Aika touhua Rotaxissa

Rotaxvilunkiataas

Rotaxissa nähtiin aikamoista maahantuojan satelliittitiimin vilunkipeliä ja epäurheilijamaisuutta erityisesti viimeisessä kisassa. Kuka nostaa kissan pöydälle?

178

1305

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Katsastamanmosa

      No pistäppä raporttia pöytään.

    • uuwuuw

      Näytti täysin sovitulta hommalta. Sikamaista touhua.

    • satelliittiko

      Säännöt on samat kaikille , onneksi on katsastaja jolla linja pitää , ja kunnon pallit kilpailunjohdolla

    • jooijoo

      Mitä vihjailette? Sanokaa suoraan tai pitäkää naama kiinni, munattomat!

      • joooooo

        Säälittävää touhua tuommonen, kaikki tiesi jo ennen finaalia miten tuossa käy, etukäteen suunniteltu juttu. Nyt jos joku tässä munaton on niin markkasen poika kun ei oo munaa myöntää virhettään!


      • Youtubessa_video

        videosta näkyy että ei Markkanen yritäkkään kääntää mutkaan vaan vie Piispasen kärjestä pihalle. Ei tuollaista tallipeliä tarvita näin pienissä kuvioissa. Sarjan ylläpitäjä...eiku.. maahantuoja...eiku... tallin pomo saa pitää tunkkinsa. Ens vuonna ei ainakaan tuollaiseen sarjaan vaihdeta


      • löysätpois
        Youtubessa_video kirjoitti:

        videosta näkyy että ei Markkanen yritäkkään kääntää mutkaan vaan vie Piispasen kärjestä pihalle. Ei tuollaista tallipeliä tarvita näin pienissä kuvioissa. Sarjan ylläpitäjä...eiku.. maahantuoja...eiku... tallin pomo saa pitää tunkkinsa. Ens vuonna ei ainakaan tuollaiseen sarjaan vaihdeta

        Kuka teitä olisi edes kaivannut ..... ei ole vellipersauksien sarja


      • Mulkkumikämulkku
        löysätpois kirjoitti:

        Kuka teitä olisi edes kaivannut ..... ei ole vellipersauksien sarja

        Meillä oli tarkoitus ajaa rmc sarjaa ensi vuonna, mutta tuollaisn typerän kommentin jälkeen sarjanpyörittäjltä, emme enää mietikään koko paskasarjaa. Kun sarjaa iskee kuskikato niin sen jälkeen sarjanpyörittäjä, maahantuoja ja tiiminomistaja saa peleta taskubiliardia!! Näköjään kisojen järjestämisestä ja kuskien kusettamisesta on tullut niin paljon rahaa että luulee saa käyttäytyä miten haluaa.


    • Joopajoopajooittelles

      Ei kuule tarvi vihjailla ilmiselviä asioita. Kaikki, keillä on silmät päässä ja jotka oli paikalla näki, mitä tapahtui. Jos sulla ei ole silmämunia. älä nyt ainakaan ääneen sitä sano. M.lkku,.

    • Uejejr

      Lisenssi vuodeksi pois!

      • VRT_1

      • pisipäinen

        piispanen kääntää markkasen päälle vaikka ei ole mitään mahdollisuutta välttää osumaa.numero 1 renkaat kääntyy vasemmalle vasta osumasta.raukkamaista ja lapsellista..


      • Youtube_klo_35.29
        pisipäinen kirjoitti:

        piispanen kääntää markkasen päälle vaikka ei ole mitään mahdollisuutta välttää osumaa.numero 1 renkaat kääntyy vasemmalle vasta osumasta.raukkamaista ja lapsellista..

        Eikait sitä tarvi kääntää vasemmalle, riittää kun ajelee muutaman metrin pidemmälle suoraan. Jopa takana olija kääntää rattia jo mutkan suuntaan niin kaveri päästelee suoraan kun sai Piispasen kylkeen tähtäimen.


      • TÖRKEÄTEMPPU

        Piispanen on edellä ja kääntää OIKEAAN kaartuvaan mutkaan sisään OIKEALLE. Markkanen on taaempana ja kääntää....VASEMMALLE. Vain täydellinen MPT:n silmäänkusetuksen sokaisema puusilmä voi nähdä asian Piispasen viaksi. Tämä on häpeäksi Rotax-sarjalle ja kartingille. Epäurheilijamainen, täysin raukkamainen ja puolustelematon veto oman tallin kuskin voiton varmistamiseksi. Markkanen ei ollut koko sunnuntain kisassa muuta varten kuin toimiakseen iskijänä. Kuinka tuollaiset KEHTAAVAT edustaa Suomea RMC-finaalissa saati näyttäytyä enää varikolla IKINÄ. Äänestäkää nyt helvetissä jaloillanne ja poistukaa kaikki kunnialliset ihmiset tästä sarjasta, jollei tule lupausta että homma muuttuu reilummaksi. Törkeää touhua!


      • Filunkipelillä

        Tuo tiimi ja sen kuskit pärjää vain ja ainoastaan suomessa juuri filunkipelillä, maailmailla kyseinen tiimi on lähinnä ollut peränpitäjänä. Näin se on ollut melkein aina ja tulee olemaan myös grand finaalissa portugalissa. Portugalissa selviää onko suomessa pärjätty taidolla vai filunkupelillä?


      • Vmallia

        Ei ole ensimmäinen kerta kun näin tapahtuu " vahingossa#. Lisenssi pois epäurheilijamainen käytös.


    • tukkainen

      Mitä te ihmettelette? Eihän tässä ole mitään uutta auringon alla. Nätisti oli taas moottorit vaihtunut sunnuntaille osalle kuskeja...

      • Kylälähtee

        Totta, moottorit vaihtu sunnuntaille jopa eriväriseen putkeen.... Ei tuonu mosa vauhtia punaseen putkeen vaikka oli sarjavoiton varmistaneen kiulu kiinni, voi ristus teitä uunoja, kaasareissa on vaihdettavat suuttimet ja säädettävä ilmaruuvi, niitä pitää vaan osata käyttää!! Reeniä Reeniä.


      • reeniuuno

        Näin teille peräpään kuskien huoltajille hoetaan. Sitten, kun olette tarpeeksi kauan ajaneet kärjen tuntumassa, niin tulette huomaamaan ihmeellisiä asioita tilkkaisen tiimin toiminnassa.


    • GrönGrön

      Suunniteltu ja tahallinen juttu, ei siinä ole de grönalla varaa puolusteluun. Aivan naurettavaa toimintaa!

    • jdkfkkfl

      Kumpaakaan kuljettajaa tai tiimiä sen kummemmin tuntematta tai puolustamatta totesin seuraavaa.
      Videonmuokkausohjelmalla on helppo zoomailla ja hidastella kuvaa,liikuttaa ees ja taas. Siinä aukeaa nuo tapahtumat paljon paremmin. Siitä selviää ihan yksiselitteisesti että ruudusta kaksi lähtenyt auto kääntää sisään vaikka sisäpuolella on toinen auto. Sisällä oleva auto ei missään vaiheessa muuta linjaansa eikä ole ennen osumaa vielä sellaisessa kohtaa rataa että olisi myöskään kääntämässä mutkaan sisään. Osuman jälkeen ruudusta kolme lähtenyt auto kääntyy ulkokurvin puolelle.
      Älkää videoa katsoessanne tuijottako sitä mitä sisäpuolella oleva kuljettaja tekee vaan katsokaa missä kohtaan ulkopuolella oleva auto kääntää sisään.

      • monopooli

        Juu, aivan eli kumpaakaan kuljettajaa tai tiimiä sen kummemmin tuntematta tai puolustamatta minä totean seuraavaa:

        Videosta näkee selvästi että kaverin tähtäimessä on edellä oleva punainen auto.


      • hjhuh
        monopooli kirjoitti:

        Juu, aivan eli kumpaakaan kuljettajaa tai tiimiä sen kummemmin tuntematta tai puolustamatta minä totean seuraavaa:

        Videosta näkee selvästi että kaverin tähtäimessä on edellä oleva punainen auto.

        Vaikka tuota videoa miten pyörittää niin ei siitä Markkasta saa syylliseksi. Piispasella on tilaa ulkopuolella vaikka kuinka, Markkanen ei voi väistää mihinkään. Markkanen ajaa täsmälleen samaa linjaa kuin edellämenevä ja takanatuleva.
        Markkasen auto kääntyy vasemmalle vasta osuman jälkeen.
        Ymmärrän kyllä katkeruuden vihreillä rungoilla ajavaa tiimiä kohtaan mutta Markkasen lynkkaaminen tästä tilanteesta on väärin.


      • safasasf

        Kilpailun tuomaristo antoi käsittääkseni tästä mustan lipun... jonkinlainen kannanotto sekin.


      • Gvdhl
        hjhuh kirjoitti:

        Vaikka tuota videoa miten pyörittää niin ei siitä Markkasta saa syylliseksi. Piispasella on tilaa ulkopuolella vaikka kuinka, Markkanen ei voi väistää mihinkään. Markkanen ajaa täsmälleen samaa linjaa kuin edellämenevä ja takanatuleva.
        Markkasen auto kääntyy vasemmalle vasta osuman jälkeen.
        Ymmärrän kyllä katkeruuden vihreillä rungoilla ajavaa tiimiä kohtaan mutta Markkasen lynkkaaminen tästä tilanteesta on väärin.

        Niin, ihan sattumalta ilmoittautuu sunnuntain kisaan ja ihan sattumalta sattuu osumaan ensimmäisessä mutkassa.. Kyllä tämän nyt kaikki tiesi että näin tulee tapahtumaan!


      • iiikk
        safasasf kirjoitti:

        Kilpailun tuomaristo antoi käsittääkseni tästä mustan lipun... jonkinlainen kannanotto sekin.

        Myöhemmästä ohitustilanteesta , 2 kierrosta ennen kuin tuli pois radalta


      • Mihinsitten

        Mihin suuntaan punaisen auton pitäisi mielestäsi kääntää lähestyessään oikealle kääntyvää mutkaa puoli autonmitta edellä? Varmaankin vasemmalle nurmikolle ja keskeyttää?


    • rotta2

      Käsittääkseni kuljettaja hylättiin toistuvien ajotaparikkeiden johdosta. Menikö kisa siis ihan oppikirjan mukaan?

      Ensiksikään en ymmärrä, että jos tarkoitus ei ollut nähdyn kaltainen, niin miksi ihmeessä kaveri meni edes ollenkaan vieraaseen luokkaan hämmentämään sunnuntaiksi?

      Paska maku jäi taas kerran koko teamin hommista.

      Nyt olisi vihreiden tiimillä aika katsoa peiliin.

    • Päinseveti

      Markkanen ajoi päin edelläollutta autoa ilman aikomustakaan väistää törmäystä. Sai mustan kohellettuaan sen jälkeenkin päin kaikkea liikkuvaa. Ei sen toteaminen ole lynkkaamista vaan tosiasioiden toetamista. Seurauksiahan tästä ei tietenkään tule, mutta RMCn kuskimäärään ja sarjan suosioon tämä vaikuttaa varmasti.

      • Pieleenmeni

        Ei vaikuta mitenkään, ainakaan laskevasti. Harrastajia riittää, ensi vuonna on taas enemmän. Tervetuloa mukaan.


      • Ohhohh

        Onpahan ylimielinen kommentti.....


      • kusetussarja
        Pieleenmeni kirjoitti:

        Ei vaikuta mitenkään, ainakaan laskevasti. Harrastajia riittää, ensi vuonna on taas enemmän. Tervetuloa mukaan.

        Javitut, tähän sun kusetussarjaan me ei tulla eikä varmaan moni muukaan tuu enää ens vuonna, siitä voit olla ihan varma.


    • Suoli24uusifani

      Videon perusteella sanoisin että normaali kisatilanne. Piispasen takarengas osuu Markkasen auton eturenkaaseen ja lähtee kiipeämään siitä yli ja lopputulos olikin nähdynlainen.

      • videotuomari

        Videosta näkyy selvästi, ettei Markkanen tee ohjausliikettä ennenkuin Piispanen osuu etukulmaan. Videosta näkyy myös ettei Markkanen ole vielä kohdassa jossa pitäisi olla kääntymässä mutkaan. Eihän lähtötilanteessa voi olettaa että ulkopuolen jono kääntää sisään ja sisäpuoli pysähtyy.


      • Selittäjät

        V..ttu näitä selvänäkijöitä. Harvinaisen selvä tahallinen päälleajo ja viitsivät vielä selittää mustaa valkoiseksi.


      • Ota_silmä_käteen_ja_kato

        Juu, ei tee ohjausliikettä ajaakseen mutkaan sisään vaan antaa mennä ylimääräisen metrin tai pari suoraan Piispasen kylkeen. Tähtäin oli kohdallaan joten mitä sitä kääntämään.

        Takana olevilla kahdella kuskilla oli videolla jo vasen käsi hyvin näkyvissä ja oikea alempana eli he kyllä kääntävät sisään mutkaan. Tämä edellä ajava suhari ajatteli että ei haittaa jos ottaa vähän tukea Piispasesta ja romurallia loppukisa. Tiimi saa olla ylpeä kuskeistaan ja yhteistyöstä.


    • Aiselvästi

      Ai näkyy selvästi? Etpä taida kovin selvänä sitten katselleen sitä videota tai sitten kannattaa alkaa anoa valkosta keppiä.

    • toisenlainenajatus

      Eikö olekin kiva kun on videoita autoissa ja osa katsomossa , voi ajaa täällä foorumilla nimettömänä todella kovaa kisaa siitä kenen sana jää viimeiseksi. Kova kuski kuitenkin tuo Markkanen on siitä ei pääse minnekään

    • Kovuutta

      Kovuutta on juu mutta onko järkee

    • ajoiainakin

      Ajoi ainakin nopeasti , kun jossain erässä lähti takaa ja pääsi lähelle kärkeä maaliin tullessa . Ei se tyhmältä onnistu . Täytyy muistaa että tais ajaa maxilla nyt ekaa kertaa tänä vuonna sunnuntaina . Kait se taitoakin tarvii , en tiedä , mutta mukavat veljekset ovat .

    • kdjsng

      Ei pressäkään kaikki nouse paikatlta 16->3.

      • ooohhhoooohh

        Ulkopuoliselle tulee noista nousuista kaksi asiaa mieleen: Joko Markkasella aivan huikeat laitteet tai vaihtoehtoisesti Rotaxin taso on todella surkea. Ei pitäisi kuskeissa olla noin isoja eroja. Myös Toikan 0,5 sec / kierros nopeampi aika kuin kellään muulla herättää saman kysymyksen.


      • eiikinäenää

        Toikka ei päässyt viime vuoden maailman finaalissa edes sekkariin...siinä tiimissä nyt vaan laitetaan koneisiin tarvittaessa vähän spessumpaa suutinta ja muuta asiaa, mitä ei sitten katsastuksessa katsota. Turha urputtaa treenamisesta ja säätämisestä, sitä on tehty aikoinaan ihan tarpeeksi. Katsastuskoppiinkin pääsin toteamaan asioita ihan itse.


    • eiedelleenkäänmitääuutta

      Lahti on Toikan lähiratoja ja on ajanut paljon ko laitteilla. Treenaavat ja keskittyvät siihen mitä tekevät . On treenirungot erikseen jne ... Kyllä määrätietoinen tekeminen näkyy aina jossain , Sitten alussa kun kamppaillaan niin kärjessä pääsee karkuun ja 2-5 vaihtelevat paikkaa niin peli on selvä kärkikuskin osalta , kyllä nuo kierrosajat voi halkoa sekunnin osiin ja spekuloida niillä ...

      • Kaikkeaneitseuskoo

        Taasko ne on treenannu enemmän kun muut. Voi jeesus mitä....


      • Ex_rotax_fani

        Voi Jessus sentään. En voi olla enää kommentoimatta, mistä se vauhti tulee. Toki pojat osaavat ajaa, en sitä kiistä, mutta kun ulkokautta paukutetaan ohi ja takaisin omalle kaistalle, niin onhan siinä ehkä joku osuus moottoreiden eroillakin... Täällä joku sanoi, että suuttimet ja ilmaruuvit pitää hallita ja reenata ja reenata. Ei paljon auta jos on paskat koneet. On noissa Rotaxeissa joitakin hyviäkin moottoreita, kunhan ensin välppää osat useammasta yksilöstä! Rotaxin toleranssit on aivan poskettomia. Sylintereiden aukotuksissa useamman asteen eroja, Kiertokanget toleranssi 0,3mm. On monenmoisia mäntiä korkeahattuisia ja sitten niitä parempia vähän matalampia. Läjäpäin lohkoja, joista valkkaa hyvän parin, laatikollinen mäntiä, kasa sylintereitä, kenen perse kestää toimia näin!? Itselle aikanaan rakennettiin kulkukone ostelemalla vanhoja raatoja ympäri Suomen ja niistä parhaat osat yhteen ja kas kummaa, kädetön vanhus meni maisemaan, Lahdessakin kovempaa kuin viime viikonloppuna. Toki silloin reenattiin ja vähän säädettiin ilmaruuviakin... Sarjan voiton varmistuttua moottorista tarjottiin 4500 egee, mut ei lähtenyt.


      • Nitro-Nurmela

        Ihan sama meno jatkunut jo 10 vuotta. Väri vain vaihtui punaisesta vihreään ja touhu senkun pahenee. Toki jo punaiseen aikaan oli ns keikkakuskeja torpedoimassa muiden mahdollisuuksia että saatiin omat miehet maailmalle. Ja jos ei kyyti sittenkään riittänyt niin käytiin papan pilleripurkilla ja jo alkoi pannut potkia... kunnes katkesi kampiakseli...


      • rotta2
        Ex_rotax_fani kirjoitti:

        Voi Jessus sentään. En voi olla enää kommentoimatta, mistä se vauhti tulee. Toki pojat osaavat ajaa, en sitä kiistä, mutta kun ulkokautta paukutetaan ohi ja takaisin omalle kaistalle, niin onhan siinä ehkä joku osuus moottoreiden eroillakin... Täällä joku sanoi, että suuttimet ja ilmaruuvit pitää hallita ja reenata ja reenata. Ei paljon auta jos on paskat koneet. On noissa Rotaxeissa joitakin hyviäkin moottoreita, kunhan ensin välppää osat useammasta yksilöstä! Rotaxin toleranssit on aivan poskettomia. Sylintereiden aukotuksissa useamman asteen eroja, Kiertokanget toleranssi 0,3mm. On monenmoisia mäntiä korkeahattuisia ja sitten niitä parempia vähän matalampia. Läjäpäin lohkoja, joista valkkaa hyvän parin, laatikollinen mäntiä, kasa sylintereitä, kenen perse kestää toimia näin!? Itselle aikanaan rakennettiin kulkukone ostelemalla vanhoja raatoja ympäri Suomen ja niistä parhaat osat yhteen ja kas kummaa, kädetön vanhus meni maisemaan, Lahdessakin kovempaa kuin viime viikonloppuna. Toki silloin reenattiin ja vähän säädettiin ilmaruuviakin... Sarjan voiton varmistuttua moottorista tarjottiin 4500 egee, mut ei lähtenyt.

        kädetön vanhus meni maisemaan, Lahdessakin kovempaa kuin viime viikonloppuna.

        Esa on kone!!!


      • Lähelläpähyvinnii

        Juu, Lahtihan on ihan Kotkan lähiratoja. Aika uskomatonta postaskaa täällä syötetään, missään muussa luokassa joku Toikka ei ajaisi edes kärjen lähellä.


    • realismiaonhyväolla

      Sanokaa joku muu luokka , jossa koneet ei valikoidu , ihan reipaasti vaan käsi ylös ja kertokaa. Tuolla mosapaketin hinnalla ei voi saada mitään superlaatua , joten tarvii tyytyä sellaiseen laatuu jossa on poikkeamia (menee toleranssiin) .

      • Muualla

        Englannissa X30 on pitkälle korvannut Rotaxin kun koneet on tasasempia. Olisi hyvä vaihtoehto tänne Suomeenkin.


      • pulipuli

        Meidän poikaa kerran tönäistiin cadetti aikana ja oli lähellä etten kirjoittanut tänne. Mutta jotenkin olin niin fiksu, että jätin kirjoittamatta.


      • ripulipuli

        Tapahtuiko tämä viiden kierroksen kisassa kierroksella ohituksen yhteydessä?


      • Allekirjoitantämän

        Oon kanssasi TÄYSIN samaa mieltä, mutta tonttu mikä tonttu.


      • salaliittoteoria

        höpöhöpö...


    • täytyypuolustaa

      Sellainen on käynyt ainakin meille , että mosa oli ihan tehtaan lommissa kun ostettiin pari vuotta sitten uusi kone .

    • Pera671

      Hieman on harhaanjohtavaa tietoa. Ei ole ollut tehtaan plommissa. Moottorit saapuvat tehtaalta plommaamatta ja plommataan Suomessa.

    • täytyypuolustaa

      Sinetti ainakin oli erilainen kuin kisapaikalla laitetaan , muuta en tiedä , eikä oikeastaan ole meille ongelma , sarjan ajaminen on ollut harrastusta , emme ole ottaneet sitä haudanvakavasti

    • lahdessanähty

      Jos olisi ollut kyseessä esim. Sm kisa niin markkaselta lähtisi lisenssi vuodeksi pois mutta kun mpt sarja niin ei mitään sanktioita...markkasella ei arvostusta muita kilpailijoita kohtaan ja se kyllä kostautuu jossain vaiheessa. Hänenkin saavutukset perustuvat vain ja ainoastaan ylivoimaisiin moottoreihin...

      • raukattaas

        Antakaa nyt kunkin nimeltä mainitsemisen olla , kun ette itsekään kirjoita omalla nimellä .


      • Lisenssitaskussa

        Sm kisoissa ilmoittaja vastaa viimekädessä kuskiensa tekosista. Ja on tota Sm sarjoissakin tapahtunut tuon tuosta, ei enään nyky tynkä sarjassa, mutta silloin kun kuljettajia riitti ja kilpailu oli kovaa... Sakoilla on ilmottajatkin selvinneet niissä ympyröissä.


      • Lopetahurskastelu
        raukattaas kirjoitti:

        Antakaa nyt kunkin nimeltä mainitsemisen olla , kun ette itsekään kirjoita omalla nimellä .

        Äläpä nyt hurskastele. Pahantekijät joutaa maksamaan kunniattomuutensa, jos teoillaan nimensä tahraavat.


    • aikatouhuu

      No jos näin on, miks ette tee asialle mitään, vouhkaatte täällä vain. Äänestää voi itse siirtymällä ajaan AKKn sarjoja, luokkia löytyy ihan jokaiselle ikäluokalle. Siellä nyt positiiviset tuulet meneillä. Balttia Rotax-sarja yksi vaihtoehto myös. Varmaan löytyy myös kielitaitoisia Rotax-kuskeja, yhteyttä ja sasähkärii Ratax sarjan järjestäjiin ja tehtaalle.

    • näitämietteitä

      Varmaan olisi nyt aika perustaa se maahantuojista, liitoista ja kauppiaista riippumaton vapaa kart-ajajayhdistys ajaan kuskin ja huoltajien asioita eteenpäin. Jäsenmaksu 10-30€ sillä toimintaa voisi jo pyörittää pitkälti, eikä tommonen kustannus rasittaisi kovinkaan paljon kisapudjettia.

      • mukanaollaanjaliitytään

        Täysin samaa mieltä, kuka ottaisi asian hoitaakseen, Suomen Kartingliitolla on jo vastaava yhdistys, mutta ei mitään toimintaa, voisiko he ottaa asian hoitaakseen.


    • mussukatteja

      Nyt vaan sitten kaikki viisaat jäsenmaksu miehet perustamaan sitä omaa kart sarjaa vaan . Onnittelut hyvästä ideasta . SAATTE SEN VARMAAN aikaiseksi . Toteutus ja täällä kirjoittelu on ihan eri asia .

      • onkotässäajatusta

        Ei ole tarkotus perustaa mitään uutta sarjaa, vaan ajajayhdistyksen tarkotus on koota ajajat ja huoltajat saman katon alle valvomaan kattojärjestön, sarjapromoottoreiden, kilpailujärjestäjien tekemisiä, olla myös yhteistyössä lajiryhmän kanssa.


    • Paskanenloppu

      Miten tahansa, mutta Rotaxin murot on Suomisarjassa kustu läpikotaisin ja lopullisesti. Häikäilemättömän ja ylimielisen ahneella on paskanen loppu. Luuleeko joku todella, että tämän porukan päälle voi kusta loputtomiin? Ei voi. Joitain voi kusettaa jonkun aikaa ja joitain kaiken aikaa mutta kaikkia ei voi kusettaa kaiken aikaa.

      • kusetussarja

        Niin kauan kuin kusetettavia löytyy niin kusetussarjan tarina jatkuu. Jos Akk:n karting lajiryhmä olisi hoitanut hommansa hyvin tuskin kovin moni olisi edes harkinnut tätä kusetussarjaa.


    • wannaberotax

      Kellään jutuissa totuutta mukana?? Onko ketään kuka oikeasti ajanu Tiikkaisen kalustoilla ja nähny ku mosat vaihtaa päivittäin omistajaa tai teltassa juoruiltu moottorien valkkaamisesta??

      NIIN, eipä taida olla!

      Katellisten puhetta.

      Markkasen teilaus oli sovittu homma, mutta muuten...

      • faktajutska

        Viime vuoden viimeisessä kisassa junnuissa kolmanneksi tullut ajoi katsastamattomalla moottorilla (ts. autossa ollut moottori ei ollut katsastuskortissa).


      • oikeusvoitti
        faktajutska kirjoitti:

        Viime vuoden viimeisessä kisassa junnuissa kolmanneksi tullut ajoi katsastamattomalla moottorilla (ts. autossa ollut moottori ei ollut katsastuskortissa).

        Olisit silloin ottanut asian esille katsastuksessa ja tehnyt vaikka protestin , ai niin se maksaa ... niin ja saattaa leimautua .... , no täällä se nyt ainakin sitten tuli selväksi . Hyvä juttu ettei olla epätietoisia . Hienoa ! , Hatun nosto sinulle . Jees


      • eirahaaprotestiin
        oikeusvoitti kirjoitti:

        Olisit silloin ottanut asian esille katsastuksessa ja tehnyt vaikka protestin , ai niin se maksaa ... niin ja saattaa leimautua .... , no täällä se nyt ainakin sitten tuli selväksi . Hyvä juttu ettei olla epätietoisia . Hienoa ! , Hatun nosto sinulle . Jees

        Miksi olisin tehnyt protestin? Yllä kysyttiin esimerkkiä ja tuossa oli yksi. Ja tuskin se protesti olisi menny läpi, kun sarjan pyörittäjä korjasi moottorin numeron katsastuskorttiin siinä paikanpäällä...


      • Joutavaaprotestoida

        Ei tuolla OTKta vastaan protesti mene läpi. Asiat on niin kuin Kotkasta määrätään eikä siinä katsastaja napise tai joku muu katsastaa sen jälkeen. Se on sama kilpailunjohtajien suhteen. Vihreitä ei saa töniä tai tulee penalttia. Toisin päin...arvatkaapa....


      • proteesi
        Joutavaaprotestoida kirjoitti:

        Ei tuolla OTKta vastaan protesti mene läpi. Asiat on niin kuin Kotkasta määrätään eikä siinä katsastaja napise tai joku muu katsastaa sen jälkeen. Se on sama kilpailunjohtajien suhteen. Vihreitä ei saa töniä tai tulee penalttia. Toisin päin...arvatkaapa....

        Minkäs värisellä putkellä se hylätty kuski ajoi mistä tässä keskustellaan. Olisiko ollut vihreä?


      • oikeaapina
        eirahaaprotestiin kirjoitti:

        Miksi olisin tehnyt protestin? Yllä kysyttiin esimerkkiä ja tuossa oli yksi. Ja tuskin se protesti olisi menny läpi, kun sarjan pyörittäjä korjasi moottorin numeron katsastuskorttiin siinä paikanpäällä...

        Et ole edes tosissasi että nykyinen katsastaja kuka on kiertänyt sarjaa tekisi näin ........ , pysy vastedes vaikka ihan kotosalla , niin ei tarvi keksiä tuollaisia.


      • eirahaaprotestiin
        oikeaapina kirjoitti:

        Et ole edes tosissasi että nykyinen katsastaja kuka on kiertänyt sarjaa tekisi näin ........ , pysy vastedes vaikka ihan kotosalla , niin ei tarvi keksiä tuollaisia.

        Apinalle luetun ymmärtämistä: sarjan pyörittäjä korjasi moottorin numeron katsastuskorttiin siinä paikanpäällä...

        Missä kohtaa puhuin katsastajasta? Eikä ole mikään keksitty juttu, toisille totuus ottaa näköjään koville.


    • Höpöhöpökateelliset

      Kateellisten tai ei, tosiasiat ei muutu miksikään. RMC-sarja on pelkkää TonyKartin markkinointia, johon muillakin runkomerkeillä ajavat typeryyksissään osallistuvat. MPT tai mikävitunvrt se nyt peitenimenä onkin päättää sarjavoittajat jo ennen kaiden alkua. Miten ihmeessä kukaan tommosta sarjaa vapaaehtosesti rahoillaan ylläpitää tietäen ettei mikään muutu? Ikinä. Koskaan.

    • eikympinsakkiin

      On täällä melkoisen katkeraa puhetta.... ilmeisesti eivät ole menestyneet kisoissa ja nyt pitää löytyä joku jota haukkua pettymyksen peitoksi.
      Surkeaa porukkaa. Pysykää poissa RMC:sta.

      • Portugalissanähdään

        Portugalissa nähdään miten määrätietonen testaaminen näkyy ajamisessa. Viime vuoden grand finaalissa kaikki suomen rmc voittajat olivat koko joukon hitainpia.


    • OTKonparas

      Ajelihan se Kosmik porukkakin ihan kilpailukykyisesti (google, se on varmaan se OTKn runko sellainen millä se vaan sujuu helpommin. Sitten on samassa luokassa ajavia kuskeja niin se testaaminen on edelleen määrätietoisempaa (katsokaa Googlesta jos joku sivistyssana ei aukea) , ja perusasiat (edelleen Google) on jo selvillä.

    • ainahymyssä

      Sen verran tarvii tarttua kynään itsekin . Aikas hienon sarjan ovat saaneet aikaiseksi , kun näin paljon kirjoitetaan. Taitaa olla jollain lailla ajatuksissa koko ajan . Harmi vaan että kausi päättyy , eikä pääse enää kisaamaan. Ulkomailla saavat ajaa , paikalliset siis ja pitää ajotuntumaa yllä . Ihan vaikka sinne maailmanfinaalia ajatellen. Mutta tehkää tosiaan oma sarja , keitä tuo nykytilanne harmittaa . Saatte sitten tehdä mielenne mukaan , ei tarvi täällä kirjoittaa . Voi keskittyä olennaiseen , voitte vaikka vaihtaa rengasmerkkiäkin. Ostatte bensat mistä haluatte , ei säästön vuoksi , vaan vapauden , onhan se oikeus ja kohtuuskin että saa ihan ITE. Voitte vaikka ajaa yksipäiväisinä , esim aamulla reeniä ja kisat illalla . Illaksi kotiin - niinhän se valtiollinen lentoyhtiökin mainostaa . Voi sitten juoda alumiinitölkistä sohvalla olutta ja lukea päivän lehdet /lehden hyvän päivän päätteeksi . Jos on vaikka voittanut jollain pienellä vilpillä , kun pikkukisoihin ei ole saatu katsastusmiestä tai testilaitteita (maksaa rahaa) hankittua . Se vaan on mukavaa se . Sitten vetäsee vielä akkaa takaapäin , niin avot alkaa maanantai töissä hyvin .

    • Moilanen69

      Ajattelin tuossa aiemmin aivan samaa eli perustakaa oma sarja jos tämä jotakuta häiritsee. Tai ajakaa ihan rauhassa akk:n luokkia. Harrastajamäärät luokittain kertoo totuuden. Muu on solvaamista. Ja liitolla tietty peiliin katsomisen paikka.

    • jdhhd

      Ehkäpä se vaihtoehto Tiikkais mafialle vielä tulee! Ehkäpä nopeammin kuin uskottekaan.

    • Rotax_Veteran

      Hei! Turha tässä on ketään syytellä ja maahantuojaa,tiimejä ja kuljettajia vuoron perään haukkua. Sarja on ajettu ja voittajat on palkittu! Onnea voittajille!

    • hjkkkll

      Ei näistä kannata huudella! Leuka rintaan ja nöyränä kohti uutta kusetusta!

    • rahatpois

      ja ei muuta kuin viekää vain rahat kaksin käsin kusetussarjan pyörittäjlle.

    • IsäMursu

      Melkoista tekstiä varsinkin, kun pääkatsastajaa moititaan "hyvävelikatsastajaksi" saati katsastajaksi, joka ottaisi määräyksiä esim. Tiikkaiselta. Kaikki kunnia katsastusasioista Syysmäen Raunolle.

      • Kaikkikunnia

        Samoilla linjoilla , ihan tuulesta temmattu juttu , Rauno jos joku on ollut kartingille / RMC:lle eduksi ja varmasti suoraselkainen mies !


    • Totuusesiinpelkurit

      Taisi ottaa totuus koville, kun on joku (ettei olisi vaan ihan "maahantuoja" itse?) poistatuttanut kirjoituksen jossa kerrottiin totuus siitä, miten tuo Rotax-kusetus oikeasti pyörii...

    • X30

      Welcome!

    • hfhfvf

      Montako kertaa viimeisen viiden vuoden aikana rotax jun. mestarin moottori on ollu tiikkaisen vuokramoottori? 5 kertaa?

      • mräx

        Eipä ollut 2012 Kylmälän voittaessa junnujen mestaruuden mosa Tiikkaisen koneita..


    • äåäåäääåq

      Eikä ollut 2011 Itkosen voittaessa Tiikkaisen kone.

    • RMCOK

      En oikein ymmärrä? Miksi MPT/Tiikkainen kusisi omiin muroihinsa? Miksi pilaisi tahallaan oman sarjansa hyvän maineen/oman busineksensa? RMC on vuosikaudet ollut eräs parhaiten järjestettyjä karting sarjoja Suomessa.

      Ja tuosta Lahden kolarista? Se joka minulle todistaa sen olleen varmasti tahallinen, niin tarjoan kahveet pullan kera. Lähtövideota voidaan tulkita ihan miten halutaan. Kisatilanne.

      • Rotta2

        Niin sitä tosiaan pitää kysyä itse Napoleonilta.

        Olen itse ollut katsomassa kun esim. vuonna 2009 sarjan johtajaa pistettiin viimeisessä kisassa oikein porukalla pihalle kyseisen teamin toimesta. Ja irtosihan se puskuri loppujen lopuksi että saatiin hänelle musta lippu.

        Sama homma seuraavana vuonna kun torpedoksi edellisessä keskustelussa nimetty kuljettaja ilmestyi Lappeenrantaan. Ja kun homma oli hoidettu siirtyi torpedo katsomoon.

        Taidettiin muuten sääntöjäkin muuttaa kesken kauden kun eri teamin mies olisi mennyt maailman finaaleihin.

        Puhumattakaan näistä viime vuoden vääristä mosista, joita ei löytynyt katsastuskortista.

        Niin on sitä kuulemma tehty vastalauseita junnujen lyhennetyistä äänenvaimentajista, joita ei koskaan käsitelty.

        Lista näistä paskoista jutuista on mielestäni aivan liian pitkä.

        Miksi tehdä tällaista. No kysykää Napoleonilta.


      • Jyri_72

        Kuulin tänää Kouvolan Karting radalla,että nimeni olisi yhdistetty tänne paskahousujen areenalle, jotka eivät uskalla omalla nimellään kommentoida. Tämän on ainut ja viimeinen kommentti mitä tule koskaan tänne foorumeille kirjoittamaan taikka lukemaan. Minä usakalla kyllä kommentoida ja kirjoitella ihan omalla nimelläni. Terv Jyri Kärki


      • spedespede

        Ethän sinä mitään kommentoinut. Ehkä hyvä näin. He hee


      • tyytymätön2

        Jos tätä areenaa ei olis tyytymättömistä valtaosa ei uskaltaisi sanoa yhtään mitään. Ja Jyri: keskustelijoiden paskahousuksi nimittely on vain ja ainoastaan huonoa käytöstä. Haukkumisen sijaan kannattaa silloin pysyä poissa.


    • KysyKotkasta

      Miksi? No, sitä kannattaa varmaan kysyä mieheltä itseltään.

    • Hunajapaahdettuja

      Taitaa kaveri tykätä "maustetuista" muroista.

    • Kysymysmerkki6

      Jos tuo RMC touhu on noin perseestä, niin miten ihmeessä se sitten vetää selvästi eniten osallistujia?

      • Väheneeennenkuloppuu

        Aika vähän veti enää tän vuoden vikoissa kisoissa. Max Seniorissa ei ollu enää kun reilu 20 kuskia.


    • jkjjjk

      Ens vuonna on vieläkin vähemmän. Aika suuri osa siirtyy muihin luokkiin.

      • Miksikiinnostaa

        Miksi vetää osallistujia? Ei ole ollut oikein vaihtoehtoja. KFJ:ssä haaveillaan vielä liikaa F1-paikasta, Yamaha on museoluokka ja KF kuoli käytännössä jo viime vuonna konepelleilyyn ja on muutenkin vähän liian kallis. OK koneet ei muuta asiaa tuon taivaallista koska ne kulut tulee pääasiassa muualta. X30 täyttää tätä aukkoa ja ottaa Rotaxin paikan suosituimpana karingsarjana parissa vuodessa. Näin on käynyt Englannin lisäksi monessa maassa ja muutos on ollut dramaattinen.


    • x30rules

      Ei tartte huijata ensi kesänä. Vihreät voittaa varmasti.

      Liekö muita matkassa ollenkaan?

      Saattavatpa jopa voittaa kaikki luokat.

    • Onneavoittajallenyt

      Kyllä ne voittaa kaikki luokat avoimessa Kotkan mestaruussarjassa. Kone on Rotax ja runko OTK. Tiimi VRT kun muita ei ole mukana. Onnea voittajatiimille jo etukäteen. Tapu tapu. Oikein hyvin toimittu

      • poisalta

        buhahaa..... mut et sä voi mulle ensikesänäkään mitään. Tilasin just englannista kymmenen paikallisen mosavelhon virittämää x30 kultamunaa a' 4000EUR/mosa.


      • taasmennään
        poisalta kirjoitti:

        buhahaa..... mut et sä voi mulle ensikesänäkään mitään. Tilasin just englannista kymmenen paikallisen mosavelhon virittämää x30 kultamunaa a' 4000EUR/mosa.

        Mulla on 20 kappaletta , maksoi 5500 euroa , ihanan kallista ........


      • Buhahhahhahhaa

        Engelsmanni nauraa partaansa kun sai myyntipuheillaan teitä maksamaan turhasta hyvät rahat. Rotaksin lainalaisuudet kun ei päde tässä.


    • Ahnemikäahne

      Niin siinä käy, on sellainen sanonta että "ahneella on paskainen loppu". Kotkan mafia saa järjestaa kisoja kuten ennenkin mutta kilpa ajetaan vain muutaman kuskin voimin.

      • sinnevaaan

        Mua ei haittaa, koska kaikki x30 menevät ovat niitä peräpään pitäjiä. Tosi on.


      • ex-raksu

        Mistä nuo X30 koneet kannattaa tilata? Briteistä?
        Suomalaisilta nyt ei ainakaan, laittavat kuitenkin sikakatteet hintaan ja ottavat parhaat koneet vuokrakoneikseen.


      • Totuuspaljastuu
        sinnevaaan kirjoitti:

        Mua ei haittaa, koska kaikki x30 menevät ovat niitä peräpään pitäjiä. Tosi on.

        Juu ei olleet terävintä kärkeä pikkuluokissakaan , nyt ollaan menossa uuteen luokkaan taas opettelemaan , ei se vauhti sieltäkään löydy. Mutta mennään ovet paukkuen ja ollaan olevinaan .


    • jllkjj

      Sjm:n kolmen kärjestä on kaksi ilmoittautunut x30 junnuun.

      • Ihanvaan

        Mistä saisi sullekin apua , tämä viestiketju on sellainen , jossa osa on siirtymässä rotaxista x30 luokkaan . Niin nyt siellä on paljon niitä , jotka eivät ole pärjänneet Rotaxissa , niin luullaan että x30 tuo sitten menestystä . Ei ollut kyse niistä jotka tulevat nyt raksusta .


    • päätöstehty

      rotax on menneen talven lumia, x3o on tulevien kesien kuningas. Vaihdamme pois Rotaxista koska sarjan omistajan moottorit aivan ylivoimaisia ja viimeinen niitti oli Ilarin kohtelu!

      • Niinsekin

        Ilari on jo iso poika , toisin kuin sinä. Maailma kolhii ja vahvistaa , jänikset loikkii piiloon ...


      • Niitäjanäitä
        Niinsekin kirjoitti:

        Ilari on jo iso poika , toisin kuin sinä. Maailma kolhii ja vahvistaa , jänikset loikkii piiloon ...

        Ja olet vissiin itse vrt henkinen henkilö.


      • jokupäälikkö

        herää (niinsekin)


      • jokuilarifani
        Niinsekin kirjoitti:

        Ilari on jo iso poika , toisin kuin sinä. Maailma kolhii ja vahvistaa , jänikset loikkii piiloon ...

        ilari on iha vitun isö mörkö. söis jokaisen.


      • jonyfani
        jokuilarifani kirjoitti:

        ilari on iha vitun isö mörkö. söis jokaisen.

        Niinpä kannattaa varoo


    • esa2121212121

      rotax on hyvä sarja haistakaa jo paska.

      • Jokuerekki

        Voi pojat kuinka tyhmää touhua tämä vrt touhu on! meidän pirkko-liisa ei tykkää tämmöisestä ollenkaa.


    • pientäpöhinää

      Hyvä on sarja , kun pulinaa riittää vaikka limi tekee tuloaan , ei x30 tunnu kiinnostavan ketään , vaikka oli Englannissa mosia myynnissä kauden jälkeen oikein reippaasti sikäläisellä foorumilla , taitaavat siellä suunnitella suoravetoisiin menoa

    • Rotaxistapois

      Ihan sama onko se x30 tai OK, suunta on molemmissa Rotaxista pois ja se on trendi kaikkialla.

    • buli-buli-rotax

      Buli Buli sano rotax FI. Vois jo viimein pyörittäjä sen tajuta!
      Tietyt liikkeet radalla kun kuuluvat johonkin muuhun urheilulajiin kuin kartingiin tai rata-autoiluun! Ihmeellistä kun niitä jonkun sarjaa pyörittävän toimesta kuitenkin sallitaan tai jopa pyydetään tekemään muiden kuin oman tallin kuskien hiekkottamiseksi tai nurmettamiseksi.
      Äkkiä siinä pieniä nimityksiä tulee kuten crashjean tai radio tai puusilmä tai .. näitä kun riittää.

      Entä jos asia on toisinpäin niin .....tornille, jos ei jopa ylikin, sanoo perälaudan tuomari!
      Se joka järjestää ja se kenen palveluksessa olet on aina jossain määrin puolueellinnen. Eli RMC. fi on aina oikeassa, riippumatta tuliko se vasemmalta, stop merkin takaa vai päin punaisia! Pääasia on että omat pärjää muista viis, kunhan eivät ilmaiseksi aja!

      Nyt kun porukat ovat muutaman vuoden asiaa katselleet, eikä asiaan ole saatu korjausta niin tässä on lopputulos. Onneksi riippumaton taho eli Suomen Autourheilun kattojärjestö AKK on asian myös huomannut ja tarjoaa yhdessä lajin kauppiaiden kanssa vaihtoehtoa eli x30 luokkaa.

      • buli-buli

        Ei ole Suomen Autourheilun kattojärjestö eli AKK, X30 luokassa mukana sen enempää kuin rmc:ssä. X30 challengen aikoo järjestää yksityinen sarjajärjestäjä yhdessä x30 maahantuojan kanssa. Eli yhtälailla kaupallinen sarja kuin rmc. Akk järjestää SM sarjan, jossa ajetaan cik:n alaisia luokkia.


      • Rotax30
        buli-buli kirjoitti:

        Ei ole Suomen Autourheilun kattojärjestö eli AKK, X30 luokassa mukana sen enempää kuin rmc:ssä. X30 challengen aikoo järjestää yksityinen sarjajärjestäjä yhdessä x30 maahantuojan kanssa. Eli yhtälailla kaupallinen sarja kuin rmc. Akk järjestää SM sarjan, jossa ajetaan cik:n alaisia luokkia.

        Nimenomaan näin mutta osa porukasta ei vaan tajua kuinka kuvio menee ja sitten keskustelu karkaa eri urille


    • AKKRyssi

      ihan alkujuuriaanhan tässä on kyse siitaä että AKKn järjestämät CIK luokat ylihinnoitteli itsensä. Samaa kehitystä näkyy kuitenkin kaikkiallla pikkuluokista alkaen, kohta vissiin cadettiakin aloitetaan jo suoraan tiimissä.
      Aikanaan Rotaxi haistoi bisneksen suoravetosten ICAluokkien jättämässä aukossa Yamahan ja ICAn välissä.
      2008 tulleiden CIKin KF kytkinkoneiden piti paikata aukkoa ja tehdä CIK luokista edullisempia mutta paskanmakkarat ne mitään halventunut vaan kulut lensi yhä enempi pilviin. Tässä sitä nyt ollaan. AKK ja CIK ei ole tehnyt kartingin eteen mitään oikein vuosiin ja nyt itketään kun kaksi yksityistä luokkaa yrittää paikata aukkoa. Rotax kaatuu Suomessa järjestäjänsä ymmärtämättömyyteen sekä tehtaan välinpitämättömyyteen tarkkailla sarjajärjestäjiensä tekemisiä.
      x30 yrittää paikata jos pystyy aukkoa.

    • X30rules

      Mekin siirrymme RMC-sarjasta X30-sarjaan, joten tervemenoa rmc.

    • Unbeliable

      .. hiipiä yöllä varikkotelttaan ja spruutata pahimman haastajan koneeseen starttipilottia .. voi elämän kevät.

      • Hähmitäh

        Ei ymmärrä?


      • Huonoaprovoa
        Hähmitäh kirjoitti:

        Ei ymmärrä?

        Ei tarviikaan ymmärtää , jollain taas lääkkeet ottamatta


    • jdkdjj

      X30 Tilattu!

      • oijoijoi

        Kivat sulle ,saitko osamaksulla


      • 2kplX30

        Ja mä kans tilasin 2x X30 mosaa ja myin rotax mosat pois.


      • uuttapukkaa

        Eikös nää x30 mosat muutu suoravetoisiksi 2017 ?


      • DirectDriveRotax

        X30 mosat ei muutu suoravetoisiksi, mutta Rotax muuttuu suoravetoiseksi jo ensi vuonna, joten ei muuta kuin lisää rahaa vain Rotax-osakkeen omistajille!!


    • jdjfjjfk

      Höpö höpö! Ei muutu

    • tttttwtwrrwtwtwtwtetetet

      Ei ollut taas ihan kaikki MPT:n kuskit Maailman finaalissa paaluvauhdissa. Vaikka ne treenaakin niin paljon. Jokohan ne itsekin uskoo ettei nillä ole vuodesta toiseen ylivertaisia kuskeja. Onneksi siellä muitakin kuskeja, hyvä Ropanen hienosta paalusta.

      • Rotrotrotaksi

        No ei ihan, jos ne ei oo ehtiny treenas tarpeeks suora ajoo ni ei kulje. No kotimaassa ehtii taas hyvin kun laitetaan vihreäkilpistä mörkömoottoria kiinni.


      • rmc.nvoittajat

        Mites muuten aika-ajot meni junnu maxin ja maxin voittajilla? Oliko ne edes 30 parhaan joukossa?


      • tutkiite
        rmc.nvoittajat kirjoitti:

        Mites muuten aika-ajot meni junnu maxin ja maxin voittajilla? Oliko ne edes 30 parhaan joukossa?

        Tulokset löytyy netistä , jos oikeesti kiinnostaa , vai paukkuuko vaan ajamaton parta ylähuulen päällä


      • ylivoimaa2015

        Portugalin harjoitus-/aika-ajo-tuloksista selviää ketkä ajoi rmc.ssa ylivoimaisilla koneille ja ketkä ei.


    • Kannattaakotaas

      Ajetaan ne kisat ensin ja tumputtakaa vasta sitten

    • JTL-Racing

      Turbo Rules.

    • hyvävelimoottoritroskiin

      Siellä ne maximiehet huuhailee jossain tuloslistan hännillä ku ei saa käyttää Tiikkaisen koneita NAURAAAAA

    • osatotuus

      Nyt kannattaa sitten muistaa että kilvanajo vasta alkaa , ja katotaan kuka siellä onnistuu , olkoon mosa mikä tahansa ja toppatakki minkä värinen . Siellä ei ole enää niitä ruikuttajien jälkikasvua mistään maasta mukana . Mukavaa kilpailupäivää kaikille paikalta estymään joutuneille .

    • Hännillämennään

      Kilvanajo alkoi. Seniorissa tiksumiehet ekassa erässä sijoilla 21 ja 31. Tuskin asiaa finaaleihin noilla tuloksilla.

    • Ainavoipetrata

      Harmin paikka Suomen kannalta , jos asiaa voi näin miettiä . Olisi se ollut hienompaa jos olisi ollut mitalin maku ikenissä kotia tullessa ...

    • dffffeegr

      Sekeä homma. Samanlaisilla koneilla ku muillakin ei mitään asiaa kärkeen.
      Kertoo hyvin missä suomen rotax sarjassa mennään.

      • Jumbot

        KERTOO SUOMEN TASOSTA , ei pelkästään tikiksen sarjasta. Epsanjan kaverit voi ajella nykyolosuhteissa , esim viime viikolla. Meillä päräys oli ja meni syyskuussa .
        On eroa kun voi tehdä asioita pidempään , lähes ympäri vuoden . Ihan sama vaikka olisivat viimeisiä .


      • eisamojakoneita

        Sen verran kyl täytyy sanoa, et ei kyl tuossa portugalissakaan koneet oo ihan samanlaisia. Näkee ihan selvästi et toisilla koneet laukaa suoralla aivan eri tavalla kuin muilla.


      • hhgjhgjkh
        eisamojakoneita kirjoitti:

        Sen verran kyl täytyy sanoa, et ei kyl tuossa portugalissakaan koneet oo ihan samanlaisia. Näkee ihan selvästi et toisilla koneet laukaa suoralla aivan eri tavalla kuin muilla.

        Ne on treenannu ja säätäny enemmän ku muut! Koneet on ihan samanlaisia! :)


      • Hoopooot
        hhgjhgjkh kirjoitti:

        Ne on treenannu ja säätäny enemmän ku muut! Koneet on ihan samanlaisia! :)

        Haista vaikka


    • JooRakentamassaOllut

      Ootteko jo löytäneet sen GPS - polttoaineenruiskutus järjestelmän?
      Menee kokonaisuudessaan tankin sisälle, ja sieltä 2mm letkulla polttoaine letkun sisällä kaasariin.
      Tuotahan ei löydä, jos ei osaa etsiä.
      Konetta voi ohjelmoida paikan ja nopeuden suhteen, suoralla saa laihennettua.
      Mutkasta ulostuloon sitten reilusti rikkaalle.

    • rotta2

      Hyvä Ropanen, hyvä Ollikainen.

      Kaikki muut OTK kuskit kuin Ropanen ovat pelkästään turisteja. Säälittävää seurattavaa.

      Katso nyt Napoleon peiliin ja päästä parhaat yrittämään.

    • 5467832

      Hieno palsta. Täällä saa nimettömänä huuella, panetella ja itkeä ku pallit ei riitä siihen että asiallisesti kasvotusten keskustellaan.
      Jos ymmärtää englantia ja osaa käyttää googlea, muutakin kun sen ylimmäisen linkin painoon niin samanlaiseen ruikuttamiseen voi osallistua niiden x30 osaltakin.

    • Nimetönpalvelu

      Tää on nimetöntä keskustelua varten oleva palvelu. Mitä kummaa siinä on jos sitä käytetään tarkotukseensa? Jos ei miellytä eihän täällä tarvi roikkua ja mieltään pahottaa.

    • Griinpiis

      Oli kyllä surkuhupaisa esitys suomalaisilta vihreiltä miehiltä senioreissa. Ei tarvi ihmetellä millaisilla moottoreilla sitä on Suomen kisoissa pärjätty! Junnuissa Ropanen pyyhki Uitolla lattiaa ihan mennen tullen vaikka Suomessa ei ollu mitään jakoa. Olisko ollu kotimaassa pannuissa vähän eroa! Napoleonin tiimi alisuoritti oikein kunnolla! Tai siis ajoivat omalla tasollaan kun ei ollu vihreitä pannuja. Hyvä Ropanen ja Ollikainen!

      • Uho

        Missä ite olitte , hännillä ? , vai peräti oven takana kun järkeä jaettiin ....


      • uho

        Totuus ottaa koville...


      • seontiedetty

        Kyllähän se on koko ajan ollut tiedossa et täällä Suomessa vihreässä tiimissä on pärjätty yli vertaisilla koneilla . Portugallissa karu totuus tuli selville, tuon tiimin kuskeilla ei ollut vauhtia missään vaiheessa, ei harkoissa eikä kisaoissakaan.


    • Ihanpaskojakaikki

      No mutta. Eihän RMCGFn katastrofi VRTn Suomikuskeille tietenkään todista että Suomessa yhdellä tiimillä on aivan omaa luokkaansa olevat vehkeet ja renkaat ja muut kalustot. Suomen tasohan on vaan noin paska että Suomen RMCssä täysin ylivoimaiset jätkät ei pärjää tuon paremmin. Pitää mennä näitten finaalissa olleitten huippujätkien nyt harjoittelemaan entistä kovemmin koska koneet ja renkaat ja muut laitteet on ihan tasaväkisiä. Se on vaan testaamisesta ja treenaamisesta kiinni.
      Muut RMC-kuskit Suomessa voi nyt laittaa vehkeet myyntiin ja vaihtaa lajia tai luokkaa kun ootte vielä paskempia kuin nuo finalistit, eikö vaan?
      Toinen herätys kaikki, hei!

      • kaikkionvapaaehtoista

        Ei noi kuskit oo paskoja. Se on tää laji. Verhon takana on kovempaa vääntöä kuin radalla. Kuka on kenen kaveri ja kuka saa mitä. Täällä ollaan mestareita ja tuolla luusereita. Samaa paskaa ihan joka sarjassa.


    • dewfefiiiiffejfoefee

      "Portugalissanähdään
      28.8.2015 9:19
      Portugalissa nähdään miten määrätietonen testaaminen näkyy ajamisessa. Viime vuoden grand finaalissa kaikki suomen rmc voittajat olivat koko joukon hitainpia."

      Tarviiko kommentoida. Aika osuva ennustus.

    • Napoleoninhevonen

      No mitkäs on marsilaisten kootut selitykset miks ei kulkenu? Liian vähä treeniä vai?

      • suorallatestaaminen

        No ku Portugalissa ei päässyt reenaamaan suoravauhtia. Vai oliko syy siinnä ettei saanut ottaa omia kulkukoneita mukaan?


      • toistotoistotoisto

        kovin syvältä tuntuu kourivan


      • kinaakinanvuoksi
        toistotoistotoisto kirjoitti:

        kovin syvältä tuntuu kourivan

        Niin , ketä tälläinen juupas eipäs keskustelu hyödyttää


    • arvonherra

      Katso karttapalloa , Portugali kuulu tähän planeettaan , oli maailmanfinaali.

    • Anonyymi

      Sillonku YJB:llä ajettiin nii kuskit oli kuskeja

      • Anonyymi

        Taidat olla joku vanaha JAMAHA kuha?


    • Anonyymi

      Hahaaa! Onneks ens kesänä tulee Yamaha KT100 joka pesee kaikki luokat, camaaaaaaan biiitseees! 2024!

    • Anonyymi

      Ratinasa murkinat ja vetoja

      • Anonyymi

        Ja liikkuu...


    • Anonyymi

      Eikös tämä Rotaxin alamäki ole jo loppunut ajat sitten ja sarja elää tällä hetkellä paremmin kuin vuosiin. X30 taitaa olla nyt menossa alaspäin? Hinnat olleet voimakkaassa nousussa ja nyt osassa luokkia pitää ostaa viikonlopulle 2 rengassarja.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkään sinusta ikuisesti

      Olet niin mukava ja ihana ihminen rakas. ❤️
      Ikävä
      43
      7868
    2. Jouluinen bonus VB:ltä 250 ilmaiskierrosta 0x kierrätys min 20e talletuksella

      No nyt pätkähti! Ainutlaatuinen tarjous VB:ltä. 250 ilmaiskierrosta peliin Blue Fortune, 0x kierrätys ja minimitalletus
      Kasinopelit
      0
      4718
    3. Minä häviän tämän taistelun

      Ikä tekee tehtävänsä. En enää miellytä silmääsi.
      Ikävä
      68
      4413
    4. Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi

      En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon
      Ikävä
      36
      3193
    5. Kirjoita yhdellä sanalla

      Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin
      Ikävä
      246
      3088
    6. Onko muita oman polkunsa kulkijoita

      Jotka ei oikein pärjää kenenkään kanssa eli on niin omat ajatukset ja omat mielenkiinnon kohteet yms. On tavallaan sella
      Iisalmi
      46
      2749
    7. Sydän karrella

      Jos yritän olla niin rehellinen kuin pystyn paljastamatta mitään tärkeää. Ensiksi mä huomasin sun tuijottavan mua. Ihme
      Ihastuminen
      26
      2695
    8. Jos jokin ihme

      Tapahtuisi huomenna niin mikä se olisi sinun elämässäsi?
      Ikävä
      37
      2453
    9. Miksi halusit

      Tällaisen suhteen?
      Ikävä
      41
      2036
    10. Olet hyvin erilainen

      Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja
      Ikävä
      73
      1807
    Aihe