chinchilla minulle?

jyrsiä

Hei
Olen kaksitoista v ja mitin että olisiko chinchilla hyvä lemmikki minulle. Siivoaisin itse häkin ruokkisin ja sen häkki olisi minun huoneessani. Maksaisin chinchillan ja sen varusteet itse ruuassa saan avustusta sukulaisilta. Olen miettinyt minkä jyrsiän ottaisin. Mietin ensin marsua mutta päädyin chinchillaan.

2

122

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • JokuolenxD

Chinchillaa on vaikeaa hoitaa, mutta helppoa jos sen osaa :D ja yleisesti sitä ei suositella lapsille. Jos nyt kuitenkin tälläisen hankkii suosittelen hoitamaan sitä kokeneen/osaavan aikuisen ihmisen kanssa. Kannattaa myös lukea nettipalstoja chinchillan hoidosta. Se tarvitsee kylpemishiekkaa joka on tarkoitettu chinchilloille (pelkästään) ruokavalioon pitää kiinnittää huomiota. Esim se ei saa syödä pähkinöitä tai rusinoita. Sopiva herkku pala olisi esim pala näkkileipää. Jos näät eläin kaupassa herkkuja jossa on c hinchillan kuva ei tarkoita että tämä on hyväksi chinchilloille. Ne elävät 10-15vuotta oikealla hoidolla jopa yli 20v ne kiintyvät omistajiinsa ja ei olisi hyvä jos chinchu joutuisi matkustamaan toisesta omistajasta toiselle. Tässä ei ollut vieläkään kaikki.

• MinätaasxD

Kannattaa olla valmis siihen että se elää luonasi koko elämäsi
      Ajan. Lue vielä nettipalstoja että varmasti osaat hoitaa. Suosisin kuitenkin marsua. Varsinkin jos se olisi eka eläin sulle. xd ne ovat helppo kiitoksia ja hyviä lemmikkejä lapsille. Väärästä biisistä chinchilla voi sairastua tai siitä tulee muuten arka. Se siis tarvitsee oikeaa käsittelyä toivottavasti oli apua xD

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Marja sulkee liikkeen

Nyt lähtee kylän ainoa kello ja kultaliike ja kenkäkauppa
      Oulainen
      24
      5172
    2. Oulaisten vaalit ovat hyvä alku, mutta lisää toimenpiteitä tarvitaan.

Oulaisten vaalit ovat hyvä alku. Puolueväristä riippumatta hallituksen rikollisuutta torjuvat toimenpiteet tehoavat ja r
      Oulainen
      3
      4617
    3. Pääsiäisen terveiset kaivatullesi

kaivatullesi tähän alas 💕💕
      Ikävä
      103
      1402
    4. Olen rakastunut sinuun mies edelleen

Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍
      Ikävä
      136
      1360
    5. Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua

Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais
      Ikävä
      12
      1220
    6. Oletko loukannut

Oletko loukannut tarkoituksella kaivattuasi?
      Ikävä
      93
      1104
    7. Kyläyhdistyksen tuho, kiitos sääntöukon

Hyrynsalmen kyläyhdistyksen yleinen keskustelutilaisuus ja ylimääräinen kokous alkoi hyvin. Siellähän keskusteltiin oike
      Hyrynsalmi
      21
      1024
    8. viekää miehet naiset kunnon treffeille

Ja käyttäytykää hyvin. Niin tehdään vaikutus. Miehen kuuluu tarjota naiselle.
      Ikävä
      168
      885
    9. En vittujakaan enää välitä sinusta nainen

Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.
      Ikävä
      61
      843
    10. Milloin se sitten

On? Se oikea hetki kun kerrot sille naiselle mitä tunnet häntä kohtaan?
      Ikävä
      37
      799
    Aihe