Mä olen 5lk tyttö ja saan koulukummin tiistaina. Miten mun pitäisi kohdella täysin tuntematonta lasta joka on 5 vuotta nuorempi. Annanko hänen tehdä aloitteen vai teenkö minä.
Koulukummi
6
819
Vastaukset
- Tyttö01
Oot vaan ihan oma, ilonen ittes.
Yleensä aina pienet ekaluokkalaiset ovat todella innokkaita teihin isompiin. Ainakin mitä omaa kummioppilaisuuttani muistelen, oli lapsemme todella innokas ja niistä silmistä näkyi selvästi se ylpeys, nostatti todella paljon omaakin itseluottamustaan :). Tyttö kirjaimellisesti roikkui meissä seuraavat kaksi vuotta ja oli todella surullinen, kun lähdimme yläasteelle...
Jos lapsi on ujompi tapaus, anna hänelle paljon aikaasi, ja kysele juttuja, jutustelkaa ja kysele, että mistä hän pitää koulussa/mikä on ehkä vaikeaa. Kun samaistutte, on paljon kivempaa. Lapselle ei tarvitse ujostella yhtään, noin pienet ei vielä katso sua sillai öö...? Muistele sitä aikaa, kun itse olit tuollainen pieni ja sait kummioppilaan. Mitä sillon olisit toivonut vanhemmalta? ;) onnea!- SuperKummi
Kiitos. Nuo neuvot tulevat tarpeeseen. Itse en osaa kuvitella kummia koska minulla ei koskaan ollut sellaista :( . Sen takia haluan itse olla paras kummi ikinä
- hgfhgdfd
kolmen sormin taktiikka toimii yleensä aina
- Tyttö01
Niimpä, joten häivyppäs siitä nyt kokeilemaan sitä itselles! :)
- hihuhiw
Meillä ku oli koulukummit nii joskus pidettii yhtesii koulutuntei et piirrettii tai pelattii :--) joskus välkillä hypittii naruu tai leikittii kaikkee. Oot vaa oma ittes :'D teil tulee varmasti olee hauskaa (;
- Yourbestnightmare
Oma kummini ei ollut kanssani läheinen. Se oli surullista, sillä olisin halunnut olla läheinen kummini kanssa. Anna kummioppilaallesi mahdollisuus, uskon että hän arvostaa sitä.
Vaikka lapsi olisikin hieman ujompi, teillä voi olla kauheasti yhteistä . Ujoille lapsille on helpompaa että teet itse aloitteen. Jos lapsi näyttää innokkaalta, häntä tuskin on vaikea saada juttelemaan ja pelaamaan.
Tärkeintä on hymyillä. Lapsi tuntee olonsa itsevarmaksi, jos Koulukummi on innokas ja iloinen. Yleensä nuoret lapset ovat innokkaita, eivätkä tunne tilannetta niin helposti kiusallisena :)
Ole vain oma itsesi. Niin näät parhaiten pidättekö toisistanne oikeasti.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ajattelen sinua nyt
Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu645602Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin
Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti204217Yritys Kannus
Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett172906- 1532181
- 171916
Työkyvyttömienkin on jatkossa haettava työtä
Riikalla ja Petterillä on hyviä uutisia Suomen työttömille: ”Toimeentulotuen uudistus velvoittaa työttömäksi ilmoittaut1261749- 951377
- 681154
Harmi, se on
Mutta mä tulkitsen asian sitten niin. Olen yrittänyt, oman osani tehnyt, ja saa olla mun puolesta nyt loppuun käsitelty171126Maailma pysähtyy aina kun sut nään
Voi mies kuinka söpö sä oot❤️ Olisin halunnut jutella syvällisempää kuin vaan niitä näitä. Se pieni heti sut tavatessa o77978