HEEELLPPIIIIIÄÄÄÄ!!!

eksyksissä

- ei yöllä pimeessä outoja rituaaleja (tulee heti kaikkee pahaa mieleen, ja se on kauheeta)
- ei wicca
- ei yhteyttä pahuuden ja pimeyden voimiin
- henkimaailma ja uskotaan että sinne voi jäädä kuoleman jälkeen jos tahtoo, jos haluaa syntyä uudestaan niin voi
- monistinen (kaikki pohjimmiltaan yhtä, vaikka oliski paljo jumaluuksia, neki oikeestaan yhtä)
- panteistinen (jumalallistetaan kaikki)

Mikäs vois olla tuollanen? Sanoisitteko kaikki mitkä täyttää noi edellytykset?

6

509

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nimimerkki

Gnostilaisuus, buddhalaisuus.

• eksyksissä

Tarkotin luonnonuskontoja. Ja kiitti ei gnostilaisuutta tai buddhalaisuutta...

Kiitti kummiski ku vastasit :)

• nurppi

jos pidät kolmea ensimmäistä samaa tarkoittavana asiana, kompastut ennakkoluuloihisi. muuten ehdottaisin juuri wiccaa, koska sillä ei ole yhteyttä pahuuden ja pimeyden voimiin eikä yöllä pidettäviin outoihin rituaaleihin. panteismia, monismia ja reinkarnaatiotakin löytyy.

muita luonnonuskontojahan löytyy esim. shamanismi, asatru ja druidismi, mutta eipä nekään ole sen "pahempia" kuin wiccakaan. käväise lehto ryn sivuilla http://www.lehto-ry.org/

millä perusteella muuten ruksasit juuri wiccan pois?

• eksyksissä

Ei oikeastaan ennakkoluulo vaan sellanen tyhmä pelko.....
        Aloin itsekkin ajatella wiccaa ja se olis juuri sopiva, enkä oo löytänyt mitään muuta yhtä sopivaa uskontoa itselleni...
        Ongelma vain on se että mä olen jotenki alkanu pelätä wiccaa (ei johdu kristittyjen levittämästä propagandasta). Mutta tajusin juuri, että ihan syyttä....... Olen jo opiskellut siitä kuukausia mutta yhdessä välissä vaan se jostain syystä alko pelottaa mua (ehkä juuri öisten kuujuhlien vuoksi). Tää pelko on tosi tyhmä... Mutta ehkäpä alan kuitenki wiccaksi.

Ei tartte kertoa että oon tosi tyhmä. Se ei yhtään paranna tilannetta...

• nurppi
        eksyksissä kirjoitti:

Ei oikeastaan ennakkoluulo vaan sellanen tyhmä pelko.....
        Aloin itsekkin ajatella wiccaa ja se olis juuri sopiva, enkä oo löytänyt mitään muuta yhtä sopivaa uskontoa itselleni...
        Ongelma vain on se että mä olen jotenki alkanu pelätä wiccaa (ei johdu kristittyjen levittämästä propagandasta). Mutta tajusin juuri, että ihan syyttä....... Olen jo opiskellut siitä kuukausia mutta yhdessä välissä vaan se jostain syystä alko pelottaa mua (ehkä juuri öisten kuujuhlien vuoksi). Tää pelko on tosi tyhmä... Mutta ehkäpä alan kuitenki wiccaksi.

Ei tartte kertoa että oon tosi tyhmä. Se ei yhtään paranna tilannetta...

jos joku asia pelottaa, niin ei siihen kannata mennä mukaan. ei siinä ole mitään tyhmää. =)

wiccassa ei kuitenkaan ole mitään öisiä kuujuhliakaan. juhli päivänvalossa. ei se kuu sieltä taivaalta mihinkään häviä.

kannattaa lukea kaikki mitä etten tulee. käy kirjastossa. netin varaan ei kannata opiskelua jättää, ja kannattaa pitää mielessä, että vaihtoehtoja on muitakin. =)

• Thuleia

Tarvitseeko sinun nyt Heti päättää mikä olet? Hanki erilaisista uskonnoista kertovia kirjoja ja tutustu ja lue rauhassa. Mieti mikä tuntuu omalta ja kehittävältä. Kyllä vuosien kuluessa se oma polkukin sitten löytyy kun lueskelet asiallista tietoa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      79
      4468
    2. Vanhalle ukon rähjälle

Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      50
      3105
    3. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      135
      3091
    4. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      400
      2179
    5. Purra hermostui A-studiossa

Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.
      Perussuomalaiset
      219
      1296
    6. Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."

Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito
      Ensitreffit alttarilla
      11
      1203
    7. Mitä sanoisit

Ihastukselle, jos näkisitte?
      Tunteet
      76
      1197
    8. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      30
      1064
    9. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      63
      1056
    10. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      111
      983
    Aihe