Cirrus Vuosaaressa

Tarkkis

Ihmettelin tässä erään asunnon halvahkoa hintaa Vuosaaressa ja kuulin tänään, että sen viereen nousee Nesteen tornin korkuinen asuintalo (90m, 28 kerrosta). YIT:n sivuilla on jotain, mutta esim. tarkka sijoittuminen ja sen varjostava vaikutus ei sieltä käy ilmi. Onko kellään tietoa otsikon asuinyhtiöstä, ollaan mm. Vuosaaresta katsottu kämppää ja aikamoinen ylläri oli tuo tornitalo, näytöissä ei luonnollisesti siitä ole kuullut mitään...? Sääliksi käy niitä, jotka ovat siitä tietämättä kämppänsä ostaneet, itse täytyy kiittää onnea, että sain tietää ennenkuin menin hölmöilemään. Täytyy kai tulevaisuudessa ottaa paremmin selvää asioista.

7

3654

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Talkkari

      asiasta on jo pitempään ollut "vääntöä" mutta asuinalueena vuosaari on kyllä riski, jos sinulle on informoitu "mokadishusta"

      • Tarkkis

        ...olen kyllä siitä tietoinen, mutta käsittääkseni Meri-Rastila ja Columbuksen alueen uudet talot ml. Aurinkolahti on ihan ok(?), matkaa tuonne sossu-alueelle kertynee ihan riittävästi. Luonnollisesti Vuosaari ei ollut ykkösvaihtoehto, mutta uudet/uudehkot asunnot hyvien kulkuyhteyksien (lue: ei pelkkä dösä) päässä muilla alueilla menee yli budjetin ja kesällä meren läheisyys on iso plussa, talvella on ihan sama missä täällä stadissa asuu, sama paska ja pimeys on vaivana Merikadullakin...

        Lähinnä tuon tornitalo kiinnostaa siksi, ettei tule ostettua kämppää "avarin aurinkoisin näkymin" ja huomata joskus 2006-2007 asuvansa tornin varjossa.


      • Vuokralainen
        Tarkkis kirjoitti:

        ...olen kyllä siitä tietoinen, mutta käsittääkseni Meri-Rastila ja Columbuksen alueen uudet talot ml. Aurinkolahti on ihan ok(?), matkaa tuonne sossu-alueelle kertynee ihan riittävästi. Luonnollisesti Vuosaari ei ollut ykkösvaihtoehto, mutta uudet/uudehkot asunnot hyvien kulkuyhteyksien (lue: ei pelkkä dösä) päässä muilla alueilla menee yli budjetin ja kesällä meren läheisyys on iso plussa, talvella on ihan sama missä täällä stadissa asuu, sama paska ja pimeys on vaivana Merikadullakin...

        Lähinnä tuon tornitalo kiinnostaa siksi, ettei tule ostettua kämppää "avarin aurinkoisin näkymin" ja huomata joskus 2006-2007 asuvansa tornin varjossa.

        Älä kärjistä tarkkis asioita, Meri-rastilassa on myöskin paljon Hitas-omistusasuntoja, asunnon ostin sieltä minäkin ja olen tyytyväinen, alue ei ole pelkästään mitään sossun aluetta, alueellla kulkevat mahtavat luontopolut, meri, metro lähellä ja se monikansallisuus luo tunnetta, näkee eri kulttuureita, on siellä kolumbuksen ympäristössäkin kaupungin vuokra-taloja.
        Itse ostin meri-rastilasta 36. neliön asunnon saunalla hintaan 95. tuhatta, talo rv-91, Aurinkolahdessa vastaava uusi olisi maksanut 130. tuhatta.


      • Tarkkis
        Vuokralainen kirjoitti:

        Älä kärjistä tarkkis asioita, Meri-rastilassa on myöskin paljon Hitas-omistusasuntoja, asunnon ostin sieltä minäkin ja olen tyytyväinen, alue ei ole pelkästään mitään sossun aluetta, alueellla kulkevat mahtavat luontopolut, meri, metro lähellä ja se monikansallisuus luo tunnetta, näkee eri kulttuureita, on siellä kolumbuksen ympäristössäkin kaupungin vuokra-taloja.
        Itse ostin meri-rastilasta 36. neliön asunnon saunalla hintaan 95. tuhatta, talo rv-91, Aurinkolahdessa vastaava uusi olisi maksanut 130. tuhatta.

        ...ehkä tarkoitin enemmänkin, että kyseisellä alueella saa olla tarkempi yksittäisen talon suhteen kuin mentäessä itään päin kohti Kolumbusta, itse pikku-huopalahdessa asuneena tiedän, että suuri määrä vuokra-asuntoja ympäristössä ei todellakaan kohota asumisen tasoa jos ei nyt sitä välttämättä laskekaan. Riskiä en kuitenkaan omilla rahoilla suinpäin ottaisi.

        Olen myös käynyt siellä kämppiä katsomassa ja niissä on mielestäni tajuttomat hintapyynnöt suhteessa uusiin/uudempiin. Hitas-asunnot ovat nimittäin pääosin aivan basic-materiaaleilla sisustettuja ja täyden keittiö-kylppäri-pintaremontin tarpeessa (jota ei ole huomioitu hinnassa juurikaan, tosin en ole kyllä tarjonnutkaan enkä siten voi sanoa mitään mahdollisesta tinkivarasta). Lisäksi hitas-asuntoja vaivaa yleensä korkeat hoitovastikkeet.

        Samaa mieltä olen alueen merellisyydestä sun kanssa ja siksi mm. itsekin Vuosaarta katselen enkä esim. pohjois-Helsingin rivarilähiöitä. Viime kädessähän kaikki lähtee siitä, paljonko on massia käytössä. Jos budjettini olisi kaksinkertainen, tuskin Vuosaaren näytöissä tulisi pyörittyä ;)

        P.S. On sinne Aurinkolahteen tulossa myös niitä vuokra-asuntoja sen tornin lisäksi (josta kai alunperin oli tarkoitus höpistä, menee taas offtopic), eli varma ei voi sielläkään, eniten sinne ajaa uudempi asuntokanta.


      • Juusto
        Vuokralainen kirjoitti:

        Älä kärjistä tarkkis asioita, Meri-rastilassa on myöskin paljon Hitas-omistusasuntoja, asunnon ostin sieltä minäkin ja olen tyytyväinen, alue ei ole pelkästään mitään sossun aluetta, alueellla kulkevat mahtavat luontopolut, meri, metro lähellä ja se monikansallisuus luo tunnetta, näkee eri kulttuureita, on siellä kolumbuksen ympäristössäkin kaupungin vuokra-taloja.
        Itse ostin meri-rastilasta 36. neliön asunnon saunalla hintaan 95. tuhatta, talo rv-91, Aurinkolahdessa vastaava uusi olisi maksanut 130. tuhatta.

        Miks helvetissä pitää muuttaa sinne uudelle puolelle, jossa talot on ihan kiinni toisissaan ja voit kurkistaa ikkunasta, mitä naapuri tekee ruoaksi. Asuimme ennen uudella puolella uudehkossa talossa, mutta päädyimme vanhan Vuosaaren puolelle. Täällä on luontoa, avarat isot tontia taloyhtiöillä ja remontoimalla saat haluamasi asunnon. Muuta vain sinne uudelle puolelle, onhan se ihan ok, mutta jos avaruutta haluat niin suosittelen vanhaa puolta.

        Eikä tänne kai mitään muita korkeita taloja pitäisi tulla kuin tuo "tornitalo". Mitä nyt terassitalojen eteen nousee joku talo, mikä on sinänsä aika idioottimainen ratkaisu.


      • Tarkkis
        Juusto kirjoitti:

        Miks helvetissä pitää muuttaa sinne uudelle puolelle, jossa talot on ihan kiinni toisissaan ja voit kurkistaa ikkunasta, mitä naapuri tekee ruoaksi. Asuimme ennen uudella puolella uudehkossa talossa, mutta päädyimme vanhan Vuosaaren puolelle. Täällä on luontoa, avarat isot tontia taloyhtiöillä ja remontoimalla saat haluamasi asunnon. Muuta vain sinne uudelle puolelle, onhan se ihan ok, mutta jos avaruutta haluat niin suosittelen vanhaa puolta.

        Eikä tänne kai mitään muita korkeita taloja pitäisi tulla kuin tuo "tornitalo". Mitä nyt terassitalojen eteen nousee joku talo, mikä on sinänsä aika idioottimainen ratkaisu.

        ...noista vanhoista eikä sitä jälkikäteen viitti rakentaa. Muuten olen samaa mieltä, mutta kun tuo parempi puolisko on fiksoitunut siihen saunaan...ja ehkä ihan vähän olen itsekin...ellei sitten nuo rivarit porslahdentiellä...?


    • tyyne78

      Kyllä cirrus on huonosti rakennettu ja halvalla tehty, oikein hämmästytti. Korjaukset tulee maksamaan maltaita

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      105
      1756
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      81
      1367
    3. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      5
      1292
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      144
      1243
    5. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      92
      1240
    6. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      22
      1146
    7. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      11
      1137
    8. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      594
      1103
    9. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      6
      1014
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      11
      954
    Aihe