Metsästyskortin voimassaolo

Metsästäjävieläkin

Olen suorittanut metsästyskortin kymmenisen vuotta sitten. En ole voinut käydä metsästämässä elämäntilanteeni takia. Nyt on jäänyt ainakin neljä vuotta maksamatta. Metsästäjä lehti minulle kuitenkin on tullut koko ajan. Kuinka monta vuotta voi olla maksamatta korttia ja metsästysoikeus kuitenkin säilyy.

5

432

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jahtimake

5 vuotta vielä säästyt helpolla ku maksat.

• Nuuh_Nuuh

Metsästyskortti ei ole metsästysoikeus

• brakonjerit_liikkuu

Se ihmetyttää vain, miten näitä maassa käyviä ulkomaanrekkareilla ajavia reissutyömiehiä ym. valvotaan tämän metsästyskortti ja-oikeusasian osalta? On ainakin täällä Hämeen suunnalla maaseudun väylillä välillä ollut sellasta epämäärästä, voisko ihan sanoa epäilyttävääkin pakettiautoliikennettä iltaisin toisinaan.Paikoissa missä liikkuu kauriita ja peuroja ja fasujakin. Mutta kun ei voi lähteä suoralta kädeltä "polttamaankaan". Varma kun tarttis aina olla. Joku ehkä ajattelee että kun on peuroja paljon, ettei ottaminen haittaa, mutta kyllä se haittaa, jos itse maksaa vuosittain korttinsa ja tulee sitten tuollaisia vastaan. Seuroihin pääsyt kun on vedetty tiukaksi ja välillä saa varusteita käytellä vain ampumaradalla, jos ei osta valtion lupia johonkin helvetin kuuseen.
      Mun mielestä vois näitä jäsenyyksiä ja metsätysoikeuksia höllentää, että siellä liikkus mailla sitten ainakin luvallisia jahtimiehiä. Etelä suomi on hankala metsästyksen suhteen jos ei ole seurassa.

• baikali

Mulle kävi ainakin niin että kun asuin muutamia vuosia Ruotsissa niin "katosin" rekisteristä ja nyt olisi pakko käydä koulutus uudestaan ja anoa metsästyskorttia ihan nollasta? Ja tosiaankin niin on täällä eteläsuomessa hankalaa päästä metsälle vaikka peuroja ja hanhia on vaikka kuinka, kaikki maat on pieniä tilkkuja yksityisomistuksessa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ootko nainen jotenkin

Epävarma ulkonäöstäsi
      Ikävä
      157
      5735
    2. Minun rakkaani.

Haluaisin käden mitan päähän sinusta. Silleen, että yltäisin koskettamaan, jos siltä tuntuu. Olen tosi huono puhumaan, m
      Ikävä
      26
      3494
    3. Koska näet seuraavan kerran

Kaivattusi? Onko päivä tiedossa vai sattumasta kiinni?
      Ikävä
      71
      2425
    4. Ootko nainen jotenkin

itseäs täynnä? Mars laihduttamaan. 🫵🏽 K
      Ikävä
      37
      2039
    5. Hyvästi.....

En vain enää jaksa.....
      Ikävä
      33
      1822
    6. Hyvää yötä

Mm❤️
      Ikävä
      42
      1789
    7. Ongelma Ibizalla

Mistä saada triatleetin jalkaan mahtuva kenkä häitä varten?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      104
      1720
    8. Eelle

Huomenta,ajattelen sua..
      Ikävä
      21
      1616
    9. Hauskaa nimipäivää rakkaalle!

On kova ikävä. Rakastan sua ikuisesti ❤️🤗😘
      Ikävä
      27
      1462
    10. Tappajamanne kiinni

Herätys koko Mikkeli! Nyt tietoa kehiin, että saadaan tämä tappaja kiinni!
      Mikkeli
      36
      1369
    Aihe