Cirrus Vuosaaressa

Tarkkis

Ihmettelin tässä erään asunnon halvahkoa hintaa Vuosaaressa ja kuulin tänään, että sen viereen nousee Nesteen tornin korkuinen asuintalo (90m, 28 kerrosta). YIT:n sivuilla on jotain, mutta esim. tarkka sijoittuminen ja sen varjostava vaikutus ei sieltä käy ilmi. Onko kellään tietoa otsikon asuinyhtiöstä, ollaan mm. Vuosaaresta katsottu kämppää ja aikamoinen ylläri oli tuo tornitalo, näytöissä ei luonnollisesti siitä ole kuullut mitään...? Sääliksi käy niitä, jotka ovat siitä tietämättä kämppänsä ostaneet, itse täytyy kiittää onnea, että sain tietää ennenkuin menin hölmöilemään. Täytyy kai tulevaisuudessa ottaa paremmin selvää asioista.

7

3902

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Talkkari

asiasta on jo pitempään ollut "vääntöä" mutta asuinalueena vuosaari on kyllä riski, jos sinulle on informoitu "mokadishusta"

• Tarkkis

...olen kyllä siitä tietoinen, mutta käsittääkseni Meri-Rastila ja Columbuksen alueen uudet talot ml. Aurinkolahti on ihan ok(?), matkaa tuonne sossu-alueelle kertynee ihan riittävästi. Luonnollisesti Vuosaari ei ollut ykkösvaihtoehto, mutta uudet/uudehkot asunnot hyvien kulkuyhteyksien (lue: ei pelkkä dösä) päässä muilla alueilla menee yli budjetin ja kesällä meren läheisyys on iso plussa, talvella on ihan sama missä täällä stadissa asuu, sama paska ja pimeys on vaivana Merikadullakin...

Lähinnä tuon tornitalo kiinnostaa siksi, ettei tule ostettua kämppää "avarin aurinkoisin näkymin" ja huomata joskus 2006-2007 asuvansa tornin varjossa.

• Vuokralainen
        Tarkkis kirjoitti:

...olen kyllä siitä tietoinen, mutta käsittääkseni Meri-Rastila ja Columbuksen alueen uudet talot ml. Aurinkolahti on ihan ok(?), matkaa tuonne sossu-alueelle kertynee ihan riittävästi. Luonnollisesti Vuosaari ei ollut ykkösvaihtoehto, mutta uudet/uudehkot asunnot hyvien kulkuyhteyksien (lue: ei pelkkä dösä) päässä muilla alueilla menee yli budjetin ja kesällä meren läheisyys on iso plussa, talvella on ihan sama missä täällä stadissa asuu, sama paska ja pimeys on vaivana Merikadullakin...

Lähinnä tuon tornitalo kiinnostaa siksi, ettei tule ostettua kämppää "avarin aurinkoisin näkymin" ja huomata joskus 2006-2007 asuvansa tornin varjossa.

Älä kärjistä tarkkis asioita, Meri-rastilassa on myöskin paljon Hitas-omistusasuntoja, asunnon ostin sieltä minäkin ja olen tyytyväinen, alue ei ole pelkästään mitään sossun aluetta, alueellla kulkevat mahtavat luontopolut, meri, metro lähellä ja se monikansallisuus luo tunnetta, näkee eri kulttuureita, on siellä kolumbuksen ympäristössäkin kaupungin vuokra-taloja.
        Itse ostin meri-rastilasta 36. neliön asunnon saunalla hintaan 95. tuhatta, talo rv-91, Aurinkolahdessa vastaava uusi olisi maksanut 130. tuhatta.

• Tarkkis
        Vuokralainen kirjoitti:

Älä kärjistä tarkkis asioita, Meri-rastilassa on myöskin paljon Hitas-omistusasuntoja, asunnon ostin sieltä minäkin ja olen tyytyväinen, alue ei ole pelkästään mitään sossun aluetta, alueellla kulkevat mahtavat luontopolut, meri, metro lähellä ja se monikansallisuus luo tunnetta, näkee eri kulttuureita, on siellä kolumbuksen ympäristössäkin kaupungin vuokra-taloja.
        Itse ostin meri-rastilasta 36. neliön asunnon saunalla hintaan 95. tuhatta, talo rv-91, Aurinkolahdessa vastaava uusi olisi maksanut 130. tuhatta.

...ehkä tarkoitin enemmänkin, että kyseisellä alueella saa olla tarkempi yksittäisen talon suhteen kuin mentäessä itään päin kohti Kolumbusta, itse pikku-huopalahdessa asuneena tiedän, että suuri määrä vuokra-asuntoja ympäristössä ei todellakaan kohota asumisen tasoa jos ei nyt sitä välttämättä laskekaan. Riskiä en kuitenkaan omilla rahoilla suinpäin ottaisi.

Olen myös käynyt siellä kämppiä katsomassa ja niissä on mielestäni tajuttomat hintapyynnöt suhteessa uusiin/uudempiin. Hitas-asunnot ovat nimittäin pääosin aivan basic-materiaaleilla sisustettuja ja täyden keittiö-kylppäri-pintaremontin tarpeessa (jota ei ole huomioitu hinnassa juurikaan, tosin en ole kyllä tarjonnutkaan enkä siten voi sanoa mitään mahdollisesta tinkivarasta). Lisäksi hitas-asuntoja vaivaa yleensä korkeat hoitovastikkeet.

Samaa mieltä olen alueen merellisyydestä sun kanssa ja siksi mm. itsekin Vuosaarta katselen enkä esim. pohjois-Helsingin rivarilähiöitä. Viime kädessähän kaikki lähtee siitä, paljonko on massia käytössä. Jos budjettini olisi kaksinkertainen, tuskin Vuosaaren näytöissä tulisi pyörittyä ;)

P.S. On sinne Aurinkolahteen tulossa myös niitä vuokra-asuntoja sen tornin lisäksi (josta kai alunperin oli tarkoitus höpistä, menee taas offtopic), eli varma ei voi sielläkään, eniten sinne ajaa uudempi asuntokanta.

• Juusto
        Vuokralainen kirjoitti:

Miks helvetissä pitää muuttaa sinne uudelle puolelle, jossa talot on ihan kiinni toisissaan ja voit kurkistaa ikkunasta, mitä naapuri tekee ruoaksi. Asuimme ennen uudella puolella uudehkossa talossa, mutta päädyimme vanhan Vuosaaren puolelle. Täällä on luontoa, avarat isot tontia taloyhtiöillä ja remontoimalla saat haluamasi asunnon. Muuta vain sinne uudelle puolelle, onhan se ihan ok, mutta jos avaruutta haluat niin suosittelen vanhaa puolta.

Eikä tänne kai mitään muita korkeita taloja pitäisi tulla kuin tuo "tornitalo". Mitä nyt terassitalojen eteen nousee joku talo, mikä on sinänsä aika idioottimainen ratkaisu.

• Tarkkis
        Juusto kirjoitti:

Miks helvetissä pitää muuttaa sinne uudelle puolelle, jossa talot on ihan kiinni toisissaan ja voit kurkistaa ikkunasta, mitä naapuri tekee ruoaksi. Asuimme ennen uudella puolella uudehkossa talossa, mutta päädyimme vanhan Vuosaaren puolelle. Täällä on luontoa, avarat isot tontia taloyhtiöillä ja remontoimalla saat haluamasi asunnon. Muuta vain sinne uudelle puolelle, onhan se ihan ok, mutta jos avaruutta haluat niin suosittelen vanhaa puolta.

Eikä tänne kai mitään muita korkeita taloja pitäisi tulla kuin tuo "tornitalo". Mitä nyt terassitalojen eteen nousee joku talo, mikä on sinänsä aika idioottimainen ratkaisu.

...noista vanhoista eikä sitä jälkikäteen viitti rakentaa. Muuten olen samaa mieltä, mutta kun tuo parempi puolisko on fiksoitunut siihen saunaan...ja ehkä ihan vähän olen itsekin...ellei sitten nuo rivarit porslahdentiellä...?

• tyyne78

Kyllä cirrus on huonosti rakennettu ja halvalla tehty, oikein hämmästytti. Korjaukset tulee maksamaan maltaita

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      89
      4600
    2. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      140
      3133
    3. Vanhalle ukon rähjälle

Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      50
      3125
    4. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      403
      2202
    5. Purra hermostui A-studiossa

Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.
      Perussuomalaiset
      231
      1348
    6. Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."

Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito
      Ensitreffit alttarilla
      11
      1223
    7. Mitä sanoisit

Ihastukselle, jos näkisitte?
      Tunteet
      76
      1207
    8. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      67
      1097
    9. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      30
      1084
    10. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      112
      999
    Aihe