Kissa kerrostalossa

Kissahöperö

Tälle keskustelupalstalle tahtoisin vain OIKEITA neuvoja. Neuvoja, jotka oikeasti voisivat toimia.

Pulmani: kissani on rauhaisa ja ihana pörröinen kissakolli. ( se on leikattu) se on hiljainen luonteeltaan ja saa mennä minun kämpässäni kaikissa huoneissa. Minulla on 30 neliötä. Kissa on myös todella arka ihmisiä kohtaan joita ei tunne. Kissa nukkuu yöt vieressäni. Mutta minun täytyy lähteä 8.00 töihin ja kissa alkaa huutamaan heti kun häivyn ovesta. Miten saisin kissan hiljaiseksi?

Ennen kuin lähden kämpästä annan sille ruokaa ja vaihdan veden. Kissalla on kiipeilyteline ja paljon leluja. Naksujakin olen piilotellut sinne tänne, mutta ei etsi niitä kun olen poissa. Piilopaukkoja kämpässäni on myös paljon.

Kissakaveria hänellä ei ole, koska tämä herra on yksineläjä, eikä oikein välitä muista kissoista.

Kissan haluaisin kovasti pitää, koska muuten olisin aivan yksin kämpässäni. Juuri tämä kissa. En voisi elää ilman sitä. :(

Kissa ollut jo hetken itselläni kämpässä, mutta silti huutaa. Kiinalaiset naapurit eivät tykkää. Minä luulen että he ovat myös hakanneet oveeni jälkiä.

Eli kysymys:
1. Miten saisin kissan hiljaiseksi?

41

2715

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Neuvojaninnu

      Tiedätkö huutaako se kokoajan ja pitkin päivää kun oot töissä? Nimittäin jos se maukuu vaan tyyliin 5-10min lähdöstäsi niin ei kai se haittaa...? Mut ilmeisesti siis meluaa pitempään.

      Pystyisitkö väsyttämään kissasi ennen töihin lähtöö leikittämisen avulla?

      Kokeile laittaa kissannappuloita kissojen aktivointipalloon (saa esim Tokmannilta), se on hyvää puuhaa ja ajanvietettä. Meillä tosi suosittu kapine.

      Laita raapimispuuhun ja leluihin kissanminttusuihketta, se innostaa kissaa leikkimään yksinään.

      En tiedä voisiko kissasi huutaminen johtua stressistä, mutta semmonen kun Feliway- suihkeen pitäs auttaa semmoseen tilanteeseen (minulla ei ole kokemusta siitä).

      • Kissahöperö

        Sinulta sain paljon neuvoja ja kaikkein viisaimpia. Kissa huutaa noin 5 minsaa lähtöni jälkeen, mutta yläkerrassani asuu kiinalaisperhe ja yksi aamu kuulin kun he puhuivat. ( talossa kaikuu) ' jos se kissa ei pian lopeta, minä kyllä soitan johonkin'

        Olen leikittänyt kissaani aamuisin pillin avulla. ( sen lempilelu) mutta heti kun lähden ovea päin se katsoo minuun päin surullisena. Harmittaa hieman.

        Olen kyllä huomannut että kissa vaikuttaa iloisemmalta täällä kuin maalla. Täällä se leikkii enemmän, mitä ei tehnyt maalaiselämässä. Kissa on niin arka ettei uskalla mennä edes ulos.

        Olen ostanut myös minttusuihketta, mutta tähän herraan se ei kelpaa. :(

        Minä luulen että kissan stressi lähti aika nopsasti pois, kun häipyi maalaistalosta. Siellä se kusi ympäri kämppää reviiriä merkaten.

        Jos en olisi ottanut kissaa isäni olisi tappanut sen jossain vaiheessa. Hän herpaantui kun kusi ja nukkui.


    • Ei! Kissa ei kuulu sisälle. Piste.

      • Kissahöperö

        Tämä herra ei tykkää olla ulkona. Se on asunut maalaistalossa, mutta siellä se vain kusi ja nukkui.

        Kissat ovat erillaisia. Joidenkin on pakko päästä ulos ja joidenkin ei. Se riippuu kissan luonteesta.


    • Elisa78

      Ok. Kiva,että tosissaan haluat auttaa kissaasi ja kokeilet kaikkea. Minä en todellakaan trollaile täällä netissä koko aikaa niinkuin tuossa joku väitti. Tämä on toka kerta kun tätä palstaa luen. Oman kissani kohdalla auttoi kun annoin sen kaverini luo maalaistaloon niin sen takia ajattelin,mutta toivon,että löydät keinon sinäkin. Minun kerrostalo asuntooni kissa ei sopeutunut millään. Painajaista oli se. Talutin,keksin virikettä,ostin feromonilaitteen,kiipeilypuut,naksut ja leikitin. Kissa oli jatkuvasti ulos menossa ja siinä ei yölläkään nukuttu.Naukui sydäntä särkevästi ovella. ja repi ja raapi. Kissani parasta siis aina olen ajatellut ja itkun kanssa luovutin sen kaverilleni. Siellä äidin muru nyt juo raakamaitoa,käy navetalla ja pyytää hiiriä :)

      • joopati.joo

        Älä edes jaksa selittää. Mitä iloa sinä trolli tuosta saat, kun kirjoitustyylistä selvästi tunnistaa muutkin viestit? Juurihan sinä tämänkin kommenttisi jälkeen menit toisessa topicissa kehuskelemaan, miten päästit juuri kolme kattiasi nauttimaan vapaudesta. Miten tyhmä sitä voi olla? Vai oletatko vaan, että täällä on kaikki muut tyhmiä? Ei sinun juttujasi enää urpokaan tosissaan ota.


      • Kissahöperö

        EI TROLLEJA KESKUSTELUUN! Tuollaisista ihmisistä tulee vain oksettava olo. Ensin valittaa ja sitten yrittää auttaa. Hyi.


      • Anonyymi
        joopati.joo kirjoitti:

        Älä edes jaksa selittää. Mitä iloa sinä trolli tuosta saat, kun kirjoitustyylistä selvästi tunnistaa muutkin viestit? Juurihan sinä tämänkin kommenttisi jälkeen menit toisessa topicissa kehuskelemaan, miten päästit juuri kolme kattiasi nauttimaan vapaudesta. Miten tyhmä sitä voi olla? Vai oletatko vaan, että täällä on kaikki muut tyhmiä? Ei sinun juttujasi enää urpokaan tosissaan ota.

        Jätä telkkari päälle ja kiinalaiset on niin typeriä että ei ymmärrä miten kissa on Viksu meilläkin on leikattu poika ja heti kun meidän ovi menee kiinni niin itku alkaa mut otan sylkkyy ja sanon ei hätää mamma on täällä ja haluisin mennä ulos mutta kun on kylmä niin ei menekkää


    • jättipehmolelu

      Oletko ihan varma että kissasi huutaa?
      Pistäpä tietokoneeseen webbikamera ja äänitys ja tutki sitten mitä se on nauhoittanut.
      Kerrostalon äänet voi kuulua oudosti.
      Jälkien hakkaaminen kuulostaa vielä oudommalta.

      Neuvo: hanki sille iso pehmolelu, johon ruistutat kissafenformonia ja kenties laitat lelun alle kissanminttua.

      • Kissahöperö

        Kissa ei huuda kovinkaan kauan lähtöni jälkeen, mutta yläkerran naapurit herpaantuvat.
        Huom. Lähden hieman aikaisemmin ovesta ja jään kuuntelemaan. 5-10 minsaa ja huuto loppuu.

        Pitää varmaan jostain etsiä tyttökissa, en kyllä tiedä tuleeko toimeen, mutta kannattaa yrittää. Poikakissojen kanssa ei ainakaan.

        Kissani on hieman laista, joten veikkaan ettei pehmolelu kelpaa. Foliopallotkaan eivät näytä oikein kelpaavan.


    • Pulassameikäauttaa

      Laita radio päälle, kun lähdet töihisi. Sillai hiljaiselle ettei naapurit kuule.:)
      Tehosi ainakin minulla. Ja jos se ei tehoa sähähdä hieman kissalle ennenkuin lähdet ovesta. Silloin se tajuaa ettei saa mouruta ja lopettaa

      • Kissahöperö

        Minulla on radio päällä aina kun lähden töihin... tuo kuulostaa surulliselta pitäisikö sähähtää kissalle? Ehkä tuota kannattaa koittaa, koska käyn töiden jälkeen kaupassa ostamassa nameja, ei sitten varmaan ole enään vihainen.


      • Kissahöperö

        Radion jätän aina päälle, kun lähden töihin... tuo kuulostaa surulliselta, pitäisikö minun sähähtää kissalle? Sehän olisi varmaan koko päivän sängyn alla.


    • Feliway -suihkeen käyttö täällä näemmä jo mainittiinkin ja itse ehdotan myös sen kokeilua. Niitä voi ostaa esim. useimmista eläinlääkärikeskuksista ja Musti&Mirri -ketjun myymälöistä.

    • Neuvojaninnu

      Kissahöperö, sinuna en olisi huolissaan jos kissasi naukuu noin vähän aikaa. Aina on naapureita jotka jaksaa kitistä pienimmistäkin äänistä, älä välitä. Jos kissasi ei meuskaa hiljaisuuden aikaan, niin asiasi ovat hyvin :)

      • glajgvhnfi

        Toisaalta, jos aloittajan kissa jää naukumaan aina ja joka kerta perään, niin joskus aloittajakin varmaan käy viihteellä tai muuten lähtee kotoa kerrostalon hiljaisuusajan alettua. On siis vastuullista, että aloittaja kyselee nyt neuvoja, eikä tuudittaudu siihen, että eipä ole minun ongelma kun ei minulle tästä mitään koidu. Tuohan olisi jo törkeääkin, sillä muut voi kyllä ottaa huomioon, vaikka mikään sääntö ei siihen pakottaisikaan. Toisaalta ymmärrän kyllä, että päivällä saa kerrostaloissakin ääniä kuulua, joten yliherkkien naapurien takia ei kenenkään tarvitse villasukat jalassa kävellä ja pyrkiä pitämään lemmikitkin äänettöminä.


      • Neuvojaninnu

        Kyllä, toiset ihmiset pitää ottaa huomioon, mutta jos kissa ääntelee noin vähän aikaa, niin en usko että se on niin vakava asia loppujen lopuksi.
        Tarkoitan, että onhan tuo ihan eri asia kuin esim. ero ahdistunut koira joka haukkuu ja ulvoo koko päivän kun omistaja on töissä, kuin se että kissa maukuu 10min omistajan lähdöstä.


      • Kissahöperö
        glajgvhnfi kirjoitti:

        Toisaalta, jos aloittajan kissa jää naukumaan aina ja joka kerta perään, niin joskus aloittajakin varmaan käy viihteellä tai muuten lähtee kotoa kerrostalon hiljaisuusajan alettua. On siis vastuullista, että aloittaja kyselee nyt neuvoja, eikä tuudittaudu siihen, että eipä ole minun ongelma kun ei minulle tästä mitään koidu. Tuohan olisi jo törkeääkin, sillä muut voi kyllä ottaa huomioon, vaikka mikään sääntö ei siihen pakottaisikaan. Toisaalta ymmärrän kyllä, että päivällä saa kerrostaloissakin ääniä kuulua, joten yliherkkien naapurien takia ei kenenkään tarvitse villasukat jalassa kävellä ja pyrkiä pitämään lemmikitkin äänettöminä.

        Joo tässä on kaikki muuten hyvin, mutta nyt olen ' koeajalla' eli jos naapuri valittaa minusta aika paljon lennän luultavasti ulos. Siksi laitoinkin tänne keskusteluun tämän. Kahden kuukauden päästä he päättävät jatkavatko vuokraustaan minulle.
        Radion jätin kissalle hiljaiselle päälle ja näyttää hieman ettei kiljuisi niin paljon.

        Suurkiitos kaikille, jotka ovat antaneet hyviä neuvoja


    • vapausparasta

      Kyllä se on valitettava tosiasia, ettei kerrostalo ole kissalle sopiva asumismuoto. Jos kissan parasta haluaa ajatella, niin silloin kannattaa hankkia kissalle uusi koti maalta, jossa se saa olla vapaana. Valitettavasti moni ei vain ajattele kissan parasta ja silloin on usein seurauksena kärsivä kissa.

      Eli vastaus. Hanki kissalle uusi koti maalta.

      • dmdh

        Hanki tollo lukutaito. Tai ehkä kysymys ei ole lukutaidottomuudesta, vaan tyhmyydestäsi. Jälkimmäinen on ainakin silmiinpistävä fakta.


      • Kissahöperö

        Se olisi kissalle kärsimystä että joutuisi maalaiselämään. Sen luonne on hyvin erikoinen. Se ei uskalla mennä ulos. Se luultavasti kuolisi. :(

        Ja edelleen sama asia. TÄHÄN KESKUSTELUUN VAIN ASIOITA JOTKA VOISIVAT TOIMIA.


    • mplk

      Joo itse en ainakaan edes ottaisi kissaa kerrostaloon enkä nykyään rivitaloonkaan,koska naapurit eivät siedä kissaa pihallaan. En jaksaisi katsella kissan kärsimyksiä.Joskus jos maalla asun niin totta ihmeessä silloin.

      • kdhuin

        Sinähän olet monta kertaa sanonut asuvasi maalla, ja katit vapaana. Viimeksi pääsivät oikein kanavan varteen. Miten se nyt menikään, trollinpenikka?


    • Kissahöperö

      Olen muutamalta henkilöltä saanut hyviä ideoita. Kiitos teille, paitsi trollipenikalle.
      Miksi olla netissä, jos vain torllailee suomi24 keskusgeluissa. Hanki elämä hei.

      Radio toimii suhkot hyvin. Sen pidän päällä hiljaisella. Olen nyt piilotellut taas naksuja ja huomasin että sängyn alta ne oli syöty. Jatkan naksujen piilottelua ja toivon että ulina loppuisi taikka edes hiljenisi.

      Ps. Vielä saa antaa ideoita. :)

      • kokeilekyllätepsii

        Onko kissallasi tähystämispaikkoja ikkunan edessä, voi seurata ympäristöä korkealta, kiipeilytelineeltä esim.jossa loikoilu telinen yms.
        Osta pingispalloja, niillä kissa saa hyvin liikuntaa iltaisin, ennen nukkumaan menoa, leiki itse mukana.
        Anna kissalle raakaruokaa juuri ennen lähtöäsi, kissat rakastavat raakalihapakasteita, lohta, jne.vaihdellen eri makuja.
        Saa eläintarvikeliikkeistä.
        Annat niitä juuri ennen lähtöäsi, ruoki muutenkin kissa jatkossa aina lähtiessäsi.Kissa alkaa oikein odottaa, että koska lähdet,ja annat herkkuruokia ;)


    • leidix

      Kissa kuuluu maalaistaloon ja ulos. Mulla autto

      • vapaudupahasta

        Sulle ei varmaan sitten sovikkaan mikään elukka, niinhän ollaan aikoja sitten meinattu.Hei hei, vapausparasta, päästiinpä sinusta :)


      • eikissaakaikille

        Haaaaa...mä oon kokoajan tienny, et sulla ei oo kissaa.Ne karkas jo aikaa sittenXD


      • leidix

        millasta porukkaa täälä? Ethän sää mistään voi tietää et mulla ei ole kissaa.Kyllä kissat saattavat hyvin usein karatakin. normaali sellaiset,jotka saavat elää.Mutta minä annoin rakkaani kaverille maaseudulle,kun itse muutin sieltä pois kaupunkiin. Luulkaa vain ,että oon sama henkilö kun joku,joka täällä kirjottelee,mutta en ole. Ei se haittaisikaan vaikka olisin. Onhan hän järkevä ihminen.


      • oma.kehu.haisee
        leidix kirjoitti:

        millasta porukkaa täälä? Ethän sää mistään voi tietää et mulla ei ole kissaa.Kyllä kissat saattavat hyvin usein karatakin. normaali sellaiset,jotka saavat elää.Mutta minä annoin rakkaani kaverille maaseudulle,kun itse muutin sieltä pois kaupunkiin. Luulkaa vain ,että oon sama henkilö kun joku,joka täällä kirjottelee,mutta en ole. Ei se haittaisikaan vaikka olisin. Onhan hän järkevä ihminen.

        Älä viitsi yrittää, tolvana. Kaikki täällä jo tajuaa, millainen trolli ja miljoonanikkeilijä sinä olet.


      • vapausparasta
        leidix kirjoitti:

        millasta porukkaa täälä? Ethän sää mistään voi tietää et mulla ei ole kissaa.Kyllä kissat saattavat hyvin usein karatakin. normaali sellaiset,jotka saavat elää.Mutta minä annoin rakkaani kaverille maaseudulle,kun itse muutin sieltä pois kaupunkiin. Luulkaa vain ,että oon sama henkilö kun joku,joka täällä kirjottelee,mutta en ole. Ei se haittaisikaan vaikka olisin. Onhan hän järkevä ihminen.

        Kakaroitahan nuo ovat tai ainakin sille tasolle jääneitä. Lapsellisuuden lisäksi ovat reppanat kovin yksinkertaisia. Kun eivät pysty asialliseen keskusteluun, niin trollaavat minkä ehtivät.


      • Surullinenkissa
        leidix kirjoitti:

        millasta porukkaa täälä? Ethän sää mistään voi tietää et mulla ei ole kissaa.Kyllä kissat saattavat hyvin usein karatakin. normaali sellaiset,jotka saavat elää.Mutta minä annoin rakkaani kaverille maaseudulle,kun itse muutin sieltä pois kaupunkiin. Luulkaa vain ,että oon sama henkilö kun joku,joka täällä kirjottelee,mutta en ole. Ei se haittaisikaan vaikka olisin. Onhan hän järkevä ihminen.

        Maalla kotipuokessani asusti aikoja sitten suosittu kissa, mutta sitten sille kävi jotakin, enkä ole tähänkään päivään saanut tietää mitä. :(


    • koiramies___

      En tiedä toimiiko kissalle mutta koiralle kyllä,
      Viritin pari web-cameraa asuntooni ja siitä internet-yhteyteen että voin valvoa hauvelia ja myös puhua sille. Itsekin käyn töissä ja on muutenkin kiva vähän seurata mitä se koira touhuaa kännykällä/tabletilla/tai ihan työkoneelta kunhan pomo ei huomaa. :) Ei muuten maksa paljoa tuollainen viritelmä.
      Hauveli ensin ihmetteli että kuuli ääneni ja minua ei näy missään mutta sitten se tottui siihen ja sitä pystyi myös komentamaan. Ehkä kannattaa kokeilla, voi rauhoittaa kissaa ja myös sinua.
      Anna trollien melskata älä vastaa niille.

      • koiramies___

      • sgdfhsdhdshh

        Hieno keksintö miksen ole itse ajatellut tuota.
        Tuo moottoroitu kamera varmaan riittää ei tarvitse useampaa eikä kalliskaan.
        Menee tilaukseen ihan just nyt, kiitos koiramies.
        Minulla myös koira.


      • Kissahöperö

        Tyo on aivan loistava idea. Voisin koittaa tuota. SUURKIITOS!


      • Kissahöperö

        Hän antoi hyviä neuvoja tiedoksi vaan, toisin kuin sinä.
        Ja sitä paitsi, kaikilla on oikeus käydä tällä sivulla.


    • kylläsesiitä

      Täällähän tullut jo monia hyviä vastauksia. Voi olla ettei kissa ole vielä tottunut uuteen asuntoon ja vähän stressaa, siksi huutaa. Kannattaa videoida tosiaan että mitä touhuaa ja paljonko huutaa yksin ollessaan. JA feliway on kyllä loistava keksintö, luultavasti ainakin rauhoittaa kissaa.

      Kannattaa ihan senkin takia videoida, että mistäs sitä tietää jos ne kiinalaiset häiriköivät oven takana saadakseen kissan mekastamaan. Tälläisiäkin tapauksia löytyy kyllä esim. entinen naapurini, joka kävi ovella mölyämässä ja rämppäämässä postiluukkua, jolloin koira tietysti haukkui. Ja tämä pöpipää yritti vielä saada minulle häädöt koiran haukkumisen takia, mutta lähtipä itse kun minulla oli häiriköinti videolla.

    • Anonyymi

      Feliwayta onkin jo useampaan kertaan ehdotettu. Suihketta. Kannattaa ehkä kokeilla sitä pistorasiaan laitettavaa haihdutinta, voisi olla tasainen vaikutus. Sanotaan, ettei ihminen sitä haista. Minulla on todella herkkä hajuaisti, joten haistoin kyllä ja sain kahden päivän päänsäryn.

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      63
      2809
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      376
      2664
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      96
      2200
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      66
      1876
    5. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      71
      1838
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      4
      1783
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1774
    8. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      143
      1708
    9. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1603
    10. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      6
      1482
    Aihe