Debianin asentaminen

asennusta_miettivä

Tietääkö joku voiko Debianin asentaa niin että jättää edellisen käyttiksen
(Kubuntu) home-osion alustamatta? Toimisiko nykyinen home-osio siis uudessa debian-asennuksessa? Salasanat jäisi nykyiselleen paitsi että tulisi uusi tavallinen käyttäjä.

8

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kyllä voi.Osioinnin perusidea että asennetaan vain /osio joka alustetaan./home vaan lisätään jatkoksi alustamatta.
      Vielä kun teet samalla Kubuntu:n käyttäjänimellä asennuksen niin ei tule "liikaa"käyttäjiäkään koneelle vaan kaikki on kuin ennenki paitsi ajelet Debian:lla.

    • homehaasteita

      Eri käyttöjärjestelmillä tehdyt /home -asetukset eivät välttämättä ole kaikilta osin yhteensopivat. Jos käyttää molempia/useita käyttiksiä samalla /home-osiolla, niin ongelmia voi olla tiedossa.

      • Aloittaja haluaa asentaa Debian:n Kubuntun tilalle ja jättää Kubuntun /home osion alustamatta ja liittää sen Debian:n /osion jatkoksi.
        Useampien järjestelmien käyttäminen yhdellä /home osiolla on kokonaan eri-asia eikä liity aloittajan kysymykseen mitenkään.
        Itse olen tehnyt satoja asennuksia asentamalla /osion uudestaan ja liittämällä vanhan /home osion eikä koskaan ole ollut ongelmia.
        Alottelijalle:Kyllä voi.


      • homehaasteita
        kraffi1 kirjoitti:

        Aloittaja haluaa asentaa Debian:n Kubuntun tilalle ja jättää Kubuntun /home osion alustamatta ja liittää sen Debian:n /osion jatkoksi.
        Useampien järjestelmien käyttäminen yhdellä /home osiolla on kokonaan eri-asia eikä liity aloittajan kysymykseen mitenkään.
        Itse olen tehnyt satoja asennuksia asentamalla /osion uudestaan ja liittämällä vanhan /home osion eikä koskaan ole ollut ongelmia.
        Alottelijalle:Kyllä voi.

        Aloittajan kysymyksestä ei selviä, mitä hän tarkalleen ottaen haluaa tehdä.
        Jos kyseessä on vain /home-osion käyttöönotto (niin että käyttöjähakemistot poistetaan) eikä /home:n vanhojen käyttäjähakemistojen käyttö, niin homma on ok. Mutta jos vanhan /home-osion käyttäjähakemistoja otetaan sellaisenaan uuden käyttöjärjestelmän alaisuuteen, niin välttämättä se ei toimi uuden käyttiksen kanssa ihan oikein.


      • >Tietääkö joku voiko Debianin asentaa niin että jättää edellisen käyttiksen

        (Kubuntu) home-osion alustamatta?<
        Kyllä kai tuosta selviää aloittajan tarkoitus,ainaki mulle.


      • homettapiisaa
        kraffi1 kirjoitti:

        >Tietääkö joku voiko Debianin asentaa niin että jättää edellisen käyttiksen

        (Kubuntu) home-osion alustamatta?<
        Kyllä kai tuosta selviää aloittajan tarkoitus,ainaki mulle.

        Taidatkin olla selvännäkijä... ;)
        Tai sitten aloittaja ;D


      • En ole aloittaja enkä selvän-näkijä mutta lukutaitoinen kylläkin.Aloittajan ekalause paljastaa kaiken.;DDDDD


    • Piilotiedostot

      Ohjelmien käyttäjäkohtaiset konfigurointitiedostot ovat /home/käyttäjän tiedostossa piilotiedostoina. Eri jakelujen eri _ohjelmaversioiden_ konfigurointitiedostot voivat poiketa, joten välttämättä ohjelmat eivät toimi suoraa yksi yhteen. Näinollen voi olla tiedossa ongelmia suoraa käyttää toisen jakeluversion /home/käyttäjä -tiedostoja. Ubuntu/Kubuntu toki perustuu Debianiin, mutta tarjolla olevat ohjelmaversiot eivät välttämättä ole samat.
      Vastaavasti jos Ubuntu-työpöytäsi on KDE (Kubuntu) voi levyllä olla turhaa KDE-palikoita, jotka eivät päivity asentaessasi Debianin (kait sentään KDE-työpöydällä?).

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kela valvoo lasten tilejä.

      Tämä isoveli Kela kyttää jopa lasten yli 200,- euron rahat jotka on melko varmasti lahjaksi saatu. Se vaikuttaa perheen
      Yhteiskunta
      237
      2596
    2. Mitä haluaisit sanoa hänelle

      Nyt tällä hetkellä?
      Ikävä
      120
      1559
    3. Nainen, tervetuloa

      Tule luokseni eka vaikka viikoks tai pariksi. Saisin helliä, kannustaa ja tukea sua ja kokata lempi herkkujasi. Pääsisit
      Ikävä
      10
      1494
    4. TTK-tähti Saana Akiola paljasti tv-ohjelmassa tapahtuneen ahdistelun

      Olisko pitänyt suunnitella ulostulo paremmin? Nyt lehdet soittelevat kaikki 8 läpi ja kuusi sanoo ettei koskenut häntä.
      Maailman menoa
      16
      1412
    5. Elisa laskuttaa jo sähköpostilaskusta erikseen euron

      Paperilaskuista on otettu lisämaksua jo ajat sitten, mutta nyt Elisa ottaa euron siitä että lähettävät sähköisen laskun
      Maailman menoa
      96
      1305
    6. Oho! Susanna Laine kohtasi epäonnea lomareissulla Italiassa - Avaa tilannetta: "Vähän sahaavaa..."

      Ou nou! Tsemppiä kuitenkin loppulomaan Italiassa, Susanna Laine ja mahdollinen seuralainen! Lue lisää ja katso kuvat:
      Suomalaiset julkkikset
      7
      1160
    7. Väliämme on noin 6 km

      Niin lähellä ja niin kaukana. Sinä olet kotona, minä olen kotona. Olet jo unessa. Mutta kun herään, olet jo töissä ja vä
      Ikävä
      9
      903
    8. Odotatko vielä

      Häntä?????
      Ikävä
      61
      878
    9. Mikä biisi

      Kuvaa sinun ja kaivattusi tämänhetkistä tilannetta? Laittakaa biisejä tulemaan ❤️
      Ikävä
      56
      868
    10. Ensitreffit alttarilla Jyrki paljastaa hääyön intiimiasioista kameroiden sammuttua: "Fyysinen..."

      Ooo-la-laa… Ensitreffit alttarilla -sarjassa alkaa hääparien välillä ns. tunteet kuumenemaan. Lue lisää: https://www.s
      Ensitreffit alttarilla
      1
      825
    Aihe