Eli 2003 corollassa hävisi yht.äkkiä tehot ja kun painaa kaasua niin meno on nykivää ja moottorin vikavalo alkaa villkumaan.
Itse aloin tuossa miettimään, että onko mahdollisesti joku sytytyspuolista / tulpista pimeänä.
Onko jollain muulla ollut saman tyyppistä vaivaa corolla 1,4 WWT-i koneen kanssa ?
corolla 2003 moottorin vikavalo vilkkuu
17
11766
Vastaukset
- rikki_mikä_rikki_
Tuo on jo vanha autoja vikakohteita lukemattomasti. Helpoiten ja järkevästi ajatellen kannattaa viedä auto Toyotan merkkihuoltoon, niin ei tarvitse arpoa vikoja ja vaihdella turhia osia.
- jopatoyossa
Tietokoneella luetaan boksit nykyaikana! Mahtaako päästä tietoihin tavallisella aparaatilla vai onko salattu?
- viaton_automerkki
Ei Toyotassa tuollaista esiinny! Kyseessä on luistoneston toiminta, se yrittää estää etupyöriä sutimasta täyskiihdytyksessä.
- Corolla2003-135.000km
Moi! Mulla 2003 toyotassa takuuajan jo umpeuduttua (Mutta kilometrjä oli vain 43 000) vika joka aiheutti samat oireet. Viallinen VVT-I yksikkö vaihdettiin vielä takuuseen.
- rietasblondi
Voi itku, saakohan vitosella uuden tilalle?
- fhgvhjjjhjkbkjbkjb
Yleensä jos moottorin vikavalo vilkkuu on kyse vakavasta toimintahäiriöstä ja ajo pitäisi lopettaa välittömästi pahempien = kalliimpien vaurioiden välttämiseksi. Jos se sen sijaan palaa jatkuvasti on lievempi häiriö kyseessä ja auton voi silloin ajaa korjaamolle.
- vastaus_1_1_1
Vastataan vielä omaan kysymykseen eli vian syy oli viallinen sytytyspuola.
- Corolla
Juuri samat viat 1,6 2002 corollassa. Sytytyspuola täälläkin syyllinen.
- Corolla-Tero
1.8 Verso vm.2007 oikutteli kakkosella kiihdytettäessä, alkuun tuntu kuin olis ollut jarrun päällä kunnes yhtäkkiä ampas eteenpäin. Kakkossylinterin puola sökö, venttiilikopan tiiviste meni myös vaihtoon.
Vanhalla kun ajaa niin yllätyksiin saa varautua, vaikka hyvänä olen tuota yrittänytkin pitää. Eipä se korjaus ihan hirveästi maksanut. Luotettavana pidän edelleen. - Anonyymi
Corolla-Tero kirjoitti:
1.8 Verso vm.2007 oikutteli kakkosella kiihdytettäessä, alkuun tuntu kuin olis ollut jarrun päällä kunnes yhtäkkiä ampas eteenpäin. Kakkossylinterin puola sökö, venttiilikopan tiiviste meni myös vaihtoon.
Vanhalla kun ajaa niin yllätyksiin saa varautua, vaikka hyvänä olen tuota yrittänytkin pitää. Eipä se korjaus ihan hirveästi maksanut. Luotettavana pidän edelleen.Hei
Paljonko tuli maksamaan sytytyspuolan vaihto ja venttiilikopan tiivisteen vaihto. Vaihdatitko samalla muut sytytyspuolat myös?
Vilkkuiko moottorin toimintahäiriö ja syttyikö samalla muita varoitusvaloja kuten TRC OFF ja VSC?
Mulla maksoi pelkän nelosylinterin sytytyspuolan vaihto merkkihuollossa 230 € ja kaikki yllä mainitut valot paloivat, ennen korjausta. Mietin pitäisikö vaihdattaa kaikki puolat ? Jotenkin on erikoisen tuntuinen auto vielä, aivan kuin moottori vähän jarruttaisi koko ajan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hei
Paljonko tuli maksamaan sytytyspuolan vaihto ja venttiilikopan tiivisteen vaihto. Vaihdatitko samalla muut sytytyspuolat myös?
Vilkkuiko moottorin toimintahäiriö ja syttyikö samalla muita varoitusvaloja kuten TRC OFF ja VSC?
Mulla maksoi pelkän nelosylinterin sytytyspuolan vaihto merkkihuollossa 230 € ja kaikki yllä mainitut valot paloivat, ennen korjausta. Mietin pitäisikö vaihdattaa kaikki puolat ? Jotenkin on erikoisen tuntuinen auto vielä, aivan kuin moottori vähän jarruttaisi koko ajan.Auriksessa maksoi Toyota huollossa Kuopiossa 278 € D eli nelossylinteri. Kesti 1½ vuotta kun meni taas. Paikallinen paja vaihtoi puolan, 103 €.
Kestänyt jo puoli vuotta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hei
Mulla maksoi pelkän nelosylinterin sytytyspuolan vaihto merkkihuollossa 230 € ja kaikki yllä mainitut valot paloivat, ennen korjausta. Mietin pitäisikö vaihdattaa kaikki puolat ? Jotenkin on erikoisen tuntuinen auto vielä, aivan kuin moottori vähän jarruttaisi koko ajan.Moi,
Vaihdatin pelkän kakkossylinterin puolan. Puola venttiilikopan tiiviste vaihtotöineen Tammer-Autossa ~310 €. Huoltokirjan tarkempi tarkastelu osoitti että myös ykköspytyn puola oli vaihdettu lokakuussa 2015. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hei
Mulla maksoi pelkän nelosylinterin sytytyspuolan vaihto merkkihuollossa 230 € ja kaikki yllä mainitut valot paloivat, ennen korjausta. Mietin pitäisikö vaihdattaa kaikki puolat ? Jotenkin on erikoisen tuntuinen auto vielä, aivan kuin moottori vähän jarruttaisi koko ajan.Niin ja moottorin vikavalo tosiaankin vilkutti, ja muistaakseni sekä TRC OFF, että VSC paloivat. Marmoritiskillä kertoivat että tuo on ihan normaalia - auto kytkee kyseiset ominaisuudet automaattisesti pois päältä lisävaurioiden estämiseksi. Ajelin jouluvalot päällä n. 30 km
- Anonyymi
Ai ihanko tuurilla vaihdoitte heti oikean osan? Siksi se vikavalo yleensä tuppaa vilkkumaan että se kertoo vikakoodista joka on sinne muistiin laitettu ja simppelillä vikakoodien luvulla ongelma selviää heti ilman palsta-arvailuja.
- Anonyymi
itsellä oli sama vika, vein paaliin ja kas, toyota romun temppuilu loppui siihen.
- Anonyymi
Ja humina lakkasi korvien välissä ja kansa saa uusia peltipurkkeja käyttöön!
- Anonyymi
Sama vuosimalli corolla itsellä 1.6. Valo sytty ja alko röpeltää. Vaihdoin tulpat ja 1 oli ihan öljyssä. Röpellys jatkui, oisko puola paskana.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit12681Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1511258Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491135- 1271008
Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223974Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?206949Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä15899- 72855
Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk297855- 40841