Mites jo muuttaneet opiskelijat tai muuten pienituloiset handlaavat taloutensa kanssa? Mitä teette eri tavalla kuin parempituloiset, jotta seuraavan kuun rahoista jäisi vähän enemmän ylimääräistä?
Mulla on käynyt mielessä, että ostaisin esim. vessapaperia ja muita vastaavia perustarvikkeita suuret määrät kerralla jotta niitä ei tarvitse sitten muutamaan kuukauteen hankkia. Paljonko tässä säästäisi? Noilla vastaavilla perustarvikkeilla en siis meinaa mitään nopeasti vanhentuvia elintarvikkeita, vaan vessapaperin lisäksi tyyliin hammastahnaa, hiuslakkaa, shampoota...
Viisas talouden ylläpito
4
83
Vastaukset
- visukinttu
Näin kannattaa toimia kun ko.tuotteet ovat tarjouksessa. Jos ostat "hyllyhinnalla" kaapit täyteen,huomaat viikon päästä että ne ovat jossain tarjouksessa miinus 20% :))
- garb7
Kenellä on varaa panostaa johonkin hiuslakkoihin...??? :'P
Pienituloisen rahankäyttö:
1. Kemikalio = hammastahna, shampoo, nestesaippua ja kosteusvoide.
2. Ruoka = lihaa vain tarjouksesta, vihanneksia talvella aika vähän (kurkku yms.). Kananmunia, maitoa/piimää, halpaa tuoremehua, viljaa (halpaa), juureksia.
3. Sosiaalinen elämä = ruokakaupan kassa, naapurit rapussa. Sähköpostit.
4. Terveys = jos vaiva ei täysin estä arkea, sen takia EI TODELLAKAAN mennä lääkäriin. Tarvittaessa apteekkiin, apteekin henkilökunta tietää paljon. Hampaista kannattaa pitää hyvää huolta.
5. Harrastukset = telkkari, ulkoilu- 254
"Kenellä on varaa panostaa johonkin hiuslakkoihin...??? :'P "
Sillä, joka ei tuhlaa rahojaan johonkin tuoremehuun.
- garb7
Niin ja jos tarvitsee sanoa..: saippua 3 litran pöniköissä, shampoo alle 1 euro/pullo jne..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies kateissa Lapualla
Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla1155965Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta324067- 823352
Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä182986Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2522054Joo nyt mä sen tajuan
Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?882004- 1431795
Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui431787Olipa ihana rakas
❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau81696Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881569