Mites jo muuttaneet opiskelijat tai muuten pienituloiset handlaavat taloutensa kanssa? Mitä teette eri tavalla kuin parempituloiset, jotta seuraavan kuun rahoista jäisi vähän enemmän ylimääräistä?
Mulla on käynyt mielessä, että ostaisin esim. vessapaperia ja muita vastaavia perustarvikkeita suuret määrät kerralla jotta niitä ei tarvitse sitten muutamaan kuukauteen hankkia. Paljonko tässä säästäisi? Noilla vastaavilla perustarvikkeilla en siis meinaa mitään nopeasti vanhentuvia elintarvikkeita, vaan vessapaperin lisäksi tyyliin hammastahnaa, hiuslakkaa, shampoota...
Viisas talouden ylläpito
4
118
Vastaukset
- visukinttu
Näin kannattaa toimia kun ko.tuotteet ovat tarjouksessa. Jos ostat "hyllyhinnalla" kaapit täyteen,huomaat viikon päästä että ne ovat jossain tarjouksessa miinus 20% :))
- garb7
Kenellä on varaa panostaa johonkin hiuslakkoihin...??? :'P
Pienituloisen rahankäyttö:
1. Kemikalio = hammastahna, shampoo, nestesaippua ja kosteusvoide.
2. Ruoka = lihaa vain tarjouksesta, vihanneksia talvella aika vähän (kurkku yms.). Kananmunia, maitoa/piimää, halpaa tuoremehua, viljaa (halpaa), juureksia.
3. Sosiaalinen elämä = ruokakaupan kassa, naapurit rapussa. Sähköpostit.
4. Terveys = jos vaiva ei täysin estä arkea, sen takia EI TODELLAKAAN mennä lääkäriin. Tarvittaessa apteekkiin, apteekin henkilökunta tietää paljon. Hampaista kannattaa pitää hyvää huolta.
5. Harrastukset = telkkari, ulkoilu- 254
"Kenellä on varaa panostaa johonkin hiuslakkoihin...??? :'P "
Sillä, joka ei tuhlaa rahojaan johonkin tuoremehuun.
- garb7
Niin ja jos tarvitsee sanoa..: saippua 3 litran pöniköissä, shampoo alle 1 euro/pullo jne..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 973533
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k232872Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän
Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi1122431- 431875
Hajoaako persut kuten 2017?
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen2421623Kamala uutinen: Henkilö kuoli Tokmannin pihaan Kankaanpäässä- Jäi trukin alle
IL 9.5.2025 Ihminen kuoli Kankaanpään Tokmannin edustalla perjantaina aamupäivästä. Poliisin mukaan henkilö oli jäänyt411555- 321547
- 281350
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä201316- 951191