- ei yöllä pimeessä outoja rituaaleja (tulee heti kaikkee pahaa mieleen, ja se on kauheeta)
- ei wicca
- ei yhteyttä pahuuden ja pimeyden voimiin
- henkimaailma ja uskotaan että sinne voi jäädä kuoleman jälkeen jos tahtoo, jos haluaa syntyä uudestaan niin voi
- monistinen (kaikki pohjimmiltaan yhtä, vaikka oliski paljo jumaluuksia, neki oikeestaan yhtä)
- panteistinen (jumalallistetaan kaikki)
Mikäs vois olla tuollanen? Sanoisitteko kaikki mitkä täyttää noi edellytykset?
HEEELLPPIIIIIÄÄÄÄ!!!
6
509
Vastaukset
- nimimerkki
Gnostilaisuus, buddhalaisuus.
- eksyksissä
Tarkotin luonnonuskontoja. Ja kiitti ei gnostilaisuutta tai buddhalaisuutta...
Kiitti kummiski ku vastasit :)
- nurppi
jos pidät kolmea ensimmäistä samaa tarkoittavana asiana, kompastut ennakkoluuloihisi. muuten ehdottaisin juuri wiccaa, koska sillä ei ole yhteyttä pahuuden ja pimeyden voimiin eikä yöllä pidettäviin outoihin rituaaleihin. panteismia, monismia ja reinkarnaatiotakin löytyy.
muita luonnonuskontojahan löytyy esim. shamanismi, asatru ja druidismi, mutta eipä nekään ole sen "pahempia" kuin wiccakaan. käväise lehto ryn sivuilla http://www.lehto-ry.org/
millä perusteella muuten ruksasit juuri wiccan pois?- eksyksissä
Ei oikeastaan ennakkoluulo vaan sellanen tyhmä pelko.....
Aloin itsekkin ajatella wiccaa ja se olis juuri sopiva, enkä oo löytänyt mitään muuta yhtä sopivaa uskontoa itselleni...
Ongelma vain on se että mä olen jotenki alkanu pelätä wiccaa (ei johdu kristittyjen levittämästä propagandasta). Mutta tajusin juuri, että ihan syyttä....... Olen jo opiskellut siitä kuukausia mutta yhdessä välissä vaan se jostain syystä alko pelottaa mua (ehkä juuri öisten kuujuhlien vuoksi). Tää pelko on tosi tyhmä... Mutta ehkäpä alan kuitenki wiccaksi.
Ei tartte kertoa että oon tosi tyhmä. Se ei yhtään paranna tilannetta... - nurppi
eksyksissä kirjoitti:
Ei oikeastaan ennakkoluulo vaan sellanen tyhmä pelko.....
Aloin itsekkin ajatella wiccaa ja se olis juuri sopiva, enkä oo löytänyt mitään muuta yhtä sopivaa uskontoa itselleni...
Ongelma vain on se että mä olen jotenki alkanu pelätä wiccaa (ei johdu kristittyjen levittämästä propagandasta). Mutta tajusin juuri, että ihan syyttä....... Olen jo opiskellut siitä kuukausia mutta yhdessä välissä vaan se jostain syystä alko pelottaa mua (ehkä juuri öisten kuujuhlien vuoksi). Tää pelko on tosi tyhmä... Mutta ehkäpä alan kuitenki wiccaksi.
Ei tartte kertoa että oon tosi tyhmä. Se ei yhtään paranna tilannetta...jos joku asia pelottaa, niin ei siihen kannata mennä mukaan. ei siinä ole mitään tyhmää. =)
wiccassa ei kuitenkaan ole mitään öisiä kuujuhliakaan. juhli päivänvalossa. ei se kuu sieltä taivaalta mihinkään häviä.
kannattaa lukea kaikki mitä etten tulee. käy kirjastossa. netin varaan ei kannata opiskelua jättää, ja kannattaa pitää mielessä, että vaihtoehtoja on muitakin. =)
- Thuleia
Tarvitseeko sinun nyt Heti päättää mikä olet? Hanki erilaisista uskonnoista kertovia kirjoja ja tutustu ja lue rauhassa. Mieti mikä tuntuu omalta ja kehittävältä. Kyllä vuosien kuluessa se oma polkukin sitten löytyy kun lueskelet asiallista tietoa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .794468Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503105Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631353091Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4002179Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2191296Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito111203- 761197
Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde301064- 631056
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että111983