Hei
Olen kaksitoista v ja mitin että olisiko chinchilla hyvä lemmikki minulle. Siivoaisin itse häkin ruokkisin ja sen häkki olisi minun huoneessani. Maksaisin chinchillan ja sen varusteet itse ruuassa saan avustusta sukulaisilta. Olen miettinyt minkä jyrsiän ottaisin. Mietin ensin marsua mutta päädyin chinchillaan.
chinchilla minulle?
2
106
Vastaukset
- JokuolenxD
Chinchillaa on vaikeaa hoitaa, mutta helppoa jos sen osaa :D ja yleisesti sitä ei suositella lapsille. Jos nyt kuitenkin tälläisen hankkii suosittelen hoitamaan sitä kokeneen/osaavan aikuisen ihmisen kanssa. Kannattaa myös lukea nettipalstoja chinchillan hoidosta. Se tarvitsee kylpemishiekkaa joka on tarkoitettu chinchilloille (pelkästään) ruokavalioon pitää kiinnittää huomiota. Esim se ei saa syödä pähkinöitä tai rusinoita. Sopiva herkku pala olisi esim pala näkkileipää. Jos näät eläin kaupassa herkkuja jossa on c hinchillan kuva ei tarkoita että tämä on hyväksi chinchilloille. Ne elävät 10-15vuotta oikealla hoidolla jopa yli 20v ne kiintyvät omistajiinsa ja ei olisi hyvä jos chinchu joutuisi matkustamaan toisesta omistajasta toiselle. Tässä ei ollut vieläkään kaikki.
- MinätaasxD
Kannattaa olla valmis siihen että se elää luonasi koko elämäsi
Ajan. Lue vielä nettipalstoja että varmasti osaat hoitaa. Suosisin kuitenkin marsua. Varsinkin jos se olisi eka eläin sulle. xd ne ovat helppo kiitoksia ja hyviä lemmikkejä lapsille. Väärästä biisistä chinchilla voi sairastua tai siitä tulee muuten arka. Se siis tarvitsee oikeaa käsittelyä toivottavasti oli apua xD
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1498841Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde492609Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja282397- 432381
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1961823- 971817
Sinä saat minut kuohuksiin
Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai231693Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä411219Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1091187Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni61126