Itsevarmuutta on joskus niin maassa. Vinkkejä?

Yourbestnightmare

Musta tuntuu että kaikki on kiusallista.

Kaupungilla, koulussa tai kaveriporukassa, mietin usein mitä muut ajattelevat siitä, miten käyttäydyn tai miten pukeudun. Tiedän miten kaikki puhuu siitä miten sun ei pitäisi välittää muiden mielipiteistä, ja niin mä yritäkään käyttäytyä. Se ei ole helppoa :/ Pelkään muiden tuomitsemista. Vaikka tiedän että jotain asioita sanotaan läpällä, se sattuu silti. Mitä mun pitäisi tehdä?

6

187

Vastaukset 6

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • samatäälä

Mulla on just samanlainen tilanne. Joka päivä ja joka paikasa tarkkailen muita ihimisiä ja jos nään että joku vaikka nauraa niin aattelen heti että se nauraa mulle jne. En pysty olleen hetkiäkkään aattelematta mitä muut minusta aattelee. Ja ainako nään jonku ihimisen niin heti aattelen että se varmasti inhoaa minua jne. Tää on mulle tosi raskasta eikä tästä oo heleppo päästä erroon :(

• Toi on vähän tommosta nuorten tyttöjen ulkonäköpanikointia, mikä ei sopivissa määrin ole pahitteeksi. Itse olen bi-jätkä ja mietin päivittäin miten ihmiset suhtautuu meikäläiseen, mutta lähtökohtaisesti on tärkeää miten itse suhtaudut itseesi. Mikään ei mun mielestä ole niin kuumaa, kun se että ihminen on näyttää itsevarmuutta itseensä, vaikkei välttämättä olisikaan ulkoisesti parhaimmillaan.

Tämänhetkinen tyttöystäväni ihmettelee useasti miksi tykkään hänestä vaikkei hän aina käytä seurassani meikkiä tai pukeutuu jatkuvasti niin kuin olisi lähdössä lenkille (lököhousut, lenkkarit, huppari), mutta se on juuri se juttu mistä tykkään. Hän luottaa omaan riittävyyteensä ja asenteeseensa tarpeeksi ollakseen meikän seurassa ihan oma itsensä. Eli siis ottakaa uusi itsevarmempi asenne. Älkääkä käpertykö omiin pelkoihinne, sillä se vaikuttaa huomattavasti siihen miten muut teidät näkee. Epävarmuus näyttää heikolta ja heikot jää yleensä jalkoihin.

Teidän täytyy myös tietää miltä rehellisesti näytätte. Jokainen osaa kyllä sanoa, näyttääkö hyvältä vai pahalta. Jos näytätte mielestänne hyvältä niin, miksi epäilette koko ajan nauretaanko teille? Ja ylipäätäänkin tuollainen ajattelumalli on on niin vääristynyt, että kaikki nauraisivat mukamas juuri teille vaikkei kukaan olisi sanonutkaan mitään.

• SallaKo

..ja entä jos ei näytä (mielestään) hyvältä? Ei itsetunnon parantaminen aina noin vain päätöksellä onnistu, todellakaan. Ei millään pahalla, hyvä jokaiselle joka siihen pystyy. :) Mää en pystyny, mikään itse-psyykkaus-tsemppaus-taktiikka ei auttanu, sain avun vasta kun aloin uskoa Jumalaan, joka antaa ihmisarvon jokaiselle ihmiselle ulkonäköön tai mihinkään muuhunkaan katsomatta. Tätä keinoa suosittelen kaikille muillekin itsetunto-ongelmista kärsiville. Jumalasta löydät todellisen, perimmäisen identiteettisi Jumalan lapsena!

Opetuslapseuskoulusta alkuun: http://oneway.tv/category/23425511

• Itse päätin vain lopettaa muiden mielipiteistä välittämisen. En kiinnittänyt huomiota muihin ihmisiin, ns. ei tärkeisiin. Kaverien epämääräisiin läppiin auttoi vain totuttelu ja jankkaaminen että se on vain vitsi, mutta rajansa kaikella, jos jokin oikeasti loukkaa, huomauta asiasta. Ei minulla kauaa siinä mennyt. Jatkat vain yrittämistä.

• fjllgfjkl

Jokainen ihminen ajattelee mitä muut ajattelee. Jos ei syö tee, on todella epäsympaattinen jopa narsisti. Siinäkin pitää vaan olla rajat. Muiden tunteet pitää ottaa huomioon mutta ei pelkästään.
      Ihan OK idea on ensin miettiä mitä itse haluaa, ja sitten varmistaa ettei se haittaa muita ainakaan hirveästi.
      Tietty outous kuuluu vahvaan ihmiseen - että uskaltaa tehdä asioita joita muut eivät ehkä pidä normaalina. Normaalit on tylsiä.
      Ja siitä "ole oma itsesi"-lässynläästä. Ihminen käyttäytyy eri tilanteissa eri lailla. Ei ole yhtä omaa itseä. Kunhan hyväksyy sen miten käyttäytyy niin kaikki on hyvin.
      Kyllä minäkin usein angstaan että olinko taas outo tai sanoinko jotain loukkaavaa tai tunginko sellaisten seuraan jotka eivät olisi minua halunneet. Mutta sitä elämä on. Jos jotain haluaa niin se pitää tehdä ja kantaa jälkiseuraukset. Ihmiset olisivat ihmeissään jos tietäisivät kuinka vähän muut heitä ajattelevat.

• uramazing

Tarvitset vaan enemmän itsevarmuutta. Itsevarmuus on huonoimmillaan murrosiässä, etenkin yläasteella. Kyllä se siitä nousee! Itsevarmuutta voi koittaa nostaa näin: 1. Ajattele hyviä puoliasi. Joka päivä. 2. Kehu itseäsi. Ihan pienistäkin asioista. 3. Tee asioita joissa tunnet olevasi hyvä. 4. Uskalla kokeilla uutta. ♥ itse sain ihan valtavasti itsevarmuutta kun kiusaamisesta selvisin. Valitettavasti kovin monet ei saa kiusaamisesta itsevarmuutta. Tsemppii ♥

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tässä ovat Elämäni biisi vieraat lauantai 19.9. - Yksi vieras on kohuttu TTK-juontajaehdokas

Elämäni biisi vieraslista on harvinaisen mielenkiintoinen lauantaina. Mukana myös kohuttu TTK-juontajaehdokas, josta ei
      Tv-sarjat
      20
      1334
    2. Mies joka on oikeasti kiinnostunut

Ja näkee sut pitkäaikaisena kumppanina, siirtää vaikka vuoria selvittääkseen asiat eikä ota pienintäkään riskiä menettää
      Ikävä
      133
      1231
    3. 64
      1220
    4. Mikä sun salaisuus on,kun näytät niin nuorelta..

Vaikka oot jo noin vanha!?
      Ikävä
      108
      1205
    5. Kunnanhallitus

Miten käy täällä vuosia tuomioita jakaneelle valittajalle, hovioikeus hylännyt kaikki syytteet.
      Puolanka
      67
      1049
    6. Onko nyt kaikki asiat käyty läpi?

Mun mielestä on👍
      Ikävä
      109
      999
    7. Rauha, sopiiko

Ei häiritä enää toisiamme. Annetaan molemmille rauha unohtaa, pyydän tätä todella. Kiitos. Miehelle.
      Ikävä
      94
      957
    8. Miesten (epä)viehättävyydestä kysymys

Mieltä askarruttava asia, liki dilemma. Palstallahan jotkut miesoletetut usein toteavat, että kaikki naiset tavoittelev
      Sinkut
      182
      923
    9. Minkä kappaleen

haluaisit soivan, kun astellaan alttarille?
      Ikävä
      84
      847
    10. MiltäKaivattusi

Näyttää? !
      Ikävä
      43
      824
    11. Ei siitä pääse yli, eikä ympäri!

Pakko se on myöntää ja tunnustaa. Olisin halunnut p*nna sinua sydämeni kyllyydestä. Itseäni vanhemmalle naiselle
      Ikävä
      66
      791
    12. Myönnetään, tunnen lämpimiä tunteita kohtaasi

Vaikutat tosin liian hyvältä ollaksesi totta. Komeita miehiä on maailma pullollaan mutta sinussa on jotain.....
      Ikävä
      50
      676
    13. Vieläkö tykkäät

Minusta niin paljon että olisit valmis?
      Ikävä
      43
      656
    14. Tykkäätkö minusta

Mies vai et? -nainen
      Ikävä
      58
      653
    15. Mitä meidän välillämme

On käynyt näiden vuosien aikana?
      Ikävä
      70
      636
    16. Olit hyödytön.

Mulle hyödytön..
      Ikävä
      98
      628
    17. Humppila korvasi johtajia tekoälyllä

https://yle.fi/a/74-20215155 Humppilassa on lakkautettu teknisen ja hallintojohtajan virat. Säästöä tuli hetkessä 150
      Maailman menoa
      87
      608
    18. Perhoseni (miehelle)

Miksi et usko, että mun rakkaus sinuun on aitoa ja vilpitöntä? Tai että se oli jo silloin? Miksi ajattelet, ettet ole r
      Ikävä
      123
      582
    19. Olen tavattavissa

tänään klo 17-02 siinä ravintolassa. Tulethan sinäkin?
      Ikävä
      52
      564
    20. Kumpi tästä nyt

Teki niin vaikeaa?
      Ikävä
      60
      544
    Aihe