja liittäisit opintoihin vaihtovuoden Amerikassa. Suomessa kun on tuo opiskelu ilmaista...
- fmksmfklsmklf
Kannattaa ottaa vielä sekin seikka huomioon, että USA:ssa ei välttämättä hyväksytä ulkomaalaisia opiskelijoita lääketieteen koulutusohjelmaan, vaikka olisikin kandi jostain paikallisesta yliopistosta. Sisäänpääsy ulkomaalaisille on luokiteltu joko hyvin vaikeaksi tai lähestulkoon mahdottomaksi. Kannattaa googlettaa aiheesta medical school USA international students.
Esim. http://premedusa.blogspot.com.es/2013/05/medical-schools-admitting-internationals.html- Lääketieteenyo
Tosiaan, nyt kun mainitsit asiasta, niin meidänkään yliopistosta ei järjestetä vaihtoja Yhdysvaltoihin, koska se on osoittautunut erittäin hankalaksi, eli käytännössä mahdottomaksi...
- grittingmyteeth
Miten on englannin osaamisen laita kun suomen kielesi on noin virheellista?
- ajokortti
Sellainen pointti että Usaan ei kannata lähteä ilman ajokorttia. Siellä vaikea liikkua, kun julkiset ei välttämättä toimi kovin hyvin, ja mahdollisuus saada asunto koulun läheltä voi olla heikko.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.3197544Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill662176- 1771843
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä161382- 1121287
Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie91251Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181701221RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j551171Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j411081Martina pääsee upeisiin häihin
Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.2901019