Pöytäradion piiska-antenniin lisää tehoa?

Radionkuuntelija

Minulla on Philipsin vanha (30v) hyväksi todettu stereopöytäradio,
josta voi tarvittaessa irroittaa kaiuttimet erilleen.
Piiska-antenniin pitäisi saada lisää tehoa radion suhinan takia.
Kuuluvuus paranee jos antennia kääntelee tai pitää itse antennista kiinni.
Radiossa on mahdollisuus laajentaa stereoääntä, mutta tätä ei voi tehdä, koska sitten radioon tulee niin paljon häiriöitä että kuunteleminen on mahdotonta.
Onko olemassa vahvempia piiska-antenneita, jonka voisi vaihtaa vanhan tilalle?
Onko olemassa piiska-antenniin asennettavia laitteita, joka vahvistaa radion vastaanottoa?

17

2765

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • VoeVeikkonen

Tuossa muutama esimerkki:
      http://www.circuitdiagram.org/images/dipole-antenna.gif

Tuo Quad-antennin sivu noin 75cm:
      http://lh4.ggpht.com/_IO6H5riFKbs/TV8houV--NI/AAAAAAAAAPg/GTlhKeyFm70/image_thumb1.png?imgmax=800

Samoin bi_Quad, neliön sivu noin 75cm:
      http://swf.com.tw/images/hardware/HDTV/double-quad-antenna.png

Uloskin voi dipoliantennin laittaa:
      http://circuit-zone.com/ediy_blog/234/dipole.jpg

Ja coaxiaalin sisäkarva radion sisääntyönnettyyn antennipiiskaan ja vaippa radion runkoon.

Jos radiossa on 240 - 300 ohm twinlead (="lapamato"-) liitäntä, niin parempi tehdä antenni siitä lapamadosta.
      Antennin vaakasuora pituus vajaat 1,5 metriä.
      http://users.wfu.edu/matthews/misc/dipole.html

• Hui-Lai-Lee

Lapamato-T-antenni maksoi Oulun Kärkkäisellä 8 euroa.

• eiparemmastavälii

Yksinkertaisinta on nostaa radio kirjahyllyn ylimmälle tasolle. Johan alkoi kuulua!

• OH3nen

Piiska antenni nostaa kuuluvuuden tehoa noin 30 wattia ja kunnon ulkoantenni noin 5 wattia eli eroja on kuuluvuudessa. Kondensaattori voisi auttaa antennin plus navan ja sisäämenon välissä kummasti

• DerDrilling
        OH3nen kirjoitti:

Piiska antenni nostaa kuuluvuuden tehoa noin 30 wattia ja kunnon ulkoantenni noin 5 wattia eli eroja on kuuluvuudessa. Kondensaattori voisi auttaa antennin plus navan ja sisäämenon välissä kummasti

Nyt olet väärässä. Piiska-antenni nostaa tehoja 1000W ja ulkoantenni vain 500 wattiin. Tiedän tämän, kun mulla on kahvinkeittimessä piiska-antenni ja kahvi valmistuu rivakasti.

• Ratiotusaaja

Ootkos ihan Lahden kerhon jäsen ko noin hyvin tiiät asioista ?

• 1nacermies

jos laittaa pitkän lapamadon kiinni patterriin niin ei tarvi höökata antteennia katkipoikki.
      enkä tarkoita elävää lapamatoa enkä paristoja joissa on virtaa vaan lämpöpatteria .
      ktllä kuuluu radio nostalcia ihan hyvin koko maassa hyvin.

• historiaas

Lämpöpatterista kuuluu hyvin ratio MOCBA ja Neuvostoliiton karjatalouden 1 lypsypalkinnon saanut Valentima Molskis

• 1nacermies

Myös Österreichen Runk Funk kuului aikonaan hyvin lämpöpatterin kautta vaikka lämpö ei ollut edes päällä vaan patteri oli ihan kylmä niin ettei edes sukat kuivunut kesällä sen päällä mutta kyllä kuule vaan itävallan yleisradio luki minun kirjeenkin kerra.

• Huuhaeinarit

Vittu mä repesin :)))

• DerDrilling

Ottaa huomioon polarisaation (ULA pystyssä).

:)

• Niiloboy22

Kuuluks tolla sputnikki avaruudesta vai ei vois vähempää kiinnostaa vaikk puutyöt kiinnostaa vaikkei kiinnosta onneks.

• tylsäterä
        Niiloboy22 kirjoitti:

Kuuluks tolla sputnikki avaruudesta vai ei vois vähempää kiinnostaa vaikk puutyöt kiinnostaa vaikkei kiinnosta onneks.

Olet ilmiselvästi kirvesmies.

• MeeTöihin

Videokuvaaminen kiinnostaa sootanasti ja videoiden katselu kans vaikkei kiinostais nii ! Hyvässä kunnossa pysyy kun syö juustopuuroo ! ja kello voi olla mitä vaan kun luet tän NIH !

• niksjanaksz
        MeeTöihin kirjoitti:

Videokuvaaminen kiinnostaa sootanasti ja videoiden katselu kans vaikkei kiinostais nii ! Hyvässä kunnossa pysyy kun syö juustopuuroo ! ja kello voi olla mitä vaan kun luet tän NIH !

On hyvä että kirvesmiehet pysyy kunnossa syömällä puuroa. Toista se on Putinilla kun syö vain yhden kuivan pihvin ja kupin laihaa teetä ja siltikin alkaa maha roikkua.

• juujaatota

Sinulla on hyväksi havaittu suhiseva radio?

Öh...hyvä suhiseva radio...siis epäherkkä huono vastaanotin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ajattelit siis löytäneesi onnen minusta

Etkä sitä silloin sanonut. Miksi oi miksi. Olisit avannut suusi. Olisin kääntänyt vaikka minkä kiven, että oltaisiin voi
      Ikävä
      43
      3594
    2. Päivän Teemu Selänne: Köyhät ovat vastuussa köyhyydestään!

https://www.youtube.com/watch?v=2rmgjJAJ7s8 Teemu lyö köyhää oikealla suoralla!
      Maailman menoa
      442
      3197
    3. Kiitos rakastamani,

tämän päiväisestä toisaalla, jos tahdoit minulle sillä myös jotain viestittää. ❤️ Toivon, että nähdään vielä ja saadaan
      Ikävä
      29
      2885
    4. Nainen, olen huolissani sinusta

Onko kaikki varmasti hyvin? Minulla on pahoja aavistuksia, mutta toivon olevani väärässä. Toivotan kaikkea hyvää sulle!
      Ikävä
      83
      1947
    5. Ollaanko me päästy

Toisista yli vai mikä on tilanne
      Ikävä
      87
      1537
    6. Kello käy ja ilta pimenee

Alkaa jo väsyttämään kovasti. 🥱 Toivottelen hyvää yötä ja kauniita unia. Oman kulla kuvatuksia. 😊💤💖💤✨💤🌌 Lokakuun
      Ikävä
      254
      1390
    7. Mikä siinä naisessa

Sinua kiehtoo?
      Ikävä
      128
      1380
    8. Miksi et lähesty

kaivattuasi jos olet kiinnostunut? Palstailu ei auta asiaa. 🤔
      Ikävä
      110
      1320
    9. SEO!! Pyhäsalmi

Tässä vasta muuton tehneenä pyhäsalmelle.. mietin tätä huoltoasemaa. Setelit ei kelpaa tankkaus pisteeseen, sisällä epäs
      Pyhäjärvi
      72
      1163
    10. Ruumisvaunut

Ompa järjen köyhyyttä vetää ruumiskärryjä pitkin kylää ja säikytellä ihmisiä. Vain Kuhmon hoitajat tähän pystyy.
      Kuhmo
      34
      1039
    Aihe