Hei!
Meillä on 2-vuotias lapsi. Tilanne on se, että minun on hyvin vaikea saada lasta nukkumaan päiväunille nykyisin...yksinkertaisesti lapsi vaan alkaa riehumaan, hyppimään ym., kun olisi aika nukkua. Vika on kai minussa, koska päiväkodissa lapsi kuulemma nukkuu hyvin.
Joten miten oppisin laittamaan lapsen päiväunille (kun nukkumaan ei voi pakottaakaan) vai olisiko parempi vaan jättää unet kotipäivinä pois? Autoajelulla lapsi nukahtaa hyvin, mutta eihän aina viitsi mennä ajelullekaan.
Miten saada lapsi päiväunille?
aurinkomamma
1
112
Vastaukset
- Eeva-Anna
Moi! kolmen lapsen äitinä ja lastenhoitajan koulutuksella voin sanoa, että tärkeintä on luoda lapselle säännöllinen päivärytmi. eli päiväunille aina suunnilleen samaan aikaan. yleensä ulkoilun ja ruuan jälkeen. pimennä huonetta, vähennä lapsen vaatetusta. Kokeile nukuttaa aluksi viereesi, silittele, unikaveri kainaloon. Voit kokeilla myös hiljaista ja rauhallista taustamusiikkia tai hyräillä itse. Luo tilanteesta rauhallinen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tukalaa kuumuutta
Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh422702Mansikkatiloilla hyväksikäytetään ukrainalaisia
Työolot ovat surkeita ja palkka kelvoton. https://yle.fi/a/74-201729423392418- 352114
Ensi kesänä
Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta471806- 241675
Okei, myönnetään,
Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘251569- 441440
- 1001409
En ymmärrä käytöstäsi
Se on ollut eräänlaista hyväksikäyttöä. Että seura kyllä kelpaa palstan välityksellä silloin kun ei ole parempaakaan tek1391355- 361156